Slimet snegle
Fra : JD

Dato : 12-06-06 07:02

Hej

Har lige funder nogle mørke snegle hvor nogle af dem havde en orange stribe
langs nederste del af sneglen. De største af dem var vel 3-4 cm. Deres slim
var ikke til at vaske af.

Nogle der kende dem og ved hvordan man vasker slimet af???

/John

Fra : Thomas

Dato : 12-06-06 17:12

"JD" <cliff_riparia@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slim
> var ikke til at vaske af.
>
> Nogle der kende dem og ved hvordan man vasker slimet af???

Du behøver ikke vaske sneglenes slim af. Snegle har bedst af at have et
beskyttende slimlag. Det er faktisk dyreplageri at vaske snegle.

/Ths.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 12-06-06 18:01

"Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote in news:wngjg.65$dz5.28@news.get2net.dk:

> Du behøver ikke vaske sneglenes slim af. Snegle har bedst af at have et
> beskyttende slimlag. Det er faktisk dyreplageri at vaske snegle.

ROTFL!
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-06-06 15:13

Thomas wrote:

> Du behøver ikke vaske sneglenes slim af. Snegle har bedst af at have et
> beskyttende slimlag. Det er faktisk dyreplageri at vaske snegle.

Fantastisk! Du bør indstilles til prisen for mest underholdende usenetindlæg
i meget lang tid.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-06-06 17:36

On Thu, 15 Jun 2006 16:13:16 +0200, Lasse Jensen
<fafler@gmail.com> wrote:
klip

>Fantastisk! Du bør indstilles til prisen for mest underholdende usenetindlæg
>i meget lang tid.

Ja, hvorfor faen ska det være så surt
(Jørgen Ryg)

Fra : Max

Dato : 15-06-06 17:42

Hej Thomas

> Du behøver ikke vaske sneglenes slim af. Snegle har bedst af at have
> et beskyttende slimlag. Det er faktisk dyreplageri at vaske snegle.

Det tror jeg min moder vil skrive under på, i min bardom vaskede hun,
dengang vaskede man i hånden; mine shorts og kunne ikke forstå
hvad der skete med vandet, det blev langt og slimet, så opdagede
hun at mine lommer var fyldt med vinbjergsnegle :)

Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-06-06 18:32

On Mon, 12 Jun 2006 08:02:16 +0200, "JD"
<cliff_riparia@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>var ikke til at vaske af.
>
>Nogle der kende dem og ved hvordan man vasker slimet af???

Det er sikkert dræbersnegle (iberiske skovsnegle).
Slim på fingrene skal pilles eller slides af. Jeg fandt i
hvertfald intet som kunne opløse det.
mvh Ebbe
Måske en vinkelsliber

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 13-06-06 14:40

JD wrote:

> Nogle der kende dem og ved hvordan man vasker slimet af???

Salmiak

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Anette

Dato : 15-06-06 18:33

JD wrote:

> Nogle der kende dem og ved hvordan man vasker slimet af???

Hej John
Det lyder som dræbersnegle- som andre har skrevet.
Husk sneglenes slim indeholder store mængder coli-bakterier som man kan
blive møgsyg af.
Så lad være med at forsøge at vaske slim af grøntsager eller frugt, men smid
det hele ud.
Hænder, tøj, møbler o.s.v. kan renses med salmiakspiritus eller håndrens.

/ Anette