Paris
Fra : VAA

Dato : 11-06-06 21:13

Så er rejsen til Paris i juli bestilt.

Erfaringer udbedes tak :)

Og et specifikt spørgsmål: Hvordan rejser man nemmest fra Charles De Gaule
Lufthavnen til Monmatre?

VH
VAA

Fra : Jens G

Dato : 11-06-06 21:47

On Sun, 11 Jun 2006 22:12:31 +0200, "VAA" <vaa@stofanet.dk> wrote:

>Og et specifikt spørgsmål: Hvordan rejser man nemmest fra Charles De Gaule
>Lufthavnen til Monmatre?

Taxi

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : JF

Dato : 11-06-06 21:53

> Og et specifikt spørgsmål: Hvordan rejser man nemmest fra Charles De Gaule
> Lufthavnen til Monmatre?

Det nemmeste er klart at tage an Taxa. Prisen ligger mellem 35 og 40 Euro.

På denne site, er der vejledninger til/fra stort set alle lufthavne
http://www.toandfromtheairport.com/index.html

Her kan du se, at man også kan tage Roissybus fra lufthavnen til Place de
l'Opéra, hvorfra man kan komme videre med andre busser eller metroen.

Mvh. Jørgen

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-06-06 11:54

"VAA" <vaa@stofanet.dk> wrote in message
> Så er rejsen til Paris i juli bestilt.
>
> Erfaringer udbedes tak :)
>
> Og et specifikt spørgsmål: Hvordan rejser man nemmest fra Charles De Gaule
> Lufthavnen til Monmatre?

Der kører tog med korte intervaller til Gare du Nord. 8 euro for en enkelt,
derfra kan du kome videre med Metro.

Som en sidebemærkning kan jeg sige at jeg lige er kommet hjem derfra. Da vi
skulle med toget fra CDG var der et eller andet galt med billetautomaterne,
så man ikke kunne betale med VISA/MasterCard. I hvert fald ikke de kort vi
og 500 andre rejsende var i besiddelse af. Det resulterede i en mega kø til
de 2 billetluger der var bemandede.

Man kunne godt betale med kontanter, men kun mønter. Så hvis man skal derned
ville det måske være en ide at sikre sig nogle euromønter, eventuelt i
terminalen, da kioskdamen ved RER-stationen forståeligt nok ikke er særlig
vild med at veksle mønter for 500 strandede rejsende...

Keller

Fra : Jens

Dato : 13-06-06 22:22

"VAA" <vaa@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Erfaringer udbedes tak :)
>
> Og et specifikt spørgsmål: Hvordan rejser man nemmest fra Charles De Gaule

Hejsa...
Nemmeste er med Taxi. Mest smart er, at købe et Paris Visite kort. Så
kan du køre med toget ind, og bruge det samme kort i metroen mens du er
dernede.
Det store Visitekort, som du skal købe, kan også bruges hvis du vil til
Versailles, Disneyland, eller Outletbyen La Vallee.
Jens

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-06-06 10:27

"Jens" <loenborg@email.dk> wrote in message

> [...]
> Det store Visitekort, som du skal købe, kan også bruges hvis du vil til
> Versailles, Disneyland, eller Outletbyen La Vallee.

Man kan altså køre en hel del i metro for de penge sådan et kort koster.
Hvis man bare skal frem og tilbage fra lufthavnen kan det bedst betale sig
at købe billetten ind til byen separat (tog 8 euro, bus lidt billigere) og
så købe enkeltbilletter eller et carnet (10 stk). Det sidste kan også deles
af flere hvis man ikke rejser alene. Hvis man ikke skal til Versailles og
lignende skal man køre knap 10 enkeltture om dagen for at det løber rundt at
køre Visite. Og så får man ikke set ret meget af de charmerende små gader i
byen...

Keller