Polo antenneproblem
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-06-06 17:29

Hvordan måler man om en antenneledning er OK?

Kan man måle med almindelig ohm-meter eller skal der specialinstrument til?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 17:34

> Hvordan måler man om en antenneledning er OK?
>
> Kan man måle med almindelig ohm-meter eller skal der specialinstrument
> til?

Du kan prøve at hive stikket ud af radioen og se om det gør en forskel,
ellers kan du bare ohme på alm. vis. Skal være så tæt på 0 ohm som muligt
såfremt der ikke sidder en antenneforstærker imellem (hvilket der meget ofte
gør). Sidder der forstærker imellem så skal der specialudstyr til at
kontrollere det, eller også bare testen med at se om der er forskel ved at
hive stikket ud

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-06-06 17:47

Tom wrote:
> [...]

> Du kan prøve at hive stikket ud af radioen og se om det gør en
> forskel, ellers kan du bare ohme på alm. vis. Skal være så tæt på 0

Der er meget stor forskel på at rykke stikket ud og når det sidder på plads
..... ævv!

Så må det være radioen der er noget hø.

Aldi ... 700 kr, svjh.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 17:58

> Der er meget stor forskel på at rykke stikket ud og når det sidder på
> plads .... ævv!
>
> Så må det være radioen der er noget hø.
>
> Aldi ... 700 kr, svjh.

Kender det alt for godt, jeg har også en radio af ukendt mærke som kan en
masse, den har bare en skod følsomhed på antenneindgangen, så der er masser
af skratten og susen på alle radiostationer. Pioneer laver gode FM modtagere
som FUNGERER sammen med bilens standard antenne

--
Tom

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-06-06 05:14

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Der er meget stor forskel på at rykke stikket ud og når det sidder på
> plads .... ævv!
>
> Så må det være radioen der er noget hø.

Ja kan jo være det er noget hø...

Men kan jo også være at det er ligesom på min ibiza hvor antennen sidder løs
og soklen er irret op.. Der var der også forskel om antennen sad i eller var
taget fra.. Men kunne stortset kun høre 100fm uden for Kbh, og Voice og p3 i
midtby.