Vask efter lakering
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 09:17

Hej

Som nogle bekendt er noget af bilen lige blevet lakeret
Hvor længe efter skal jeg vente med at vaske den ??

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 09:53

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Som nogle bekendt er noget af bilen lige blevet lakeret
> Hvor længe efter skal jeg vente med at vaske den ??

En måned før du smider den i vaskehal.
Hvis du vasker forsigtig med rent vand og børste derhjemme så kan du godt
efter en uges tid.
Dette i flg autolakerer

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:08

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
>
> En måned før du smider den i vaskehal.
> Hvis du vasker forsigtig med rent vand og børste derhjemme så kan du godt

Humm - det var længe !
Problemet er de ting der ikke er malet - ville gerne have dem
poleret op så de står en smule pænere og dermed matcher
det nylakerede bedre.
Og så skal den jo vaskes først !
Jeg må så vaske de ulakerede dele i hånden og så polere dem....

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:36

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> [...]
> det nylakerede bedre.
> Og så skal den jo vaskes først !
> Jeg må så vaske de ulakerede dele i hånden og så polere dem....

Har været i skuret og fundet polish og voks frem
Der er en smule Sonax Extreme polish 3
En hel flaske (500ml) TurtleWax Color Back, og
ca. 100 ml Alaska Lakrens
En smule Sonax voks er der også tilbage i dåsen

..... Så jeg klarer mig nok indtil videre (bliver den sidste dør
og motorhjelm der kommer først)

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:40

> [...]
> det nylakerede bedre.
> Og så skal den jo vaskes først !
> Jeg må så vaske de ulakerede dele i hånden og så polere dem....

Ja jeg kan godt følge dig. Jeg kunne dog også forestille mig at lige i disse
dage med god varme og hvis bilen står i solen så vil lakken hærde væsentlig
hurtigere end om vinteren. Jeg tror tiderne jeg er kommet med et gældende
under de værste betingelser....men nok bedst at vente lidt alligevel. Du kan
dog roligt vaske resten af bilen som du plejer og bare nøjes med kun at
spule vand på det nylakerede

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 18:58

> Ja jeg kan godt følge dig. Jeg kunne dog også forestille mig at lige i
> disse dage med god varme og hvis bilen står i solen så vil lakken hærde
> væsentlig hurtigere end om vinteren.

Hvor tyk er lakken normalt ?
Hvor hurtig hærder den.
Mit bud er, den er hærdet, længe før vi aner...
Resten er et spørgsmål om ammestuesnak og samvittighed mv.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:21

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvor tyk er lakken normalt ?

Aner det ikke, har aldri målt den

> Hvor hurtig hærder den.

Har jeg lige prøvet at beskrive

> Mit bud er, den er hærdet, længe før vi aner...
> Resten er et spørgsmål om ammestuesnak og samvittighed mv.

Undskyld men JEG tror mere på min ven der er uddannet aulolakerer end på
dig...
Han har det også i fingrene hver dag hvilket ikke er mit indtryk at du har

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 11-06-06 10:43

Morten Hansen wrote:

> Humm - det var længe !

Det er heller ikke den ultimative sandhed, da det helt kommer an på
hvordan den er tørret hos din autolakerer, så du må spørge dem hos
BMW i morgen!

Der er god chance for at den er ovntørret og dermed sagtens kan
vaskes nu.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:53

> [...]
> BMW i morgen!
>
> Der er god chance for at den er ovntørret og dermed sagtens kan

Selv om de næsten altid ovntørrer ved 40°C så er lakken ikke hærdet 100% op
endnu. Dette i flg autolakeren. Lakken vil står længe efter og hærde og du
kan rent faktisk også lugte duften af nylak, den fortæller at det ikke er
hærdet igennem endnu.
Dette i flg min maler - http://mitglied.lycos.de/tkc999/

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-06-06 10:42

> En måned før du smider den i vaskehal.
> Hvis du vasker forsigtig med rent vand og børste derhjemme så kan du godt
> efter en uges tid.

Hvis du vasker en beskidt bil i 3 spande vand, er en vaskehal bedre :((.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:45

> Hvis du vasker en beskidt bil i 3 spande vand, er en vaskehal bedre :((.

NEEEEJ en vaskehal kan let ødelægge lakken hvis man smutter derind for
tidligt med bilen.....sikke da et råd at give (selv om jeg godt ved at det
kommer fra en tidl tråd)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 10:57

> [...]
>
> NEEEEJ en vaskehal kan let ødelægge lakken hvis man smutter derind for
> tidligt med bilen.....sikke da et råd at give (selv om jeg godt ved at

Bare rolig - så snavset er den heller ikke - den blev vasket dagen før den
kom til rep., og har ikke kørt mange km siden fredag eftermiddag hvor jeg
fik den retur.
Spanden og kluden er nu også fundet frem !
Jeg vasker de dele der ikke er blevet lakeret, polere dem og giver dem voks

Og nu til arbejdet !
Lad mig lige få opfrisket et par regler pls.....
Påfører i skygge siden ?
Hvad er det man skal passe på ikke at få på gummi listerne ?
Polish eller voks - eller begge dele ?

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 11:00

> Spanden og kluden er nu også fundet frem !

ØV - der var ikke noget autoshampoo
Hvad kan jeg bruge i stedet ?
Opvaskemiddel ?
Skumbad ?

Fra : Mads Stetter

Dato : 11-06-06 11:03

Morten Hansen wrote:
> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> ØV - der var ikke noget autoshampoo
> Hvad kan jeg bruge i stedet ?
> Opvaskemiddel ?
> Skumbad ?

Et lille dryp opvaskemiddel er fint! Det brugte jeg tit til min mc...

MVH Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 11:04

> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> ØV - der var ikke noget autoshampoo
> Hvad kan jeg bruge i stedet ?

Koldt vand uden noget. Ved godt at shampoo gør det lettere at fjerne
trafikfilm osv, men tænk på at skåne det nylakerede et stykke tid endnu.

--
Tom

Fra : Mads Stetter

Dato : 11-06-06 11:06

Tom wrote:

> Koldt vand uden noget. Ved godt at shampoo gør det lettere at fjerne
> trafikfilm osv, men tænk på at skåne det nylakerede et stykke tid
> endnu.

De nylakerede dele ville han netop IKKE vaske.... Så tag bare lidt sulfo så
du får nemmere ved at få skidtet af inden du bruger voks!

MVH Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 11:08

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> wrote in message

> De nylakerede dele ville han netop IKKE vaske....

Præcist
Dem lader vi være i fred lidt - giver den nok en tur i hallen
inden vi kører på ferie om godt 14 dage.

Der er kommet sulfo i - ud at vaaske......

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 11:07

> [...]
> fik den retur.
> Spanden og kluden er nu også fundet frem !

Hvis du har mulighed for bare at sætte en vandslange på så er det nummer 1.

> [...]
> voks
>
> Og nu til arbejdet !
> Lad mig lige få opfrisket et par regler pls.....

Ja

> Hvad er det man skal passe på ikke at få på gummi listerne ?
> Polish eller voks - eller begge dele ?

Begge dele omend jeg ikke synes det er så svært at få fra gummilister som
det er at fjerne fra vinyl (ikke indfarvede kofangere, dørhåndtag,
torpedoplade, og andre sorte stykker)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 11:09

> Ja

> Begge dele omend jeg ikke synes det er så svært at få fra gummilister som
> det er at fjerne fra vinyl (ikke indfarvede kofangere, dørhåndtag,
> torpedoplade, og andre sorte stykker)

Takker - ser lige om jeg ikke kan finde lidt malertape på vejen ud

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 21:02

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> Og nu til arbejdet !

Venstre side færdig......
http://ivao.org/~mh/images/bmw735/bmw735_100.jpg
http://ivao.org/~mh/images/bmw735/bmw735_101.jpg
http://ivao.org/~mh/images/bmw735/bmw735_102.jpg
http://ivao.org/~mh/images/bmw735/bmw735_103.jpg
http://ivao.org/~mh/images/bmw735/bmw735_104.jpg
http://ivao.org/~mh/images/bmw735/bmw735_105.jpg

Det slap jeg da nogenlunde fra
Det er ikke lige til at se hvad der er malet
og hvad der er poleret/vokset... eller hvad ?

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Martin Orvad

Dato : 11-06-06 23:16

Morten Hansen wrote:
> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message
>
> Det slap jeg da nogenlunde fra
> Det er ikke lige til at se hvad der er malet
> og hvad der er poleret/vokset... eller hvad ?

Næh.

Det er sgu en flot slæde du har dig der.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Morten Hansen

Dato : 12-06-06 09:51

"Martin Orvad" <martin.orvad@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh.

Så er missionen jo lykkedes

> Det er sgu en flot slæde du har dig der.

Takker.

--
Morten Hansen
BMW E32

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 18:55

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> Venstre side færdig......

Hvorfor ikke ud i solen istedet for skyggen ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 21:41

"Olsen" <-> wrote in message

> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke ud i solen istedet for skyggen ?

Undskyld - forstår ikke helt spørgsmålet...

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 21:42

> "Olsen" <-> wrote in message
>
> Undskyld - forstår ikke helt spørgsmålet...

Mener du billerderme eller påsmørelse af polish / voks ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 20:47

> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> Mener du billerderme eller påsmørelse af polish / voks ?

Billederne er taget i skygge istedet for blændende sol.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 21:08

"Olsen" <-> wrote in message

> Billederne er taget i skygge istedet for blændende sol.

Jeg skulle jo være færdig med at polere siden først.....
Solen er dog ikke gået ned - spejles indtil flere steder i lakken
Men de "rigtige" billeder kommer en dag når jeg er har fået
poleret resten op (højre bagskærm, bagklap, tag og motorhjelm)
så det matcher det nylakerede.
Blev kun til venstre side den dag - var temmelig varmt !
Må finde et sted ved vandet af få lavet nogle gode skud.....

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 06:08

> NEEEEJ en vaskehal kan let ødelægge lakken hvis man smutter derind for
> tidligt med bilen

*OG DET SAMME KAN EN SPAND MUDRET VAND, hvis det er option er hallen bedst
:((. Men slange er bedre.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-06-06 10:05

Morten Hansen wrote:
> Hej
>
> Som nogle bekendt er noget af bilen lige blevet lakeret
> Hvor længe efter skal jeg vente med at vaske den ??

Hvis lakken er hærdet som den skal, så kan du smide den i vaskehal med det
samme.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport