Men bortset fra det, så vil jeg ha et
Fra : Jesper

Dato : 10-06-06 23:22

Har haft den fedeste aftentur på mc i dag. Rundt omkring på asfalterede
skovstier, lysninger med søer, syrener og hvidtjørn i flor, solnedgang i
bakspejlet og fuldmånen hængene over vejen, et brøl af en overhaling og
en 4wd-friværdi-fucker fik fingeren, stilhed igen..syrener..og.. endnu
12 splattede myg på visiret.

Bakker og bække, skygger og bindingsværk. Hjertet bobler og underlige
stemninger fra fortiden dukker op for at forsvinde igen inden man
forstår dem, folk smiler og man opdager senere, at det er fordi man selv
smiler bag ved skærmen - af lykke..

Aftenfugt og kulde begynder at plage knæene i de jeans der.. - ikke
andet at gøre en accelerere sig ud af kulden, nyt sving, nye
udfordringer, nye tanker..

Pludseligt gadelys, synkrone kaburatorer og nedgearet dunderdrøn -
vækken opmærksomhed i villakvarteret, grim acceleration og nonchelant
bue udenom typisk scenarie fra en svunden tid -> poptøs på 16, småfuld
og givetvis slået op med ditto bumset fyr, hendes blikke er
demonstrativt lange og lagt på mc-fyren - et knald med lydpotten og
videre ud i tusmørket..

God sommer

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-06-06 23:31

> God sommer

Så var det dig der kørte bagved

Lige over med den Gode Sommer

Stef

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 10-06-06 23:38

Det er f....... det jeg kalder kunst - der er ikke et øje tørt, om
det så er skovsøen så er den osse med.
Jesper, der er en stor poet gemt i dig!

Mvh
Hornsved
Som også har været på aftentur i det grønne....

Fra : Armand

Dato : 11-06-06 12:31

Jesper skrev:
> [...]
> og givetvis slået op med ditto bumset fyr, hendes blikke er
> demonstrativt lange og lagt på mc-fyren - et knald med lydpotten og

Ren højpoesi! Man savner faktisk kun slutningen: Nåede han færgen?

--
Armand.

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-06-06 13:36

Armand wrote:

> Ren højpoesi!
Enig, det var et dejligt indlæg.

>Man savner faktisk kun slutningen: Nåede han færgen?

Du er sgu dejlig Armand :P

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens Frandsen

Dato : 12-06-06 21:38

Her er et link til dem der ikke kender historien:

http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm

Historien blev brugt som oplæg til en trafikinfofilm i 1948.

Jens
http://www.dfmc.dk/?id=637

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-06 07:39

> Her er et link til dem der ikke kender historien:
> http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm
> Historien blev brugt som oplæg til en trafikinfofilm i 1948.

" Og da skete der det, der kan ske, naar en
Motorcykelist drister sig til at køre om Kap med et Automobil: Føreren paa
Vognen grinte og lod Masken falde, Det var Døden. han svingede ud i venstre
Side af Vejen et gement Trick af en Motormand, naar man vil forbi ham, men
ikke ukendt, og Sophus blev tvunget af vejbanen ud mod Grøften, hvor
Grønsvær og løst Sand lurer paa Motorcykelisten. Han følte den bundlse
Fornemmelse under Sædet, man har naar Baghjulet skrider, greb for Livet i
Styret, og styrtede.
"