Kopier til cd via iTunes
Fra : Kert Rats

Dato : 10-06-06 01:21

Hej

Mit spørgsmål er måske lidt banalt, men: Hvordan kopierer jeg musikfiler fra
min harddisk til en brændbar cd via iTunes?
Filerne er i m4a-format.

Jeg har prøvet at gennemgå alle muligheder i rolldown-menuerne, men uden
held.

Håber, at I kan hjælpe mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-06-06 10:25

On Sat, 10 Jun 2006 02:20:39 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote:

> [...]
>Filerne er i m4a-format.
>
>Jeg har prøvet at gennemgå alle muligheder i rolldown-menuerne, men uden

Hvis du bare vil kopiere dem over som m4a-filer så tror jeg ikke du kan
bruge iTunes. Brug Windows, Nero eller et andet brændeprogram.
Hvis du vil lave den til en musik-cd, så kan du bruge iTunes.

Fra : Kert Rats

Dato : 10-06-06 10:53

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis du bare vil kopiere dem over som m4a-filer så tror jeg ikke du kan
> bruge iTunes. Brug Windows, Nero eller et andet brændeprogram.
> Hvis du vil lave den til en musik-cd, så kan du bruge iTunes.

Jeg vil lave filerne til musik-cd. Hvordan gør jeg dette?

Venligst

Kert Rats

Fra : Robert Piil

Dato : 10-06-06 10:59

On Sat, 10 Jun 2006 11:52:47 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>Jeg vil lave filerne til musik-cd. Hvordan gør jeg dette?

Hvilket CD/DVD-brænderprogram har du?

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Kert Rats

Dato : 10-06-06 23:36

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket CD/DVD-brænderprogram har du?

Jeg har CloneCD og CloneDVD2.
Er det via disse programmer, at jeg skal overføre mine m4a-filer til et
cd-medie?
Og hvis ja, hvordan gør jeg så det?

Glæder mig MEGET til at høre fra dig, Robort Pill - og håber, at du kan
hjælpe mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Robert Piil

Dato : 11-06-06 11:10

On Sun, 11 Jun 2006 00:36:10 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>Jeg har CloneCD og CloneDVD2.
>Er det via disse programmer, at jeg skal overføre mine m4a-filer til et
>cd-medie?
>Og hvis ja, hvordan gør jeg så det?

JEg tror ikke de hjælper dig. De er vist mest til at kopiere cd/DVD'er
med.

Du skal have fat i et brænder program, fx Nero, og så skal du derfra
lave en lyd CD, hvor du tilføjer de numre du har på m4a-format.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-06-06 11:42

On Sun, 11 Jun 2006 12:10:07 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Du skal have fat i et brænder program, fx Nero, og så skal du derfra
>lave en lyd CD, hvor du tilføjer de numre du har på m4a-format.

Eller via Windows (hvis XP).

Fra : Kert Rats

Dato : 11-06-06 15:52

> Eller via Windows (hvis XP).

Jeg prøver med Windows Media Player ver. 10. Her burde det fungere, har
flere sagt til mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 10-06-06 11:22

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Filerne er i m4a-format.
>
> Jeg har prøvet at gennemgå alle muligheder i rolldown-menuerne, men uden

Kodeordet er spillelister: du kan kun brænde fra en spilleliste.Marker den
spilleliste, der indeholder de sange, du vil brænde på cd'en, og sørg for,
at der er et hak ud for alle de sange, du vil have med på cd'en.

Du kan kun brænde en cd fra sangene i en iTunes-spilleliste (du kan ikke
bruge en spilleliste på iPod), og kun valgte sange inkluderes. Søg i hjælpen
efter "oprette lister af sange", hvis du vil vide, hvordan du opretter en
spilleliste.

I højre hjørne er der så et ikon der forestiller en CD, den trykker du på,
og så går brændningen i gang. Husk at du i indstillinger på forhånd har
valgt lyd CD

Håber det hjalp

VH
Carsten
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : Kert Rats

Dato : 11-06-06 15:59

"Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så går brændningen i gang. Husk at du i indstillinger på forhånd har

Hej Carsten

Jo, det hjalp. Men jeg synes, at det er frygteligt bøvlet og besværligt - og
slet ikke logisk! - at man skal lave en spilleliste for at kunne brænde
mp3-/m4a-filer fra harddisk til cd-format-filer på en cd.
Brugervenligheden er mildest talt ikke eksisterende i iTunes, synes jeg.

Jeg prøver nu Windows Media Player ver. 10 og håber, at det program er noget
lettere at tumle med.
Ellers vil jeg prøve Nero i den seneste version.

Tak for din gode hjælp.

Venligst

Kert Rats