Hvem skrev...?
Fra : Dav

Dato : 09-06-06 11:25

Hvem skrev og sang:
"They're coming to take you way ho ho" ?
Mener nummeret var vældig populært i 60'erne og/eller 70'erne.
Måske (også) i starten af 80'erne.

Er der én af jer, der kender nummeret?

På forhånd mange tak.
Venligst
D. Jacobsen.

Fra : Robert Piil

Dato : 09-06-06 11:33

On Fri, 9 Jun 2006 12:24:43 +0200, "Dav" <hftgtFJERN1960@hotmail.com>
wrote:

>Hvem skrev og sang:
>"They're coming to take you way ho ho" ?
>Mener nummeret var vældig populært i 60'erne og/eller 70'erne.
>Måske (også) i starten af 80'erne.
>
>Er der én af jer, der kender nummeret?

"They are coming to take ME Away, Ha ha."

http://www.songfacts.com/detail.php?id=675
--
Robert Piil

"Diskutér aldrig med en tåbe. Han trækker dig ned på sit eget niveau og slår dig på rutinen"
Ukendt (via Worminator)

Fra : Max

Dato : 09-06-06 11:35

Hej Dav

> Er der én af jer, der kender nummeret?

Er den ikke fra en LP der hedder The Secon Coming
lavet af en der kaldte sig Napoleon XIV

Mvh Max

Fra : Dav

Dato : 09-06-06 11:55

> Hej Dav

> Er den ikke fra en LP der hedder The Secon Coming
> lavet af en der kaldte sig Napoleon XIV
>
> Mvh Max

Hvor godt. (c:
Hurtigt og effektivt. Tusind tak.

Var det udgaven med Napoleon XIV, der var populær i slutningen af 70'erne?
Ved I det?

I linket fra Robert (tak) står der, at nummeret blev udgivet på en single -
jeg mener at kunne hsuke, vi hørte det på LP.

Fra : Robert Piil

Dato : 09-06-06 12:21

On Fri, 9 Jun 2006 12:55:21 +0200, "Dav" <hftgtFJERN1960@hotmail.com>
wrote:

>Var det udgaven med Napoleon XIV, der var populær i slutningen af 70'erne?
>Ved I det?

Nej, jeg studsede også over at der stod den var fra '66.

Google finder også en udgave med en der hedder LARD:
http://www.sing365.com/music/Lyric.nsf/They're-Coming-To-Take-Me-Away-lyrics-Lard/CA908A99BEE406A448256DAA00296169

....måske er det den.

Fra : Robert Piil

Dato : 09-06-06 12:31

On Fri, 09 Jun 2006 13:20:37 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>Nej, jeg studsede også over at der stod den var fra '66.
>
>Google finder også en udgave med en der hedder LARD:
> [...]

.... og det ultimative link:

http://en.wikipedia.org/wiki/They're_Coming_to_Take_Me_Away_Ha-Haaa!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-06-06 12:28

> Er der én af jer, der kender nummeret?

jeg husker den fordi den var underligt skræmmende - lyden af ambulancer og
hans sindssyge stemme

Dr. Demento - They're Coming to Take Me Away
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-06-06 12:34

> Dr. Demento - They're Coming to Take Me Away

jeg ved dog ikke om han har skrevet nummeret - undskyld jeg ikke lige
læste dit spørgsmål ordentligt

Fra : aab

Dato : 09-06-06 14:57

"Dav" <hftgtFJERN1960@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvem skrev og sang:
> "They're coming to take you way ho ho" ?
> Mener nummeret var vældig populært i 60'erne og/eller 70'erne.
> [...]
"They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa!" blev udgivet i 1966 med "Napoleon
XIV" (et psydonym for produceren Jerry Samuels, som også skrev nummeret,
under psydonymet N. Bonaparte). Den blev udgivet på singlen Warner Brothers
A 5831 og opnåede en 3. plads på den amerikanske HOT 100 den 13. august 1966
og kan stadig nu og da findes på plademarkeder. Jerry Samuels udgav også et
album med titlen "They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa!" på Warner
Brothers WS 1661. På det album findes også svarpladen "I'm Happy They Took
You Away, Ha-Haaa!", og det er selvfølgelig med Josephine XV. Hov forresten!
"They're Coming To Take Me Away" blev igen et hit i 1973, dog kun som nummer
87, og så blev den nummer 4 i England den 25. august 1966.

mvh
Anker

Fra : Dav

Dato : 13-06-06 08:08

> [...]
> hit i 1973, dog kun som nummer 87, og så blev den nummer 4 i England den

Mange tak for de kompetente svar I har givet.
Med venlig sommerhilsen
Dav.