PowerVaio
Fra : Gunnar Holse

Dato : 09-01-01 21:20

Need I say more?

Ka fanatikerne nu pænt sætte sig ned og leve med i virkeligheden? Taak.

/GH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-01 21:39

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Need I say more?
>
> Ka fanatikerne nu pænt sætte sig ned og leve med i virkeligheden? Taak.

Nope! Der er meget sjovere her i "Apple World"!

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-01-01 22:38

In article <pnK66.11940$zH2.503191@news000.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Need I say more?

Øeh, ja.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 23:24

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Øeh, ja.

Stevies keynote, hvor den nye PB G4 blev sammenlignet med Sony VAIO
(subnotebook) - G4'eren er 0.15 tomme _tyndere_ end Vaio'en på trods af
indbygget DVD drev og 15.2 WideScrren skærm mod Sony'ens 12" - G4'eren
koster kun 49$ mere end VAIO'en i USA. vægten er kun 5.3 lb

Den var hård hård at se på en 56K modem når man nu sidste gang så den i
Full-screen på en 384K forbindelse. Tilgængæld var det godt at se at han
har en ordenligt musiksmag... bortset fra en vis hr. D. MacManus der
også huserede i samme periode er det nok en at mine største favoritter.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

If you see a faded sign by the side of the road that says
15 miles to the... Love Shack! Love Shack yeah
I'm headin' down the Atlanta highway, lookin' for the love getaway
Heading for the love getaway, love getaway,
I got me a car, it's as big as a whale and we're headin' on down
To the Love Shack
I got me a Chrysler, it seats about 20
So hurry up and bring your jukebox money

The Love Shack is a little old place where we can get together
Love Shack baby, Love Shack bay-bee.
Love baby, that's where it's at, Ooo love baby, that's where it's at

Sign says.. Woo... stay away fools, 'cause love rules at the Love Shack!
Well it's set way back in the middle of a field,
Just a funky old shack and I gotta get back

Glitter on the mattress
Glitter on the highway
Glitter on the front porch
Glitter on the hallway

The Love Shack is a little old place where we can get together
Love Shack baby! Love Shack, that's where it's at!
Huggin' and a kissin', dancin' and a lovin', wearin' next to nothing
Cause it's hot as an oven
The whole shack shimmies! The whole shack shimmies when everybody's
Movin' around and around and around!
Everybody's movin', everybody's groovin' baby!
Folks linin' up outside just to get down
Everybody's movin', everybody's groovin' baby
Funky little shack! Funky little shack!

Hop in my Chrysler, it's as big as a whale and it's about to set sail!
I got me a car, it seats about 20
So hurry up and bring your jukebox money.

Bang bang bang on the door baby! Knock a little louder baby!
Bang bang bang on the door baby! I can't hear you
Your what?.... Tin roof, rusted!

Love Shack, baby Love Shack!
Love baby, that's where it's at
Huggin' and a kissin', dancin' and a lovin' at the love shack

Fra : Jesper

Dato : 09-01-01 23:29

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> har en ordenligt musiksmag... bortset fra en vis hr. D. MacManus der
> også huserede i samme periode er det nok en at mine største favoritter.

Hvad var det for et nummer han 'fyrede' af for den lamslåede skare under
demoen af iTunes? (det var da vist ikke de små USB-højtalere han brugte

Jeg har hørt det mange gange, men kan ikke lige...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 23:51

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvad var det for et nummer han 'fyrede' af for den lamslåede skare under
> demoen af iTunes? (det var da vist ikke de små USB-højtalere han brugte
>
> Jeg har hørt det mange gange, men kan ikke lige...

The B-52's "Love shack"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

<http://www.b52s.net>

Fra : Simon T

Dato : 09-01-01 23:31

[snip]
> [...]
>
> Love Shack, baby Love Shack!
> Love baby, that's where it's at
> Huggin' and a kissin', dancin' and a lovin' at the love shack

Og vi har en ny verdensrekord i lang signatur! Tillykke til Morten, der får
tilsendt et stykke papir med instruktioner i hvordan man klipper tekst væk
med æble + x

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 00:11

In article <B6814FAB.925D%c973474@student.dtu.dk>, Simon T
<c973474@student.dtu.dk> wrote:

> Og vi har en ny verdensrekord i lang signatur! Tillykke til Morten,
> der får tilsendt et stykke papir med instruktioner i hvordan man
> klipper tekst væk med æble + x

Sender du det ikke også lige til dig selv?

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 18:24

Simon T <c973474@student.dtu.dk> wrote:

> Simon T

....som har modtaget en håndgranat i posten.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Simon T

Dato : 10-01-01 20:23

> ...som har modtaget en håndgranat i posten.
>
> --

Arrgghh! Sku' ha checket news _før_ jeg raserede hele stueetagen på
kollegiet. Hævn .-o (Kun et øje tilbage!)

Med Venlig Hilsen

Simon T

--
Fjern "ingenspam" i mailadressen

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:57

Simon T <c973474@ingenspamstudent.dtu.dk> wrote:

> Arrgghh! Sku' ha checket news _før_ jeg raserede hele stueetagen på
> kollegiet. Hævn .-o (Kun et øje tilbage!)

HA HA HA! :))

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 00:13

In article <1emzoe5.16kokrr1mct6kuN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Stevies keynote, hvor den nye PB G4 blev sammenlignet med Sony VAIO
> (subnotebook) - G4'eren er 0.15 tomme _tyndere_ end Vaio'en på trods af
> indbygget DVD drev og 15.2 WideScrren skærm mod Sony'ens 12

Øeh, det bragte mig nu ikke nærmere en forståelse for Gunses indlæg.

Jeg synes umiddelbart at det lyder som en fin maskine.

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 18:24

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> If you see a faded sign by the side of the road that says
> 15 miles to the... Love Shack! Love Shack yeah

Han skulle have spillet "Rock Lobster", så var alle Amiga-fansne været
ellevilde! :)

Fra : claus

Dato : 09-01-01 23:25

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Need I say more?
>
> Ka fanatikerne nu pænt sætte sig ned og leve med i virkeligheden? Taak.
>
> /GH

Er det den nye Powerbook du hentyder til? Titanium?! Fantastisk
fremskridt for menneskeheden Apple endnu en gang står bag. Verden vil
simpelthen ikke være den samme efter dette. Og hastigheden...500 MHz!
Waauuw! Sikkert mindst ti gange hurtigere end nogen eksisterende cpu på
PC-siden

--
hilsen claus

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 09-01-01 23:29

claus@post.dk (claus) writes:

> [...]
> simpelthen ikke være den samme efter dette. Og hastigheden...500 MHz!
> Waauuw! Sikkert mindst ti gange hurtigere end nogen eksisterende cpu på

Hvilken del af "clockfrekvenser betyder intet" forstår du ikke? En
250 MHz MIPS R12000 er ca. 1 time om en SETI pakke. Hvor hurtig er
din 700 MHz mobile pentium III, speedsteppet ned til 1/2 hastighed?

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 02:33

"claus" <claus@post.dk> wrote in message

> Er det den nye Powerbook du hentyder til? Titanium?! Fantastisk
> fremskridt for menneskeheden Apple endnu en gang står bag.

Ja det er måske en "Mac" men den ligner en Sony til forveksling. Men det må
Apple jo godt. For det er nøje overvejet.
Såvel som den revolutionerende nypåklædning af gammelkendt software i form
af "iTunes". Hurra.

Men noget godt var der da - Maya. Juble juble. Hotline koger.

Det virker åbenbart at overtrække hardwareutilstrækkeligheder med
sukkerstads.

/GH

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 02:41

In article <hZO66.10853$%c2.545907@news010.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Såvel som den revolutionerende nypåklædning af gammelkendt software i form
> af "iTunes". Hurra.

Hvor meget er det nu iTunes koster?

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 03:19

"Martin Edlich" <nogen@post5.tele.dk> wrote in message

> Hvor meget er det nu iTunes koster?

Ja und?

/GH

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 03:29

In article <rEP66.11154$%c2.548306@news010.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Ja und?

Lyder sætningen "software, leveret som en gratis service" slet ikke
positiv i dine ører?

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 07:11

Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Såvel som den revolutionerende nypåklædning af gammelkendt software i form
> af "iTunes". Hurra.

Nypåklædning?

Helt ekstraordinært virker iTunes med bærbare MP3 afspillere som
Nomad og Rio. Det er bare at trække MP3 filer over på symbolet på
afspilleren - så overføres oplysningerne automatisk til den
bærbare. Derved bliver Macintosh computeren stedet for download,
konvertering, opbevaring og sortering af data - et digitalt
knudepunkt. Selv firmwareopdateringer kan håndteres gennem
iTunes.

iTunes er simpelthen Apple når Apple er bedst. Det skal blive
interessant at se Sony, som fortsat ikke aner hvad de skal gøre med
digtial bærbar lyd - MP3. Deres eVilla, PlayStation 2 og MP3 Walkman
kan end ikke udveksle data. Men hvad med iMac - skal de ikke have "The
Power to Burn".

//Peter

Fra : Reynard Fox

Dato : 10-01-01 08:53

In article
<moof.immerfreundlich-171D39.07110610012001@news.get2net.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> [...]
> digtial bærbar lyd - MP3. Deres eVilla, PlayStation 2 og MP3 Walkman
> kan end ikke udveksle data. Men hvad med iMac - skal de ikke have "The

Hvis du syntes at det er noget møg, så husk også lige på, at Sony er
meget glade for ATRAC3 standarden. Atrac3 holder styr på hvor mange
kopier af det samme stykke musik du ejer. Og hvis du har for mange,
kommer NetGestapo efter dig :/
Så "Derved bliver Macintosh computeren stedet for download,
konvertering, opbevaring og sortering af data - et digitalt knudepunkt",
er en helt passende betegnelse for MacOS, imho.
Sørgeligt nok har en af mine kammeraters bror købt en Atrac3-spiller, og
min kammerat syntes ellers at den så "meget smart ud" <g>

Mvh
Reynard …:>

--
Guru meditation.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 12:27

> [...]

> iTunes er simpelthen Apple når Apple er bedst. Det skal blive
> interessant at se Sony, som fortsat ikke aner hvad de skal gøre med

Det kan være at de gør som Bertelsman gjorde med Napster - køber
skidtet...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 16:37

> [...]

> digtial bærbar lyd - MP3. Deres eVilla, PlayStation 2 og MP3 Walkman
> kan end ikke udveksle data. Men hvad med iMac - skal de ikke have "The

Godt sagt, Peter!

PS: Jeg var også til arrangementet i TV-byen, men du kom aldrig over for
at sige goddag? Er du sur på mig? ;)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 19:56

In article <1en11on.1uqw1c7ihhN@72.ppp1-10.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme (aka Peter Perlsø)) wrote:

> Jeg var også til arrangementet i TV-byen, men du kom aldrig over for
> at sige goddag? Er du sur på mig? ;)

Jeg tror ikke at man holder ret længe i mac-branchen ved at være sur på
andre. År efter år er det de samme folk og virksomheder. Et øjeblik
sælger man udstyr, det næste øjeblik sidder man på et reklamebureau med
et budget som ens tidligere kolleger vil have fingrene i - og omvendt.

Så nej, jeg er ikke sur, og det er der vel heller ingen grund til. Det
er vel OK at der er mere end 1 mening om G4'erens velsignelser.

Så dig ganske enkelt ikke - bask lidt mere med armene til sommer.

//Peter

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:26

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Så dig ganske enkelt ikke - bask lidt mere med armene til sommer.
>
> //Peter

Det gjorde jeg allerede af ren ophidselse/forventning til showet!

hvis du vil have jeg skal baske mere næste gang, så

1) vil DR ikke have behov for aircondition i Studie 3
2) vil jeg blive det første menneske der kan flyve uden mekanisk hjælp
3) vil alle der står indenfor 3 meter af mig have i guiness' rekordbog
under afdelingen "størst antal modtagne lussinger på kortest tid"

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 09:41

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 09:41

Fis nu af Gunnar! Hvordan kan man have ondt i røven over at Apple beslutter
sig for at forære software væk?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 13:36

"Peter Kiil" <peter@kiil.net> wrote in message
> Fis nu af Gunnar! Hvordan kan man have ondt i røven over at Apple
beslutter
> sig for at forære software væk?

Jeg synes ikke det er fantastisk bare fordi det er gratis og nuttet, og
fordi Apple endnu engang "opfinder" den dybe tallerken i form af en halvsløv
CD-brænder. Igår var et vidnesbyrd om at Apple stadig halter bagefter, men
de pakker det pænt ind, hælder lidt glasur på, og så er det til at sluge. Og
i gør det. Hele banden.

/GH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-01-01 16:19

Hej Gunnar

- Istedet for at brokke dig, så bør du komme med noget konkret, _hvor_ Apple
halter bagefter, - og hvis du synes Apple er så dårlig, så ta' dog og f## af!
til dit åbenbart elskede PC gylle. - Og det skal ikke være den sædvanlige med
en gang mhz-flip!

- Det her minder mig uhyggelig meget om det gamle ordsprog: - "De er sure,
sagde ræven om rønnebærrene, - den kunne ikke nå dem!". - Eller om den
java-programmør, der blandede sig, da jeg sad og snakkede om Mac og PC med en
gammel skak-kammerat fra SK 68. - Han vidste ikke alt det onde, han ville sige
om Mac, men da jeg så spurgte, hvorfor han så ikke kunne programmere Java, -
hvis det altså skulle være så godt, - så det virker, klappede han totalt i som
en østers - og skyndte sig ud ved næste stop...R&N!

mvh. Erik Richard

Gunnar Holse wrote:

> [...]
> de pakker det pænt ind, hælder lidt glasur på, og så er det til at sluge. Og

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 18:18

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in message
[...]

Men dog Erik, sikke du lige pludselig kan!? Det sidste jeg gør er at ryge ud
i en lang religionsdiskussion med dig. Ikke mindst fordi jeg for hver eneste
for****** indlæg skal hente dit signatur-gylle.

Jeg ville bare lige bemærke at der var mindst én til stede der ikke gik
bananas igår aftes, netop fordi jeg ved at noget som iTunes præcis er det
som ryger lige i hypofysen på Mac-only folk. Jeg skulle nok have ladet være

/GH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 19:15

> [...]

> som ryger lige i hypofysen på Mac-only folk. Jeg skulle nok have ladet være

Undskyld jeg spørger, men har du overhovede en Mac?

--
René

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 22:08

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote in message

> Undskyld jeg spørger, men har du overhovede en Mac?

Ja og nej.

Jeg har haft flere forskellige igennem de sidste 2 år, alt fra G4 til PM
6500. Efter at have solgt den sidste er mit redskab en PIII 933/Win2K, men
jeg overtager min kærestes iMac rev. A inden længe. Et umage par, men dog en
af hver :)

Jeg skrev jo "Mac-only"

/GH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-01 00:10

> [...]

> jeg overtager min kærestes iMac rev. A inden længe. Et umage par, men dog en

OK, jeg har da også en Win2K maskine stående. Hvis du skal være helt
ærlig, er Mac'en så ikke den bedste, forstået på den måde, at den er
mere behagelig at bruge og meget lettere at gå til?

Ellers ville der jo ikke være nogen grund til at bruge den!

--
René

Fra : Gunnar Holse

Dato : 11-01-01 01:35

> OK, jeg har da også en Win2K maskine stående. Hvis du skal være helt
> ærlig, er Mac'en så ikke den bedste, forstået på den måde, at den er
> mere behagelig at bruge og meget lettere at gå til?

Ikke når der skal noget fra hånden. Beklager ..

/GH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-01 02:01

> Ikke når der skal noget fra hånden. Beklager ..

Hmmm... hver sin præference!

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 19:20

> [...]

> som ryger lige i hypofysen på Mac-only folk. Jeg skulle nok have ladet være

Ja, når det er et Mac-only program, såh...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-01 05:53

Hej Gunnar

- Det kan du måske få en teenagehvalp på 16-17år - eller en mp3-freak til at
gøre, men ikke voksne folk, der bruger Mac som arbejdsredskaber....

Så kom lige med et bedre forslag!

mvh. Erik Richard

Fra : Jan Jonasen

Dato : 11-01-01 20:09

> - Det kan du måske få en teenagehvalp på 16-17år - eller en mp3-freak til at
> gøre, men ikke voksne folk, der bruger Mac som arbejdsredskaber....
>
> Så kom lige med et bedre forslag!

Hmmm jeg ville slet ikke kunne udføre mit arbejde på en mac, den er 2+
år bagefter på mit område.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 16:39

> [...]

> de pakker det pænt ind, hælder lidt glasur på, og så er det til at sluge. Og

Gunnar,

hvis rå tal betyder så meget i din verden, og brugervenlighed/glasur så
lidt, skulle du måske overveje om du ikke bare skal holde om med at
tortere dig selv så meget ved at bruge Mac.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 16:57

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> hvis rå tal betyder så meget i din verden, og brugervenlighed/glasur så
> lidt, skulle du måske overveje om du ikke bare skal holde om med at
> tortere dig selv så meget ved at bruge Mac.

Peter, slap af - du har vist selv en forkærlighed for rå tal (gigaflop)
- og er desuden ramt af et seriøst udbrud af teknologifitis, men hvem er
ikke det....

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 19:20

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Peter, slap af - du har vist selv en forkærlighed for rå tal (gigaflop)

Hm... jeg tror egentligt aldrig jeg har nævnt ordet her i gruppen, jo
måske en gang, men lad nu det ligge.

> - og er desuden ramt af et seriøst udbrud af teknologifitis, men hvem er
> ikke det....

Tja, man må jo bruge ordene, når man skal forklare hvad de betyder...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 18:54

> [...]

> de pakker det pænt ind, hælder lidt glasur på, og så er det til at sluge. Og

Jeg ville da også gerne ha' set G4'ere på 1,5 GHz med DDR-RAM og Geforce
2 Ultra som standard, men de nye maskiner er altså slet ikke så ringe.

Det er rigtigt, at PC'erne er _på vej_ mod DDR-RAM (de har haft PC133
RAM i _lang tid_!), men det kommer til at tage en rum tid, før end det
bliver standard, så Apple kan sagtens nå at komme med. De kunne f.eks.
vente til sommer eller endda et år, uden at falde håbløst bag ud; 266
DDR-RAM er altå ikke 200% hurtigere end PC133 RAM. Typisk får man 15-20%
hastighedsforøgelse.

Mht. CD-RW så ville det have været rart med DVD/CD-RW drev istedet, da
maskinerne efterhånden er blevet så kraftige, at DVD-dekodningen ikke er
noget problem. Nu har man bare ikke muligheden mere... 2 skrift frem og
et tilbage...

Men, men, men: Hvis man først er blevet fanget af Mac-ånden, er det
svært ikke at blive helt høj, når man ser disse produkter og måden, Jobs
præsenterer dem på - og det er der en grund til. Mac OS _er_ altså bare
bedre, når det kommer til GUI-design og det trods alt noget der vægter
højt hos de fleste.
Mac OS X bliver en stor og spændende udfordring for Apple. Jeg har endnu
ikke selv prøvet det (mere end 5 min.) og er spændt på om det holder
100%. Men selv Mac OS 9 er et lækkert system, sine tekniske
begrænsninger til trods. Bevares, Windows 2000 er et udemærket system
med en tilsyneladende pæn GUI og det er stabilt! Men sammenlignet med
Mac OS X blegner det altså (i mine øjne).

Den største anke ved Apple's maskiner er - efter min mening - prisen. Du
kan få en rimelig PC for 10.000 kr. i dag og for 15.000 kr. får du en
temmelig vildt PC'er. Hvis man ofrer 20.000 kr., som den billigste(!)
PowerMac G4 koster, så få du en virkelig sparker*v maskine; med
Windows... :-/

Apple mangler en PowerMac G4 til ca. 12-14.000 kr.

--
René

Fra : MacMac

Dato : 10-01-01 19:07

I brevet "1en17ot.qum2xmnujo4cN%rfn@altavista.net" skrev René Frej Nielsen
(rfn@altavista.net) den 10/01/01 18:53:

> Apple mangler en PowerMac G4 til ca. 12-14.000 kr.

Cuben kan fåes for blot 15.000,- (MacStore) og den mindste, nye G4 kommer
til at koste 14.990,- så det er da tæt på. Men derudover er jeg enig. Efter
min mening skulle nogle af iMac'erne smides af h. til og så skulle der
istedet laves en G3 Cube til måske 13.000 incl. skærm.

Venlig hilsen
Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 19:23

MacMac <nospan@nospam.com> wrote:

> [...]
> min mening skulle nogle af iMac'erne smides af h. til og så skulle der
> istedet laves en G3 Cube til måske 13.000 incl. skærm.

Cuben er lækker, men stadig for dyr (IMHO). Hvis den kostede 10-12.000
kr. var det mere rigtigt, men så langt ned kommer den nok aldrig.

Jeg tror ikke, at det er sandsynligt, at Apple laver en G3 Cube, da de
helt klart satser på G4. Både hard- og softwaremæssigt.

De 14.990 kr. for en ny G4'er er SVJH EKSL. MOMS!

--
René

Fra : MacMac

Dato : 10-01-01 19:27

I brevet "1en19n4.2n4rhjcv8561N%rfn@altavista.net" skrev René Frej Nielsen
(rfn@altavista.net) den 10/01/01 19:22:

> De 14.990 kr. for en ny G4'er er SVJH EKSL. MOMS!

Det håber jeg ikke for dem, så står der i hvert fald ikke Apple på min
næsten maskine, det er ganske enkelt for dyrt til at alm. lønslaver kan være
med, og en iMac har jo stadig for lille skærm...

Venlig hilsen
Morten

Fra : MacMac

Dato : 10-01-01 19:30

I brevet "B68267F0.2B99B%nospan@nospam.com" skrev MacMac (nospan@nospam.com)
den 10/01/01 19:26:

> [...]
> næsten maskine, det er ganske enkelt for dyrt til at alm. lønslaver kan være
> med, og en iMac har jo stadig for lille skærm...

Dobbelt tjekkede lige og du har ganske ret desværre. Det er alt, alt for
dyrt... jeg ved slet ikke hvad de tænker på, det er jo umuligt at opdrive en
maskine så hvis man ikke gider have en absurd lille 15" skærm - og gerne vil
have et par udvidelsespladser. Apple go home, again.

Venlig hilsen
Morten

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:57

> [...]

> maskine så hvis man ikke gider have en absurd lille 15" skærm - og gerne vil
> have et par udvidelsespladser. Apple go home, again.

Nu må i sku holde op med al den prissnak. Sandheden er jo, at i vil have
Mac'erne til pris: 0,- Kr. Eller bedre endnu, i vil jo gerne have at
butikkerne kaster et bundt 1000-kr. sedler i nakken på jer når i render
ud af butikken.

Nej, seriøst: Tag lige og kig på hvad faen der er i siger - i forlanger
pro-maskiner til forbruger priser! Kan en imac virkeligt ikek klare det
i vil bruge en Mac hjemme til?

Om prisdebatten generelt ville i alle utivlsomt klage bare Mac'en
kostede en 50'er mere end PC'erne, men i glemmer bare at Apple DELS
kæmper med små markedsandele (4% i Europa ifølge Apple selv), hvilket
betyder små stykindtægter, dels selv fabrikerer IC'er og bundkort, og
DELS at resten af Apple, derblandt det ekstremt vigtige MAC OS UDVIKLING
skal betales af disse indtægter, og så SKAL DER STADIG VÆRE OVERSKUD for
at den stupide industripresse i gå amok og siger "at Apple er døende".

Kort sagt, I FÅR ALDRIG EN MAC BILLIGT!

Ærligt talt, så er jeg temmeligt ligeglad! For jeg har det godt med at
vide, at jeg til dagligt bruger et stykke kvalitetsudstyr, fremfor en
gang PC-metervare!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-01 00:10

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
> Mac'erne til pris: 0,- Kr. Eller bedre endnu, i vil jo gerne have at
> butikkerne kaster et bundt 1000-kr. sedler i nakken på jer når i render

Overhovedet ikke. DU hører jo ikke efter, hvad vi siger.

> Nej, seriøst: Tag lige og kig på hvad faen der er i siger - i forlanger
> pro-maskiner til forbruger priser! Kan en imac virkeligt ikek klare det
> i vil bruge en Mac hjemme til?

iMac'en er en fin maskine, hvis bare ikke den havde den f&%"# lille 15"
skærm. Det er for lidt! En iMac med 17" eller 19" ville, indrømmet, nok
blive lidt klodset, men hvorfor f¤%&" laver de så ikke en billig maskine
uden skærm?!?

Jeg kunne sagtens leve med en Cube. Efter at have købt en PC'er, har jeg
ingen behov for at spille (på Mac). Jeg skal bare bruge en rimelig
hurtig Mac med et OK 2D grafikkort, rigelig RAM og en stor HD. Det kan
man ikke få til rimelige penge i dag.

> [...]
> skal betales af disse indtægter, og så SKAL DER STADIG VÆRE OVERSKUD for
> at den stupide industripresse i gå amok og siger "at Apple er døende".

Det er jo ikke helt korrekt. Jeg vil faktisk betegne iMac'en som
særdeles billig. 350 Mhz modellen er jo helt nede i 8-9.000 ,- inkl.
moms og det er jo med skærm! (er den udgået? jeg kan ikke finde den hos
forhandlerne) Der er MEGET langt op til 18.500,- ekskl. skærm. Det burde
være muligt at lave noget derimellem; en slags "nørdernes iMac".

> Ærligt talt, så er jeg temmeligt ligeglad! For jeg har det godt med at
> vide, at jeg til dagligt bruger et stykke kvalitetsudstyr, fremfor en
> gang PC-metervare!

Enig. Det er lækre maskiner, men det nytter bare ikke, hvis der ikke er
nogen der køber dem! Den grafiske branche vil blive ved med at købe dem
i en rum tid endnu, men de kan hurtigt tabe konsum-markedet og derved på
langt sigt tabe pro-markedet.

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 11-01-01 12:38

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> iMac'en er en fin maskine, hvis bare ikke den havde den f&%"# lille 15"
> skærm. Det er for lidt!

Igen, du kan sætte en ekstern skærm på for fucking crissakes...

> En iMac med 17" eller 19" ville, indrømmet, nok
> blive lidt klodset, men hvorfor f¤%&" laver de så ikke en billig maskine
> uden skærm?!?

Fordi det ville være klodset at fuske med kabler og alt hvad det
indebærer. iMac'en er og skal være en *NEM* maskine at bruge!

> Jeg kunne sagtens leve med en Cube. Efter at have købt en PC'er, har jeg
> ingen behov for at spille (på Mac).

Sådan kan man også se på det. Efter jeg fik min G4-Mac har PC'en samlet
støv. Og den plejer jeg at spille på...

Jeg skal bare bruge en rimelig
> hurtig Mac med et OK 2D grafikkort, rigelig RAM og en stor HD. Det kan
> man ikke få til rimelige penge i dag.

Du siger rimelige grafikkort, leverer RAGE128 pro'en i nutiden's Mac'er
ikke hvad du kalder "rimelig" (uanset om det er 2D eller 3D)??? Så er du
fandeme krævende!

> [...]
> nogen der køber dem! Den grafiske branche vil blive ved med at købe dem
> i en rum tid endnu, men de kan hurtigt tabe konsum-markedet og derved på

Jeg er voldsomt uenig - iMac'en er til forbrugere, og som du selv har
sagt, er den billig. Så du modsiger faktisk dig selv, men det er OK, det
kommer jo Mac'en til gode! ;)

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 12-01-01 00:10

root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) writes:

[iMac med 15" skærm]
> Igen, du kan sætte en ekstern skærm på for fucking crissakes...

Så vidt jeg husker giver det kun et spejlbillede af den indbygget
skærm. Fint nok til præsentationer (alle tiders, faktisk), men til
skrivebordsbrug holder det altså ikke.

Thomas

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 12:08

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>
> Så vidt jeg husker giver det kun et spejlbillede af den indbygget
> skærm. Fint nok til præsentationer (alle tiders, faktisk), men til

Hm, du har ret. Det løser selvfølgeligt ikke opløsningsproblemet, men
igen, hvis det er det du har brug for, så er du nok Pro nok til at købe
en Pro Powermac.

Ellers kan man slutte en 19" skærm til iMac'en, så får man ikek så ondt
i øjnene. :)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-01 20:01

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Igen, du kan sætte en ekstern skærm på for fucking crissakes...

Og have TO skærme tændt?!?

> Fordi det ville være klodset at fuske med kabler og alt hvad det
> indebærer. iMac'en er og skal være en *NEM* maskine at bruge!

Mac'er skal være smarte: enig. Men derfor kan man jo godt lave en smart
lille maskine med ekstern skærm, uden at den bliver klodset (hint:
Cube).

> Sådan kan man også se på det. Efter jeg fik min G4-Mac har PC'en samlet
> støv. Og den plejer jeg at spille på...

De B/W G3'er og G4'ere er egentligt OK spillemaskiner. Hvis man kan
nøjes med 640x480 eller 800x600 (det kan de fleste nok), er Rage 128 Pro
et udemærket kort. Problemet er udbuddet af spil.
Jeg ved godt, at der kommer mange i øjelblikket, men der er 10x så
mange, der IKKE kommmer.

Vi kan håbe, at det bliver bedre.

> Du siger rimelige grafikkort, leverer RAGE128 pro'en i nutiden's Mac'er
> ikke hvad du kalder "rimelig" (uanset om det er 2D eller 3D)??? Så er du
> fandeme krævende!

Der misforstod du mig! Rage 128 Pro er OK i en Mac. Jeg mente bare, at
jeg ikke har brug for et Geforce2MX eller et Radeon i den Mac, som jeg
ville købe. De må hellere end gerne lave billig maskine med Rage 128 Pro
(hvis det altså er meget billigere end f.eks. Geforce2MX) og ekstern
skærm.

> Jeg er voldsomt uenig - iMac'en er til forbrugere, og som du selv har
> sagt, er den billig. Så du modsiger faktisk dig selv, men det er OK, det
> kommer jo Mac'en til gode! ;)

Nej, jeg modsiger ikke mig selv. Jeg mener faktisk, at de taber en hel
del kunder på, at man ikke kan købe en billig Mac uden skærm. De kunne
jo bare pille skærmen ud af iMac'en og designe et smart lille kabinet
til motherboardet - voila - og så har de en superbillig maskine, hvor
man selv kan vælge sin skærm.

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 22:24

> [...]
> ville købe. De må hellere end gerne lave billig maskine med Rage 128 Pro
> (hvis det altså er meget billigere end f.eks. Geforce2MX) og ekstern

Ok. For jeg får selv ganske gode framerates i UT med RAGE128Pro (selvom
jeg ikek spilelr det så meget, fordi Westlake har introduceret DUMME
VUGS i deres seneste update).

> Nej, jeg modsiger ikke mig selv. Jeg mener faktisk, at de taber en hel
> del kunder på, at man ikke kan købe en billig Mac uden skærm.

Tilgiv mig, men hvor mange "Hr- og Fru Jensen-forbrugere" tror du APpel
taber på at Apple ikke har en skærm-løs iMac? Ærlig talt tror jeg
iMac'en med sin skærm appelerer ganske godt til mange, mange (for)
brugere.

De kunne
> jo bare pille skærmen ud af iMac'en og designe et smart lille kabinet
> til motherboardet - voila - og så har de en superbillig maskine, hvor
> man selv kan vælge sin skærm.

Nåja... tja... hmja... ala cube. Det kan du have ret i. En billig cube
med fladskærm kunne være god til det... det kan duiskuteres. Jeg vil
selv mene, at iMac'en også er nem at transportere - kabler i tasken, og
iMac'en i hånden (håndtag). Et snuptag.

Men, OK...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-01 00:27

> [...]

> taber på at Apple ikke har en skærm-løs iMac? Ærlig talt tror jeg
> iMac'en med sin skærm appelerer ganske godt til mange, mange (for)

Hr. og Fru Jensen ELSKER iMac, men det deres søn ikke. Han vil gerne
have en større skærm og lidt flere udvidelsesmuligheder, men det vil
forældrene ikke, da iMac'en fylder meget mindre i stuen! iMac'en er ikke
perfekt til alle forbrugere.

> [...]
> med fladskærm kunne være god til det... det kan duiskuteres. Jeg vil
> selv mene, at iMac'en også er nem at transportere - kabler i tasken, og

Rimelig nem at transportere ja, men det er ikke ligefrem et kriterie,
som jeg køber computer efter. Så måtte jeg da ihvertfald ha' haft en
hjerneblødning, da jeg købte min PowerCenter Pro. Den vejer som en
kampvogn!

--
René

Fra : Peter Gersmann

Dato : 13-01-01 00:28

In article <1en5bk6.nhehlbe12a29N%rfn@altavista.net>, rfn@altavista.net
(René Frej Nielsen) wrote:

> [...]
> have en større skærm og lidt flere udvidelsesmuligheder, men det vil
> forældrene ikke, da iMac'en fylder meget mindre i stuen! iMac'en er ikke

LC havde en udvidelsesplads. Det burde der også være plads til i en iMac.

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-01-01 00:44

In article
<moof.immerfreundlich-640345.00282113012001@news.get2net.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> LC havde en udvidelsesplads. Det burde der også være plads til i en iMac.

Som fruen ville sige: Da 15" ikke er nok, kan du prale nok så meget med
dens udvidelsesmuligheder, uden at det ophidser mig.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Peter Gersmann

Dato : 13-01-01 00:58

In article <nogen-62C89C.00435113012001@news.inet.tele.dk>, Martin
Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Som fruen ville sige: Da 15" ikke er nok, kan du prale nok så meget med
> dens udvidelsesmuligheder, uden at det ophidser mig.

Åh stakkel. Hvad siger Dr. Münster, kan der gøres noget?

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-01-01 01:10

In article
<moof.immerfreundlich-9BA8BB.00575513012001@news.get2net.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Åh stakkel. Hvad siger Dr. Münster, kan der gøres noget?

Morten postede vist en guide på et tidspunkt, men man skulle vist være
dum som et brædt og have fedtet hår for at det virkede.

Og nej, mit hår er ikke fedtet.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 12:52

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Som fruen ville sige: Da 15" ikke er nok, kan du prale nok så meget med
> dens udvidelsesmuligheder, uden at det ophidser mig.

Og det leder mig ind på en anden ting - ser man nogensinde kvinder
debattere deres computers MHz-tal, skærmstørrelse, RAM-mængde, antal af
udvidelsespladser eller harddiskstørrelse?

Nej, for det her jo blot en udvidelse af mænds allestedsnærværende
mindreværdskompleks omkring længden af deres... reproduktive organ.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-01 11:59

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> LC havde en udvidelsesplads. Det burde der også være plads til i en iMac.

selv P52/53/54/5500 havde en...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 12:52

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> selv P52/53/54/5500 havde en...

Oh, ja. Og så var det hurtigt! Me det ethernetkort kinne man med
AppleTalk få hele 70 Kilobyte/sek, WOW!

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 12:52

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> LC havde en udvidelsesplads. Det burde der også være plads til i en iMac.
>
> //Peter

Tja, nja. Vi vil jo mægtig gerne have mere udvidelsesplads i vores
iMac'er, men der er langt fra at sige "bare smide en PCI-plads i" til at
få gjort det.

Med iMac'ens ydmyge dimensioner, og hvordan billedrøret ligger i forhold
til bundkortet, kan både det at designe/fabrikere en ekstra PCI plads i
dyret, samt installationen af et kort i selvsamme, være en uoverkommelig
opgave.

Jeg tror simpelthen ikke at det kan lade sig gøre, uden at imac'en blev
væsentlig større.

Hvad der underbygger min opfattelse er også størrelsen på div.
iMac-kloner, fx. ePower, der kom ud i 1998. Den havde et par
PCI-pladser... og var af samme størrelse som en stor, fed 19" skærm.

I det perspektiv virker vores Snow iMac mægtig lille, lækker og smart.

Men igen, hvad har vi brug for at udvide? Vi har 100 Mbps ethernet,
hvilket faktisk er overkille for hjemmebrugere (men godt på kontorer og
til servere). Et ganske hurtigt 3D-grafikkort (Rage 128 PRo). 2 stk. USB
og 2 stk. FireWire porte, som giver adgang til mus tastaturer,
digitalkameraer, CD-brændere, harddiske, videograbbere, videokameraer,
MIDIløsninger, MP3-walkmen osv osv.

Hvis alt dette ikke er nok til en, tror du så ikke at man bare skal
indse, at man enten er dybt nørdet eller dybt professionel, og derfor
skal gå efter PowerMac-linien?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 11-01-01 20:09

> [...]

> Nej, seriøst: Tag lige og kig på hvad faen der er i siger - i forlanger
> pro-maskiner til forbruger priser! Kan en imac virkeligt ikek klare det

Eftersom der intet som helst "pro" er ved p.t. releasede mac'er (udover
det ligegyldige 1000mbit netkort), så er det bestemt heller ikke for
meget at forlange, at der er en reel grund til den ekstra pris. Mac OS
er en grund, men den har været falmende siden 8.5. Og forbrugere? Selv
ballonen Jobs havde fundet ud af at mange ville have CDRW, meeeen det er
kun prof'er alligevel. Apple satser efter eget udsagn på spil, men ikke
på forbruger maskinerne. I det hele taget er deres opfattelse af
forbrugeren arrogant, køber du denne maskine vil du aldrig udvide din
horisont, men hvis du gør, så kan du blot punge en mindre formue ud på
en ny maskine, der kan opfylde dine nye interesser.

> [...]
> skal betales af disse indtægter, og så SKAL DER STADIG VÆRE OVERSKUD for
> at den stupide industripresse i gå amok og siger "at Apple er døende".

De lider med andre ord under samme problemer som det samlede marked, de
adskiller sig blot med den positive faktor, at de har en klump loyale
brugere, som de kan fortsætte med at trække våd på.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 22:50

> [...]

> Mac'erne til pris: 0,- Kr. Eller bedre endnu, i vil jo gerne have at
> butikkerne kaster et bundt 1000-kr. sedler i nakken på jer når i render

Nej, men citronen kan også presses for meget.

> Nej, seriøst: Tag lige og kig på hvad faen der er i siger - i forlanger
> pro-maskiner til forbruger priser! Kan en imac virkeligt ikek klare det
> i vil bruge en Mac hjemme til?

En stationær med 15" skærm uden PCI pladser er ikke ok som eneste
alternativ til 15000kr +moms maskiner (eks skærm) og op efter. Apple
mangler noget en prisklasse hvor man får endog rigtig meget PC for
pengene.

> [...]
> skal betales af disse indtægter, og så SKAL DER STADIG VÆRE OVERSKUD for
> at den stupide industripresse i gå amok og siger "at Apple er døende".

Når vi i dette tilfælde brokker os skyldes det, at prisen er steget med
over 5000kr for "einsteiger" modellen, som ikke byder på andet en et
CDRW drev, og tilmed mangler DVD.

> Kort sagt, I FÅR ALDRIG EN MAC BILLIGT!

Hvorfor ikke? Så sent som i går, så jeg at både IBM, Compac og MS bruger
en større procentdel (Fra 20% og op efter) af deres omsætning på RD end
Apple (17%). Blandt de markedsførende ligger Dell med 7% som den eneste
markant under Apple.

> Ærligt talt, så er jeg temmeligt ligeglad! For jeg har det godt med at
> vide, at jeg til dagligt bruger et stykke kvalitetsudstyr, fremfor en
> gang PC-metervare!

Apple er dyrere, og det har alle mac brugere det fint med - ellers havde
vi vel aldrig købt Apple produkter, men der er en grænse for hvor meget
dyrere de kan tåle at være. Desuden er langt størstedelen af hardwaren i
en mac af i dag off-shelf hardware som også bruges i mærkevare PC'ere.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 10:38

> [...]

> alternativ til 15000kr +moms maskiner (eks skærm) og op efter. Apple
> mangler noget en prisklasse hvor man får endog rigtig meget PC for

Tag for helvede lige og fortæl mig hvikling funktionalitet, som du så
dræbende gerne vil have, som ikke fås med internet modem, FireWire, DVD
og USB. Vær så venlig!

> Når vi i dette tilfælde brokker os skyldes det, at prisen er steget med
> over 5000kr for "einsteiger" modellen, som ikke byder på andet en et
> CDRW drev, og tilmed mangler DVD.

Du er ved at være for meget, Morten. Apple giver folk muligheden for at
bruge CD'er som floppy'er med RW-drevet, dels fordi det er hvad folk vil
have fremfor DVD, som iøvrigt bedst spilles på en DVD-afspiller. Og så
klager du over mangelen på DVD, som om det er noget der har været i
Mac'en. "Kun har CD-RW"... gudfaderbevares!!

> [...]
> en større procentdel (Fra 20% og op efter) af deres omsætning på RD end
> Apple (17%). Blandt de markedsførende ligger Dell med 7% som den eneste

FEDT NOK! Vis mig så hvad alle de R&D-penge går til! I Compaq's tilfælde
er det vist gået til at de har lavet en Apple-lignende front på deres
presario-maskiner, WOW!!!

Sjovt at Mac'en virker så fandens meget mere attraktiv end PC'erne, hva?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 14:43

> [...]

> Tag for helvede lige og fortæl mig hvikling funktionalitet, som du så
> dræbende gerne vil have, som ikke fås med internet modem, FireWire, DVD

_Jeg_ har ikke brug for mere, ellers havde jeg ikke skiftet min G3 ud
med en iBook, men med en 400Mhz G4.

For mange brugere: Primært større skærm og opløsning, et godt 32MB
grafikkort. Andre har brug for SCSI, lydkort, ATM - you name it.

> [...]
> klager du over mangelen på DVD, som om det er noget der har været i
> Mac'en. "Kun har CD-RW"... gudfaderbevares!!

Ok, jeg vil udstyre en G4 med et DVD drev... Så skal jeg lige finde et
eksternt DVD drev, da kabinettet kun har plads til én 5.25" enhed; hmm
det betyder desvære at jeg skal investere SCSI samt at Apples DVD Player
software ikke virker med de få DVD drev, der findes til SCSI osv. Kan du
lige se senariet? Du skal sgu være dygtig hvis du vil finde en PC til
15000kr der end ikke har DVD drev.

Når alt kommer til alt tror jeg de fleste hellere vil have indbygget DVD
og ekstern CD-RW - Desuden kunnet Apple have udstyret G4'eren med combi
DVD/CD-RW drev, der ikke koster meget mere end et almindeligt CD-RW drev
eller; Ændret marginalt på kabinettet, så de kunne fortsætte med
standart DVD + CD-RW, på den billigste model kunne det ekstra CD-RW være
BTO.

Jeg tror når alt komer til alt, skyldes det at Apple ved at de sikkert
ikke ville sælge særlig mange DVD-R på den konto - Det er hvad "folk"
vil have her og nu!
(jeg får i øvrigt kuldegysninger når denne betegnelse bruges - jeg
tænker på når fru Kjærsgaard udtaler sig på vegne af det danske folk...)

Folk vil gerne have CD-RW, men de vil _fa'me_ også have DVD i computeren
uanset om en stationær DVD-Video afspiller er bedre - Det er sgu DVD i
computeren der har banet vejen for DVD-Video - Har du i øvrigt hørt om
DVD-ROM?

Desuden tænker du slet ikke på hvor kort et CD-RW drev's levetid er i
forhold til et almindeligt CD eller DVD drev.

> FEDT NOK! Vis mig så hvad alle de R&D-penge går til! I Compaq's tilfælde
> er det vist gået til at de har lavet en Apple-lignende front på deres
> presario-maskiner, WOW!!!

Hvor meget har Apple brugt på deres kabinetter i bolche farvet plastik
og ædel metaller? Server teknologi, Alpha, reverse-enginering af den
første IBM PC osv.... det er for tyndt Peter!

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-01-01 23:03

In article <1en3eoc.1at3xaqsumnpcN@49.ppp1-4.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) wrote:

> Tag for helvede lige og fortæl mig hvikling funktionalitet, som du så
> dræbende gerne vil have, som ikke fås med internet modem, FireWire, DVD
> og USB. Vær så venlig!

Uha, så må jeg vist lige sige min mening.
Al den funktionalitet jeg gerne vil have, kan jeg sagtens få med en
G4'er. Desværre holder min bankbog ikke til al denne funktionalitet.
Jeg har en CD-brænder, et DAT-drev og nogen eksterne diske og andre
drev. Disse kører alle med SCSI. Fint nok, jeg kan jo sætte et SCSI-kort
i G4'eren, men det kort jeg har, kommer ikke til at fungere under OS X,
så jeg kommer også til at investere i et nyt kort - hvis jeg altså
fortsætter på Mac-platformen.

Det jeg, og sikkert mange andre, gerne ville have at Apple leverede, er
en billig Mac med 2-3 PCI slotte, et udemærket grafikkort og en pris der
ikke får bankkontoen til at ryge i rødt de næste par år.
Når Apples designere nu har været geniale nok til at kunne finde på en
firkantet kasse, så kan de sikkert også finde ud af at tegne en kugle.
Kigger man så lidt på hvad der er af elektronik i en iMac, så burde det
gå op for en at det også er muligt at få plads til iMac'ens bundkort i
denne kugle.
Kort sagt: give me iBalls.

Hvis Apple vil nøjes med at levere maskiner til dem der er profesionelle
grafikere, eller dem der synes at en 15" skærm er nok, så er det fint
med mig. Apple vil så bare ikke finde mig mellem deres kunder længere.

> FEDT NOK! Vis mig så hvad alle de R&D-penge går til! I Compaq's tilfælde
> er det vist gået til at de har lavet en Apple-lignende front på deres
> presario-maskiner, WOW!!!

Hvor meget har Apple brugt på udvikling på de nye G4'ere i forhold til
de gamle?
Hvor meget nyt er det nu lige Apple har udviklet på det seneste?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-01 00:27

> [...]

> grafikere, eller dem der synes at en 15" skærm er nok, så er det fint
> med mig. Apple vil så bare ikke finde mig mellem deres kunder længere.

Så kan det ikke siges mere præcist! Jeg har det på præcis samme måde. På
mit arbejde kunne jeg ikke drømme om at skifte Mac'erne ud med PC'ere,
men derhjemme vil det nok ske inden for en overskuelig fremtid (<1 år),
hvis ikke Apple kommer med noget billigere.

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 12:52

> [...]

> men derhjemme vil det nok ske inden for en overskuelig fremtid (<1 år),
> hvis ikke Apple kommer med noget billigere.

Rene, lad mig endelig ikke stå i vejen for din beslutning, og du har
sikkert også læst hvad jeg har skrevet med hensyn til Mac'e og priser,
så det vil jeg ikke komme nærmere ind på. Jeg synes bare du skal have et
citat med på vejen, som din kommentar fik mig til at tænke på:

"There is hardly anything in the world that some
men cannot make a little worse and sell a little cheaper, and the
people who consider price only, are this man's lawful prey."

- John Ruskin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-01-01 21:52

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Rene, lad mig endelig ikke stå i vejen for din beslutning, og du har

Beslutning og beslutning... det var nærmere en konstatering. I løbet af
de sidste par dage er der tilsyneladende dukket en mulighed op for, at
jeg kan få fingrende i en betydeligt nyere Mac end jeg har nu. Hvis jeg
får fat i en G4 Mac, vil jeg være en lykkelig mand, men det ændrer altså
ikke mit syn på priserne på de nye Mac'er.

> "There is hardly anything in the world that some
> men cannot make a little worse and sell a little cheaper, and the
> people who consider price only, are this man's lawful prey."
>
> - John Ruskin

Ja, ja. Vi bliver nok aldrig enige om dette emne, så det er nok bedst at
slutte her.

--
René

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-01-01 10:39

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> skrev:

> Hvor meget nyt er det nu lige Apple har udviklet på det seneste?
Er der ikke et eller andet med, at de er i gang med et eller andet nyt
styresystem? Nå, det er nok bare rygter...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 12:52

> [...]

> G4'er. Desværre holder min bankbog ikke til al denne funktionalitet.
> Jeg har en CD-brænder, et DAT-drev og nogen eksterne diske og andre

Alt dette kan fås enten på USB eller FireWire. Selv RAID-løsninger kan
du få til FireWire!

> Det jeg, og sikkert mange andre, gerne ville have at Apple leverede, er
> en billig Mac med 2-3 PCI slotte,

Det kan du ikke forvente at Appel skal gøre, dels pga.
designoevrvejelser, som jeg har beskrevet i en anden mail, dels pga. det
ville udkonkurrere deres Pro-linie og skabe usikkerhed om hvem der børe
købe hvad.

> et udemærket grafikkort og en pris der
> ikke får bankkontoen til at ryge i rødt de næste par år.

Brok, brok, brok.

> Når Apples designere nu har været geniale nok til at kunne finde på en
> firkantet kasse, så kan de sikkert også finde ud af at tegne en kugle.

Ring til Apple, telefon 70 15 17 19. Bed om at få et job. Jeg er sikker
på at de kan bruge en ansat med dit geni i deres designafdeling, du kan
jo nok enehænding give dem en iMac med 19" skærm som ikke fylder mere
end en gennemsnitlig brødrister. Og til en pris af -2000 Kr.

> Hvis Apple vil nøjes med at levere maskiner til dem der er profesionelle
> grafikere, eller dem der synes at en 15" skærm er nok, så er det fint
> med mig. Apple vil så bare ikke finde mig mellem deres kunder længere.

Det er jeg sikker på at de vil fælde mange tårer over.

> Hvor meget har Apple brugt på udvikling på de nye G4'ere i forhold til
> de gamle?

Hvor skulel jeg vide det fra? Og hvorfor kigger du ikke på hvad du får
for pengene i de nye maskiner?

Ny hurtigere PCI-bus arkitektur der udover en ekstra udvidelsesplads
også mere end fordobler overførselshastighederne. Så er den en 133 Mhz
systembus, med MaxBus udnerstøttelse. SÅ er det 4x AGP med
writecombining for superhurtige grafikkort, samt et omfattende system
til understøttelse af USB, FireWire, ATA-66 diske, ekstra ATA-diske (CD,
Zip stc.) samt AirPort.

> Hvor meget nyt er det nu lige Apple har udviklet på det seneste?

Tager du gas på mig? ITunes, iDVD, iMovie 2, hele ovenstående hardware
liste (alt det jeg nævnte undersøttes af to IC'er, som APple selv har
designer og produkeret, nemlig "UniNorth" og "Keylargo"), så er der
deisgnet på Cube og nye imac'er, og som rosinen i pølseenden de to små
tingeter det hedder Mac OS 9 og Mac OS X [10], som blot er det vigtigste
styresystemsoftware Apple har lavet de sidste 10 år.

Men jeg kan så hvor dit argument går henad. Vi stakkels Mac brugere
bliver taget godt og grundigt bagi, vi får jo intet for vores penge.
Hulk, hulk.

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-01-01 13:39

In article <1enbusw.6d0r0618a9lh4N@33.ppp1-15.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) wrote:

> Alt dette kan fås enten på USB eller FireWire. Selv RAID-løsninger kan
> du få til FireWire!

Du lagde ikke lige mærke til det med bankbogen?

> [...]
> designoevrvejelser, som jeg har beskrevet i en anden mail, dels pga. det
> ville udkonkurrere deres Pro-linie og skabe usikkerhed om hvem der børe

Det burde ikke skabe forvirring hos de professionelle brugere
(grafikerne) - de vil altid gå efter det hurtigste.

> Brok, brok, brok.

Nej. Ønsker ønsker ønsker

> [...]
> jo nok enehænding give dem en iMac med 19" skærm som ikke fylder mere
> end en gennemsnitlig brødrister. Og til en pris af -2000 Kr.

Hvor var det utydeligt, at jeg IKKE ville have en indbygget skærm?
Kuben burde have været en G3'er til en billigere penge.

> Det er jeg sikker på at de vil fælde mange tårer over.

Jeg er sgu ligeglad med hvad Apple vil fælde tårer over eller ej. Jeg er
forbruger og det jeg køber skal opfylde MINE krav og MIN økonomi.
Apples økonomi og behov rager mig en papand, kan de ikke levere det jeg
har brug for, finder jeg en anden leverandør.

> Hvor skulel jeg vide det fra? Og hvorfor kigger du ikke på hvad du får
> for pengene i de nye maskiner?

Det har jeg skam gjort, og meget af det Apple mener jeg skal betale alt
for mange kilo for, er noget jeg ikke rigtigt har brug for.
Jeg har en iMac stående, men selvom den er betydeligt hurtigere og har
mere RAM end min gamle 4400, er det alligevel min 4400 jeg bruger 95% af
tiden. 15" er fandme småt når man er vant til 19".
Hvis Apple udskiftede skærmen i iMac'en til et par PCI-slotte og beholdt
prisen, var jeg den der handlede.

> Tager du gas på mig? ITunes, iDVD, iMovie 2,

Hvor meget er det nu lige vi Macbrugere har grint af MS' evne til at
opkøbe andres software, omdesigne det lidt og kalde det et egenudviklet
produkt?

> hele ovenstående hardware liste (alt det jeg nævnte undersøttes af to
> IC'er, som APple selv har designer og produkeret, nemlig "UniNorth"
> og "Keylargo"),

Aner ikke hvad de er og hvad de gør.

Desuden blev min kommentar udelukkende formuleret pga af din noget
hånende kommentar til Compaqs udviklingsafdeling.
Så vidt jeg kan se kommer Compaq jævnligt ud med nye ting, at deres
kasser så ikke er lige så pæne som Apples er noget helt andet.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-01-01 21:46

> [...]

> tingeter det hedder Mac OS 9 og Mac OS X [10], som blot er det vigtigste
> styresystemsoftware Apple har lavet de sidste 10 år.

Apples udvikling af iTunes begrænser sig til en licens til SoundJam, en
ny skinn og featureliste som ligger midt i mellem Free og Plus udgaverne

- iDVD købt af Astarte, omend de har fjernet understøttelsen af
hardwarekodning med deraf følgende kvalitetstab smat en revideret
brugerflade.

Finalcut (oge dermed og også liteudgaven, iMovie) er købt hos
Macromedia.

Brænderprogrammet stammer fra Radiologic.

Inovativ og kapitalkrævende udvikling er der ikke tale om, men derimod
om godt øje til hvad markedet efterspørger, samt én af branchens største
pengepunge...Jobs goes shopping!

Mht til hardwaren er det vist kun FireWire der stammer fra apples
udvikling afdeling...

> Men jeg kan så hvor dit argument går henad. Vi stakkels Mac brugere
> bliver taget godt og grundigt bagi, vi får jo intet for vores penge.
> Hulk, hulk.

Nej, men de grunde du angiver er ikke i stand til at refærdiggøre en
pris der er _meget_ højere end konkurenternes. Ud over OS'et køber Apple
lige så meget udenbys som Compac og konkurenterne. At Apple i de sidste
2 år har haft fingeren på pulsen og købt godt ind er en helt anden sag.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 16-01-01 22:40

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Nej, men de grunde du angiver er ikke i stand til at refærdiggøre en
> pris der er _meget_ højere end konkurenternes.

Vel er de så. Programmerne alene er Mac-only, grænsende i hvad de kan
til "killerapps". Med det bedste brugervenlige operativsystem out there,
som snart bliver bedst på både brugervenlighed og tekniske egenskaber
har Appel et es i ærmet.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:57

> [...]

> næsten maskine, det er ganske enkelt for dyrt til at alm. lønslaver kan være
> med, og en iMac har jo stadig for lille skærm...

Husk at imac'en har VGA-stik, så du kan sagten bruge en større skærm.

Jeg tror faktisk at en iMac ville være velegnet til mig, hvis ikke jeg
var sø nørdet! %)

Fra : Jan Jonasen

Dato : 11-01-01 20:09

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Husk at imac'en har VGA-stik, så du kan sagten bruge en større skærm.

Større skærm får du jo ikke mere skærmplads af.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-01 01:39

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Større skærm får du jo ikke mere skærmplads af.

Måske ikke, men man får da muligheden for at bruge 1024x768 i en
rimelig størrelse på f.eks. en 17" skærm. Jeg synes i hvert fald ikke,
det er behageligt at bruge den opløsning på iMacs indbyggede 15" skærm i
længere tid. Til specielle formål som store hjemmesider eller programmer
med mange flydende paletter kan jeg holde det ud kortvarigt, men når jeg
skal skrive, går jeg tilbage til 800x600.
Jeg mener nu ikke, at det er en elegant løsning med en ekstern
skærm til en iMac, men har man nu en iMac og falder over en billig 17"
skærm, er det da en billig måde at få Mac OS på 17".
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-01 05:28

Hej Jan

Både og... Hvis du fx. valgte en RadiusT Precision Color 21" (twin) model,
- hvis den kan fås mere, - så vil du kunne lave 'split-screen', hvor
skærmen deles i to - noget i retning af 2 A4 sider, men med forskellige
ting på hver halvdel ved en opløsning på 1024x768. Det er også den skærm,
man kaldte for 'Engeneering'. Såvidt jeg husker har den en pixelstr. på
0,15, hvilket må siges at være i absolut top. - Men prisen var også
derefter - ca. 25000kr. inkl. moms....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 12:52

> [...]
> man kaldte for 'Engeneering'. Såvidt jeg husker har den en pixelstr. på
> 0,15, hvilket må siges at være i absolut top. - Men prisen var også

....men det skører med garanti ikke på en iMac

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-01 03:08

Hej Morten

Hm.. Det skal jeg lade være usagt, men det kan køre 1024x768/256 farver på en
Macintosh IIsi med 2mb VRAM og 1600x1280 millioner af farver med et Radius 8*24
grafikkort med 4mb VRAM....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 22:50

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Husk at imac'en har VGA-stik, så du kan sagten bruge en større skærm.

hmm spejling af 1024*768, ikke videre elegant - og skærmplads bliver der
ikke mere af Det er fint til præsentationer og DVD, men kan ærlig
talt ikke bruge til andet.

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 22:15

"MacMac" <nospan@nospam.com> wrote in message
> [...]
> min mening skulle nogle af iMac'erne smides af h. til og så skulle der
> istedet laves en G3 Cube til måske 13.000 incl. skærm.

Jeg stod og pillede ved Office 2001 i en Fredgård (!) en dag, og faldt i
snak med en fyr fra Apple som tilfældigvis lige havde installeret det. Han
sagde at der kom iMacs med FDTrinitron til sommer. Dog ikke 17"".

Det er sikkert løgn :)

/GH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 20:00

> [...]

> maskinerne efterhånden er blevet så kraftige, at DVD-dekodningen ikke er
> noget problem. Nu har man bare ikke muligheden mere... 2 skrift frem og

Der _er_ altså tale om kombi drev der både kan læse DVD og skrive
CD-R(w). man behøver desuden heller ikke G4 for at kunne afkode DVD'ere
i software, min iBook er ganske glimrende.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-01 00:10

> [...]

> CD-R(w). man behøver desuden heller ikke G4 for at kunne afkode DVD'ere
> i software, min iBook er ganske glimrende.

Det er ikke nævnt nogen steder, at de billige modelle kan læse DVD...

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 15:59

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Det er ikke nævnt nogen steder, at de billige modelle kan læse DVD...

Det har du sgu ret i - Det _er_ ringe, kombi drev er ikke en gang
specielt dyre og har været på markedet i snart et år. Hvis det er sandt
er der vitterlig tale om thumbs down til G4. Hvem vil betale mellem 20
og 30000kr for en computer der end ikke kan afspille DVD?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-01 20:01

> [...]

> er der vitterlig tale om thumbs down til G4. Hvem vil betale mellem 20
> og 30000kr for en computer der end ikke kan afspille DVD?

I know... Jeg mener også, at det er en fejl. Det burde have været
DVD/CDRW drev, de kom i maskinerne. Nu har Pro-linien haft DVD i
temmelig lang tid og så fjerner de det sgu'! Så kan nVidia godt smide
deres DVD-accelleration i skralderen...

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:27

> [...]

> 2 Ultra som standard, men de nye maskiner er altså slet ikke så ringe.
>
> Det er rigtigt, at PC'erne er _på vej_ mod DDR-RAM (de har haft PC133

Det er jeg uenig i!

PC-133 har været TILGÆNGELIG i ca. 8 måneder. Jeg fik nemlig min PC-133
RAM til min Mac, dengang det stadig var en eksotisk vare!

Desuden er PC133 ikke just det, som alle PC'ere i dag bruger. [host
host]

> [...]
> vente til sommer eller endda et år, uden at falde håbløst bag ud; 266
> DDR-RAM er altå ikke 200% hurtigere end PC133 RAM. Typisk får man 15-20%

DDR-RAM er ikke noget man ser på andet end grafikkort i dag. Det kan
IKKE ENGANG FÅS på edb-priser.dk!

Der går mindst 6 md. før man ser de føeste PC'ere med DDR-RAM som
systemhukommelse. Og jeg gætter på at vi til den tid er tæt på en NY
opdatering af PM'erne (husk at Jobs selv har sagt at hos Apple komemr
der nye produkter hver 9. måned)

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 22:22

> PC-133 har været TILGÆNGELIG i ca. 8 måneder. Jeg fik nemlig min PC-133
> RAM til min Mac, dengang det stadig var en eksotisk vare!

Det må have været penge lige ud ad vinduet dengang til en maskine med højst
100Mhz systembus.

> Desuden er PC133 ikke just det, som alle PC'ere i dag bruger. [host
> host]

Sikkert, men nu om dage er det næsten billigere end PC100, så de fleste
køber PC133.

/GH

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 23:10

> Det må have været penge lige ud ad vinduet dengang til en maskine med højst
> 100Mhz systembus.

Nej, for PC133 har et hurtgere adgangsmønster (2-2-2). Se iøvrigt
nedenfor! :)

> Sikkert, men nu om dage er det næsten billigere end PC100, så de fleste
> køber PC133.

Det gør jeg selv, jeg har 4* 128 MB PC133 klumper siddende i in Mac -
hurtigt og ingen fregner (APACER er guld værd). I startemn var min
PC-pusher dog flink at goiver mig PC133 for PC100's pris.

Fra : Gunnar Holse

Dato : 11-01-01 00:54

> Det gør jeg selv, jeg har 4* 128 MB PC133 klumper siddende i in Mac -
> hurtigt og ingen fregner (APACER er guld værd). I startemn var min
> PC-pusher dog flink at goiver mig PC133 for PC100's pris.

Tal er gode, ikke sandt Peter?

/GH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-01 00:10

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Det er jeg uenig i!
>
> PC-133 har været TILGÆNGELIG i ca. 8 måneder. Jeg fik nemlig min PC-133
> RAM til min Mac, dengang det stadig var en eksotisk vare!

Der er også "lang tid" i denne verden.

> Desuden er PC133 ikke just det, som alle PC'ere i dag bruger. [host
> host]

Hvis du køber en hæderlig maskine i dag, så bruger den altså PC133!

> [...]
> systemhukommelse. Og jeg gætter på at vi til den tid er tæt på en NY
> opdatering af PM'erne (husk at Jobs selv har sagt at hos Apple komemr

Sludder! Du kan allerede så småt få DDR-RAM hos enkelte forhandlere og
de første motherboards og chipsets _er_ dukket op. Det er ikke engang
særligt dyrt - slet ikke i forhold til RDRAM.

Apple _kan_ nå at opdatere Mac'erne til DDR-RAM til sommer og stadig nå
at være med på den første bølge, men de skal heller ikke trække det
meget længere. Men faktisk mener jeg ikke, at DDR-RAM er supervigtigt
(hint: lavere priser

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 11-01-01 12:38

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Der er også "lang tid" i denne verden.

Nåda. Skal vi Mac-eje nu undertrykkes PC-syndromet med at tingene er
forældede 3 måneder efter at de er kommet ud? Sørgeligt!

> [...]

> de første motherboards og chipsets _er_ dukket op. Det er ikke engang
> særligt dyrt - slet ikke i forhold til RDRAM.

ALT er billiger end RDRAM! Goider du iøvrigt lige at pege mig hen på en
forhandler/mærke, som har DDR-SDRAM som standard? Det vil jeg meget
gerne se...

> [...]
> at være med på den første bølge, men de skal heller ikke trække det
> meget længere. Men faktisk mener jeg ikke, at DDR-RAM er supervigtigt

Jeg mener det p.t. er lettere uvigtigt pga. PC133 og MaxBus på Mac'en
faktisk lever gode dataoverførselsrater. Der er ikek mange ting der kan
udnytte hvad DDR-RAM leverer, i dag!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-01 20:01

http://www.midtdata.dk/

> Jeg mener det p.t. er lettere uvigtigt pga. PC133 og MaxBus på Mac'en
> faktisk lever gode dataoverførselsrater. Der er ikek mange ting der kan
> udnytte hvad DDR-RAM leverer, i dag!

Der er vi stort set enige. DDR-RAM giver ikke det helt vilde og hvis det
indebærer at maskinerne bliver (endnu) dyrere, så nå Apple hellere
vente!

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 22:50

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Desuden er PC133 ikke just det, som alle PC'ere i dag bruger. [host
> host]

Og hvilken PC prisklasse sammenligner du med? 4kilo kroner eller 15kilo
kroner + moms eksklusiv skærm og opefter.

> [...]
> eller endda et år, uden at falde håbløst bag ud; 266 > DDR-RAM er altå
> ikke 200% hurtigere end PC133 RAM. Typisk får man 15-20% >

nåh ja, Apple skal åbenbart lege "cach up" frem for at være
markedsførende.

> DDR-RAM er ikke noget man ser på andet end grafikkort i dag. Det kan
> IKKE ENGANG FÅS på edb-priser.dk!

Fordi det ikke findes der, betyder det altså ikke at det ikke findes!

> [...]
> systemhukommelse. Og jeg gætter på at vi til den tid er tæt på en NY
> opdatering af PM'erne (husk at Jobs selv har sagt at hos Apple komemr

Nu har jeg ikke været online særlig meget de sidste 6 uger men såvidt
jeg ved fås både RAMBUS og DDR - Om 9 måneder vil _alle_ Apples G4
konkurenter have enten DDR eller RAMBUS, og have haft det i laaaang tid.
Cach-up!

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 10:38

> Fordi det ikke findes der, betyder det altså ikke at det ikke findes!

Jeg tillader mig at tage edbpriser som repræsentativ for mainstream
markedet!

> [...]
> jeg ved fås både RAMBUS og DDR - Om 9 måneder vil _alle_ Apples G4
> konkurenter have enten DDR eller RAMBUS, og have haft det i laaaang tid.

Gud hvor er du dog irriterende at høre på...

RAMBUS skal du ikke regne med at alle har, for selv Intel er ved at
droppe RAMBUS inderstøtelse i deres chipsets. De har lært lektien,
nemligt at RAMBUS giver for lidt for pengene pog er for tunge at danse
med (firmaet).

Og sjovt du siger om 9 måneder, for det er jo der vi kan regne med at
Apple's NÆSTE pro-hardware er på gaden, at du så meget at det er
"catch-up", ja, det er jo din sag. Ikke desto mindre vil jeg gerne se om
din "forudsigelse" holder stik...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 14:43

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Gud hvor er du dog irriterende at høre på...

ditto

(hvem vil med i børnehave?)

> [...]
> droppe RAMBUS inderstøtelse i deres chipsets. De har lært lektien,
> nemligt at RAMBUS giver for lidt for pengene pog er for tunge at danse

Ja til fordel for DDRAM

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-01 20:01

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> ditto
>
> (hvem vil med i børnehave?)

He, he.

> Ja til fordel for DDRAM

Netop. Til sommer vil DDR-RAM nok være lige så almindeligt, som PC133
RAM er i dag.

--
René

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 14:32

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 14:32

> [...]
> de pakker det pænt ind, hælder lidt glasur på, og så er det til at sluge. Og

Lad os alle sammen skrive til jobs.s@apple.com og bede ham om at holde op
med at sende nyt hardware og gratis software på markedet! Eller i det
mindste vente til Gunnar mener at det er seriøst nok! Forklar mig lige
hvilken fordel jeg skulle have ved at betale $50 for et MP3 program, som jeg
kan få gratis? Og skulle jeg være ked af at Apple skifter mit DVD-drev ud
med en CD-RW, stort set uden at ville have noget til gengæld? Jeg er ked af
det, men jeg forstår stadig ikke hvad dit problem er!?!?!?!

/peter

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 15:02

> Og skulle jeg være ked af at Apple skifter mit DVD-drev ud
> med en CD-RW, stort set uden at ville have noget til gengæld?

Lige præcis den sætning forstår jeg ikke en pind af. Men hvad ..

> Jeg er ked af
> det, men jeg forstår stadig ikke hvad dit problem er!?!?!?!

Hvilket mp3-program betaler du 50$ for? Hvilket brænderprogram er du
nødsaget til at betale for?

Jeg ser bare at Apple nu har PC133, hurtigere processor osv. men får det på
et tidspunkt hvor PC-verdenen er ved at tage næste skridt. Og jeg synes det
er brandærgeligt. Lige så vel som at de hugger Vaio-designet, når
PowerBook'en i forvejen er nærmest sublim i sin klasse. Jeg vil faktisk gå
så langt at sige at udvikling af et Apple-branded brænderprogram er spild af
tid når der findes andet der kan mindst det samme bare uden det klamme
QT-GUI, og den ER dybt useriøs. Men der er vi så ovre i at jeg "ikke fatter
hvad Macintosh går ud på", ikke sandt?

Det var vist rigeligt om den sag. Det kan jo blive ved i en uendelighed.

/GH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 15:58

> Lige præcis den sætning forstår jeg ikke en pind af. Men hvad ..

> Hvilket mp3-program betaler du 50$ for?

SoundJam; hvis du vil kode mere end 3 CD'ere. iTune er vitterligt ét af
de programmer en hver ny Mac har manglet det seneste år - Indtil nu har
jeg undret mig over hvorfor Apple ikke bundlede SoundJam MP Free eller
Plus med alle nye mac'er, ligsom de bundler SuffitExpander og Dropstuff.
Det har de nu gjort, omend med en anden brugerflade samt integration med
den købte brænder software fra Radiologic.

Jeg dog lige et spørgsmål; kan iTune optage lyd fra en analog indgang
som SoundJam? (Jeg har selv en iBook uden lydindgang)

> Hvilket brænderprogram er du nødsaget til at betale for?

Toast, Describe og hvad der ellers findes (Radiologic var vist ikke på
markedet i mere end et par uger, før apple købte dem). Det er langt fra
alle brændere hvortil der medfølger en OEM af et af disse programmer, og
slet ikke hvis du hvis du finder et billigt drev, der ikke kommer fra
Sony, laCie eller Ionmega, i en PC butik.

Desuden betyder det med stor sandsynlighed at dette program virker under
X når det udkommer i Marts, samt at integrationen med OS og Apples
programmer er perfekt - Ligsom integrationen mellem OS og hardware er
et af Mac'en stærkeste sider.
Har du iøvrigt set hvorledes radiologics software fungerer, den tomme CD
dukker op på skrivebordet og du kan trække de ønskede filer over på den
- Når du er færdig "skyder" du CD'en og du promtes om du vil brænder
CD'en eller ej. Det er da intuitivt!

Sidst men ikke mindst betyder flere Apple kvalitetsprogrammer at Apple
ikke længere er så afhængige af andres producenters lyst til at udvikle
Apple software.

> Jeg ser bare at Apple nu har PC133, hurtigere processor osv. men får det på
> et tidspunkt hvor PC-verdenen er ved at tage næste skridt.

Vi kan da godt blive enige om at G4'erne i seriøs grad mangler DDR-RAM

> Og jeg synes det er brandærgeligt. Lige så vel som at de hugger
> Vaio-designet, når PowerBook'en i forvejen er nærmest sublim i sin klasse.

Der er to grunde til at de har valgt dette design:

Marketing: VAIO'ens design har taget det købedygtige publikum med storm,
et iBook design i denne priklasse vil formegenlig have svært ved at
blive accepteret

Fysisk: Ti kabinettets godstykkelse er meget lille, hvilket muliggør
tykkelsen på kun én tomme. Det er lettere at lave en mindre
totaltykkelse i et kvadratisk kabinet.
Sidst men ikke mindst Ti er hundedyrt at forabejde! En firkantet kasse i
Ti er alt andet lige betydeligt billigere at fremstille end en hvilken
som helst anden form.

> [...]
> samme bare uden det klamme QT-GUI, og den ER dybt useriøs. Men der er vi
> så ovre i at jeg "ikke fatter hvad Macintosh går ud på", ikke sandt?

Jo, integration, alt skal virke "out of the box"

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 18:31

> Vi kan da godt blive enige om at G4'erne i seriøs grad mangler DDR-RAM

Det var da rart.

> [...]
> Sidst men ikke mindst Ti er hundedyrt at forabejde! En firkantet kasse i
> Ti er alt andet lige betydeligt billigere at fremstille end en hvilken

Ok, så er jeg anderledes med. Tak for det..

> Jo, integration, alt skal virke "out of the box"

Det er det der gør Mac-nørder så pudsige ..

/GH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 20:00

> Det er det der gør Mac-nørder så pudsige ..

Den sved...

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:26

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Det er det der gør Mac-nørder så pudsige ..
>
> /GH

Sjovt at se at du kun citerer det af Morten's indlæg der kan læses og
besvares negativt.

Mac-nørder er pudsige, hva'?

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 21:44

"DJ Supreme / Peter Perlsø" <root@NOSPAM.com> wrote in message

> Sjovt at se at du kun citerer det af Morten's indlæg der kan læses og
> besvares negativt.
>
> Mac-nørder er pudsige, hva'?

En smiley havde nok hjulpet, for der var intet negativt ment i mine svar til
ham. Utroligt som I totalt overfalder folk herinde hvis man ikke lige ligger
på knæ for Æblet.

/GH

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 23:10

> [...]

> ham. Utroligt som I totalt overfalder folk herinde hvis man ikke lige ligger

Jeg ligger ikke på knæ for æblet, og det tror jeg at meget få her gør.

Men vi har absolut ikke brug for folk der udelukkende skyder med skart
mod Apple. Så er vi ovre i den anden grøft.

Fra : Gunnar Holse

Dato : 11-01-01 01:34

> Jeg ligger ikke på knæ for æblet, og det tror jeg at meget få her gør.
>
> Men vi har absolut ikke brug for folk der udelukkende skyder med skart
> mod Apple. Så er vi ovre i den anden grøft.

Gør jeg udelukkende det?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-01 06:14

Hej Peter

Du har ret! - Og PC nørder er værre... - de er decideret
øretæveindbydende.....

mvh. Erik Richard

> [...]

> besvares negativt.
>
> Mac-nørder er pudsige, hva'?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 14:55

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Sjovt at se at du kun citerer det af Morten's indlæg der kan læses og
> besvares negativt.
>
> Mac-nørder er pudsige, hva'?

Gunnar og jeg er langt hen ad vejen enige, og modsat dig forstod jeg
kompleksiteten i hans vittige kommentar.

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 18:24

> [...]
>
> Jeg ser bare at Apple nu har PC133, hurtigere processor osv. men får det på
> et tidspunkt hvor PC-verdenen er ved at tage næste skridt.

Hvad skulle det være?

DDR-RAM? For dyrt og næsten umuligt at opdrive, undtagen til grafikkort.
RAMBUS? HAR HAR HAR!!! 166 Mhz? Det bliver på den anden side af nytår,
mindst!

Iøvrigt synes jeg det er mærværdigt at du dømmer Apple's *NUVÆRENDE*
produkt på *fremtidige* PC'er, hvilke 1) du ikke kan sige noget om endnu
2) slet ikke eksisterer.

Godt gået, Gunse!

> [...]
> tid når der findes andet der kan mindst det samme bare uden det klamme

Du virker da så funktionalitets-orienteret, kan "glasuren" så ikke være
ligemeget?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-01 20:00

> [...]

> Iøvrigt synes jeg det er mærværdigt at du dømmer Apple's *NUVÆRENDE*
> produkt på *fremtidige* PC'er, hvilke 1) du ikke kan sige noget om endnu

Det mener jeg ikke er irrelavant, vi ved alle at Apple højst opdaterer
deres modeller 2 gange årligt, mens eks Dell opdaterer efterhånden som
nye produkter kommer på markedet eller priserne falder. Når det kommer
til stykket er det et af de største irritationspunkter ved Apple.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:57

> [...]

> nye produkter kommer på markedet eller priserne falder. Når det kommer
> til stykket er det et af de største irritationspunkter ved Apple.

Jeg synmes det er en fordel for kunderne - man ved hvornår man kan
vendte nyt, dvs. at man ikke skal bruge alt sin tid på at holde øje med
nyr produkter.

Minder mig om det kinesiske ordsprog "man skal ikke rejse hurtigere end
at sjælen kan følge med".

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 22:50

> [...]

> Jeg synmes det er en fordel for kunderne - man ved hvornår man kan
> vendte nyt, dvs. at man ikke skal bruge alt sin tid på at holde øje med

Det betyder lige netop at man skal holde øje med om man får mere valuta
for sine penge om 3 måneder, fremfor at man får fuld valuta hver gang
man køber, nej tak.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 12-01-01 10:38

> [...]

> Det betyder lige netop at man skal holde øje med om man får mere valuta
> for sine penge om 3 måneder, fremfor at man får fuld valuta hver gang

Du mener ikke at man holder øje med at man får fuld valuta, når man
venter på nye PC'ere?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 14:43

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Du mener ikke at man holder øje med at man får fuld valuta, når man
> venter på nye PC'ere?

Elsker du at misforstå?

Hvis du køber PC kan du altid finde en model her og nu der giver fuld
valuta, en mac derimod hvor ofte har du hørt følgende spørgsmål og svar
gennem det sidste halve år måneder:

"Jeg skal ud og købe en PowerBook, hvad skal jeg købe"
"Vent til efter Macworld om to måneder, der kommer nye modeller!"

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 22:00

> Iøvrigt synes jeg det er mærværdigt at du dømmer Apple's *NUVÆRENDE*
> produkt på *fremtidige* PC'er, hvilke 1) du ikke kan sige noget om endnu

Rigtigt, jeg ligger ikke klar med alle tekniske specifikationer på
P4-arkitekturen eller dertil hørende chipset, nord- eller sydbroer. Jeg vil
anbefale dig at læse lidt andet end Macsites, men det har du jo totalt
afskrevet som værende ulødigt.

> 2) slet ikke eksisterer.

Dine påstande om hvad der ikke eksisterer har man hørt før. Sidste gang var
det at ATA100 ikke fandtes, skægt nok lige efter jeg havde købt sådan et
bundkort og HD

> Godt gået, Gunse!

Tak, tak.

> Du virker da så funktionalitets-orienteret, kan "glasuren" så ikke være
> ligemeget?

Nej. Jeg har aldrig brudt mig om QT's GUI.

/GH

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 23:10

> [...]
> anbefale dig at læse lidt andet end Macsites, men det har du jo totalt

har jeg dat? Jeg læser selv fx. Anandtech og af og til Tomshardware, som
jeg dog synes er faldet lidt af på den de sidste 2 år...

> Dine påstande om hvad der ikke eksisterer har man hørt før. Sidste gang var
> det at ATA100 ikke fandtes, skægt nok lige efter jeg havde købt sådan et
> bundkort og HD

Det vil jeg gerne bede dig bevise - citat, tak!

> Tak, tak.

> Nej. Jeg har aldrig brudt mig om QT's GUI.

Den kan du patche væk, skynd dig at gøre det, så bliver du ikke så syg i
sjælen!

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 15:53

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 15:53

Whatever! Sælg din mac når nu det er sådan en lorte platform! End of
Discussion!

/peter

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 10-01-01 09:56

"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> writes:

> Det virker åbenbart at overtrække hardwareutilstrækkeligheder med
> sukkerstads.

? 133 MHz systembus, AGP 4x, 4 PCI slots, lidt flere valg
mht. grafikkort. Tænker du på noget konkret, eller er du bare sur
over prisen?

Thomas

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 16:37

> [...]

> ? 133 MHz systembus, AGP 4x, 4 PCI slots, lidt flere valg
> mht. grafikkort. Tænker du på noget konkret, eller er du bare sur

Hvis prisen er det eneste en person kigger på, og ikke hvad han få
forpengene, så lad ham dog købe en PC, for så er han for dum til at
udnytte de muligheder, Mac'en tilbyder!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-01-01 18:54

> [...]

> Hvis prisen er det eneste en person kigger på, og ikke hvad han få
> forpengene, så lad ham dog købe en PC, for så er han for dum til at

Eller også har man bare et lidt mere normalt budget, som ikke tillader
at kaste 20-40.000 kr. efter en computer, som uundgåeligt vil være
forældet 2-3 år efter (som alle andre computere).

Jeg elsker Mac og glæder mig til Mac OS X, men jeg har svært ved at
forsvare over for mig selv, at bruge SÅ mange penge på en computer i
dag, hvor PC'ere - og iMacs(!) - kan fås for 7-10.000 kr.

Godt nok gav jeg 26.000 kr. for min PowerCenter Pro...

(og jeg køber nok også en G4'er på et tidspunkt, man er jo svag)

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:27

> [...]

> at kaste 20-40.000 kr. efter en computer, som uundgåeligt vil være
> forældet 2-3 år efter (som alle andre computere).

Ok, 40.000 er meget for mig. Men 20.000... inkl. skærm var det hvad min
g4'er kostede mig for et år siden. Jeg fik umidelbart efter et
lavt-lønnet job, og efter en måpned på dette, var 20.000 tjent ind -
EFTER skat!

Så, jeg må sige at Mac'en forstår at tjene sig ind.

> Jeg elsker Mac og glæder mig til Mac OS X, men jeg har svært ved at
> forsvare over for mig selv, at bruge SÅ mange penge på en computer i
> dag, hvor PC'ere - og iMacs(!) - kan fås for 7-10.000 kr.

Tja, jeg forstår dig selvfølgelig gjort, og pengene er til tider knappe
(jeg er studerende, så det ved jeg alt om) men igen, er det pengene
eller computeren det handler om?

> (og jeg køber nok også en G4'er på et tidspunkt, man er jo svag)

Nej, man er vel fornuftig.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-01 00:10

> [...]

> EFTER skat!
>
> Så, jeg må sige at Mac'en forstår at tjene sig ind.

Det var jo heldigt, men hvis man bare skal bruge den som hobby-maskine
er det en stor sum penge. Hvis man absolut vil have 100% Apple-udstyr,
kommer summen let over 25.000 kr. for den skrabede G4'er + 15" TFT
skærm.

> Tja, jeg forstår dig selvfølgelig gjort, og pengene er til tider knappe
> (jeg er studerende, så det ved jeg alt om) men igen, er det pengene
> eller computeren det handler om?

Sådan ville jeg også gerne se på det. Jeg vil forresten også gerne have
en Mercedes SLK, en villa på strandvejen, Claudia Schiffer som
elskerinde, en ferielejlighed på bahamas og så selvfølgelig en PowerBook
G4 500 Mhz! Pengene spiller jo ingen rolle...

> Nej, man er vel fornuftig.

Sådan _skal_ man se på det

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 11-01-01 12:38

> [...]

> er det en stor sum penge. Hvis man absolut vil have 100% Apple-udstyr,
> kommer summen let over 25.000 kr. for den skrabede G4'er + 15" TFT

Som hobbyist skal du vist have mange penge på lommen for at få en
TFT-skærm. Selv har jeg en Sony G200 17", som jeg er meget glad for.
3000 kr. kostede den. Og jeg klarer mig ganske fint... som hobbyist...

> Sådan ville jeg også gerne se på det. Jeg vil forresten også gerne have
> en Mercedes SLK, en villa på strandvejen, Claudia Schiffer som
> elskerinde,

Få dog en plakat fra H&M... :)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-01 20:01

> Som hobbyist skal du vist have mange penge på lommen for at få en
> TFT-skærm. Selv har jeg en Sony G200 17", som jeg er meget glad for.
> 3000 kr. kostede den. Og jeg klarer mig ganske fint... som hobbyist...

Personligt ville jeg heller ikke smide 8-9.000,- efter en 15" skærm, TFT
eller ej.

> Få dog en plakat fra H&M... :)

God ide, men jeg vil nu hellere have Merceren!

--
René

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 16:37

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> "claus" <claus@post.dk> wrote in message

> Ja det er måske en "Mac" men den ligner en Sony til forveksling.

Sjovt, min første tanke var "IBM Thinkpad 8xx"...

Men det må
> Apple jo godt. For det er nøje overvejet.
> Såvel som den revolutionerende nypåklædning af gammelkendt software i form
> af "iTunes". Hurra.

Brok, brok, Brok. Itunes er nemt at bruge, gratis, og kan fandens meget.
SoundJam var og ER fedt, men der åd 30$ på min bankkonto.

> Men noget godt var der da - Maya. Juble juble. Hotline koger.
>
> Det virker åbenbart at overtrække hardwareutilstrækkeligheder med
> sukkerstads.

Brokkehoved!

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 18:26

> Brokkehoved!

Ja, lidt.

/GH

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 18:08

Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Det virker åbenbart at overtrække hardwareutilstrækkeligheder med
> sukkerstads.

Okay Gunnar

Hvis det ikke var for software ville din computer være mindre
interessant end et tomt akvarium.

Det du kalder sukkerstads er forskellen om den computer du har købt kan
bruges til noget - og hvad den kan bruges til.

Hardwaren er kun noget der skal bruges til at afvikle softwaren og
indkapsle den, så man f.eks. kan tage softwaren med sig. Hvis hardwaren
ser godt ud, så er det fint - men den store forskel er softwaren.

//Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 10-01-01 19:44

> [...]

> Men noget godt var der da - Maya. Juble juble. Hotline koger.
>
> Det virker åbenbart at overtrække hardwareutilstrækkeligheder med

Hvem har tisset på din sukkermad? Det Apple gør er genialt! Alle vil eje
en blærebar i titan, og så er der iTunes, dens playlists interface er en
stor forbedring af SJs design, og når vi nu taler om nypåklædning af
gammelkendt software,så var og er prisen på SJ $40 og iTunes $0 !!! Så
det er ikke software hvor man skal være godt klædt på for ikke at blive
flået!
Apple har lige gjort det igen: Genopfundet sig selv netop som sortseerne
på ny har erklæret Apple for død.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:57

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> Apple har lige gjort det igen: Genopfundet sig selv netop som sortseerne
> på ny har erklæret Apple for død.

Ja, det er sjovt, ikke? Og hvor lang tid gør der før
plattenslagerfirmaet Microsoft laver en MicrosoftDVD og Microsoft DVD
Studio og og og... selv deres næste styresystem, "Whistler"/WIndows 2002
bærer visuelle præg fra Mac OS X!

ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHH!

Fra : Gunnar Holse

Dato : 10-01-01 22:26

> Hvem har tisset på din sukkermad? Det Apple gør er genialt!

Citat af historisk værdi.

/GH

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 10-01-01 16:37

claus <claus@post.dk> wrote:

> [...]
> simpelthen ikke være den samme efter dette. Og hastigheden...500 MHz!
> Waauuw! Sikkert mindst ti gange hurtigere end nogen eksisterende cpu på

Spar på ironien, Walther! ;)

Nej, 500 Mhz er fint - når det er en G4. Og DVD som satdnard.

Fra : claus

Dato : 10-01-01 18:06

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> Nej, 500 Mhz er fint - når det er en G4. Og DVD som satdnard.

500 MHz er nærmere for hurtigt til at den menneskelige organisme kan
følge med! Jeg har derfor videresendt dit indlæg til Motorola USA, med
besked om, at de godt kan nedlægge deres udviklingsafdeling - 500 MHz is
just fine. We don't need anything faster! :)

--
hilsen claus

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 18:31

In article <1en15zw.z9dnup1p45qgwN@ip93.boanxr6.ras.tele.dk>,
claus@post.dk (claus) wrote:

> [...]
> besked om, at de godt kan nedlægge deres udviklingsafdeling - 500 MHz is
> just fine. We don't need anything faster! :)

Jeg ved ikke med jer andre, men mine erfaringer med brugere at bærbare
computere siger at det der betyder mest, er batterilevetid,
kommunikationsmuligheder, vægt og tilslutningsmulighed for ekstern
skærm/projektor.
Hvis snakken endelig kommer i nærheden af hastighed, så er det hvor
hurtig maskinen er til at starte op fra slukket/søvn (jeg synes godt nok
at det er synd for dem der stadigvæk bruger en PB 1400 på arbejdet).

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 21:27

> [...]

> computere siger at det der betyder mest, er batterilevetid,
> kommunikationsmuligheder, vægt og tilslutningsmulighed for ekstern

i den rækkefølge?

For mig er det batterilevetid, bærbarhed (vægt,form,størrelse), derefter
hastighed og kommunikationsmuligheder.

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 23:01

In article <1en1bza.rhm8sz1o1432fN@107.ppp1-11.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) wrote:

> i den rækkefølge?

Sådan nogenlunde, ja.

> For mig er det batterilevetid, bærbarhed (vægt,form,størrelse), derefter
> hastighed og kommunikationsmuligheder.

Du har ikke ofte brug for at tjekke e-mail, kigge i kalenderen om din
sekretær har lavet nogen nye aftaler for dig eller printe på en andens
(PC) printer, kan jeg så forstå.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 23:17

> [...]

> Du har ikke ofte brug for at tjekke e-mail, kigge i kalenderen om din
> sekretær har lavet nogen nye aftaler for dig eller printe på en andens

Det har jeg folk til...

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 23:37

In article <1en1km3.1kiambs7nuwc2N@107.ppp1-11.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) wrote:

> Det har jeg folk til...

Jeg manglede også lige at tilføje "medens du er på farten", så der havde
kommet til at stå:

Du har ikke ofte brug for at tjekke e-mail, kigge i kalenderen om din
sekretær har lavet nogen nye aftaler for dig eller printe på en andens
(PC) printer medens du er på farten, kan jeg så forstå.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-01-01 19:20

claus <claus@post.dk> wrote:

> [...]
> besked om, at de godt kan nedlægge deres udviklingsafdeling - 500 MHz is
> just fine. We don't need anything faster! :)

Hovhov, det siger jeg ikke! :)

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 18:14

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 18:14

Fint nok Claus! Smut nu over i dk.edb.pc.faggot hvor du hører hjemme!

Fra : claus

Dato : 10-01-01 22:26

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Fint nok Claus! Smut nu over i dk.edb.pc.faggot hvor du hører hjemme!

Hvad er nu det for noget at skrive??? Jeg troede Mac-brugere generelt
var nogenlunde dannede og høflige mennesker. Jeg kan da godt selv ind
imellem blive lidt opfarende/hidsig og komme med nogle voldsomme
udtalelser, men de plejer trods alt at relatere sig til emnet og ikke
bare være slynget vildt ud i luften.
--
hilsen claus

Fra : DJ Supreme (aka Pete~