musikken til "hvem vil være millionær"
Fra : go

Dato : 26-05-06 15:18

Der er rund fødselsdag i familien. Og vi vil prøve en hjemmelavet version af
"Hvem vil være millionær".

Nogen der ved hvad musikken hedder til "Hvem vil være millionær"?
Er der nogen som har en ide om hvor det evt. kan findes?

Og vi tænker både på det som spilles når programmet går i gang, men også det
"musik" der spilles når der stilles et nyt spørgsmål.

Tak.

Fra : ølkusken

Dato : 27-05-06 11:00

Google er vores ven
Ved dog ikke om du kan bruge det.

Jesper

Theme music
The much-lauded music, which runs almost continuously throughout the whole
show, was written by Keith and Matthew Strachan. There are over 140
different musicals stings stored in the central computer that controls the
questions (see Merchandise below). The music for the pilot was composed by
Pete Waterman.

Fra : go

Dato : 27-05-06 13:45

Tak. Jeg ved ikke helt endnu om jeg kan. Men jeg vil prøve ;)

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 15:03

"go" <goNOSPAM@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og vi tænker både på det som spilles når programmet går i gang, men også
> det "musik" der spilles når der stilles et nyt spørgsmål.

Du kan prøve at maile eller ringe til TV 2 . Jeg er sikker på de svare dig.

Hilsen Anne

Fra : Morten S Hansen

Dato : 28-05-06 21:57

En hurtig søgning på google på 'Who wants to be a millionaire music theme'
gav:

http://www.tv-timewarp.co.uk/midi_files/#W

Der er to midi-filer - det er altså ret skrabede versioner - men man er ikke
i tvivl om hvad det er.

/morten

Fra : Morten S Hansen

Dato : 28-05-06 22:03

> En hurtig søgning på google på 'Who wants to be a millionaire music theme'
> gav:
>
> http://www.tv-timewarp.co.uk/midi_files/#W

....og en lige så hurtig søgning på www.alltheweb.com gav:

http://www.vgmusic.com/music/computer/microsoft/windows/index-classic.html

Scroll ned til W - der er flere forskellige lyde fra programmet - i variende
kvalitet.

/morten