GAFFApedia
Fra : Davidsen

Dato : 23-05-06 22:08

Synes lige jeg vil gøre opmærksom på http://gaffa.dk/pedia/index.php/Forside
som jeg synes er et rigtig godt initiativ.

(Har intet at gøre med Gaffa, udover at jeg læser det ind imellem...)

Mvh
Davidsen

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 23-05-06 22:35

Davidsen wrote:
> Synes lige jeg vil gøre opmærksom på http://gaffa.dk/pedia/index.php/Forside
> som jeg synes er et rigtig godt initiativ.

Så vil jeg tillade mig at spørge... Hvad er fordelen frem for at bruge
den "rigtige" wikipedia?

http://wikipedia.org
http://da.wikipedia.org

Hedigvis lader gaffapedia til at anvende en ordenlig licens som gør det
muligt at overføre artikler til wikipedia som jeg spår en længere og
mere sikker fremtid end gaffapedia.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-05-06 22:55

Tom Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Hedigvis lader gaffapedia til at anvende en ordenlig licens som gør det
> muligt at overføre artikler til wikipedia som jeg spår en længere og

Tja, enig... Kan heller ikke se ideen med specifikke emner som diverse
udenlandske bands på den danske wikipedia... Dels er tingene langt mere
omfattende på den engelske og dels er der ingen der gider sidde og
oversætte og ajourføre den danske hver gang den engelske opdateres...

Hvis man herefter forestiller sig at gaffapedia skal en musik-udgave af
den danske, kan man for alvor se afstanden...

Jeg holder mig til en.wikipedia.org medmindre det er noget meget
specifikt dansk jeg leder efter

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as