Modige Finland
Fra : Holst

Dato : 20-05-06 22:17

Jeg ser normalt ikke Melodi Grand Prix, og det har jeg heller ikke gjort
i år. Men jeg har naturligvisl læst om Finland, og derfor fandt jeg på
DR's hjemmeside frem til den, og den var naturligvis overraskende.

Man kunne godt ønske sig, at andre lande var lige så modige som Finland,
så MGP havde noget mere at byde på.

Jeg har netop hørt i min øresnegl, at det går godt for Finland. Lad os
håbe, det fortsætter sådan. Det vil være alt for sejt, hvis Finland vinder.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-05-06 22:21

Holst wrote:

> Jeg har netop hørt i min øresnegl, at det går godt for Finland. Lad os
> håbe, det fortsætter sådan. Det vil være alt for sejt, hvis Finland vinder.

De ligger på en klar førsteplads nu og det er da totalt i orden.
Udklædt som horrormonstrer ligner de noget fra en våd Tenacious D
drøm. Musikken var skam helt i orden og langt over normalt GP niveau.

Go Finland!

Fra : Holst

Dato : 20-05-06 22:38

Lars Hoffmann wrote:

> De ligger på en klar førsteplads nu og det er da totalt i orden.
> Udklædt som horrormonstrer ligner de noget fra en våd Tenacious D
> drøm. Musikken var skam helt i orden og langt over normalt GP niveau.

Det lyder da godt. Der er sikkert en masse gamle koner, der er ved at få
noget galt i halsen.

Nu skal jeg ikke udtale mig om alle de andre sange i årets MGP, men
umiddelbart var Finland da noget bedre end det sædvanlige gennemsnit af
MGP-sange. Der er bestemt meget heavy, der er bedre end Finlands bidrag,
men det er jo vist også lidt leveret med et smil i øjet, og det er nok
også nødvendigt, hvis de overhovedet skal have en chance.

Fra : Holst

Dato : 20-05-06 22:40

Lars Hoffmann wrote:

> De ligger på en klar førsteplads nu og det er da totalt i orden.
> Udklædt som horrormonstrer ligner de noget fra en våd Tenacious D
> drøm. Musikken var skam helt i orden og langt over normalt GP niveau.

Har lige fundet ud af, at DR streamet showet, så nu må jeg sgu følge med
her i de sidste spændende minutter

Fra : Holst

Dato : 20-05-06 22:51

Holst wrote:

> Har lige fundet ud af, at DR streamet showet, så nu må jeg sgu følge med
> her i de sidste spændende minutter

Og nu er der vist så få point tilbage, at Finland ikke kan andet end
vinde (medmindre de får nul fra de sidste seks). Så tillykke Finland.

Glæder mig til at se dem opføre det live

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-05-06 23:07

Holst wrote:

> Og nu er der vist så få point tilbage, at Finland ikke kan andet end
> vinde (medmindre de får nul fra de sidste seks). Så tillykke Finland.
>
> Glæder mig til at se dem opføre det live

Jamen, det var da for fedt at et heavy band klædt ud som monstrer går
hen og vinder MGP. Ud med alt det balade og pop-lort og ind med
heavyen. Nu tror jeg jeg vil sætte mig til at se evil dead eller noget
i den stil

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 20-05-06 23:15

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse:
> [...]
> hen og vinder MGP. Ud med alt det balade og pop-lort og ind med
> heavyen. Nu tror jeg jeg vil sætte mig til at se evil dead eller noget

Ja den var sgu meget cool... Der manglede dog lige en guitarsolo som prikken
over i'et.

Fra : Holst

Dato : 20-05-06 23:17

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> hen og vinder MGP. Ud med alt det balade og pop-lort og ind med
> heavyen. Nu tror jeg jeg vil sætte mig til at se evil dead eller noget

MGP er jo en sjov størrelse, for selvom mange ryster på hovedet af det,
så ser stort set alle og enhver showet. Derfor er det ikke umuligt, at
Lordis succes i aften måske kunne bringe lidt hård rock ud i radioerne
igen. Det er snart Rasmus Nøhr og Kandis det hele, og det kunne være
rart med noget lidt hårdere til at pirre sanserne.

Men det er altid rart, når ens favorit vinder (okay, jeg har så også kun
hørt den og den danske . Sidst det skete var vist i 1995.

Fra : Jan Holm

Dato : 20-05-06 23:46

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> wrote in message
> MGP er jo en sjov størrelse, for selvom mange ryster på hovedet af det, så
> ser stort set alle og enhver showet.

Grand Prix er som sådan udemærket ved at være den ultimative
form for demokrati. Demokrati er = laveste fællesnævner. Det er
middelmådighed af højeste karat.

Jeg bifalder at Lordi vandt, på trods af det var et middelmådigt
nummer. Hvis Grand Prix var noget der blev sendt i radioen og der
ikke var noget der hed hype, så var de landet i den nederste halvdel.

Lordi er et vink med en vognstang til dem der laver broadcast. Vi
er trætte af demokrati og laveste fællesnævner. Vi har hørt dåsepoleret
latino svensk botox pop. Giv os noget nyt, spændende og anderledes.

At Lordi vandt var en sejr for spændende musik, men nok ikke for
eurovisionen som instutition.

Mvh
Jan Holm

Fra : Mathias

Dato : 21-05-06 00:05

Jan Holm wrote:

> At Lordi vandt var en sejr for spændende musik, men nok ikke for
> eurovisionen som instutition.
>
> Mvh
> Jan Holm

Hvordan? Det var et ganske jævnt/kedeligt MGP nummer tilsat en solid
gimmick.

Fra : Jan Holm

Dato : 21-05-06 00:19

"Mathias" <a@b.c> wrote in message

> Hvordan? Det var et ganske jævnt/kedeligt MGP nummer tilsat en solid
> gimmick.

Vi har hørt dåsepoleret latino svensk botox pop. Giv os noget nyt, spændende
og anderledes - ellers fucker vi med dig og det du troede !! Du kan ikke
smide
os i en kasse med tilhørende excel tabel.

Mvh
Jan Holm

Fra : Otto J.

Dato : 21-05-06 10:22

> [...]
> er snart Rasmus Nøhr og Kandis det hele, og det kunne være rart med noget

Den konklusion er jeg så ret uenig i - dét at Lordi vandt skyldes _netop_ at
rock-musikken ER ude i pop-verdenen i øjeblikket. Lordi = The Darkness,
forskellen er kun at ligesom med alle andre stilarter i MGP er kvaliteten
lavere og stilen mere markeret.

> Men det er altid rart, når ens favorit vinder (okay, jeg har så også kun
> hørt den og den danske . Sidst det skete var vist i 1995.

Hehe, jeg vandt på Oddset i 2001, 2002 og 2003... Jeg har ikke spillet i
år, jeg håber ikke der var gode odds på Finland for jeg overvejede seriøst
at sætte penge på dem for sjov! (jeg havde ikke hørt nogen af de andre, så
det blev aldrig til noget...)

Mvh. Otto

Fra : Martin

Dato : 21-05-06 10:54

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke spillet i år, jeg håber ikke der var gode odds på Finland for
> jeg overvejede seriøst at sætte penge på dem for sjov! (jeg havde ikke
> hørt nogen af de andre, så det blev aldrig til noget...)

Oddset endte på 13.15, og det udløste heldigvis en fin lille gevinst til mig

Martin

Fra : Otto J.

Dato : 21-05-06 11:59

> Oddset endte på 13.15, og det udløste heldigvis en fin lille gevinst til
> mig

OK, så behøver jeg ikke græde mig selv i seng... (det var lidt sjovt at
ramme Estland til odds 40 i 2001...

Mvh. Otto

Fra : Otto J.

Dato : 21-05-06 12:01

> OK, så behøver jeg ikke græde mig selv i seng... (det var lidt sjovt at
> ramme Estland til odds 40 i 2001...

Rettelse, det var odds 80...

Mvh. Otto

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 19:55

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er snart Rasmus Nøhr og Kandis det hele, og det kunne være
> rart med noget lidt hårdere til at pirre sanserne.

SV: Kandis det hele. Øhhhh hvor?

> Men det er altid rart, når ens favorit vinder (okay, jeg har så også kun
> hørt den og den danske . Sidst det skete var vist i 1995.

´SV: Sidst det skete for mig var da "Kirsten og Søren" og "Tommy Tvebak"
dominerede.

Fra : Jackie

Dato : 20-05-06 23:40

Holst wrote:

> [...]

hen og vinder MGP. Ud med alt det balade og pop-lort og ind med
heavyen. Nu tror jeg jeg vil sætte mig til at se evil dead eller noget

Jeg vil personligt ikke kalde det heavy, men en god gang Rock, men det er jo
altid en diskussion om det er metal eller rock.
Men det er første gang jeg har set Grand Prix i flere år, og jeg må indrømme
at jeg inderligt håbede at Finland ville vinde, så vi kunne få noget
ordentligt musik ind i det sjov, som primært gik ud på at vise bare lår og
kavalérgang (Hvilket tilsyneladende ikke virkede efter hensigten).

Herligt...
Jackie

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 19:53

[...]
___

Jeg siger ud med både al det pop-lort og heavy. Jeg vil sætte et musikshow
på med
"De Randficten" eller "Kastelruther Spatsen" eller "Ween de musik spielt"
fra Tyskland

Hilsen åge

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 20-05-06 23:26

Jeg sad også og heppede på Finland, selvom jeg ikke lytter til hård rock
normalt. Men Finland havde klart det bedste sceneshow og den bedste
udstråling. Og det bedste af det hele: Åge Halldorsson bliver nødt til at
revidere sin opfattelse af, hvad det er den brede befolkning vil høre!

/Morten

Fra : Otto J.

Dato : 21-05-06 10:27

> [...]
> udstråling. Og det bedste af det hele: Åge Halldorsson bliver nødt til at
> revidere sin opfattelse af, hvad det er den brede befolkning vil høre!

Jeg er alvorligt bange for at Åge netop vil se dette som et tegn på at MGP
er blevet en konkurrence i kostumer og ikke i god musik, og at den brede
befolknings dårlige pop-smag har vundet over kvalitetsmusikken, og at
musikken netop var bedre men mindre bredt funderet da det var Keld og Hilda
og Birte Kjær der leverede.

Det skræmmende er at det i så fald ville være første gang jeg var enig med
ham!

Mvh. Otto

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 19:59

> Jeg er alvorligt bange for at Åge netop vil se dette som et tegn på at MGP
> er blevet en konkurrence i kostumer og ikke i god musik,

SV: Hmmm, ja der skiger du noget.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 20:01

"Morten K. Nielsen" <mkn@fjern-detteOfir.dk> skrev i en meddelelse

> Og det bedste af det hele: Åge Halldorsson bliver nødt til at
> revidere sin opfattelse af, hvad det er den brede befolkning vil høre!
>
> /Morten
___

Øhhh tror du selv på at det er den brede befolkning som har gidet at stemme.
Er det den brede befolkning som går amok med at sende sms for at stemme. Nej
vel, det tror du vist heller ikke selv på. Det er vist de helt unge. Og vist
ikke lige Fru Olsen og Hr. Jensen på 4. sal.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 21:55

On Sun, 21 May 2006 21:01:06 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>vel, det tror du vist heller ikke selv på. Det er vist de helt unge. Og vist
>ikke lige Fru Olsen og Hr. Jensen på 4. sal.

Jeg stemte på Finland via SMS
Min mor stemte på Finland via SMS (hun er 64)
Min nabo stemte på Finland via SMS

Tror du ikke snart det er på tide at du bragte dig ud af den
vildfarelse, at du ved noget som helst om hvem der gør hvad i Danmark?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-06 15:43

> [...]

> Tror du ikke snart det er på tide at du bragte dig ud af den
> vildfarelse, at du ved noget som helst om hvem der gør hvad i Danmark?

___

Jeg har nu en ret god føling med hvad der er populært blandt den almindelige
befolkning. Lad mig i den forbindelse henvise til BT Mandag. Her fortælles
det, at dobbelt så mange folk synes dårligt om at Finland vandt end der
synes godt om at Finland vandt. På jobbet har jeg kun stødt på een som synes
at det var godt at Finland vandt.

Så detttt......

Fra : Holst

Dato : 22-05-06 16:08

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> synes godt om at Finland vandt. På jobbet har jeg kun stødt på een som synes

Sådan vil det jo tit være. Har du for eksempel 58 mennesker, hvor:

1 person mener Danmark har bedste sang,
2 personer mener Sverige har bedste sang,
3 personer mener Norge har bedste sang,
4 personer mener Island har bedste sang,
5 personer mener England har bedste sang,
6 personer mener Holland har bedste sang,
7 personer mener Frankrig har bedste sang,
8 personer mener Spanien har bedste sang,
10 personer mener Malta har bedste sang, og
12 personer mener Finland har bedste sang,

så vil det give følgende point:

Danmark 1
Sverige 2
Norge 3
Island 4
England 5
Holland 6
Frankrig 7
Spanien 8
Malta 10
Finland 12,

og så vinder Finland, selvom kun 12 ud af de 58 personer mener, at
Finlands sang er den bedste. Eller blot 21 %.

Så det bør ikke komme som nogen overraskelse, at dobbelt så mange synes
dårligt om Finlands sang, end der synes godt om sangen. Er det faktisk
præcist dobbelt så mange, så har vi et 2:1-forhold, hvilket faktisk
betyder, at hele 33 % synes godt om sangen. Langt mindre havde været
rigeligt for en sejr.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 17:07

On Mon, 22 May 2006 16:43:11 +0200, in dk.kultur.musik you wrote:

>Jeg har nu en ret god føling med hvad der er populært blandt den almindelige
>befolkning.

LOOL, det var årets joke :D

> [...]
>synes godt om at Finland vandt. På jobbet har jeg kun stødt på een som synes

33% af befolkningen synes altså om Finlands sang.
Det er vist meget godt gået, synes du ikke?

(det er da 30% flere, end dem der synes om schlagermusik

/Alex

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 22-05-06 17:21

> [...]
> det, at dobbelt så mange folk synes dårligt om at Finland vandt end der
> synes godt om at Finland vandt. På jobbet har jeg kun stødt på een som

Ud af 5367 stemmer, er der her 56% som mener at Finlands sejr er fortjent:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/05/20/235349.htm

/Morten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-06 06:27

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4471cd12$0$916$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> det, at dobbelt så mange folk synes dårligt om at Finland vandt end der
> synes godt om at Finland vandt. På jobbet har jeg kun stødt på een som

Hej Åge

Det kan jo så tolkes på flere måder.... Den mest oplagte, er så, at mange
flere unge mennesker, i år, så MGP.... Men bortset fra det, så var den
Finske da et rigtigt godt frisk pust. Når man så tager i betragtning, at de
første årgange, som er opvokset med Rock musikken, for flere år siden, gik
på efterløn.... Så skal der vel mere end et Rock nummer til, for at få
øjenbrynene til at løfte sig.... Man kan vel sige, at den var et sats, som
enten ville ryge helt til tops, eller gå helt til bunds. Heldigvis for dem,
gik den helt til tops, andre var måske knap så begejstrede for den, men lad
os sige det sådan, at den kom meget passende, på det rigtige tidspunkt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-06 15:42

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lad
> os sige det sådan, at den kom meget passende, på det rigtige tidspunkt.

_____

Hmmmmm..... Måske kan man sige at den kom lige til MGP`s begravelse.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:30

On Wed, 24 May 2006 16:42:21 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Hmmmmm..... Måske kan man sige at den kom lige til MGP`s begravelse.

Med 1,7 mill. seere, er der vist ikke noget der tyder på det bliver
begravet foreløbig. Det lever i bedste velgående, men
1-til-1-sammenhængen mellem schlagermusik og MGP er død og borte, og
hurra for det. Hvis ikke MGP udviklede sig sammen med resten af
samfundet, kunne vi begrave det om ganske få år.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 11:37

> [...]

> hurra for det. Hvis ikke MGP udviklede sig sammen med resten af
> samfundet, kunne vi begrave det om ganske få år.

____

Mystisk at slagershovene bliver større og større og får højere og højere
seertal. De lver i bedste velgående med et godt og varieret mix indenfor
almindelig underholdningsmusik

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-05-06 11:37

Åge Halldorsson skrev:

>Mystisk at slagershovene bliver større og større og får højere og højere
>seertal.

Endnu mere mystisk er det at de ikke sendes på dansk tv, for hvis der var
den store interesse for dem med store seertal, så blev de også vist på
dansk tv, da seertal er det eneste der interessere tv-stationerne

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 13:17

> da seertal er det eneste der interessere tv-stationerne

SV: Det er nu godt nok almindelig kendt at det aldrighar været tilfældet når
det gælder musik. Her har succes altid været et minus. Derfor sender man jo
også al der der boogie-tv med katastofale seertal

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 09:11

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> Mystisk at slagershovene bliver større og større og får højere og højere
> seertal. De lver i bedste velgående med et godt og varieret mix indenfor
> almindelig underholdningsmusik

Ja i Tyskland.
Men som du kan se på seertallene fra MGP (31% i dk mod 13% i Tyskland), så
er der intet der tyder på at Tyskere og Danskere har samme musiksmag. Ja det
er helt åbenlyst at vi er fuldstændigt forskellige på det område, som jeg
har fortalt dig gentagne gange før.
Begynder det ikke snart at trænge ind at Tyskerne gerne vil høre
schlagermusik, mens Danskerne ikke gider at høre det gylle? Er du så
faktaresistent at du ikke kan se forskellen mellem 31% og 13%?

/Alex

Fra : Holst

Dato : 29-05-06 09:21

Alex Linaa wrote:

> Begynder det ikke snart at trænge ind at Tyskerne gerne vil høre
> schlagermusik, mens Danskerne ikke gider at høre det gylle? Er du så
> faktaresistent at du ikke kan se forskellen mellem 31% og 13%?

Ligesom der findes ordblinde, så findes der også talblinde. Og 31 og 13
er jo to tal, som ligner hinanden rigtig meget.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-05-06 18:56

> Begynder det ikke snart at trænge ind at Tyskerne gerne vil høre
> schlagermusik, mens Danskerne ikke gider at høre det gylle?
_____

SV: Øhhhhhh, jeg er altså ikke tysker.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 22:07

On Mon, 29 May 2006 19:56:14 +0200, "Åge Halldorsson"

>_____

>SV: Øhhhhhh, jeg er altså ikke tysker.

Guderne vil vide, at du heller ikke er bare i nærheden af at være
normal dansker.

Men lad mig så omformulere det til, at flertallet af normalttænkende
og normalintelligente Danskere ikke gider at høre det gylle.
Var det til at forstå nu Åge? Er det efterhånden gået op for dig at du
er en alien i dit eget land? At de fleste IKKE ligner dig på nogen
måde?

Det var godt Åge, stooor dreng :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-06 17:20

> On Mon, 29 May 2006 19:56:14 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> Det var godt Åge, stooor dreng :)
>
> /Alex
____

Hmmmm. nå. Det overrasker mig at du er Dirch Passer fan. Er du
skabs-folkelig. Tror nu nok at der er flere danskere som er til slager end
til popock. Vi er meget lig tyskerne hvad musik angår. Men vi er IKKE meget
lig Nyborg Madsen og hans punk show.

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 30-05-06 17:30

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> til popock. Vi er meget lig tyskerne hvad musik angår. Men vi er IKKE meget

I en udstrækning er jeg bange for, at du har ret. Jeg har også mødt unge
fyre på 22 år eller så, der kører rundt med en cd med Kandis i deres bil.

Sørgeligt, men sådan er der jo så meget.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-05-06 19:19

> I en udstrækning er jeg bange for, at du har ret. Jeg har også mødt unge
> fyre på 22 år eller så, der kører rundt med en cd med Kandis i deres bil.
>
> Sørgeligt, men sådan er der jo så meget.

Mon ikke det er fordi der er afvigere i alle aldersgrupper

Fra : Holst

Dato : 30-05-06 21:21

Allan Krautwald wrote:

> Mon ikke det er fordi der er afvigere i alle aldersgrupper

Det har du nok ret i. Gad vide om det kan medicineres?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-05-06 08:28

> [...]
> schlagermusik, mens Danskerne ikke gider at høre det gylle? Er du så
> faktaresistent at du ikke kan se forskellen mellem 31% og 13%?

Men dog alligevel ikke så lidt flere, end i Danmark... For 13% af Tyskerne,
er vel i praksis, ca 2 * Danmarks befolkning.
Er det helt ved siden af.... ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 23:30

On Tue, 30 May 2006 09:28:02 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Men dog alligevel ikke så lidt flere, end i Danmark... For 13% af Tyskerne,
>er vel i praksis, ca 2 * Danmarks befolkning.
>Er det helt ved siden af.... ??

Hvad er der i gennemsnitsberegninger du ikke forstår?

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-06 07:54

Tyskerne,

> Hvad er der i gennemsnitsberegninger du ikke forstår?
>
> /Alex

Skal jeg så spørge dig...

Danmark ca 5,5 millioner indbyggere. 31 % heraf svarer til 1.705.000
personer.

Tyskland ca 83 millioner indbyggere, 13 % heraf, svarer til 10.790.000
personer.

Det er jo ikke andet, end de før omtalte procenter, bare omgjort i tal.
Hvad finder du af fejl deri. ??
Er 13% af Tyskerne, ikke sådan ca 2 * Danmarks befolkning ???

Hvad er der her, som du ikke forstår ???

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 09:30

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> Det er jo ikke andet, end de før omtalte procenter, bare omgjort i tal.
> Hvad finder du af fejl deri. ??
> Er 13% af Tyskerne, ikke sådan ca 2 * Danmarks befolkning ???
>
> Hvad er der her, som du ikke forstår ???

Relevansen!!!

Det er helt uinteressant at vide hvor mange tyskere eller danskere der ser
MGP i denne sammenhæng, når det er musiksmagen hos henholdsvis
gennemsnitsdanskeren og gennemsnitstyskeren vi snakker om.
Det eneste relevante er at danskerne har en smag der gør at 30% af
befolkningen ser MGP, mens tyskerne har en smag der gør at 13% af
befolkningen ser MGP.
Lad nu være med at fordreje tal og argumenter, og være lige så
faktaresistent som Åge.

/Alex

Fra : Holst

Dato : 31-05-06 09:53

Alex Linaa wrote:

> [...]
> Det eneste relevante er at danskerne har en smag der gør at 30% af
> befolkningen ser MGP, mens tyskerne har en smag der gør at 13% af

En interessant ting at bemærke i denne forbindelse er måske, at blot
fordi folk sidder og ser MGP, så er det ikke sikkert, at musikken lige
er deres smag.

MGP er lidt en institution i Danmark, ligesom de fleste ser Dronningens
nyårstale inden maden nytårsaften, hvad enten de er monarkister eller
republikanere. Jeg har da over årene kendt mange unge mennesker, som
afholder MGP-aftener med god mad, vin og MGP, men så snart MGP-showet er
færdigt, kunne de ikke drømme om at sætte lignende musik på afspilleren.

De færreste danskere, tror jeg, ser MGP for musikkens skyld, hvilket
måske også er tilfældet i mange andre lande. Og måske grunden til, at
Lordi vandt, for det var dem, der gav den bedste underholdning, og det
er for underholdningens skyld og ikke musikkens skyld, at folk i dag ser
MGP.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 10:45

> [...]

> vandt, for det var dem, der gav den bedste underholdning, og det er for
> underholdningens skyld og ikke musikkens skyld, at folk i dag ser MGP.

Jeg nægter at tro på at man bruger en aften på et musikprogram, uden at
interessere sig for musikken. Det giver ingen mening.
Men når du flytter musik fra CD eller radio, til et medie der har en visuel
side, det være sig koncert eller TV, så har du ved samme lejlighed flyttet
musikken nogle skridt over i kassen "underholdning". Grænsen er efterhånden
lidt flydende, i disse multimedietider.

Man kan altid spekulere over hvor folk ser det ene eller det andet, men
indtil det er undersøgt ordenligt må man formode at folk ser det de kan lide
at se, og hører det de kan lide at høre. Resten må vist puttes ind under
etiketten "spekulation".

/Alex

Fra : Holst

Dato : 31-05-06 11:03

Alex Linaa wrote:

> Jeg nægter at tro på at man bruger en aften på et musikprogram, uden at
> interessere sig for musikken. Det giver ingen mening.

Jeg har tit set MGP, og det er bestemt ikke, fordi jeg ligefrem
intereserer mig for musikken. Men MGP kan være en meget god ramme om en
hyggelig aften sammen med vennerne (forudsætter naturligvis, at man har
nogle venner), for så kan man sidde og grine og musikken og snakke om de
nedringede kjoler og hvad ved jeg.

Men jeg kunne ikke drømme om at sætte mig til at se MGP, hvis jeg var
alene hjemme.

> [...]
> musikken nogle skridt over i kassen "underholdning". Grænsen er efterhånden

Det er nemlig det. MGP er i vid udstrækning mere underholdning end musik.

> [...]
> at se, og hører det de kan lide at høre. Resten må vist puttes ind under

Det tror jeg ikke. Jeg tror, at rigtig mange ser MGP, fordi det er MGP
og ikke fordi det er musik, de kan lide.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-06 08:15

> [...]
lide
> at se, og hører det de kan lide at høre. Resten må vist puttes ind under

Jeg tror Holst har ret...

Folk bruger ikke en aften på et musikprogram, fordi de er specielt
interesseret
i musikken. Men måske mere, fordi de slet og ret, kan lide musik. Havde det
været et andet show, så havde de også set det. Medens der ville have været
en
større spredning, hvis det nu havde været andre former for programmer.
De inkarnerede MGP seere, har set alle optakter o.s.v. Og er spændte på,
hvem
der løber af med sejren. Hvad vi andre nok er mere eller mindre ligeglade
med.

At tyskerne så måske ikke scorer så høje procenttal som danskerne på MGP,
har vel en helt anden årsag. Nemlig at de har langt flere musikshows i tv,
end
vi er vant til, og har haft det gennem rigtigt mange år. Tyskerne viser
også et
langt mere varieret udbud af musikshows.

Der desuden, havde de fleste af dem, jo nok siddet og gloet på TV'et
alligevel.
Så MGP fik dem ikke til at se TV, højst til at skifte kanal.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-06 07:23

> [...]
> befolkningen ser MGP.
> Lad nu være med at fordreje tal og argumenter, og være lige så

Det må da være dig, ... Jeg har ikke sagt et ord om, om det er den
ene, eller den anden smag.... Bare konstateret, at 13% af tyskerne, i
al sin enkelthed, svarer til 2 * Danmarks befolkning, hvilket er i fuld
overensstemmelse med sandheden.

Hvilke argumenter, har jeg fordrejet ??
Hvilke tal, har jeg fordrejet ??

Jeg har kun forandret procenten til tal, ikke spor andet, så selve
regnestykket, er præcist det samme, hvis du får noget andet, ud af
tallene, end af procenterne... Så har du lært noget... Hvis ikke, så er
det da dig, der er faktaresistent. At 13% ikke lyder af meget, er vel
helt klart, og da slet ikke, når man sætter det ved siden af 31%.
Men når udgangspunktet er 83 millioner, i stedet for 5,5 millioner.
Så bliver selv 13% virkeligt til noget.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-06 17:27

> Begynder det ikke snart at trænge ind at Tyskerne gerne vil høre
> schlagermusik, mens Danskerne ikke gider at høre det gylle?

SV: Det har jeg ikke hørt om at danskerne ikke gør. Kun her.

> Er du så faktaresistent at du ikke kan se forskellen mellem 31% og 13%?

SV: Nej nej. Og jeg tror faktisk at der var noget mere end 31% af danskerne
som så det. De danske seertal tager nemlig ikke de 3-12 årige med. Det gør
de tyske tal.
Det korekte tyske tal var 12,5 % - Måske er det danske tal 3 gange så
højt som det tyske, altså hvis de 3-12 årige tælles med her i landet.
Tallene siger så bare mere om at der er flere forsimplede personer i
Danmark end i Tyskaland. Altså flere folk som elsker al det der pladderværk
med at dyste og konkurrere og fanden og hans pumpestok.

Man kan vel sige at det tyske folk er et mere kulturelt udviklet folk
end det danske.

Er det helt forkert?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-06 19:30

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44746fd9$0$47040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> lad

> _____
>
> Hmmmmm..... Måske kan man sige at den kom lige til MGP`s begravelse.

Altså Åge...

Kan du nu lade være med at være så negativ, og kom og sav noget brænde for
mig i stedet for, når du er færdig med det, så kan du også rocke, og det
endda helt uden musik ).... Der har da i GP sammenhæng, været numre der
var langt værre end det Finske. Man kan faktisk sige, at jeg sådan set blev
lidt glad for, at den tog alle lande med storm, så slap vi da for at alle
ville snakke om, at Muhammed tegningerne var skyld i Danmarks lave
stemmetal. Men her kan du da ikke bringe tvivl ind i det, her er der helt
klart tale om, et rigtigt " Monster Hit " ))..

M.V.H....Benny..

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 21-05-06 22:04

> [...]
> vist
> ikke lige Fru Olsen og Hr. Jensen på 4. sal.

Åge, prøv lige at kigge for enden af dit 56K-modem.. Hvad sidder der der? Et
telefonstik! Dvs. at selv du har mulighed for at ringe ind og stemme.

/Morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-06 15:46

> [...]

Et
> telefonstik! Dvs. at selv du har mulighed for at ringe ind og stemme.

_____

Men jeg gider bare ikke. Synes at de skulle være en jury som var nøje
udvalgt af Gallup-instituttet. Så var valgproceduren ikke afhængig at at
visse aldersgrupper var mere interesseret i at stemme end andre
aldersgrupper. >Hwa med dem som slet ikke har mobillos?

Nej lad Gallup ordne den sag

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 18:07

On Mon, 22 May 2006 16:46:01 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Men jeg gider bare ikke. Synes at de skulle være en jury som var nøje
>udvalgt af Gallup-instituttet.

Så det kunne komme til at ligne den "gamle" dansktop? Sikker
stagnation i årtier?
Glem det!

>Så var valgproceduren ikke afhængig at at
>visse aldersgrupper var mere interesseret i at stemme end andre
>aldersgrupper.

Hvis man ikke er interesseret i at stemme, hvorfor skulle man så have
indflydelse?
Det er da totalt udemokratisk.

>Hwa med dem som slet ikke har mobillos?

De kan bruge deres alm. telefon, hvad er problemet?
Men det er godt nok ikke mange procent der ikke har mobiltelefon i
dagens Danmark.

Hvad så med dem der ikke har TV, eller radio?
Nej vel?

/Alex

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-05-06 16:28

Åge Halldorsson wrote:

> Nej lad Gallup ordne den sag
>

> Hilsen Åge

Åge, for fanden! Selv *du* må det kunne forstå, at der er intet der
forhindrer alle interesserede aldergrupper i at stemme. Men hvor er det dog
hylemorsomt, at se dig krampagtigt prøve at bortforklare, at MGP ikke
længere svarer til dit verdensbillede.

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-06 22:28

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44771efd$0$38717$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Åge, for fanden! Selv *du* må det kunne forstå, at der er intet der
> forhindrer alle interesserede aldergrupper i at stemme.

SV: Hvem i alverdens riger og lande og planeter har dog påstået at alle ikke
havde mulighed for at stemme. Jeg vil helst vide hvad seerne mener, uanset
om de har gidet stemme eller ej. De har jo nok en mening alligevel.

> Men hvor er det dog hylemorsomt,

SV: Ja ved du nu hvad , hold da helt sommerferie hvor er det da godt nok
grine grine tihiiiii grine le le le morsomt.

> at se dig krampagtigt prøve at bortforklare, at MGP ikke længere svarer
til dit verdensbillede.

SV: ....og vist heller ikke ret mange andres. Undtagen da lige det
inkarnerede næseringsfolk og computerfikserede nørders.

Hilsen Åge

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 27-05-06 09:18

> SV: ....og vist heller ikke ret mange andres. Undtagen da lige det
> inkarnerede næseringsfolk og computerfikserede nørders.

Ved du hvad Åge de her inkarnerede næseringsfolk og computerfikserede
nørder, de gider ikke se melodi grand prix, så det er ikke dem der har
stemt. Selv om de måske syens Lordi ville være et skridt i den rigtige
retning for dem, så ville de fleste af dem nok heller ikke synes specielt
godt om Lordis musik, da det, selv om det nok for dig er ekstremt, for dem
er noget poppet, og wanna be hard rock.... (hjælp mig lige her Søren
Kjeldsen)

Vi andre som har en bred smag synes det var et frisk pust til melodi grand
prix, og sangen er da gangske udemærket, ville nok ikke have vundet uden
kostumerne, men det gør ikke noget, det var en helheds oplevelse...Fint med
noget variation..

Mvh: Brian

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-05-06 12:55

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:4477fd20$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> prix, og sangen er da gangske udemærket, ville nok ikke have vundet uden
> kostumerne, men det gør ikke noget, det var en helheds oplevelse...Fint

Næh... Lordi er glam heavy... Har selv deres nyeste album Apokalypse-et
eller andet og det er sgu udmærket. Nummeret Rock N' Roll Halleluja er dog
en typisk rock-grand prix sang... Den er lavet poppet uden tvivl, men det er
unægteligt glam...
Jeg tror ikke, at du kan skyde skylden på næserings-masserne Åge, da det er
en meget lille del af de unge, der overhovedet lytter til sådan noget (det
eneste rock, som vist er oppe i tiden er så vidt jeg ved indie). Jeg tror
folk generelt har ønsket at udtrykke, at de simpelthen er blevet for trætte
af showet og musikken i MGP og Lordi kom med deres kontroversielle sang på
det rigtige tidspunkt..
Dette betyder derfor ikke, at der vil være mindre rap og r n' b i Boogie.
Jeg forudser, at Lordi får en musikvideo vist i DK og muligvis får lidt
succes, men ellers tror jeg at masserne finder tilbage til det samme lort de
hører til hverdag.

MGP handler om dårlige sangskrivere, der giver deres "værker" til en sanger,
som ikke selv kan finde ud af at lave noget... Dette vil der højst
sandsynligt ikke blive lavet om på.
Jeg betragter Lordi's sejr som en sjov hændelse, men ikke noget der vil få
mainstream-folket tilbage i 80'erne, hvor rock stadig var populært.

Fra : Hauge

Dato : 27-05-06 13:07

Sren Kjeldsen wrote:
> .. men ellers tror jeg at masserne finder tilbage til det samme lort de
> hører til hverdag.

Du mener altså at fordi "masserne" ikke synes om det samme musik som
dig, så er det lort? Jeg synes nu at Lordi var det ringeste lort i MGP,
ikke at jeg så dermed kunne li' noget af det andet, for det kunne jeg
ikke, så vandt de stadig kun fordi de var anderledes.

> MGP handler om dårlige sangskrivere,

Også den der vandt i år.

> Jeg betragter Lordi's sejr som en sjov hændelse, men ikke noget der vil få
> mainstream-folket tilbage i 80'erne, hvor rock stadig var populært.

Nej det var grinagtigt.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060527120641@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-05-06 13:59

> [...]
> jeg så dermed kunne li' noget af det andet, for det kunne jeg ikke, så
> vandt de stadig kun fordi de var anderledes.

Nej jeg synes det som masserne hører er noget lort... Der er en lille pikant
forskel... Og nu snakker jeg desuden om rap og r n' b...
Mange kan lide Pink Floyd og jeg kan lide Pink Floyd... Mange kan lide
Linkin Park og Niarn, jeg synes de stinker og vil hellere høre Deep Purple
og Stevie Wonder.

> Også den der vandt i år.

Ja den var jo også skrevet til MGP ;)

> Nej det var grinagtigt.

Ja det var grinagtigt, at en masse Britney Spears-wannabe'es og Dario Camper
Otto-freaks blev tørret i røven af en flok finnere klædt ud som noget ud fra
en b-film... Super grinagtigt...

At det så var et dårligt nummer er en anden ting... MGP fik et dejligt los i
røven, som det har fortjent alle de år det har eksisteret.
Jeg ønsker ikke at det skal stoppe eller ændres, det var dog åh så dejligt
at se Keld og Hilda Heick med påklistrede smil...

Fra : Holst

Dato : 27-05-06 15:58

Åge Halldorsson wrote:

> SV: ....og vist heller ikke ret mange andres. Undtagen da lige det
> inkarnerede næseringsfolk og computerfikserede nørders.

Åge, jeg tror faktisk, at det er helt ganske almindelige folk, som har
stemt på Lordi i år, og selv dem, der ikke har stemt, synes om den.

Det er faktisk kommet bag på mig, hvor mange af de mennesker, jeg har
talt med siden da, der har udtrykt glæde ved, at netop Lordi vandt dette
års Melodi Grand Prix.

Og 90 % af de mennesker, jeg har talt med, er i alderen 30-50 år, og mig
bekendt er det ganske almindelige mennesker, som lytter til ganske
almindeligt musik. Der er ikke nogen heavyrockere blandt dem.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-05-06 10:31

Mathias wrote:

> Hvordan? Det var et ganske jævnt/kedeligt MGP nummer tilsat en solid
> gimmick.

Det var da ikke det vildeste heavy de kan vi godt blive enige om, men
det var stadigvæk langt tyngere end det Keld-Heick-pop vi er vandt
til. Forsangeren halvgrowlede sig igennem melodien på en måde der nok
har fået et par gamle damer op af sofaen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 19:57

end det Keld-Heick-pop vi er vandt til.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

___

Hvor er vi vandt til det???

Hilsen Åge

Fra : Martin

Dato : 21-05-06 11:15

Jeg er SÅ glad for at Finland vandt - af flere grunde:

1. Det var den bedste sang med det bedste show (kommer fra én som ellers
syntes godt om Kate Ryan, der røg ud i semifinalen).

2. Måske indvarsler det en ny tid, hvor deltagerne ikke bare konkurrerer om
at have så lidt tøj på som muligt, men hvor flere stilarter bliver
"tilladt".

3. Finland fortjente det, da de aldrig har vundet.

4. Sangen åbnede mine (og sikkert også andres) ører for noget musik, jeg
ellers aldrig ville lytte til. Hvornår har Melodi Grand Prix sidst gjort
det?

5. Jeg fik en fin gevinst på Oddset

.... Og udover det var den rigtige, der vandt, synes jeg også det generelle
kvalitetsniveau var højrere end normalt. Så alt i alt en fin tv-aften.

Martin

Fra : Otto J.

Dato : 21-05-06 12:00

> 4. Sangen åbnede mine (og sikkert også andres) ører for noget musik, jeg
> ellers aldrig ville lytte til. Hvornår har Melodi Grand Prix sidst gjort
> det?

Du må ud og købe en The Darkness plade så...

Mvh. Otto

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 20:03

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 3. Finland fortjente det, da de aldrig har vundet.

_____

er det ikke musikken det kommer an på ???? . Ikke at man skulle have ondt af
et land, at det er så længe siden de har vundet.
Hmmmm....

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 21-05-06 20:03

Hej Martin

> 3. Finland fortjente det, da de aldrig har vundet.

Hvad så med tyskland, slagernes hjemland har altid haft
store problemer med grand prix :)

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 20:15

> Hej Martin

> Hvad så med tyskland, slagernes hjemland har altid haft
> store problemer med grand prix :)
>
> Mvh Max
_____

Problemer. Hvad med gruppen "Wind" og "Las de sonne in dein hertz" ? Og hvad
med "Nicole" og hendes "En smule frihed".

De klarer sig da også fint i "MGP DER VOLKSMUSIK".

Se med på ZDF på torsdag kl. 20.15.

Da kommer MGP-et

Fra : Max

Dato : 21-05-06 20:24

Hej Åge

> Problemer. Hvad med gruppen "Wind" og "Las de sonne in dein hertz" ?
> Og hvad med "Nicole" og hendes "En smule frihed".

Den første har vidst aldrig vundet grand prix, den anden har, og jeg
mener at det er lidt af en falliterklæring at tyskerne, slagernes ophav,
kun har formået at vinde en gang på 50 år, men det er nok politisk,
ingen kan jo lide tyskere.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 21:00

> [...]
> mener at det er lidt af en falliterklæring at tyskerne, slagernes ophav,
> kun har formået at vinde en gang på 50 år, men det er nok politisk,

______________________

Nu er tyskerne jo med i begge de internationale MGP-udsendelser.

Både MELODI GRAND PRIX "MGP" (den mere alternative musiks grand prix)
og GRAND PRIX DER VOLKSMUSIK (Slagermusikkens grand prix)

De har da tit vundet i det årlige Grand Prix der volksmusik.

De koncentrerer nok de fleste kræfter omkring slagermusikkens grand prix, og
de vinder tit den internationale finale.

Hilsen Åge

PS: Prøv at se med i Den tyske finale i Grand Prix der Volksmusik. Den
kommer på torsdag kl. 20.15 på ZDF.

Fra : Max

Dato : 21-05-06 21:02

Hej Åge

> Nu er tyskerne jo med i begge de internationale MGP-udsendelser.

Glem det, og bor du virkelig på Fur, så hils min gamle
legekammerat, købmandens søn.

Mvh Max

Fra : EnjoyNews

Dato : 21-05-06 16:05

Det at Finland vandt kan man jo ikke sige så meget imod da det jo er folk
der stemmer. Sådan er det.

Det man kan diskutere er om det er godt for Grand Prix'et, og det kommer jo
an på hvordan man ser på det.
Mange yngre synes at grand prix'et trænger til noget nyt, og det er da også
korrekt at man ikke kan vade rundt i Birthe stilen for evigt, og at man
bliver nødt til at fornye konceptet for at det bliver ved med at være
interresant.

Man jeg synes personligt at man glemmer hele idéen med Eurovision i denne
fornyelse.

Eurovision Song Contest er en sang konkurrence blandet med en melodi
konkurrence.
Det er jo derfor det hedder Melodi Grand Prix på dansk og Melodi Festival på
Svensk eks.
På Tysk hedder Slager Festival eller hvordan det nu lige staves.

Altså er det oprindeligt en konkurrence der går ud på at skrive den bedste
sang, og synge den bedst muligt.
I de sidste 4-5 år har konkurrencen taget en drejning imod at det skal være
at kæmpe scene show med en alternativ stil af sang for at man har en chance.
Det er det ras man kører på hitlisterne for at blive hørt, og det synes jeg
ikke hører Eurovision til.

Jeg tror nok allesammen vi kan blive enige om at forsange fra Finland ikke
var den bedste sanger i går, og at salve melodien nok ikke var den bedste,
hvis man piller alt det anden væk. Men alligevel vandt den.

Det der er syndt ved det, er at Eurovision er en af de eneste konkurrence
hvor man hylder komponisterne. I det daglige musik liv ved man ikke hvem der
har skrevet de forskellige hits der lige nu er på hitlisterne. Man ved hvem
der synger og det er det. Med mindre man selvfølgelig går op i komponisterne
eller tilfældigt ved det. Det er ikke noget almindeligheden går op i.
I grand prix'et er det lige netop komponisterne der bliver hyldet, men det
er ved at forsvinde, når det ikke længere går ud på at skrive en god sang
desværre.

En af de store grunde til denne ændring, er at man i gamle dage ikke måtte
spille sangene før dagen, hvilket gjorde at folk hørte dem for første gang p
å selve aftenen. havde man ikke en god sang synget af en god sanger ville
man ikke kunne huske den, og man fik ingen point.
Idag kan man markedføre ens sang lige fra man har vundet det lokale grand
prix, hvilket giver en kæmpe forskelsbehandling.
Har man en stor pr maskine kan man have haft spillet ens sang tusinder af
gange i radio'en i hele europa inden finale, og bliver den så spillet lige
efter et lille lands bidrag som folk høre for første gang har man det ret
svært som det lille land.
Det er sådan det er i hele musik branchen, og det har man heldigvis altid
været fritaget fra i Eurovision, hvor man havde en god chance hvis man havde
en god melodi, ligemeget hvor man kom fra.
Men det er nu ødelagt, da man kan markedsføre sig til en god placering.
Meget syndt for hele konceptet synes jeg.

Så det korte og det lange er at man kan synes det er godt at der sker noget
nyt i Eurovision, men man ødelægger de ting der var unikt for Eurovision,
nimlig at en dygtig komponist havde en chance, og ville blive hyldet hvis
han skrev en god sang, og at den dygtige sanger kunne imponere og vinde på
sit talent.
Idag er det sceneshow, kostymer, markedsføring og alternativ tænkning der
fører til succes, og det er syndt for hele konceptet, som nu ligner alt
andet i musikbrachen, og er blevet til en kamp om stemmerne på alt andet en
den gode melodi.

Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 20:06

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo derfor det hedder Melodi Grand Prix på dansk og Melodi Festival

> Svensk eks.
> På Tysk hedder Slager Festival eller hvordan det nu lige staves.

___

Jeg mener nu at have set at svenskerne kalder det "Schlager Festival". Eller
at de i hvert fald har gjort det. Gør de ikke det stadig.

Ja, et lidt misvisende betegnelse. Folk skulle prøve at se de tyske
slager-show. Så tror jeg da vist nok at man vil få kagen galrt i halsen,
hvis man forventer at høre MGP-præget musik.

Hilsen Åge

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-05-06 00:07

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4470b92d$0$870$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
Eller
> at de i hvert fald har gjort det. Gør de ikke det stadig.

Det er muligt de har skiftet navn efter de har lavet det om til det store
show de laver nu.
Men både Melodi Festival og Schlager Festival hentyder jo at det er melodien
og det at lave et hit.

> Ja, et lidt misvisende betegnelse. Folk skulle prøve at se de tyske
> slager-show. Så tror jeg da vist nok at man vil få kagen galrt i halsen,
> hvis man forventer at høre MGP-præget musik.

Ja det er jo ikke helt den "rigtige" tyske schlager musik
Men nok mere en god gammel slager man mener

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-06 19:51

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Man kunne godt ønske sig, at andre lande var lige så modige som Finland,
> så MGP havde noget mere at byde på.
_____

Lige så modige. Øhh, hvad mener du lige at formålet skulle være med at være
lige så modige ?

Hvad ville du mene om hvis Sverige stiller op med en gruppe som f.eks. står
og tisser på scenen mens de synger. Det er da modigt. Ville det være godt
og modigt??? - eller hvordan mener du "modig".

Hmm???

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 21-05-06 20:58

Åge Halldorsson wrote:

> Lige så modige. Øhh, hvad mener du lige at formålet skulle være med at være
> lige så modige ?

Jeg mener blot, at man i en konkurrence som Melodi Grand Prix er lidt
modig, når man tør stille op med et nummer, som musikalsk skiller sig
væsentligt ud fra den sædvanlige samlebåndspopmusiceren, som normalt ses
ved Melodi Grand Prix.

> Hvad ville du mene om hvis Sverige stiller op med en gruppe som f.eks. står
> og tisser på scenen mens de synger. Det er da modigt. Ville det være godt
> og modigt??? - eller hvordan mener du "modig".

Ville det være noget for dig?

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-05-06 15:03

> [...]
> modig, når man tør stille op med et nummer, som musikalsk skiller sig
> væsentligt ud fra den sædvanlige samlebåndspopmusiceren, som normalt ses

Se der tager du fejl.
En samlebåndsang ville aldrig vinde et grand prix.

Fra : Holst

Dato : 22-05-06 15:23

EnjoyNews wrote:

> Se der tager du fejl.
> En samlebåndsang ville aldrig vinde et grand prix.

Ikke desto mindre synes jeg nu stadig, at samlebåndsmusik er det, som
præver Melodi Grand Prixet mest. Det er måske nok de sange, der ikke
vinder, men det er så til gengæld de fleste sange.

Fra : Ralph

Dato : 21-05-06 22:28

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4470b5a5$0$910$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> og tisser på scenen mens de synger. Det er da modigt. Ville det være godt
> og modigt??? - eller hvordan mener du "modig".

Hvad nyt er der i det?
Bloodhound Gang de både tisser og brækker sig på scenen. På den måde får de
en masse omtale og dermed airplay, mao. pis på bassisten og vi scorer
kassen.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-06 15:49

> Bloodhound Gang de både tisser og brækker sig på scenen. På den måde får
de
> en masse omtale og dermed airplay, mao. pis på bassisten og vi scorer
> kassen.
____

..........og showet bliver en omgang pis.

Hilsen Åge

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-05-06 20:34

EnjoyNews wrote:

> Jeg tror nok allesammen vi kan blive enige om at forsange fra Finland ikke
> var den bedste sanger i går, og at salve melodien nok ikke var den bedste,
> hvis man piller alt det anden væk. Men alligevel vandt den.

Ikke enig! Det handler jo ikke om at lave den bedste melodi der ville
lyde godt på et midi-orgel. Stilen en sang er sunget og spillet i
hænger uigenkaldeligt sammen med sangens kvalitet, så jeg vil mene at
sangen fra frinland som helhed var den bedste (også hvis vi ser bort
fra deres sceneshow)

> [...]
> har skrevet de forskellige hits der lige nu er på hitlisterne. Man ved hvem

Det er da kun noget der sker for dem der netop hører den slags
designede musik, hvor sangeren blot er en marionetfigur til at vise ben
mens et popnummer lirrers af - hovsa, det lyder jo til forveksling som
MGP konceptet.

> Idag kan man markedføre ens sang lige fra man har vundet det lokale grand
> prix, hvilket giver en kæmpe forskelsbehandling.

Det kan da godt være, jeg hørte dog alligevel alle sangene for
første gang i går aftes og stemte alligevel for Finland. Jeg viste
intet om MGP deltagerne før jeg så dem for første gang på scenen
så jeg tror ikke din teori holder.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-05-06 00:37

EnjoyNews wrote:

> [...]

hænger uigenkaldeligt sammen med sangens kvalitet, så jeg vil mene at
sangen fra frinland som helhed var den bedste (også hvis vi ser bort

Det er jo det jeg mener.
Det har det altid gjort, og det er det der er det gode ved Eurovision, at
det lige netop handler om melodien og talentet til at skrive et hit.
I dag er det helheden, og det er en dårlig udvikling.
Ikke at der er noget galt i at se på helheden, men det er det man gør alle
andre steder i musikbranchen, og lige netop i Eurovision havde man en
konkurrence hvor alt dette ikke var det vigtigste. Man tænkte ikke så meget
på image, sceneshow osv.
Idag har man et fint nok show, men der er bare ikke noget specielt ved det,
da det bare lige alt andet i musikbrachen, hvor det gælder om at være
anderledes end alle de andre for at blive set.

> [...]

designede musik, hvor sangeren blot er en marionetfigur til at vise ben
mens et popnummer lirrers af - hovsa, det lyder jo til forveksling som

Det har intet med designet musik at gøre. Det har noget at gøre med at alt i
dag kommer an på image, fremtræden, stylling, timing osv.
Selve melodien er mindre vigtig idag end tidligere. I 60'erne kom du ingen
vejne hvis ikke melodien var i orden. Idag kan du komme temmelig langt uden
en god melodi, på alt muligt anden.
Og når så melodien ryger lidt i baggrunden bliver komponisterne også hurtigt
glemt. Mange gange er producerne idag lige så vigtige da man kan komme
rigtig langt med den helt rigtige stil på det helt rigtige tidspunkt.
Det er alt sammen også fint nok, men så var det bare meget rart at man havde
en konkurrence hvor det stadig var den gode hitmager der havde en chance
uden at forsangeren havde djævlehorn, smed tøjet eller at der skulle jodles
i nummeren for at gøre det interessant. Det har man ikke mere, da du kan se
på de sidste 5 års vindere at de har vundet på at være anderledes, lave et
stunt man husker eller bare skille sig ud på ting som kostyme, sceneshow og
andet.

> [...]

første gang i går aftes og stemte alligevel for Finland. Jeg viste
intet om MGP deltagerne før jeg så dem for første gang på scenen

Jeg høre som regel heller ikke sangene før aftenen, og vil da gerne indrømme
at jeg overhovedet ikke kan huske en eneste strofe fra den Finske sang her
24 timer efter.
Jeg kan huske hvordan de så ud og at han nærmest growlede hele teksten af,
som man så ikke kunne forstå et ord af.
Melodien kan jeg ikke huske. Derfor siger jeg at den jo ikke vandt fordi at
Finland havde en genial komponist der bare kunne skrive et hit.
Jeg er ret sikker på at han kunne have sunget næsten hvad som helst, og den
havde vundet alligevel.
Og det er da lidt syndt for en melodi konkurrence.

Siger man
Diggi-Loo Diggi-Ley
Ein Bisschen Frieden
Making Your Mind Up
J'aime La Vie
Hold Me Now
Congratulation
Waterloo
Save Your Kisses For Me
Fånged Av En Stormvind
osv.

Ja så kan vi alle synge med.
Vi kan måske ikke lige huske hvordan de så ud, hvor mange dansere der var på
scenen osv. men melodien, den kan man huske.

Siger man
Everybody
I Wanna
Every Way That I Can
Wild Dances

Ja... hvis man overhovedet ved at det er vinderne fra 2002-2005 kan nok ikke
mange lige nynne dem på stående fod.
Måske kan man lige huske My Number One, fordi den lige har vundet, og lige
er blevet spillet i dette års eurovision, men om 10 år tvivler jeg på at
folk kan huske den.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-06 15:48

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Siger man
> Diggi-Loo Diggi-Ley
> Ein Bisschen Frieden
> Making Your Mind Up
> J'aime La Vie
> Hold Me Now
> Congratulation
> Waterloo
> Save Your Kisses For Me
> Fånged Av En Stormvind

_____

Sådan! - færdigt arbejde. Dem kan man huske og man kan synge med. Sange skal
man kunne huske, ellers er det ikke sange.

Derfor skulle man have fortsat med at lave slagermusik i MGP. Da man holdte
op med det, ja så holdte folk også op med at kunne huske dem.

Men vi glemte: Haleluuja og Abani bee

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:36

On Wed, 24 May 2006 16:48:12 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Sådan! - færdigt arbejde. Dem kan man huske og man kan synge med. Sange skal
>man kunne huske, ellers er det ikke sange.

Sikke noget vrøvl.
Fordi en sang er af en beskaffenhed så du ikke kan kapere den, så er
det altså stadig en sang.

>Derfor skulle man have fortsat med at lave slagermusik i MGP. Da man holdte
>op med det, ja så holdte folk også op med at kunne huske dem.

Ja, så havde MGP været død og borte for mange år siden sammen med
schlagermusikkens polularitet.
1,7 mill. mennesker så MGP i den nuværende form, så MGP leverer den
vare det skal levere, og rammer der hvor det skal ramme i
befolkningen.
Hvis folk ikke længere gider at høre musik man kan synge med på efter
½ minut, så er udviklingen bare gået i en anden retning.
Tør øjnene og kom videre Åge, for ændre det kan du ikke, dertil er det
for stærkt forankret i den brede befolkning.

/Alex

Fra : EnjoyNews

Dato : 25-05-06 00:29

> [...]
> Tør øjnene og kom videre Åge, for ændre det kan du ikke, dertil er det
> for stærkt forankret i den brede befolkning.

Nu er det jo lige netop de gamle slagere som folk kan huske som folk stadig
gerne vil høre.
Jeg spiller til fester og det er bestemt de gamle sange der skråles med på
hver gang, så det med at folk ikke gider dem mere er altså ikke rigtigt.
Du skulle bare se hvor mange unge der lige pludselig sjovt nok kender hele
teksten til Vi Maler Byen Rød, og hvor få der sidder tilbage på stolene med
Video Video.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 11:45

"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver gang, så det med at folk ikke gider dem mere er altså ikke rigtigt.

SÅDAN! - En sang er selvfølgelig noget man kan synge med på efter 10
sekunder.

Sange synges jo - Har aldrig hørt om sange som ikke kan synges.

Nytidens MGP (Metal grand prix) er ikke længere et musikshow. det er et
udklædningsshow.

Musikshowet er nu flyttet over i "MGP DER VOLKSMUSIK", som ja, det er det
vis skal se i aften kl. 20.15 på ZDF

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 25-05-06 15:45

Åge Halldorsson wrote:

> SÅDAN! - En sang er selvfølgelig noget man kan synge med på efter 10
> sekunder.
>
> Sange synges jo - Har aldrig hørt om sange som ikke kan synges.

For mange er "sang" en bred betegnelse for et enkelt nummer på en plade,
hvad enten dette nummer er skønsang ledsaget af musik, et
acapellanummer, et rent instrumentalt nummer eller den værste omgang growl.

> Nytidens MGP (Metal grand prix) er ikke længere et musikshow. det er et
> udklædningsshow.

Det må jeg give dig ret i. Jeg har ikke set MGP i hvert fald i de
seneste to år, men der er ingen tvivl om, at det efterhånden drejede sig
mere og mere om blot at have nogle storbarmede, unge sangerinder, som
kunne træde ind på scenen med en meget dyb udskæring, og her kunne de så
vimse rundt i deres meget, meget korte nederdele. Typisk ledsaget af en
flok lige så sparsomt påklædte dansere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 11:40

> On Wed, 24 May 2006 16:48:12 +0200, "Åge Halldorsson"

> for ændre det kan du ikke, dertil er det
> for stærkt forankret i den brede befolkning.
>
> /Alex

___

og hvorfor startede man så lige MGP DER VOLKSMUSIK (på dansk: Den folkelige
musiks MGP) for nu 21 år siden. ???

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 17:08

On Thu, 25 May 2006 12:39:35 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>og hvorfor startede man så lige MGP DER VOLKSMUSIK (på dansk: Den folkelige
>musiks MGP) for nu 21 år siden. ???

Aner ikke hvorfor, men det vedrører også Tyskland, så det interesserer
mig ikke at vide.
Fakta er at MGP er forankret solidt i den Danske befolkning, uanset
hvor mange søforklaringer og henvisninger til vores sydlige nabo du
hyler op med.
Der er himmelvid foskal på Danskere og Tyskere, som jeg har forsøgt at
forklare dig et utal af gange. Men nu kan du bare se på seertallene
for MGP for at forvisse dig om at jeg har ret, og stop så dit
klynkeri, eller flyt til Tyskland :)

/Alex

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-05-06 20:36

Åge Halldorsson wrote:

> Hvor er vi vandt til det???

I MGP naturligvis. Kan du ikke følge med?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-05-06 07:26

EnjoyNews wrote:

> Det har det altid gjort, og det er det der er det gode ved Eurovision, at
> det lige netop handler om melodien og talentet til at skrive et hit.
> I dag er det helheden, og det er en dårlig udvikling.

Min pointe er at det alle dage har været helheden det kom an på.

> [...]
> vejne hvis ikke melodien var i orden. Idag kan du komme temmelig langt uden

Det kommer sandelig an på hvilken musik man lytter til.

> Jeg høre som regel heller ikke sangene før aftenen, og vil da gerne indrømme
> at jeg overhovedet ikke kan huske en eneste strofe fra den Finske sang her
> 24 timer efter.

Jeg kan nu godt nynne den finske sang (teksten fik jeg dog indrømmet
ikke helt med), jeg syntes den havde en fin melodi.

Med velig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-05-06 15:01

EnjoyNews wrote:

> [...]
> I dag er det helheden, og det er en dårlig udvikling.

Min pointe er at det alle dage har været helheden det kom an på.

Nej...
Johnny Logan stod nærmest på samme punkt på scenen hele nummeret iført hvidt
jakkesæt, med 3 stillestående korfolk stående bag, uden blinkende lys af
nogen art og sang sig til en sejr med Hold Me Now. Simpelthen fordi han er
en dygtig sanger med en rigtig god melodi.
Nicole sad stille på en stol med sin guitar og sang Ein Bisschen Frieden.
Carola havde som eneste blikfang en vindmaskine til sin Fångad Av En
Stormvind.
Celine Dion stod også bare helt stille og sang en god sang rigtig godt.
Bucks Fizz smed rigtigt nok nederdelene midt i nummeret, men jeg tror nu
næppe den havde vundet hvis melodien ikke havde været der.
Irland vandt i 92, 93 og 94 med 3 stille og rolige sange som ikke havde
andet med på scenen end gode sange.
Og sådan kan jeg blive ved.

Finland stod rigtig nok forholdsvis stille på scenen, men du skal da ikke
fortælle mig at den havde vundet hvis de ikke var udklædt, lysene ikke havde
blinket vild og voldsomt og han havde sunget frem for at growle. Det tror
jeg jeg altså ikke på.
Norge stillede op sidste år med en ret hård sang. Den havde en rigtig god
melodi, forsangeren sang god alla Bon Jovi (måske lidt hårdere) og den vandt
ikke.

Så nej, det har ikke altid været helheden. Helheden af en god sang og en god
sanger, men ikke helheden af sceneshow, lysshow, udklædning, markedsføring
og det at være anderledes.

> [...]
uden
> en god melodi, på alt muligt anden.

Det kommer sandelig an på hvilken musik man lytter til.

Jeg snakker om den brede befolknings smag som i 60'erne var Beatles, Cliff,
Beach Boys, Elvis osv.
Beatles havde nok ikke solgt 1 milliard plader hvis sangene ikke havde været
i orden.
Elton John havde nok ikke solgt 500 millioner plader igennem 35 år hvis
sange ikke havde været i orden.
osv.
Idag kan man bestemt godt nå langt uden at sangene er i orden. Og det er
syndt at det nu også er gået ud over grand prix'et.

> [...]

Jeg kan nu godt nynne den finske sang (teksten fik jeg dog indrømmet
ikke helt med), jeg syntes den havde en fin melodi.

Det er jo nok ikke den du finder på Kitch Hits 47 i år 2015 som alle bare
synger med på til festen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-06 10:08

EnjoyNews wrote:

> [...]
> Stormvind.
> Celine Dion stod også bare helt stille og sang en god sang rigtig godt.

Det handler jo om hvilken stil det er, nu kender jeg ingen af de
ovennævnte sange, men det har garanteret været balader? Naturligvis
kan de ikke hoppe rundt med det vildeste lysshow mens de synger en
balade. Det betyder dog ikke at baladen i sig selv er bedre en en anden
sang med tilhørrende sceneshow.

> [...]
> blinket vild og voldsomt og han havde sunget frem for at growle. Det tror

Det er jo ikke til at bide, jeg tror dog at de ligeså meget vandt på
trods af deres sceneshow som på grund af deres sceneshow. Jeg mener
oprigtigt at hvis det havde været en radio udsendelse istedet for en
TV-udsendelse ville de stadig have vundet. De havde simpelthen den
bedste musik.

> Norge stillede op sidste år med en ret hård sang. Den havde en rigtig god
> melodi, forsangeren sang god alla Bon Jovi (måske lidt hårdere) og den vandt
> ikke.

Hvem?

> Så nej, det har ikke altid været helheden.

Jo det har

> [...]
> ikke helt med), jeg syntes den havde en fin melodi.
>
> Det er jo nok ikke den du finder på Kitch Hits 47 i år 2015 som alle bare

man finder nok ikke nogen af de sange fra de sidste 10-15 års MGP på
en sådan plade (de skulle da lige være "Fly on the wings of love")

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : EnjoyNews

Dato : 25-05-06 13:51

EnjoyNews wrote:

> [...]

kan de ikke hoppe rundt med det vildeste lysshow mens de synger en
balade. Det betyder dog ikke at baladen i sig selv er bedre en en anden

Ja det er mange af dem ballader, og hvornår har en ballade sidst vundet ?
Sidst der var noget man måske kunne kalde en ballade var i 1996 da Katrina
And The Waves vandt med Love Shine A Light, og det er jo fordi den gode
melodi ikke har en change i dag, da det er dem med sceneshowet der vinder.
Og hvis du ikke kender Hold Me Now og Ein Bisschen Frieden tror jeg ikke at
du kan udtale dig om ret meget historie omkring Eurovision.

> [...]

oprigtigt at hvis det havde været en radio udsendelse istedet for en
TV-udsendelse ville de stadig have vundet. De havde simpelthen den

Ja hvis man er til hård rock. Hvis man ikke er det var det klart den
dårligste.

> Norge stillede op sidste år med en ret hård sang. Den havde en rigtig god
> melodi, forsangeren sang god alla Bon Jovi (måske lidt hårdere) og den
vandt
> ikke.

Hvem?

Er det Norges sang eller Bon Jovi du ikke kender
Igen hvis du ikke ved hvem der stillede op sidste år, kan du jo ikke sige
meget omkring hvordan der har været førhen.

> Så nej, det har ikke altid været helheden.

Jo det har

Nej...
Få lidt Grand Prix viden inden du udtaler dig.

> [...]

man finder nok ikke nogen af de sange fra de sidste 10-15 års MGP på
en sådan plade (de skulle da lige være "Fly on the wings of love")

Hvor ved du det fra... Du kender jo ikke nogle af dem.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 18:10

> [...]

> kan de ikke hoppe rundt med det vildeste lysshow mens de synger en
> balade. Det betyder dog ikke at baladen i sig selv er bedre en en anden

SV: Der var ikke tale om ballader, men ganske almindelige slagere.

> Og hvis du ikke kender Hold Me Now og Ein Bisschen Frieden tror jeg ikke
at
> du kan udtale dig om ret meget historie omkring Eurovision.

SV: Nej helt ærligt. De var nogle af de allerbedste sange

> Igen hvis du ikke ved hvem der stillede op sidste år, kan du jo ikke sige
> meget omkring hvordan der har været førhen.

SV: Men mange gør det alligevel. hehe

> man finder nok ikke nogen af de sange fra de sidste 10-15 års MGP på
> en sådan plade (de skulle da lige være "Fly on the wings of love")

SV: Helt enig. Årstallet hvor det gik i stå var 1986. Siden dengang har der
intet været som man kan huske. Dog med den enkle undtagelse du nævner

> Hvor ved du det fra... Du kender jo ikke nogle af dem.

SV: Det er sund fornemmelse.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-06 15:09

EnjoyNews wrote:

> [...]
> melodi ikke har en change i dag, da det er dem med sceneshowet der vinder.

Du mener A, jeg mener B, vi bliver nok aldrig enige om det. JEg mener
ikke det er sceneshowet der har det store at sige, blot at tidens trend
har ændret sig og det har MGP ikke.

> Og hvis du ikke kender Hold Me Now og Ein Bisschen Frieden tror jeg ikke at
> du kan udtale dig om ret meget historie omkring Eurovision.

Hold me now siger mig ikke umiddelbart noget, måske hvis jeg hørte
den, men jo, jeg kan godt nikke genkendende til Ein Bischen Frieden.

> Er det Norges sang eller Bon Jovi du ikke kender

Beklager formuleringen, Det er norges sang jeg ikke kender.

> Nej...
> Få lidt Grand Prix viden inden du udtaler dig.

Jeg kender stilen, ser det til tider og udtaler mig på den baggrund,
at jeg sjældent husker hvad de forskellige numre eller sange hedder
betyder ikke at jeg ikke kan udtale om MGP.

> Hvor ved du det fra... Du kender jo ikke nogle af dem.

Netop derfor!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 18:12

> Hvor ved du det fra... Du kender jo ikke nogle af dem.

Netop derfor!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
_____

SV: Den sat i plet, den kommentar. Vi kender dem ikke nej. Men det ville vi
have gjort hvis de var sangvenlige. Jeg tror ikke jeg kender nogle MGP-sange
fra efter 1986.
og hvorfor mon ikke ?

nej vel.

Hilsen Åge

Fra : EnjoyNews

Dato : 25-05-06 20:10

EnjoyNews wrote:

> [...]

Du mener A, jeg mener B, vi bliver nok aldrig enige om det. JEg mener
ikke det er sceneshowet der har det store at sige, blot at tidens trend

Ja og jeg siger jo så at i "gamle" dage var det ikke sceneshowet alene, og
mange sange vandt uden at have noget sceneshow overhovedet. Dengang kunne
man vinde ved at have en rigtig god melodi, derfor Melodi Grand Prix.
Idag skal man helst have noget i sceneshowet man kan huske bagefter for at
folk er blevet fænget.

> [...]

Hold me now siger mig ikke umiddelbart noget, måske hvis jeg hørte
den, men jo, jeg kan godt nikke genkendende til Ein Bischen Frieden.

Ikke at kende Hold Me Now er en stor fejl

> [...]

at jeg sjældent husker hvad de forskellige numre eller sange hedder
betyder ikke at jeg ikke kan udtale om MGP.

Jo hvis du vil udtale dig om hvordan det var førhen, må du da også have lidt
viden om hvodan det var førhen... Det er da meget logisk.

> Hvor ved du det fra... Du kender jo ikke nogle af dem.

Netop derfor!

Jeg kender dem jo eks.
Og eks. Love Shine A Light er en meget fin sang som rigtig mange kender.