optage lp (venyl) til cd
Fra : hawk

Dato : 18-05-06 18:27

hvordan griber man sagen an, jeg har en gl. skive jeg godt vil have over på
cd

hvordan gør man ?

Steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-06 20:42

Den 18-05-06 19.27 skrev hawk følgende:

> hvordan griber man sagen an, jeg har en gl. skive jeg godt vil have over på
> cd
>
> hvordan gør man ?

Du finder et program til det og forbinder så stereoanlægget med
computeren. Du kan læse lidt om forbindelse af udstyret her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut-trin.html

På siden kan du desuden læse om Mp3DirectCut, der netop kan bruges til
at optage plader. Men programmet optager pladen råt, hvilket er en
fordel, hvis man har mange plader, og man ikke gider bruge flere år på
at optage en stor pladesamling.

Hvis du kun har én eller nogle få plader vil du måske gerne kæle lidt om
optagelsen, så du får fjernet støj, ridser mm. Der findes flere
udmærkede programmer til den slags, prøv at søge lidt tilbage i gruppen
eller vent nogle minutter, så skal der nok komme nogle forslag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : hawk

Dato : 19-05-06 18:56

Jeg faldt over et program (PolderbitS Sound Recorder), det er simpelt og let
at bruge, men tak for hjælpen

Steen