Forslag til gode sjælere søges
Fra : kim

Dato : 18-05-06 08:15

Hej ..
Jeg spiller i et amatør band, hvor vi spiller en masse covernumre fra
de sidste 40 år - Vi spiller fede numre, som folk kender i forvejen og
derfor fester igennem til og indimellem synger med på.

Men... Her kommer problemet vi har svært ved at komme på nogle gode
sjælere (også kaldet "ballegramsere") og derfor må jeg spørge nogen
der ved noget om musik - Jer!
Kan i nævne nogle gode sjælere ?

mvh Kim

Fra : Esben

Dato : 18-05-06 09:09

kim <letathuske@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men... Her kommer problemet vi har svært ved at komme på nogle gode
> sjælere (også kaldet "ballegramsere") og derfor må jeg spørge nogen

Tjah, ordet ballegramsere virker ikke lige frem motiverende, men du
kunne jo prøve nogen af dem her:

The Corrs One Night (In Blue)
Promise Me Beverley Craven (Beverley Craven)
Came So Far For Beauty Jennifer Warnes (Famous Blue Raincoat)
Det Er Ikke Det Du Siger Sanne Salomonsen & Anne Linnet Band (?)

Men hvis I har kun har mandlige sangere, har I måske brug for nogle hit
med mandlige sangere, hmm...

vh

esben

Fra : kim

Dato : 18-05-06 09:50

Esben skrev:

> Tjah, ordet ballegramsere virker ikke lige frem motiverende, men du
> kunne jo prøve nogen af dem her:

Nej ballegramsere er vist ikke et så kønt ord

> The Corrs One Night (In Blue)
> Promise Me Beverley Craven (Beverley Craven)
> Came So Far For Beauty Jennifer Warnes (Famous Blue Raincoat)
> Det Er Ikke Det Du Siger Sanne Salomonsen & Anne Linnet Band (?)

Tak for gode forslag...

>Men hvis I har kun har mandlige sangere, har I måske brug for nogle hit
> med mandlige sangere, hmm...

Du har helt ret, det var da en meget vigtig information jeg glemte at
få med:
Bandet består af 2 sangerinder i front, keys, guitar, bas og trommer.

MVH Kim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-05-06 10:07

kim skrev:

> [...]
> de sidste 40 år - Vi spiller fede numre, som folk kender i forvejen og
> derfor fester igennem til og indimellem synger med på.

Blood, Sweat & Tears . . I Love You More Than You'll Ever Know
Neil Diamond . . I'm A Believer
The Drifters . . Under The Boardwalk
Aretha Franklin . . I Never Loved A Man The Way I Love You
Procol Harum . . A Whiter Shade Of Pale
Peter Skellern . . You're a Lady
Percy Sledge . . When A Man Loves A Woman
.. .
--
:·)

Fra : Max

Dato : 18-05-06 10:27

Hej kim

> Kan i nævne nogle gode sjælere ?

Hvad med den danske udgave at Je'Taime,
den med kartoflerne :)

Mvh Max

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-05-06 14:57

kim wrote:
> Kan i nævne nogle gode sjælere ?
>
> mvh Kim

Uden nogen speciel genre:

Aerosmith - Blind Man
Aerosmith - Crazy
Aerosmith - Cryin'
Alanah Myles - Lover Of Mine
Bob Marley - No Woman No Cry
Bon Jovi - Always
Bon Jovi - Blaze Of Glory
Bonnie Tyler - Total Eclipse Of The Heart
Bryan Adams - Heaven (sikkert hit!)
Bryan Adams - I Do It For You
Creedence Clearwater Revival - Someday Never Comes
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
DAD - Laugh'n A ½
Danger Danger - I Still Think About You
Deep Purple - Soldier of Fortune
Def Leppard - Two Steps Behind
Dire Straits - Romeo And Juliet
Dire Straits - Brothers In Arms (sikkert hit - bare lidt langt)
Elvis - Suspicious Minds
Guns N' Roses - Don't Cry
Guns N' Roses - Knockin' On Heavens Door
Kinks - Lola
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Malurt - Den Eneste I Verden
Maria McKee - Show Me Heaven
Mötley Crue - Home Sweet Home
Nazareth - Love Hurts
Nazareth - Where Are You Now
No Doubt - Don't Speak
Ozzy Osbourne - Mama, I'm Coming Home
Pink Floyd - Comfortably Numb
Pretenders - I'll Stand By You
Queen - The Show Must Go On
REO Speedwagon - Heard It From A Friend
Return - Bye Bye Johnny
Righteous Brothers - Unchained Melody
Robbie Williams - Angels
Robbie Williams - Come Undone
Saigon Kick - Love Is On The Way
Savage Garden - Truly Deeply Madly
Scorpions - Send Me An Angel
Simply Red - If You Don't Know Me By Now
Sinead O'Connor - Nothing Compares To You
Skid Row - 18 And Life
Slade - Everyday
Slade - My Oh My
Sort Sol - Let Your Finges Do The Walking
Ten Sharp - You
Twisted Sister - The Price
U2 - One
Whitesnake - Here I Go Again

Ak ja, a walk down memory lane... :) Nogle af dem er måske mere ballader....

Søren

Fra : Madsen

Dato : 21-05-06 00:48

Chicago - If you leave me now