LP'er der endu ikke er kommet på CD
Fra : Esben

Dato : 12-05-06 15:36

Er jeg den eneste der synes det halter med at få bagkataloget af musik
ud på CD? Jeg kunne tænke mig en tråd her, hvor folk lister albums de
savner på CD, og evt. påpeger overfor hinanden at de faktisk er kommet
ud! Er de "udkommet" på mp3 , er det også værd at nævne!

Her nogen af dem, der lige falder mig ind - tilfældigvis(?!) mest i den
danske afdeling:

Anima Kilgore 1980 SONET SLP 1572
Anima Songs 1982 METRONOME MLP 15688
Anima Shanghai Circus 1986 SKYLIGHT RECORDS 308601
(Et af de lidt interessante prog. bands i DK i musikfattig-80'erne)

Bifrost Bifrost 1976 CBS 81551

Dr. Dopo Jam Fat Dogs And Danishmen 1974 ZEBRA 2949012
(dog udgivet på bootleg-labelet Germanofon)
Dr. Dopo Jam Cruisin' At Midnite 1981 DOPO-DI-DOO-PLATTS DOOLP
01
(Så kan man glæde sig over at Karma Music har udsendt den første på CD)

Nina Hagen Angstlos 1983 CBS 26667
(Er kommet på CD med Engelsk titel og vokal: "Fearless" iøvrigt den
eneste NH skive ud over NH Bands første der IMØ er værd at høre...)

Lars H.U.G. Alt går fra hinanden 1988 7": Medley MdS 407
(er så kommet i en anden lidt lang version på greatest CD)

Hvis nogen ønsker at angive data som her, har jeg brugt flg. hjemmeside,
som jeg ikke aner hvor opdateret er, men den har den fordel at den er
dansk:

http://home9.inet.tele.dk/jrabjerg/lpa_b.htm

Er der i øvrigt nogen der kender gode steder på nettet til at se hvilke
LP'er der aldrig er kommet på CD?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-05-06 18:31

Esben skrev:

> [...]
> musik ud på CD? Jeg kunne tænke mig en tråd her, hvor folk lister
> albums de savner på CD, og evt. påpeger overfor hinanden at de

God ide.
Jeg bringer et par håndfulde fra min CD-ønskeliste nederst.

> [...]
> Dr. Dopo Jam Fat Dogs And Danishmen 1974 ZEBRA 2949012
> (dog udgivet på bootleg-labelet Germanofon)

Den LP har jeg også. Er aldrig blevet "dus" med den. Den lyder for
mig, som om den er optaget forkert. Der er næsten ingen baslyd.

> Hvis nogen ønsker at angive data som her, har jeg brugt flg.
> hjemmeside, som jeg ikke aner hvor opdateret er, men den
> har den fordel at den er dansk:

> http://home9.inet.tele.dk/jrabjerg/lpa_b.htm

Ærgerligt at han (og flere andre) sorterer deres lister efter
*fornavne*.

Her er min "CD-ønskeliste":

Bennett, Brian . . Change Of Direction . . 1967 EMI scx 6144
Coltrane, John & Alice . . Cosmic Music . . 1966
Goodwin, Ron & His Orchestra . . Adventure . . 1966 EMI
Hendrix, Jimi . . Nine to the Universe . .
Koppel, Anders . . Aftenlandet & Regnbuefuglen . . 1977 Demos 38
Martin, George & His Orchestra . . "Help" Instrumental . . 196? EMI
Odetta . . Odetta Sings . . 1971 Polydor
Paramor, Norrie . . Shadows In Latin . . 196? EMI
Peterson, Oscar . . Night Train, *Vol. 2* . . 1955-64 Verve 711 037
Zappa, Frank (Mothers) . . Mother's Day . . 1971 2-LP

--
Herluf

Fra : Esben

Dato : 12-05-06 20:38

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Den LP har jeg også. Er aldrig blevet "dus" med den. Den lyder for
> mig, som om den er optaget forkert. Der er næsten ingen baslyd.

Det er også den af Dr. Dopo Jam, jeg kender mindst - den gode nyhed til
dig er, at den nok stadigt er penge værd! Tænk jeg gav 200,- for
"Entree" for nogle år siden... Det er nu noget meget speciel musik -
noget af det mest weirde, der er lavet herhjemme... Hørte dem i øvrigt
meget live først i firserne, hvor de pudsigt nok ofte spillede i
Ungdomshuset, hvor der ellers mest blev spillet punk og new wave

Iøvrigt "glemte" jet en anden Bifrost plade, der har et par gode numre:

Bifrost Læn dem ikke ud 1979 CBS 83241

> Ærgerligt at han (og flere andre) sorterer deres lister efter
> *fornavne*.

Ja, det er lidt specielt, men egentlig OK, når man ved det....

> [...]
> Hendrix, Jimi . . Nine to the Universe . .
> Koppel, Anders . . Aftenlandet & Regnbuefuglen . . 1977 Demos 38

Ja, den ville jeg egentlig gerne høre igen...

> [...]
> Peterson, Oscar . . Night Train, *Vol. 2* . . 1955-64 Verve 711 037
> Zappa, Frank (Mothers) . . Mother's Day . . 1971 2-LP

Er der virkeligt noget Zappa, der ikke er genudgivet? Figurer ikke her:

http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_BAND.asp?band_i
d=1023

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-05-06 21:18

Esben skrev:

> Ja, den ville jeg egentlig gerne høre igen...

Jeg har flere gange nævnt den her. Den burde digitaliseres straks.
Alene på grund af de to numre "Generalerne" og "Havnen", hvor
Peter Bastian spiller *rockhistoriens flotteste* (og måske eneste)
fagot-soloer.

> Er der virkeligt noget Zappa, der ikke er genudgivet? Figurer ikke
> her:
> [...]

Nej, denne dobbelt-lp figurerer ikke mange steder. Det er nemlig en
opsamling/compilation af numre fra fire-fem tidligere plader. Men den
måde, numrene var mikset sammen på, var efter min mening genial.
Jeg lånte den ud til en, som senere har mistet den. Nu har jeg den
bare på et slidt kassettebånd.

--
Herluf

Fra : Ken Larsen

Dato : 13-05-06 19:49

"Esben" <esha@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der synes det halter med at få bagkataloget af musik
> ud på CD?

Jeg har i mange år ledt efter Mick Fletwoods soloalbum, I´m not me på CD,
men desværre forgæves indtil videre.

Derudover har jeg også ledt efter musicalen Time på CD, også uden held.

MVH
Ken Larsen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-05-06 13:26

On Sat, 13 May 2006 20:49:26 +0200, "Ken Larsen" <Tacconi@hotmail.com>
wrote:

>"Esben" <esha@nospamget2net.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg har i mange år ledt efter Mick Fletwoods soloalbum, I´m not me på CD,
>men desværre forgæves indtil videre.

Jeg har også ledt efter dette, og tvivler på det er kommet på CD.

>Derudover har jeg også ledt efter musicalen Time på CD, også uden held.

Det kan findes på CD, jeg har set det i England", men jeg var ikke
interesseret i det, da jeg har den på LP.

--
Slet transportmidlet før dk
__o