Radiohead - KB Hallen - kommentarer ?
Fra : rosenauer.dk

Dato : 08-05-06 20:11

Hej!

Var jeg den eneste herfra der var til Radiohead i KB Hallen lørdag/søndag
?! - meget meget imponerende, omend jeg egentlig havde betragtet Radiohead
som 'So 90's' ... (for nu at blive i VH1 flosklerne) ...

Aftenen bød på overraskende god lyd, en meget varieret setliste (3-4 nye
sange), 2 timers musik, 2 gange ekstranumre og et band der så ud til at være
i meget meget god form. Synes faktisk det var en af de bedste koncerter jeg
har set i et godt stykke tid (intet slår dog seneste Depeche Mode koncert
der faldt i meget god jord)..

Har smidt nogle fotos på http://rosenauer.dk, såfremt nogen ønsker at se
giraffen anno 2006..

Setliste for lørdag:

01. Everything in Its Right Place
02. Planet Telex
03. Bangers 'n' Mash
04. Open Pick
05. Karma Police
06. Black Star
07. Nude
08. 15 Step
09. Street Spirit
10. Wolf at the Door
11. The Bends
12. 4 Minute Warning
13. Pyramid Song
14. House of Cards
15. Idioteque
16. Spooks
17. Bodysnatchers
18. You and Who's Army
19. Let Down
20. Paranoid Android
21. Lucky

/Rosenauer

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 08-05-06 22:27

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?! - meget meget imponerende, omend jeg egentlig havde betragtet Radiohead
> som 'So 90's' ... (for nu at blive i VH1 flosklerne) ...

Sjovt. Jeg synes HTTT er et mesterligt album - det er fra 2003.

> Aftenen bød på overraskende god lyd, en meget varieret setliste (3-4 nye
> sange),

7 og en enkelt b-side med nyt navn, for at være helt præcis.

> [...]
> har set i et godt stykke tid (intet slår dog seneste Depeche Mode koncert

Jeg så Muse på Roskilde 2004, og jeg har ikke helt bestemt mig for om denne
var bedre, men de står i hvert fald lige.

Måske spiller det ind, at jeg har ventet på denne koncert i mange år. Men
for satan, hvor var det godt.

> Har smidt nogle fotos på http://rosenauer.dk, såfremt nogen ønsker at se
> giraffen anno 2006..

Kigger lige

Mvh.
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 01:30

rosenauer.dk wrote:
> Har smidt nogle fotos på http://rosenauer.dk, såfremt nogen ønsker at

For dælen det er nogle gode billeder du har taget! Er du professionel
fotograf?
Jeg kan især godt li dine billeder af Tina Dickow. Men jeg fatter ikke at
det er muligt at tage dem med iso 800 uden ret meget billedstøj?? Hvad er
det for noget udstyr du bruger, og bruger du stativ?
Måske man skulle begynde og interesseret sig lidt mere for det fototekniske,
for det er da nogle imponerende resultater du har fået ud af det, man jeg
sige.

Hilsen fra en meget imponeret Pedro

Fra : rosenauer.dk

Dato : 09-05-06 06:06

"Pedro" <_> wrote in message

> For dælen det er nogle gode billeder du har taget! Er du professionel
> fotograf?

Tak :) professeionel ?! - nej, det betyder vel at det er noget man lever af
og tjener penge på - for så er jeg absolut ikke ? ;) .. men jeg prøver at få
fotograferet nogle koncerter, nogen gange for andre, andre gange for sjov :)

> Jeg kan især godt li dine billeder af Tina Dickow. Men jeg fatter ikke at
> det er muligt at tage dem med iso 800 uden ret meget billedstøj?? Hvad er
> det for noget udstyr du bruger, og bruger du stativ?

De er alle sammen taget med noget Canon gear - lige netop "Tina Dickow på
Jazzhouse" billederne er taget fra bagerste indgang af Jazzhouse med et
70-200 f2.8 på et 1DMK2..

> Måske man skulle begynde og interesseret sig lidt mere for det
> fototekniske, for det er da nogle imponerende resultater du har fået ud af
> det, man jeg sige.

Det er sjovt og en god måde at kombinere to hobbies =) (omend pissedyrt når
man ikke har et medie til at betale for gear)..

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-05-06 07:33

Opret login her http://www.dimeadozen.org/ og check under Top10, eller søg
efter Radiohead

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 09-05-06 12:19

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Opret login her http://www.dimeadozen.org/ og check under Top10, eller søg
> efter Radiohead

Den er ikke på top10 lige nu og jeg kan ikke søge før jeg opretter mig, så
kan du ikke fortælle mig hvad det er?

Tak

Mvh.
Lars

Fra : Peter Heide

Dato : 09-05-06 19:22

Igang m. at hive optagelsen ned.
Et flot upload og hurtigt må man sige.

Tak for linket. Dimeadozen er en sand guldmine af optagelser. Har igennem de
sidste
par år fået fat i rigtigt meget godt dér. Og der er check på det.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-05-06 20:49

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Igang m. at hive optagelsen ned.
> Et flot upload og hurtigt må man sige.

Audio eller video?

Hvis det lykkes dig, vil jeg meget gerne have en kopi...

Mvh.
Lars

Fra : Peter Heide

Dato : 10-05-06 22:46

audio i flac - 2 x cdr ca. 85 min.
ok lyd forholdene taget i betragtning.
indspillet meget lavt så der skal skrues op.

der er en gut der har lagt den op på Soulseek så dér
kan du sikkert hive den hjem.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 11-05-06 09:29

> audio i flac - 2 x cdr ca. 85 min.
> ok lyd forholdene taget i betragtning.
> indspillet meget lavt så der skal skrues op.
>
> der er en gut der har lagt den op på Soulseek så dér
> kan du sikkert hive den hjem.

Hmm... Ok. Tror jeg har en kammerat der bruger det. Ham vil jeg lige snakke
om. Skal der bare søges efter Radiohead KB Hallen?

Mvh.
Lars

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 09-05-06 21:44

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Opret login her http://www.dimeadozen.org/ og check under Top10, eller søg
> efter Radiohead

Æv, de er oppe på maximum tilladte brugere

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 10:00

rosenauer.dk wrote:
> De er alle sammen taget med noget Canon gear - lige netop "Tina
> Dickow på Jazzhouse" billederne er taget fra bagerste indgang af
> Jazzhouse med et 70-200 f2.8 på et 1DMK2..

Hvad priser er vi oppe i her? Fordi sådan nogle billeder får jeg bestemt
ikke ud af mit lille Canon S-30...
Nu står der iso og lukkertider mv. ved billederne af Tina D., men har du
bare sat kameraet på auto, eller har du bevidst valgt blænde og lukkertid
mv.? Er der brugt blitz til nogen af dem?

> Det er sjovt og en god måde at kombinere to hobbies =) (omend
> pissedyrt når man ikke har et medie til at betale for gear)..

Ja, og spørgsmålet er om man får samme flotte resultater med noget
middelmådigt grej...? Ham på billedet med lilla hår til Depeche Mode
koncerten - det billede har en fantastisk sløret baggrund og alligevel står
motovet knivskarpt. Hvad objektiv har du brugt der?

Hilsen en stadig imponeret Pedro

Fra : rosenauer.dk

Dato : 10-05-06 19:10

> [...]
> bare sat kameraet på auto, eller har du bevidst valgt blænde og lukkertid
> mv.? Er der brugt blitz til nogen af dem?

Uha, nu ved jeg ikke lige præcist hvilke af billeder du snakker om, men de
nyeste er med sikkerhed taget i manual mode og med et DSLR. Og ja, bevidst
valgt blænde+lukker, og nej, ingen flash :)

> [...]
> koncerten - det billede har en fantastisk sløret baggrund og alligevel
> står motovet knivskarpt. Hvad objektiv har du brugt der?

Han er fotograferet med et Canon 70-200 f2.8, manuelt fokus punkt på ham,
blænde 2.8 eller 3.2 og en lukker på formodentlig 1/100s.. =)

> Hilsen en stadig imponeret Pedro

Tak, glæder mig =)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-05-06 19:28

> Hilsen en stadig imponeret Pedro

lad mig da lige give rosenauer røde kinder - jeg har fået tilsendt 2
billeder på fotopapir af magtens korridorer og hans billeder er intet mindre
fantastiske.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-05-06 19:24

- nej, det betyder vel at det er noget man lever af
> og tjener penge på - for så er jeg absolut ikke ? ;) ..

lidt tjener man vel altid

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-06 14:23

rosenauer.dk wrote:
> Hej!
>
> Var jeg den eneste herfra der var til Radiohead i KB Hallen lørdag/søndag

Nej. Jeg var der søndag. Ville gerne have været der begge dage.

> ?! - meget meget imponerende, omend jeg egentlig havde betragtet Radiohead
> som 'So 90's' ... (for nu at blive i VH1 flosklerne) ...

Hvorfor? De har lavet nogle af deres fedeste plader efter 1999.

Koncerten søndag var fantastisk. Jeg håber ikke at der går 6 år igen før
de spiller her.

/David