Flac
Fra : Thiemer

Dato : 27-04-06 12:15

Jeg har modtaget nogle musikfiler i et format der hedder "flac"
Det har jeg aldrig hørt om ! Hvad kan de afspilles med, og kan de evt.
converteres ?
--
Splitad Studie
www.splitad.dk

Fra : Max

Dato : 27-04-06 12:17

Hej

> Det har jeg aldrig hørt om ! Hvad kan de afspilles med, og kan de evt.
> converteres ?

Første hit på Google med FLAC

http://flac.sourceforge.net/

Mvh Max

Fra : Peter Heide

Dato : 27-04-06 17:28

Du kan brænde dem med Nero hvis du henter et plug-in til den.

Fra : Max

Dato : 27-04-06 17:37

Hej Peter

> Du kan brænde dem med Nero hvis du henter et plug-in til den.

Fortæl det til Thiemer, det er ham der ikke kender flac :)

Mvh Max

Fra : Søren

Dato : 27-04-06 19:16

"Thiemer" <kongkurt-nospam@splitad.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modtaget nogle musikfiler i et format der hedder "flac"
> Det har jeg aldrig hørt om ! Hvad kan de afspilles med, og kan de evt.
> converteres ?

WinAmp med plug-in

Søren

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-04-06 00:53

Thiemer wrote:
> Jeg har modtaget nogle musikfiler i et format der hedder "flac"

Tillykke, det er det ultimative audio-format

> Det har jeg aldrig hørt om !

Nu har du
Hvad kan de afspilles med

Winamp med FLAC-plugin
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=143614

> , og kan de evt. converteres ?

Ja men det ville være synd. FLAC filer er i 100% CD kvalitet uden
destruktiv kompression som ved MP3 - det svarer til at pakke en WAV fil
med ZIP og pakke den ud igen når den skal spilles

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Thiemer

Dato : 28-04-06 19:54

Tak for hjælpen. Jeg fandt en converter. Win-amp er bandlyst på min
pooter. De gange jeg har haft Winamp installeret er pooteren blevet
fyldt med spy-ware.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-04-06 19:59

On Fri, 28 Apr 2006 20:53:52 +0200, Thiemer wrote:

> Tak for hjælpen. Jeg fandt en converter. Win-amp er bandlyst på min
> pooter. De gange jeg har haft Winamp installeret er pooteren blevet
> fyldt med spy-ware.

Det har med garanti intet med Winamp at gøre. Du skal dog huske at hente
den på den officielle side www.winamp.com.

Ellers er der som alternativ foobar 2000 som jeg selv bruger:
http://www.foobar2000.org/

Den klarer også flac. Og ja, det er synd at konvertere en flac.