MP3 musik
Fra : carsten

Dato : 25-04-06 13:14

Hej med jer.
Jeg har rippet alle mine CD´ere og har dem nu som mp3 filer.
Nu vil jeg meget gerne trække en liste ud på kunstnere samt pladetitler.
(Jeg har tagget mp3 musikken med kunstnere samt album).
Nogen der kender et godt program til dette?

Fra : Max

Dato : 25-04-06 13:28

Hej carsten

Music collector og/eller MP3 collector fra

http://www.collectorz.com

Mvh Max

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-04-06 13:34

On Tue, 25 Apr 2006 14:13:38 +0200, carsten wrote:

> [...]
> (Jeg har tagget mp3 musikken med kunstnere samt album).
> Nogen der kender et godt program til dette?

Jeg kan godt lide MPEG Audio Collection, og så er den tilmed gratis:

http://mac.sourceforge.net/

--
Now Playing:
Delerium - Innocente (DJ Tiesto Remix)

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 25-04-06 15:21

carsten wrote:

> Nogen der kender et godt program til dette?

ls -R /min/samling|grep -v .mp3

.... eller noget ls med max depth option.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-06 16:30

Den 25-04-06 16.20 skrev Tom Jakobsen følgende:

> ls -R /min/samling|grep -v .mp3

Så er det da nemmere at trække mappen med musikken ind i ens
tekstbehandlerprogram

.... når vi nu medtager nemme løsninger i alternative styresystemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 25-04-06 16:25

Kim Ludvigsen wrote:

> Så er det da nemmere at trække mappen med musikken ind i ens
> tekstbehandlerprogram

Det vil vel give dig navnene på de enkelte filer også? hvilket vist ikke
var planen

> ... når vi nu medtager nemme løsninger i alternative styresystemer.

Det burde nok også have været ls -R /min/samling|grep -v .mp3 > tekstfil

Hehe.. små øjeblikke der gør de sidste 2 års undren det hele værd

Venligst
Tom