kittie ?
Fra : Tom Jakobsen

Dato : 24-04-06 04:23

Jeg blev til nytår præsenteret for det herlige pigeband kittie som jo
både magter stille skønsang samt brutal og ond spade + growl

http://kittie.net/ (advarsel - de brækker nakken på britney spears og
fist fucker hende bagefter... altså ikke bogstaveligt vel ;))

Jeg har altid foretrukket kvindelig vokal og er vild med ond spade men
disse to ting er sjædent at finde i samme nummer...
De eneste to jeg kender er nightwish og kittie så det ville glæde mig
hvis nogen her i gruppen kunne komme med et par bud.

Kunne man eventuelt tænke sig at der står nogle interesante folk bag
kittie som har produceret lignende ?

Og nej... jeg hører ikke kun den slags tråd !

Venligst
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 08:50

Tom Jakobsen skrev:
> [...]
> De eneste to jeg kender er nightwish og kittie så det ville glæde mig
> hvis nogen her i gruppen kunne komme med et par bud.

Within Temptation måske? Sådan rimeligt Nightwish agtigt. Slet ikke
dårligt imho.

Steinbjørn

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 24-04-06 12:24

""S. Sørensen"" <steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILtiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:444C833B.5070803@REMOVETOGETAVALIDEMAILtiscali.dk...

> Within Temptation måske? Sådan rimeligt Nightwish agtigt. Slet ikke
> dårligt imho.
>
> Steinbjørn

Eller Laguna Coil? Eller Evanescence (Der skulle komme en ny fra dem til
juni, svjv).

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 24-04-06 14:20

"Tom Jakobsen" <togtoooooosse@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De eneste to jeg kender er nightwish og kittie så det ville glæde mig hvis
> nogen her i gruppen kunne komme med et par bud.

Ond spade? Du mener dårlig nu-metal/punk-guitar? Næh du hvis det skal være
brutalt og kendt metal med en forsangerinde så skal sgu du have fat i noget
Arch Enemy... Der er trods alt også godt med lir i...
Men ellers er Lacuna Coil slet heller ikke dårligt (det jeg har hørt i hvert
fald) og stiftede for nyligt selv bekendtskab med After Forever, der virkede
ret interessant men som nok ligger mere i den symfoniske ende (hvilket
Lacuna Coil vel også gør).
Men tror nu, at du skal prøve at høre til noget andet end tåbelig garage
punk før du giver dig i lag med disse bands. Prøv at finde nogle
overgangsbands, hvis du ikke kan håndtere det hele på én gang.

> Kunne man eventuelt tænke sig at der står nogle interesante folk bag
> kittie som har produceret lignende ?

KoRn, SlipKnot, Limp Bizkit og andet skidt.

> Og nej... jeg hører ikke kun den slags tråd !

Det kan man da håbe

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 24-04-06 17:20

Sren Kjeldsen wrote:

> KoRn, SlipKnot, Limp Bizkit og andet skidt.

Fy, føj da !.. husker et klip der blev postet i gruppen her hvor
forsangeren i Limp Bizkit var direkte pinlig.

Det andet er srevet på listen - tak for forslag til alle !

Fortsæt endelig hvis i kommer i tanke om flere

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 25-04-06 17:02

johhh.. nu har jeg så lyttet lidt til Arch Enemy !

Ehmm, jeg er slet ikke så vred mere og slayer var fedt i 1990.
Numrerne holder sgu rigtig godt og tromeslageren får fyret nogle lækre
skudsalver af på sine stortrommer men den konstante lyd af "sangeren"
der konstant brækker sig i mikrofonen bliver temmelig trivielt.

De har ikke udgivet nogle instumentale albums vel ?

De øvrige bands som er nævnt... måske de vokser lidt med tiden.

Det jeg søger er nok også umuligt at finde... en intro a'la blackmores
night som glider over i yngwie malmsten i hans klassiske hjørne med
vokal af Tarja Turunen... og så en bro a'la Lacuna Coil som ender i et
b-stykke der lyder som Arch Enemy....

HVOR SVÆRT KA' DET VÆRE

venligst

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 25-04-06 18:41

> [...]
> af Tarja Turunen... og så en bro a'la Lacuna Coil som ender i et b-stykke

Tjah... Du må jo have en bizar musiksmag, hvis du kan se det gode i Kittie

Så jeg er bange for, at din sag er tabt...

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 07:23

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men tror nu, at du skal prøve at høre til noget andet end tåbelig garage
> punk før du giver dig i lag med disse bands.

hmmmm....tåbelig garagepunk....
- det er hårde ord om en fantastisk genre -
kan du definere hvad der er tåbelig ved den slags musik?

VH
Esben

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-04-06 14:14

> hmmmm....tåbelig garagepunk....
> - det er hårde ord om en fantastisk genre -
> kan du definere hvad der er tåbelig ved den slags musik?

Jeg kan desværre ikke udstå punk i dens mange former, da jeg finder den
ukreative, uinspirerende og triviel.
Men jeg respekterer dog folk, som kan lide genren, da den ikke er så slem
som f.eks. nu-metal, som nok er den genre, der kvalificerer Kittie bedst.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 23:08

> Jeg kan desværre ikke udstå punk i dens mange former, da jeg finder den
> ukreative, uinspirerende og triviel.

Det er jo stort set de samme ord som en masse folk med "en mere gængs
musiksmag"
bruger om den metal du så ofte henviser til. Du mangler lige at "det lyder
som når man trækker en kat i halen...."
- så ville du lyde præcis som min mormor.
Punkgenren er jo mindst ligeså bred som Metallen - og der er meget lort - og
der er en masse som er rigtigt fedt -
så er det jo bare at tage fra hylden hvad man nu har lyst til.

> Men jeg respekterer dog folk, som kan lide genren, da den ikke er så slem
> som f.eks. nu-metal, som nok er den genre, der kvalificerer Kittie bedst.

Jamen dog - Vil det så sige at du "ikke respekter" en person, hvis du ikke
kan lide vedkommendes musiksmag?????

vh
Esben

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-04-06 14:14

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og der er en masse som er rigtigt fedt -
> så er det jo bare at tage fra hylden hvad man nu har lyst til.

Tjah det er der jo så delte meninger... Der er sikkert noget godt punk, og
det har helt sikkert energien, men jeg synes bare musikken mangler.

> Jamen dog - Vil det så sige at du "ikke respekter" en person, hvis du ikke
> kan lide vedkommendes musiksmag?????

Jeg omformulerer det til "musikalsk" respekt

Fra : Barrit St

Dato : 27-04-06 15:57

Sren Kjeldsen wrote:

> Tjah det er der jo så delte meninger... Der er sikkert noget godt punk, og
> det har helt sikkert energien, men jeg synes bare musikken mangler.

Du synes musikken mangler i kittie og foreslår Arch Enemy

jamen jamen

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-04-06 16:00

"Barrit St" <girafjcspb@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du synes musikken mangler i kittie og foreslår Arch Enemy
>
> jamen jamen

Ja fordi musikanterne i Arch Enemy har langt bedre kompositioner udover at
de er ganske gode til at shredde...
Det er også brutalt musik, men det er ikke nemt at spille, kan du tro!
Og når diskussionen nu er i gang, hvad er så musik ifølge dig?

Fra : Dopedog

Dato : 25-04-06 21:05

> [...]
> kittie som har produceret lignende ?
>
> Og nej... jeg hører ikke kun den slags tråd !

Prøv Left Hand Solution. MEGET fedt band :)