SACD???
Fra : JS

Dato : 15-04-06 20:33

Hej NG.

Jeg skal til at bestille nogle cd'er (tror jeg da det er) over internettet,
men så står der, at det er SACD'er...
Mit spm. er: Virker sådanne SACD'er også som almindelige CD,
således at de kan afspilles i ganske almindelige CD-afspillere???

Mvh Jakob

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-04-06 21:20

JS wrote:
> [...]
> Mit spm. er: Virker sådanne SACD'er også som almindelige CD,
> således at de kan afspilles i ganske almindelige CD-afspillere???

Jeg tror alle SACD'er idag er hybrid konstruktion, hvor almindelige CD
afspillere kan afspille det ordinære CD spor, men kun SACD afspillere kan
afspille det langt bedre SuperAudioCD spor.

DVD afspillere kan have problemer med at afspille skiverne da de kan se, men
ikke 'forstå' DVD sporet.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : JS

Dato : 16-04-06 07:45

Hej.

Tak for svar :)
Der står faktisk noget med "Hybrid" på salgssiden,
så jeg tager chancen!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-06 20:09

JS wrote:
> [...]
> Mit spm. er: Virker sådanne SACD'er også som almindelige CD,
> således at de kan afspilles i ganske almindelige CD-afspillere???

Nej det gør de ikke nødvendigvis. Med mindre der er tale onm en
hybrid SACD/CD skal du bruge en speciel SAD afspiller

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : JS

Dato : 16-04-06 20:57

Hej.

Tak for svar... hmm, det er "remaster" albumene nederst på denne side:
http://www9.cd-wow.dk/searchresults.php?PHPSESSID=0c844ccdff768e9c695aa3c100
7d903a&searchfield=depeche
Mon ikke den er ok, så?

Mvh Jakob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-04-06 11:53

JS wrote:
> Hej.
>
> Tak for svar... hmm, det er "remaster" albumene nederst på denne side:
> [...]

Jo, den kan godt afspilles som almindelig CD.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : JS

Dato : 17-04-06 18:34