Militær-musik / Gerne Nazi
Fra : Peter Heide

Dato : 15-04-06 02:36

Familien samles altid hér i Påsken og ligesom ved
juletid kan vi godt lide at lytte til noget militærmusik.

Det må gerne være sådan noget tysk "chang bang bang
chang bang bang JAWOHL" musik, altså støvletrampe-musik.

Om det er nazi er lige meget, bare det er tysk og gerne
med et mandekor med meget dybe bassede stemmer.
Min farmor ( 81 år ) siger at det kilder så dejligt, når jeg
skuer højt op for højtalerne.

Så det må ikke være bøsse-musik. Så skal det ihverttilfælde
være sådan nogle man skyder med.

Nogle der har et link hvor sådan noget kan downloades ?

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 16-04-06 23:51

Peter Heide skrev i meddelelsen <44404e0c$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...
>Familien samles altid hér i Påsken og ligesom ved
>juletid kan vi godt lide at lytte til noget militærmusik.

Har uploadet min absolutte favorit, spillet af "Blasorkester Hans Steinkopf"(!):
http://inet.uni2.dk/~i33745/Deutchmeister_Regimentsmarch.mp3 (2.44Mb)

hvm
--
"All will be reveeeeeeeeeeeeeeeeeeeealed."
--- Led Zeppelin, 'Kashmir'

Fra : Peter Heide

Dato : 17-04-06 01:29

Tak for det fremragende tyske march-musik.

Det er lige før man kan se de flot klædte tyske soldater
marchere inde på rådhuspladsen. Der var sgu' rytme i
de drenge.

Hvornår er det fra ?

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 17-04-06 12:18

Peter Heide skrev i meddelelsen <4442e129$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>
>Det er lige før man kan se de flot klædte tyske soldater
>marchere inde på rådhuspladsen. Der var sgu' rytme i

Det har jeg forgæves forsøgt at hitte ud af, indtil videre uden held.
Optagelsen stammer fra en Polydor 78´er: X 48536, med "Wien
Bleibt Wien" på den anden side.

hvm
--
"Consumere diem, quam minimum credula postero."

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-04-06 19:56

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for det fremragende tyske march-musik.
>
> Det er lige før man kan se de flot klædte tyske soldater
> marchere inde på rådhuspladsen. Der var sgu' rytme i
> de drenge.

Ja det er sjovt som vi er forskellige, når jeg hører den slags musik og ser
billeder af tysk klædte soldater der macherer for mit indre, så bliver jeg
ikke ligefrem i godt humør, men bliver snarere utilpas og tænker på den udåd
der bliver begået i krig...ikke kun af de tyske soldater....

Mvh. Brian

PS: Den samme følelse får jeg når nogen skriver "gerne Nazi", og Peter det
er ikke en anklage, det er fint du kan lide musikken, det er bare mærkeligt
for mig at nogen kan synes det er fedt....

Fra : Drummer34

Dato : 20-04-06 07:02

> PS: Den samme følelse får jeg når nogen skriver "gerne Nazi", og Peter
> det er ikke en anklage, det er fint du kan lide musikken, det er bare
> mærkeligt for mig at nogen kan synes det er fedt....

Jeg har det lidt på samme måde men en stor trøst er at meget af musikken
absolut intet har med nazismen at gøre men er meget ældre. Det meste af det
marchmusik Hitler benyttede er østrigsk og skrevet i 1800 tallet det er
bare blevet forbundet med Hitler.

Hørte sjovt nok den engelske livgarde spille "Alte Kammaraden" en af de
mest ærkeprøjsiske marcher der findes efter min mening, men det viser sig
at den har haft en "parallelkarierre" i England som "Old Comrades" Tyskerne
brugte forøvrigt "God Save the Queen" som nationalmelodi indtil efter
første verdenskrig "Heil dir im siegerskrantz - Vater der Vaterlands ...."

Men selvom Johnny Madsens bemærkning: "Når jeg hører Wagner får jeg lyst
til at invadere Polen" er morsom så er det bare nok et eksempel på musik
der bliver tilskrevet nazismen men er langt ældre.