Eddie Skoller
Fra : Kaj Larsen

Dato : 14-04-06 16:24

Hej allesammen

Er på jagt efter Eddie Skoller med"6 strengs en mands band" (den med
SHU-BI-DUA,som backing).Den stammer fra et show tilbage i 1982,er der nogen
der har en ide om hvor dette nummer kan opspores??
Syntes selv jeg har jagten den diverse steder,dog uden held.
På forhånd tak for hjælpen.

Kaj Larsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-04-06 17:53

Kaj Larsen wrote:
> [...]
> nogen der har en ide om hvor dette nummer kan opspores??
> Syntes selv jeg har jagten den diverse steder,dog uden held.

Håber dette hjælper dig:

Det bedste af dansk musik, 1981-82
Forlag: Egmont Music Club
http://bibliotek.dk/vis.php?term1=lid=22257358%20og%20lok=870970&format=l&vis_ccl=Se+detaljer+for:+Det+bedste+af+dansk+musik%2C+1981-82&origin=nada

Den syness at være lidt svær at komme til at købe, men det er forlaget Tuba
der har rettighederne til den.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ralph

Dato : 14-04-06 22:17

"Kaj Larsen" <kajlarsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen
>
> Er på jagt efter Eddie Skoller med"6 strengs en mands band" (den med
> SHU-BI-DUA,som backing).Den stammer fra et show tilbage i 1982,er der
> nogen

Bare en kommentar, 6-strengs........ er en cover af Harry Chapins Six string
orchestra, jeg foretrækker originalen.

Iøvrigt har Eddie fordansket flere af Harrys tekster, er helt sikker på cats
in the craddle, kan ikke titlen på den treide, et parforholdsproblem?

--
venligst
Ralph

Fra : Eliasen

Dato : 14-04-06 23:28

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Iøvrigt har Eddie fordansket flere af Harrys tekster, er helt sikker på
> cats in the craddle, kan ikke titlen på den treide, et parforholdsproblem?

Og du rammer lige nøjagtig en irritations-nysen hos mig. Jeg grubler
jævnligt over hvad Eddies danske udgave af "Cats In The Craddle" hedder i
hans udlægning. Det er noget med "min søn kom ind her den anden dag...."

Og når vi er i gang med ham, mangler jeg også originaltitlen på sangen om
"Den Grå Dame" (Jehovas Vidne?!) om hende der ringer op døren og vil
snakke...!

--
Eliasen

Fra : Morten Steen

Dato : 14-04-06 23:31

> Og du rammer lige nøjagtig en irritations-nysen hos mig. Jeg grubler
> jævnligt over hvad Eddies danske udgave af "Cats In The Craddle" hedder i
> hans udlægning. Det er noget med "min søn kom ind her den anden dag...."

Det spurgte jeg om herinde for nylig, og fik at vide at den hedder "Far Og
Søn". :)

Morten

Fra : Eliasen

Dato : 15-04-06 00:47

"Morten Steen" <morten.xNOSPAM@film.dk> wrote in message

> Det spurgte jeg om herinde for nylig, og fik at vide at den hedder "Far Og
> Søn". :)

Av! Den har jeg misset. Sorry. En tur på biblioteket gør nok underværker.
Min intuition siger mig dog at det nok kun er vinyl-afdelingen jeg skal
gennemtrawle. Det kan være glædeligt i sig selv.

Takker!

--
Eliasen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-06 00:08

Den 15-04-06 00.27 skrev Eliasen følgende:

> Og når vi er i gang med ham, mangler jeg også originaltitlen på sangen om
> "Den Grå Dame" (Jehovas Vidne?!) om hende der ringer op døren og vil
> snakke...!

Originaltitlen er "Den grå dame".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Eliasen

Dato : 15-04-06 00:44

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Originaltitlen er "Den grå dame".

Thx! Hun ringer jo nok nærmere _på_ døren! :)

--
Eliasen

Fra : Karina

Dato : 15-04-06 16:57

> [...]
> der har en ide om hvor dette nummer kan opspores??
> Syntes selv jeg har jagten den diverse steder,dog uden held.

Den findes på LP - og den hedder bare "... og hans 6-strengs en-mands-band".
Pladenummeret er Tuba 302.

Den er på QXL i dette øjeblik:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24889319

Mvh
Karina

Fra : Kaj Larsen

Dato : 17-04-06 22:18

Hej igen

Tak for responsen på mit spørgsmål, skal på biblioteket efter påske for
finde den.
Var ikke klar over at det var et cover nummer,men er da lykkedes mig at
finde den på engelsk,dog ikke med omtalte Harry Chapin. Men til genhgæld har
jeg fundet andre numre med ham,sådan kan man jo få sin horisont udvidet.
Skulle nogle ville læse mere om Chapin er her et link
http://www.harrychapin.com/.
Tak igen.

Kaj Larsen