Twist of love- rip off?
Fra : Martin Bak

Dato : 12-04-06 19:24

Mange studieværter sammenligner "Twist of love" med Dire Straights "Twisting
by the pool" Den sammenligning kan jeg ikke forstå og ikke genkende, bortset
fra, at begge er lidt rock-twist agtige.

Derimod synes jeg, at "Twist of love" lægger sig mere end tæt op ad Police´s
"Every breath you take" Faktisk så meget, at jeg synes der er tale om en
eller anden grad af rip-off. Selvom tempoet er meget forskelligt i de to
numre.

Andre der har haft samme tanke?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Empitris

Dato : 13-04-06 00:05

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Police´s "Every breath you take" Faktisk så meget, at jeg synes der er
> tale om en eller anden grad af rip-off. Selvom tempoet er meget

Dire Straits.... blasfemi!
Og din sammenligning med Police kan jeg slet ikke følge.
Jeg er mere ovre i
"mage-til-lort-skal-man-lede-længe-efter-og-jeg-leder-stadig"...!

Fra : Martin Bak

Dato : 13-04-06 00:18

"Empitris hotmail.com>" <empitris@<fjern_mig> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er mere ovre i
> "mage-til-lort-skal-man-lede-længe-efter-og-jeg-leder-stadig"...!

Akkordforløbet og melodien er den samme i visse passager.

Martin

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 13-04-06 07:15

> "Empitris hotmail.com>" <empitris@<fjern_mig> skrev i en meddelelse

> Akkordforløbet og melodien er den samme i visse passager.
>
> Martin
Der er også dem, der snakker om,a t det er en up-tempo-version af "I Believe
I Can Fly" med R.Kelley(?).

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : RK

Dato : 15-04-06 17:50

>Der er også dem, der snakker om,a t det er en up-tempo-version af "I
>Believe I Can Fly" med R.Kelley(?).

Ja eller chubby checkers Lets twist again.
Men i virkeligheden så tror jeg at to sikre hit progressioner er C (Am) F
G og små variationer over samme.
Tænk blot på:

(tonearten varierer)

If I had a hammer
Blue moon
Teenager in love
Wings of love
Breaking up is hard to do
Feliz navidad
Cherry
You make me feel like dancing

og mange mange flere

Fra : Too Old

Dato : 16-04-06 00:10

"RK" <R@J> wrote in news:4441242f$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> If I had a hammer
> Blue moon
> Teenager in love
> Wings of love
> Breaking up is hard to do
> Feliz navidad
> Cherry
> You make me feel like dancing

At musikken er simpel behøver ikke at betyde, at den også er dårlig!