Hvor kommer dette Manowar billede fra?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 09-04-06 05:20

Hey

Da jeg sad og stenede på den gode gamle Uncyclopedia.org, stødte jeg på
dette billede af Manowar (advarsel, kan være stødende på nogen):
http://uncyclopedia.org/images/d/d7/Manowar.jpg

Jeg tænkte med det samme "WTF, så grimt kan man ikke være klædt, det må
være fake"...

Men en kollega som er grafik-nørd mener ikke det ligner fake, og efter
lidt googling, fandt jeg denne tegning:

http://www.upseros.com/wallpapers/act1/musica/manowar/001.jpg

På tegningen er Manowar klædt lige så "pænt" som på billedet der... Mit
spørgsmål er nu:

Hvor kommer den nævnte tegning / billede fra?

Så vidt jeg ved er tegningen ikke cover på nogen af deres albums?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Holst

Dato : 09-04-06 08:29

Esben von Buchwald wrote:

> Hvor kommer den nævnte tegning / billede fra?
>
> Så vidt jeg ved er tegningen ikke cover på nogen af deres albums?

Det har vel været en fanplakat i et eller andet musikblad, så fans kunne
hænge deres idoler op på væggen og nyde synet af dem. Den slags var
meget populært i 80'erne (og er det måske stadig), og så vidt jeg
husker, hører Manowar vist også til den periode. Gad vide om jeg
nogensiden har hørt deres musik ...

Fra : Claus Jensen

Dato : 09-04-06 10:15

"Esben von Buchwald" <use-net@amokk.spam-DANMARK> wrote in message
> Hvor kommer den nævnte tegning / billede fra?
>
> Så vidt jeg ved er tegningen ikke cover på nogen af deres albums?

Jo, tegningen er såmænd coveret fra albummet "Fighting the World" fra 1987.

Og jeg kan da ikke forstå, at du er overrasket over det billede, så grimt
gik de da ofte klædt - og gør det stadig. Hvis du finder et billede fra i år
af Joey DeMaio, så er der 90% chance for, at han har en læder-"buksedragt"
på med tynde stropper, så man kan se det meste af hans overkrop, som han
åbenbart er ret stolt af...de sidste 10% af billederne er så dem, hvor han
har bar overkrop.

Det er ikke kønt, men de har nu fastholdt det image i over 25 år, så det
ændrer sig næppe. Men så længe musikken er fed, så må vi leve med at kigge
på dem. Jeg glæder mig i hvert fald til deres nye album, der skulle komme
til sommer

Claus Jensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-04-06 10:44

Claus Jensen skrev:

>Det er ikke kønt

Så lever de jo op til at, desto kønnere det ser ud, desto værre lyder det.
hvilket er meget brugt nu om dage, hvor det er ligegyldigt hvordan det
lyder, bare det ser godt ud.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Claus Jensen

Dato : 09-04-06 12:38

"Claus Jensen" <news003@cjn.dk> wrote in message news:4438d0f9$0$118

> Jo, tegningen er såmænd coveret fra albummet "Fighting the World" fra
> 1987.

Nu kom jeg så til at sidde og surfe lidt efter manowar-covers. Og minsandten
om ikke de har brugt en anden variant af samme tegning til en af singlerne
fra albummet. Og det bliver det ikke mindre ømt af:

http://manowar.rockmetal.art.pl/images/bys.jpg

Jeg har aldrig helt kunne finde ud af, om de tager sig selv seriøst, men jeg
er faktisk bange for, at de gør det!

Claus Jensen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-04-06 10:52

Claus Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har aldrig helt kunne finde ud af, om de tager sig selv seriøst,
> men jeg er faktisk bange for, at de gør det!

He he, sårn ser Manowar nu bare ud

Ang. billedet så er det en tydelig reference eller hyldest til KISS, især
Destroyer coveret fra 1976. Damerne er nok inspireret af Love Gun coveret
fra 1977.

http://truemetal.org/metalwallpaper/images/kissdestroyer.jpg

http://truemetal.org/metalwallpaper/images/lovegun.jpg

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : AW på ZRX

Dato : 09-04-06 11:28

> [...]
> http://uncyclopedia.org/images/d/d7/Manowar.jpg
>
> Jeg tænkte med det samme "WTF, så grimt kan man ikke være klædt, det må

Tjaaa, tilbage i 80'erne havde en rigtig mand lyserød flæseskjorte og
mascara på.
Og "Heavy Rock" bands lignede en kombination af en dårligt klædt transvestit
og en læderbøssebar.
(...uden at jeg har noget imod hverken transer eller bøsser...)

Sådan var stilen dengang. Tænk på Twisted Sister, Motley Crue, Poison osv.

Men du har ret - når man ser det i dag, tænker man "det er da løgn"

Allan
(Der var "ung" i 80'erne)

Fra : Keldo

Dato : 09-04-06 12:42

"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (...uden at jeg har noget imod hverken transer eller bøsser...)
>
> Sådan var stilen dengang. Tænk på Twisted Sister, Motley Crue, Poison osv

Men, hvis der var nogen Manowar ikke kunne lide, så var det Twisted Sister,
Motley Crue og Poisen. Manowar dyrkede nemli´ et macho/vikinge/kriger image,
lang fra sminke og spandex. Deres slogan var "dead to false metal" hvilket i
principet betød: død over såkaldte Posers (ala ovennævnte). De gik iøvrigt
(naturligvis) meget op i at spille højt til deres koncerter. I KB hallen
spillede de så højt at det føltes som om mine bukseben blafrede -
uudholdelig iøvrigt.

VH
Keldo, årgang 1970, der havde samme Manowar plakat hængende fra det svenske
metal blad Rock Hard.

Fra : AW på ZRX

Dato : 09-04-06 17:03

> [...]
> image, lang fra sminke og spandex. Deres slogan var "dead to false metal"
> hvilket i principet betød: død over såkaldte Posers (ala ovennævnte).

Tjaaa, nu har jeg aldrig selv dyrket ManOWar. Jeg var til Judas Priest,
AC/DC, Iron Maiden og Ozzy.
Men at det jeg ser på billederne skulle være specielt macho - hummmm.....

Allan

Fra : Anders

Dato : 10-04-06 01:50

> Tjaaa, nu har jeg aldrig selv dyrket ManOWar. Jeg var til Judas Priest,
> AC/DC, Iron Maiden og Ozzy.
> Men at det jeg ser på billederne skulle være specielt macho - hummmm.....
>
> Allan

Hvad er der så galt med Manowar?
Jeg var (er) da vild med både Judas Priest, Iron Maiden, Accept &
Manowar....og mange andre....

-Anders

Fra : AW på ZRX

Dato : 11-04-06 17:58

> Hvad er der så galt med Manowar?

Jeg tror ikke der er noget galt med dem - jeg har bare aldrig rigtig lyttet
til dem.

Allan

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-04-06 14:49

AW på ZRX wrote:

> Jeg tror ikke der er noget galt med dem - jeg har bare aldrig rigtig
> lyttet til dem.
>
> Allan

Det er så en mangel i din opdragelse :)

Søren

Fra : AW på ZRX

Dato : 12-04-06 16:13

> Det er så en mangel i din opdragelse :)

Tjaa, du har nok heller aldrig lyttet til
MDC, Dead Kennedys, Exploited, Vice Squad, Peace Love & Pittbulls, 1000 Homo
DJs, Ministry, Pailhead og Birgit Lystager

Allan

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 13-04-06 07:22

> Tjaa, du har nok heller aldrig lyttet til
> MDC, Dead Kennedys, Exploited, Vice Squad, Peace Love & Pittbulls, 1000
> Homo DJs, Ministry, Pailhead og Birgit Lystager
>
> Allan
I hvert fald ikke Lystager! Resten er fint nok. Jeg lytter personligt
både til punk og Metal, med en afstikker til Industrial af og til (Jeg synes
Psalm 69 er slemt genial!).

Og om det så er opdragelsen eller noget andet, det ved jeg ikke, men fejlen
i opdragelsen ligger nok i, at man ikke bliver opdraget til at udforske
andre stilarter end éns mors, og afviser alt andet som lort. Se bare på
Åge...

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : AW på ZRX

Dato : 13-04-06 10:16

> I hvert fald ikke Lystager! Resten er fint nok. Jeg lytter personligt
> både til punk og Metal, med en afstikker til Industrial af og til (Jeg
> synes Psalm 69 er slemt genial!).

"Jesus build my Hotrod" - er mere genial - syntes jeg (eller var det hele
pladen du mente)

> [...]
> fejlen i opdragelsen ligger nok i, at man ikke bliver opdraget til at
> udforske andre stilarter end éns mors, og afviser alt andet som lort. Se

Jeg lytter til alt pånær Jazz. De bands som jeg har en ultimativ svaghed for
er:

AC/DC
KMFDM
Ministry
Souvenirs
Roxette
Alison Crauss
Rammstein
Kliche
Bleeder
Poul Krebs

Så er jeg vild med soundtracket til Mary Poppins, og kan blive helt sagelig
når jeg hører "Fra Mols til Skagen" og MissBHaven.
For slet ikke at nævnt The Pouges.

....og sådan kunne jeg blive ved...

Jeg syntes det er så synd, at nogen kun lytter til en slags musik. Musik er
fantastisk, og der er så meget godt indenfor alle stilarter.

Allan

Fra : AW på ZRX

Dato : 13-04-06 10:21

"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg syntes det er så synd, at nogen kun lytter til en slags musik. Musik
> er fantastisk, og der er så meget godt indenfor alle stilarter.

Så glemte jeg at nævne, at jeg er vild med klassisk ballet (inc. musikken).

Allan

Fra : Holst

Dato : 13-04-06 10:52

AW på ZRX wrote:

> Jeg syntes det er så synd, at nogen kun lytter til en slags musik. Musik er
> fantastisk, og der er så meget godt indenfor alle stilarter.

Jeg er helt enig. De fleste stilarter har noget godt musik, som også er
værd at lytte til. Jeg har heller aldrig rigtig forstået de folk, som
stort set kun holder sig til én genre.

Jeg er lige ved lidt generel oprydning i hjemmet, og herunder har jeg
lige sat en stak cd'ere på plads. Ud over P3 er det det musik, jeg har
lyttet til siden jeg sidst satte cd'ere på plads for en uge eller to siden.

I alfabetisk orden er det:

80'er opsamling - en eller anden tilfælde opsamling på 6 cd'ere med en
masse sange fra 80'erne.

Adamski - kom på cd-afspilleren forleden, fordi de sagde noget hø på P3,
og så fik jeg jo lige lyst til at lytte til det.

Cranberries - jeg har altid været meget begejstret for Cranberries. De
har lavet nogle rigtig gode albums, som ikke mange har langt mærke til.
For mange mennesker dukkede Cranberries op med Zombie, og forsvandt igen
med Zombie. Men de har lavet meget andet godt musik.

Depeche Mode - i denne omgang Music for the Masses, som efter min mening
var vendepunktet, hvor Depeche Mode blev voksne.

Fields of the Nephilim - en genre, jeg kender meget lidt til. Nok den
genre, som nogen kalder goth. Dette er deres seneste album, har vist
titlen Morning Sun, og det kan klart anbefales. Købte det for at prøve
genren efter at have læst en anmeldelse af albummet på geekculture.dk -
køb det, du vil ikke blive skuffet.

Fish - den tidligere forsanger i Marillion er en af mine fortrukne.
Laver noget interessant musik, og jeg kan godt lide at se ham live,
hvilket jeg desværre ikke får gjort så ofte, som han er i landet, men
sådan er der jo så meget.

Flashdance - soundtracket til den fantastiske film i 80'erne. En film,
jeg kan se igen og igen, og musikken er jo i den film en meget vigtig ting.

Laura Pausini - italiensk popprinsesse, der har en skøn stemme og nogle
skønne sange. Albummet var hendes album fra vist efteråret 2004. Købte
det i hvert fald i Rom mellem jul og nytår 2004.

Madonna - hendes nyeste, som er et fabelagtigt godt album, men intet er
nu så godt som Like a Prayer-albummet.

Massive Attack - alle de fire album fra Blue Lines til 100th Window. Fik
lige lyst til noget Massive Attack. Mezzanine er nok mit foretrukne
album her.

Mozart - hans Requiem er nok noget at det flotteste og mest kraftfulde
musik, der er skrevet.

New Order - deres 2001-album er efter min mening en meget overset
udgivelse fra deres hånd. Rigtig godt album.

NIN - kan man aldrig få nok af. Reznor er en fabelagtig kunstner. Jeg
har kun The Downward Spiral og The Fragile, men det er også de bedste
udgivelser fra hans hånd, synes jeg.

Plastikman - minimalistisk tekno er det vel.

Portishead - jeg har desværre ikke deres debutalbum, for det er efter
min mening det bedste, men jeg må nøjes med det nogle år yngre
Portishead. Hvad er der egentlig blevet af Portishead?

Rocazino - har nok altid haft en svaghed for Rocazino. Det er en
opsamling, så alle de gode er derpå.

Fra : AW på ZRX

Dato : 13-04-06 12:32

<Snip>
....en hel masse...
</Snip>

.... det lyder som taget ud af min hverdag...

Rocazino, dejlig musik - havde engang en signeret LP med Ulla Kolds autograf

NIN - Head like a hole. Genialt nummer.

Allan

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 13-04-06 14:15

> NIN - kan man aldrig få nok af. Reznor er en fabelagtig kunstner. Jeg har
> kun The Downward Spiral og The Fragile, men det er også de bedste
> udgivelser fra hans hånd, synes jeg.

Johnny Cash's version af Hurt giver mig gåsehud, bare ved at tænke på, den
er lavet! Det er nok det mest ægte, jeg længe har hørt. (Ægte i den
forstand, at man i den grad tror på, at man den mener det, han synger.)

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Holst

Dato : 13-04-06 16:03

Ellegaard Skytte wrote:

> Johnny Cash's version af Hurt giver mig gåsehud, bare ved at tænke på, den
> er lavet! Det er nok det mest ægte, jeg længe har hørt. (Ægte i den
> forstand, at man i den grad tror på, at man den mener det, han synger.)

Ja, Cash gør det rigtig godt. Det har altid undret mig, hvordan en
sanger som Cash er stødt på Hurt.

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 13-04-06 14:12

> "Jesus build my Hotrod" - er mere genial - syntes jeg (eller var det hele
> pladen du mente)

Det var hele pladen, jeg mente. Men Jesus er skøn... Og den med
Slayer-riffet er jeg også vild med.
> Jeg lytter til alt pånær Jazz. De bands som jeg har en ultimativ svaghed
> for er:
>
> AC/DC
> KMFDM
> Ministry
> Souvenirs
> Roxette
> Alison Crauss
> Rammstein
> Kliche
> Bleeder
> Poul Krebs
Jeg er til 80'er-Metal, punk, rock (Også ting som Chuck Berry og Jerry Lee
Lewis), blues, Oldfield, klassisk, Black Eyed Peas, NDW, etc... Der er så
meget. Men jazz har dog aldrig været min stærke side!

> [...]
>
> Jeg syntes det er så synd, at nogen kun lytter til en slags musik. Musik
> er fantastisk, og der er så meget godt indenfor alle stilarter.

100% enig!

Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Anders

Dato : 10-04-06 01:48

> Deres slogan var "dead to false metal"

Nej nej nej!!
Det er : "DEATHTOFALSEMETAL" !!!

Det var også mit slogan i mange år )

-Anders

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 10-04-06 09:11

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Nej nej nej!!
> Det er : "DEATHTOFALSEMETAL" !!!
>
> Det var også mit slogan i mange år )
>
> -Anders

Ja, og "Heavy for heroes, Zynth for zeroes!".

Det var tider dengang...

MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe (der også er 1970'er, og har hørt Metal
siden 1984, og stadig gør det!)

Fra : Holst

Dato : 09-04-06 15:05

AW på ZRX wrote:

> Men du har ret - når man ser det i dag, tænker man "det er da løgn"

Helt ærlig, det tænkte jeg også dengang om Twisted Sisters, Mötley Crüe
og givetvis også Manowar.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-04-06 15:10

Holst wrote:

> Helt ærlig, det tænkte jeg også dengang om Twisted Sisters, Mötley Crüe
> og givetvis også Manowar.

Ja, du er en helt...

/David