forslag til sydstatsrock
Fra : keldo

Dato : 01-04-06 19:27

hejsa

Har I nogle gode forslag til nogle gode sydstatsrock bands. Min favorit er
Georgia Sattelites så hvis I kender nogen i samme stil, ville jeg blive
glad.

Lynyrd Skynyrd
Kentuckey Headhunters
georgia sattelites

Flere...?

Fra : Lars Holst

Dato : 01-04-06 23:07

"keldo" <keldo@hotmail.com> said in

> [...]
>
> Har I nogle gode forslag til nogle gode sydstatsrock bands. Min
> favorit er Georgia Sattelites så hvis I kender nogen i samme stil,

Kan man komme uden om Little Feat eller ZZ Top når vi taler systatsrock.

Eller hvad med........David Lindley, Canned Heat, Pacific Gas & Electric?

Måske vender jeg tilbage med flere når jeg løsriver mig fra mine kreative
projekter på PC'en.

Venligst
--
Lars Holst

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 02-04-06 09:46

Clutch, Pantera, Eyehategod, Down og Corrosion of Conformity

Fra : Keldo

Dato : 02-04-06 12:55

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Clutch, Pantera, Eyehategod, Down og Corrosion of Conformity

...øh, syntes ikke de ovennævnte minder særlig meget som sydstatsrock, som
jeg forstår det.

Fra : Jake

Dato : 02-04-06 20:36

> ..øh, syntes ikke de ovennævnte minder særlig meget som sydstatsrock, som
> jeg forstår det.

Pantera er (eller var) da netop så meget sydstatsrock som det nu kan
blive - vel at mærke i nyere tid. Du skrev intet om det skulle være på
mine forældres alder ;)

mvh Jake

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 03-04-06 14:14

> Pantera er (eller var) da netop så meget sydstatsrock som det nu kan
> blive - vel at mærke i nyere tid. Du skrev intet om det skulle være på
> mine forældres alder ;)
>
> mvh Jake

Præcist

Men Clutch er nu ret så traditionel sydstats blues/heavy metal.
Man kan kalde dem en mere groovy udgave af Deep Purple, synes jeg.

Fra : Lars Holst

Dato : 03-04-06 14:49

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> said in

> Præcist
>
> Men Clutch er nu ret så traditionel sydstats blues/heavy metal.
> Man kan kalde dem en mere groovy udgave af Deep Purple, synes jeg.

Jamen.....Deep Purple har intet med sydstatsrock at gøre.....overhovedet.

Heavy Metal har intet at gøre med sydstatsrock at gøre.....overhovedet.

Blues har ikke noget at gøre med sydstatsrock.......overhovedet......andet
end at være roden til al rock.

Så er spørgsmålet: Har Clutch noget som helst at gøre med sydstatsrock?
Jeg kender ikke bandet og har derfor ikke svaret.

--
Lars Holst

Fra : Jake

Dato : 03-04-06 17:20

Det er du da tydeligvis ikke person for at definere.

Pantera havde en lyd som ingen andre - at de ikke går under DIN
betegnelse er et, hvad alle andre mener (som er modsat dig) er noget andet.

Kom ind i kampen ;)

- Jake

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 03-04-06 17:10

> [...]
>
> Så er spørgsmålet: Har Clutch noget som helst at gøre med sydstatsrock?
> Jeg kender ikke bandet og har derfor ikke svaret.

Medmindre sydstatsrock er en speciel genre...

2 sek...
http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_rock

Så må det jo være denne her...

Hov... Der står Stevie Ray Vaugn ikke... Så kan han ikke spille
sydstatsrock...
Så er vi jo begge 2 torskehoveder...

Men hov...
læs dette her:
"More recently, metal acts like Black Label Society, Every Time I Die, The
Showdown and Maylene and the Sons of Disaster have blended strong Southern
Rock influences with heavy metal music."

avvvv min arm....

Fra : Lars Holst

Dato : 03-04-06 21:22

> [...]
> The Showdown and Maylene and the Sons of Disaster have blended strong
> Southern Rock influences with heavy metal music."

Svar til både "Jake" og "Sren Kjeldsen".

Hvad galt er der måske i at definere sydstatsrock som noget måske stammer
fra sydstaterne i USA?

Er Deep Purple fra sydstaterne i USA?

Er Metallica f.eks. fra sydstaterne i USA?

Er al blues fra sydstaterne i USA?

Må jeg så stille spørgsmålet.............Hvad er der så galt med min
definition når svarene på alle 3 spørgsmål er _nej_?

Wikipedia ...............hahahahahahahahaha.........
Spørger du så også Råd og Dåd om hvordan man laver frikadeller eller på
Apoteket hvordan man lapper en cykel?

--
Lars Holst

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 03-04-06 21:49

> Svar til både "Jake" og "Sren Kjeldsen".
>
> Hvad galt er der måske i at definere sydstatsrock som noget måske stammer
> fra sydstaterne i USA?
>
> Er Deep Purple fra sydstaterne i USA?

Har jeg sagt, at Deep Purple var et sydstatsband?

> Er Metallica f.eks. fra sydstaterne i USA?

Har jeg sagt Metallica er et sydstatsband?

> [...]
>
> Wikipedia ...............hahahahahahahahaha.........
> Spørger du så også Råd og Dåd om hvordan man laver frikadeller eller på

Næh... Men jeg spørger sateme heller ikke den fordrukne bums på hjørnet vel?

Fra : Max

Dato : 02-04-06 13:10

Hej

> Har I nogle gode forslag til nogle gode sydstatsrock bands. Min

Hvad med George Thorogood og Stevie Ray Vaughan ?

Mvh Max

Fra : Keldo

Dato : 02-04-06 13:29

> Hej

> Hvad med George Thorogood og Stevie Ray Vaughan ?
>
> Mvh Max

Selvfølgelig; SRV er jo Gud! Spørg iøvrigt hvem der skal til Austin, Texas
til sommer

Fra : Max

Dato : 02-04-06 13:41

Hej Keldo

> Selvfølgelig; SRV er jo Gud! Spørg iøvrigt hvem der skal til Austin,
> Texas til sommer

Ja, så kan du da få lov til at hilse på en bronzeudgave af SRV, god tur.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 14:46

Keldo wrote:

> Selvfølgelig; SRV er jo Gud! Spørg iøvrigt hvem der skal til Austin,
> Texas til sommer

Forhåbentlig ikke for at møde SRV for han døde først i halvfemserne.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jake

Dato : 02-04-06 20:37

> Selvfølgelig; SRV er jo Gud! Spørg iøvrigt hvem der skal til Austin, Texas
> til sommer

Stevie Ray Vaughn spillede blues - der er stor forskel!

mvh Jake

Fra : Keldo

Dato : 02-04-06 21:01

.....og det er jeg sikker på at han gør endnu, hvor han end er!

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 02-04-06 16:15

Hej
Her er nogle flere.

Blackfoot
The Outlaws
Molly Hatchet
Allman Brothers Band
38 Special
Charlie Daniels Band
Atlanta Rhythm Section
The Brandos
Brownsville Station
The Fabulous Thunderbirds
Gov't Mule
Little Feat
Omar & The Howlers
Rossington Collins Band
Jimmie Vaughan

Jan "Post"

Fra : keldo

Dato : 02-04-06 19:27

Fra : sbj@pc.dk

Dato : 05-04-06 18:16

Zakk Wylde kan vist godt kaldes sydstatsrock, især hans tidlige
udgivelser. De blev tungere og tungere med årene.

Med lidt god vilje, kan Ted Nugent og Jake E. Lee falde ind i samme
katogori - selv om de måske ikke begge er fra sydstaterne