Depeche Mode - Hvad er din all-time favori~
Fra : ølkusken

Dato : 28-03-06 18:17

Sad og hørte det meste af mit DM i dag. Det er godt nok svært at vælge en ud
blandt de hundredevis af stærke numre, men blandet med nostalgi fra dengang,
må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration". Ikke lige et
top-10 hit, men man skulle have været der, dengang...

Hvad siger I ?

Mvh Jesper

Fra : Holst

Dato : 28-03-06 18:52

ølkusken wrote:

> [...]
> må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration". Ikke lige et
> top-10 hit, men man skulle have været der, dengang...

Jeg synes, det er svært. Der er så mange gode.

Men en ting er sikkert, det er ikke det cover af "Policy of Truth", som
jeg hørte på P3 i går eller i forgårs. Det var nemlig godt nok ringe,
tamt og livløst. Covers er fint, men indimellem skulle der sættes nogle
grænser for hvor ringe det må være.

Fra : Anders

Dato : 28-03-06 20:02

"Work Hard"

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-03-06 20:15

"ølkusken" <you@cant.mail.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration". Ikke lige et
> top-10 hit, men man skulle have været der, dengang...

Jeg er fuldstændig enig. Fik netop sat Black Celebration sat på
pladespilleren (ja, har den på vinyl - det er der vel også lidt nostalgi i!)
den anden dag. Rigtigt flot nummer!

Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 28-03-06 20:35

ølkusken wrote:
> [...]
> blandet med nostalgi fra dengang, må det blive: "Here is the
> house" fra "Black Celebration". Ikke lige et top-10 hit, men

Hmm... Jeg må indrømme at jeg mere er til deres 90'er lyd..
I Feel You og Waiting for the Night er mine ynglings numre...

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Holst

Dato : 28-03-06 21:45

Henrik Sørensen wrote:

> Hmm... Jeg må indrømme at jeg mere er til deres 90'er lyd..
> I Feel You og Waiting for the Night er mine ynglings numre...

Selvom Depeche Mode helt klart var et band, jeg lærte at kende i 80'erne
og allerede dengang lærte at værdsætte, så er jeg også mere til deres
senere periode. Music for the Masses (som vel egentlig er fra 87 eller
88) og fremefter er helt klart den periode, jeg er mest til.

Der er meget godt på de tidligere udgivelser også, men også meget knap
så godt. Jeg må indrømme, at A Broken Frame er eneste før Music for the
Masses, jeg i dag har på cd, så det er længe siden jeg har hørt de
øvrige albums. Men A Broken Frame og de andre, som jeg husker dem, er
noget mere ujævne end det senere materiale.

Fra : Peter Juhl

Dato : 28-03-06 20:47

ølkusken wrote:

> [...]
> fra dengang, må det blive: "Here is the house" fra "Black
> Celebration". Ikke lige et top-10 hit, men man skulle have været der,

Hele Black Celebration - start til slut...

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 20:56

> må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration".

Fedt nummer og en lidt overset skive efter min mening. Der flere gode på:

Titelnummeret
A question of lust
Stripped
A question of time (absolut mit favoritnummer, sammen med policy of truth og
blasphemous rumours)

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 21:07

ølkusken wrote:
> [...]
> nostalgi fra dengang, må det blive: "Here is the house" fra "Black
> Celebration". Ikke lige et top-10 hit, men man skulle have været der,

Helt klart Black Celebration, Master & Servant og Stripped.
Jeg så dem 2 gange i Valbyhallen i midten af 80'erne hvor bl.a. Nitzer Ebb
varmede op. Man skulle ha' været der

/Peter

Fra : Broegger

Dato : 01-04-06 13:26

"Peter S." <-> skrev news:44299747$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Helt klart Black Celebration, Master & Servant og Stripped.
> Jeg så dem 2 gange i Valbyhallen i midten af 80'erne hvor bl.a. Nitzer
> Ebb varmede op. Man skulle ha' været der

Og det var man! FED koncert!

Favorit... Nummeret Black Celebration. Skarpt forfulgt af de fleste numre
på Some great reward. Kanon skiver.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : J. Eriksen

Dato : 28-03-06 21:16

> [...]
> må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration". Ikke lige et
> top-10 hit, men man skulle have været der, dengang...

Jeg kunne nævne rigtig mange, men her er nogle af dem jeg aldrig bliver træt
af:

The sun and the rainfall (A broken frame)
Everything counts (Construction time again)
Lie to me (Some Great Reward)
World full of nothing (Black celebration)
Halo (Violator)

Fra : Familien Hansen

Dato : 28-03-06 22:21

Min personlige favorit er - lidt utraditionelt - Shake The Disease.
Det nummer har altså et fedt sound, sammen med en række andre numre
naturligvis.

Fra : Morten Steen

Dato : 28-03-06 22:23

> Min personlige favorit er - lidt utraditionelt - Shake The Disease.

Jeg er 100% enig. Shake The Disease. Helt fantastisk. Og da Gore gav den i
Parken... jeg var helt oppe og ringe.

Morten

Fra : Holst

Dato : 28-03-06 22:33

Morten Steen wrote:

> Jeg er 100% enig. Shake The Disease. Helt fantastisk. Og da Gore gav den i
> Parken... jeg var helt oppe og ringe.

Ja, det var slet ikke så ringe.

Fra : Morten Steen

Dato : 29-03-06 08:39

> Ja, det var slet ikke så ringe.

Er du jyde? ;)

Morten

Fra : Holst

Dato : 29-03-06 08:48

Morten Steen wrote:

> Er du jyde? ;)

Jeg har godt nok boet i Jylland i de sidste par år, men ellers vil jeg
nok mest betegne mig som en mellemting mellem midtsjællænder og københavner.

Fra : Morten Steen

Dato : 29-03-06 14:04

> Jeg har godt nok boet i Jylland i de sidste par år, men ellers vil jeg nok
> mest betegne mig som en mellemting mellem midtsjællænder og københavner.

Du MÅ være jyde, med dine underdrivelser og tørre konstateringer. ;)

Morten

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-03-06 23:37

On 2006-03-28, ølkusken <you@cant.mail.me> wrote:
> Hvad siger I ?

home

/Sune

Fra : Just George

Dato : 29-03-06 12:22

ølkusken had some thoughts and wrote this:

> [...]
> fra dengang, må det blive: "Here is the house" fra "Black
> Celebration". Ikke lige et top-10 hit, men man skulle have været der,

Hvis jeg kigger over på de gamle sorte DM 12" vinyler jeg har stående,
så hører de her versioner blandt mine favoritter:

A question of time (Tanzhouse)
Master and Servant (Black & Blue Mix)
Never let me down again (Wall of 303 Remix)
People are people (Remix)
Strangelove (Razormaid)
Stripped (Lowland Mix)
Og så lige ON-Usound's DPM Megamix Part 1
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Sirannon

Dato : 29-03-06 14:04

Never let me down again

Fra : Eivind

Dato : 29-03-06 17:12

> [...]
>må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration". Ikke lige et
>top-10 hit, men man skulle have været der, dengang...

Jeg er ingen DM fan men jeg synes Personal Jesus er deres bedste.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 29-03-06 23:31

Meget, MEGET svært at vælge...

Må blive en tie mellem nedenstående, ikke en bestemt rækkefølge andet end
alfabetisk, en tie.

Enjoy The Silence
(faktisk både den originale, Mike Shinobi remixet og faktisk også Mike
Koglins Techno/Dance remix!)

Personal Jesus
(Igen, synes godt om både originalen, men har også en svaghed for Marilyn
Mansons version)

Stripped
(Her er det primært originalen jeg holder af, da jeg , skønt jeg faktisk er
inkarneret Rammstein fan, ikke synes at Till Lindemanns tyske accent passer
godt i den engelske tekst, og skæmmer også lidt riffet i sangen.
Instrumentalt er Rammsteins version dog fedest :D)

Jonny.

Fra : Just George

Dato : 30-03-06 12:27

Jonny Jensen had some thoughts and wrote this:

> Personal Jesus
> (Igen, synes godt om både originalen, men har også en svaghed for
> Marilyn Mansons version)

Nå så du kan altså godt li' Johnny Cash ?
Det er ham der har lavet originalen
Både DM og Manson har lånt den af ham.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Pipeline

Dato : 30-03-06 12:45

"Just George" <gotno@dress.nowhere> skrev i en meddelelse

> Nå så du kan altså godt li' Johnny Cash ?
> Det er ham der har lavet originalen
> Både DM og Manson har lånt den af ham.
> --

Der er du gal på den Just George!
Det er Depeche Mode der har skrevet Personal Jesus.
MVH
Pipeline

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-03-06 14:38

> Der er du gal på den Just George!
> Det er Depeche Mode der har skrevet Personal Jesus.
> MVH
> Pipeline

Mente bestemt det var Depeche Modes egen, og efter flere søgninger på
google, er jeg stadig overbevist. Det er Depeche Modes egen :)

Jonny.

Fra : Michael VF

Dato : 30-03-06 21:42

Just George wrote:

> Nå så du kan altså godt li' Johnny Cash ?
> Det er ham der har lavet originalen
> Både DM og Manson har lånt den af ham.

Som også sagt før. NOPE, det er en DM sang. Johnny lavede den først i
2002 på hans American IV, The Man Comes Around album.

Men for helvede hvor er det også en fed version :D

Fra : Just George

Dato : 31-03-06 16:02

Michael VF had some thoughts and wrote this:

> Som også sagt før. NOPE, det er en DM sang. Johnny lavede den først i
> 2002 på hans American IV, The Man Comes Around album.
>
> Men for helvede hvor er det også en fed version :D

Nå for søren, men det kunne have været oplagt at det var hans.
Men hvem søren er så Rick Rubin ?
Han står som producent af nummeret på Cash's seneste: Ring Of Fire.
Jeg kan bare ikke lige placere ham med DM.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Peter Juhl

Dato : 03-04-06 16:53

Just George wrote:

> Nå for søren, men det kunne have været oplagt at det var hans.
> Men hvem søren er så Rick Rubin ?
> Han står som producent af nummeret på Cash's seneste: Ring Of Fire.
> Jeg kan bare ikke lige placere ham med DM.

Producenten er nødvendigvis ikke sangskriveren. I tilfældet Personal
Jesus er det Martin L. Gore (DM). Det meste af "The Man Comes Arround"
består af covernumre (hvis ikke dem alle) og pladens producer er Rick
Rubin, han har tidligere leget med knapper og faders hos LL Cool J,
Beastie Boys, Run DMC, Slayer, Red Hot Chilli Peppers, Rage Against The
Machine, Audioslave, System Of A Down, etc. Har en ret genkendelig stil.

Fra : BettinaP

Dato : 03-04-06 10:09

"ølkusken" <you@cant.mail.me> wrote in message
> [...]
> må det blive: "Here is the house" fra "Black Celebration". Ikke lige et
> top-10 hit, men man skulle have været der, dengang...

Hele Violator

men det afhænger også vældig meget af humøret.....
I Feel You er så altid fabelagtig *gåsehud*

BettinaP