Mest solgte
Fra : Elvis

Dato : 24-03-06 13:15

hej

Er der mon en som ved om der er en liste over hvilken danske kunstnere som
har soglt flest albums/Cd'er igenem tiderne..

Elvis

Fra : Karina

Dato : 24-03-06 16:23

> Er der mon en som ved om der er en liste over hvilken danske kunstnere som
> har soglt flest albums/Cd'er igenem tiderne..

Det har vist været diskuteret før, men jeg tror, nogle af dem, der endte på
listen bl.a. var Kim Larsen (i forskellige sammenhænge), Aqua, MLTR,
Shubidua og TV-2.

Mvh
Karina

Fra : Elvis

Dato : 26-03-06 09:34

Hej Karina,

Jamen det var nok også dem jeg ville skyde på...Måske ikke MLTR... Men jeg
var også interreseret i hvor mange solgte cd'er fra hver... Men tak for
svaret, Karina...

Fra : Mads Breddam

Dato : 26-03-06 14:47

> Jamen det var nok også dem jeg ville skyde på...Måske ikke MLTR... Men jeg
> var også interreseret i hvor mange solgte cd'er fra hver... Men tak for
> svaret, Karina...

MLTR er vistnok kæmpestore i Japan og/eller Kina, "nogen af de andre lande
derovre". Jeg mindes til et af F1 GP'erne sidste år skulle der spille et
"virkelig stort band", tror det var Japan - Bandet var MLTR.

Dizzy var også ret store i Japan.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Karina

Dato : 26-03-06 21:01

> MLTR er vistnok kæmpestore i Japan og/eller Kina, "nogen af de andre lande
> derovre".

De er ret store i Asien, ja... Sidste år gav de i hvert fald koncerter i
bl.a. Malaysia, Indonesien, Indien, Kina og Cambodia, og året før var de i
Dubai, Kina, Sri Lanka, Singapore, Thailand og Sydafrika.

De har i øvrigt solgt +9 millioner albums.

Shubidua er vist oppe på omkring 5,4 mio. solgte albums.

Mvh
Karina

Fra : Elvis

Dato : 27-03-06 18:40

Okay...De er store i Asien, og det er jo dejligt...Jeg kan da også godt selv
lide dem. Og det var da heller ikke det jeg mente, med at jeg ikk regnede
med dem...Jeg ville mere ha en liste over dem herhjemme, hvor mange solgte
albums i Danmark...
Har de solgt 9 mill. Albums??? Det var godt nok en del, men mon så ikke
shubberne har solgt mere end 5.5mill??? Tænker på at de jo har lavet en del
albums og de står jo eller gjorde på vinyl i mange danske hjem...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-06 19:03

Elvis wrote:
> [...]
> shubberne har solgt mere end 5.5mill??? Tænker på at de jo har lavet en del
> albums og de står jo eller gjorde på vinyl i mange danske hjem...

MLTR har stort set hele det asiatiske marked. Shu-Bi-Dua har det danske.
Hvilket er mon det største, antallet af udgivne albums uagtet? ;)