Hvilken MC ? (Igen - igen)
Fra : KubikH

Dato : 10-06-06 15:30

Hejsa
Min største knægt er ved at tage kortet, og har så spurgt mig, hvilken cykel
der er bedst af følgende:

Suzuki SV 650, Suzuki GSF 600 s Bandit, Suzuki GSX 600 f. eller Honda CBR
600.
At det ene mærke skulle appellere mest til en afvigende seksuel observans,
er vist ikke så vigtigt
Hensynet er nok mest, at den skal være pålidelig, og nem at servicere, også
for en relativ nybegynder "udi skrueri"
Reservedelssituationen og priser er heller ikke uden betydning.
Som I sikkert ved, er det ikke lige den slags cykler jeg mest beskæftiger
mig med, så jeg smider lige spørgsmålet her

Mvh
Niels

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-06-06 16:30

KubikH wrote:

> Suzuki SV 650, Suzuki GSF 600 s Bandit, Suzuki GSX 600 f. eller Honda
> CBR 600.

Mest værdi for pengene er i mine øjne helt sikkert CBR'eren eller
SV'eren. De to andre er nogle kedelige færger i sammenligning
(rundstykke til dem der måtte eje dem .

Men der er stor forskel på CBR600 og SV650, så det burde være nemt for
ham at afgøre om han er til den ene eller anden af de to.

Hvordan vil brugsmønsteret se ud?

Mvh
Steen

Fra : Janus

Dato : 10-06-06 20:50

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Mest værdi for pengene er i mine øjne helt sikkert CBR'eren eller
> SV'eren. De to andre er nogle kedelige færger i sammenligning
> (rundstykke til dem der måtte eje dem .

Hej Steen

Kan du ikke forklare mig hvorfor du mener GSX600F er en kedelig færge? - Jeg
har lige købt sådan en og er faktisk rigtigt godt tilfreds (det skal lige
siges at jeg er meget meget grøn), og derfor vil det være oplysende med
nogle synspunkter

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-06-06 09:05

Janus wrote:

> [...]
> tilfreds (det skal lige siges at jeg er meget meget grøn), og derfor
> vil det være oplysende med nogle synspunkter

Det er en rent personlig opfattelse - at du og en masse andre er glade
for dem er jo kun en god ting Jeg synes blot en GSX600F er for tung
(ifht SV og CBR eksempelvis) og så bryder jeg mig heller ikke specielt
om designet (men det er jo *også* en smagssag).

Altså alt i alt intet du skal hænge dig for meget i, hvis den opfylder
dit behov.

Mvh
Steen

Fra : MKS - 74

Dato : 11-06-06 10:14

On 11 Jun 2006 08:04:59 GMT, "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk>
wrote:

>Det er en rent personlig opfattelse

Dog bestemt ikke en opfattelse du står alene med, den kommer ind på
min top-10 liste over kedelige cykler, mens en SV650'er derimod er en
af de relativt få ting Suzuki kan være bekendt...IMO naturligvis .

>Altså alt i alt intet du skal hænge dig for meget i, hvis den opfylder
>dit behov.

Næh rigtigt nok, cyklerne nævnt her er enormt forskellige, men det er
folks behov/krav så (heldigvis) også.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-06-06 13:42

MKS - 74 wrote:

> Dog bestemt ikke en opfattelse du står alene med, den kommer ind på
> min top-10 liste over kedelige cykler, mens en SV650'er derimod er en
> af de relativt få ting Suzuki kan være bekendt...IMO naturligvis .

Og i er heller ikke helt alene.. Jeg ved ikke hvad der er imod den cykel,
men Kasperkk og jeg har flere gange snakket om de maskiner, og er hver gsng
blevet enige i, at de er lidt halvkedelige og mangler lidt hk :-/

> Næh rigtigt nok, cyklerne nævnt her er enormt forskellige, men det er
> folks behov/krav så (heldigvis) også.

Jeg håber heller ikke min mening bliver betraktet som en nedrakning af
cyklen, for den er sikkert fin-fin, den tiltaler bare ikke lige mig.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Janus

Dato : 11-06-06 15:10

Okidoki..
Jeg troede måske bare der var noget helt grundliggende galt med cyklen, men
det er altså bare en smagssag. Well... måske jeg får prøvet noget andet i
løbet af året og får en anden opfattelse af hvad en mc kan være

Tak for info

/Janus

Fra : scherrebeck

Dato : 10-06-06 17:13

KubikH skrev:

> [...]
> der er bedst af følgende:
>
> Suzuki SV 650, Suzuki GSF 600 s Bandit, Suzuki GSX 600 f. eller Honda CBR

Hej Niels

Jeg ville helt klart anbefale en honda cbr 600! Har selv en f2 fra 92,
det kører sgu bare super, og er af bedste kvali. Dog kan der være
bøvl med knastkædestrameren, har et lille prob. med min egen, men
bare rolig en ny kan købes for ca en plovmand Jeg vil sige at du her
får mest for pengene. Udover cbr´ en, ville jeg nok kaste et øje mod
en vfr 750 evt, de er sgu også lækre ...det blir nok min næste
maskine tror jeg:)

Hvis du har evt spørgsmål angående cbr´ en, så spørg bare løs,
så skal jeg se om jeg kan svare:)

MVH

Jacob

Fra : Erling Christensen

Dato : 10-06-06 17:32

On Sat, 10 Jun 2006 16:29:32 +0200, "KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk>
wrote:

> [...]
>Som I sikkert ved, er det ikke lige den slags cykler jeg mest beskæftiger
>mig med, så jeg smider lige spørgsmålet her

Jeg vil også som de andre anbefale en CBR600 fra 91 -> Denne model
har ryg for at være ekstrem holdbar og god for over 100.000km uden
problemer.

Min egen har nu gået 82500 km, og der er ikke et nævneværdig
olieforbrug.

Ensretteren og knastkædestrammere er kendte problemer. Begge dele vil
normalt være skiftet og sikkert med en forbedret model...

Hvad du evt. skal tænke på, er forsikrings udgiften.... en Honda CBR
er oppe I den dyre ende af prisskalaen.... SV'en er normalt billigere
selv om den er nyere...

Jo yngre man er jo dyre det bliver, hvis man ikke vælger en MC som
forsikringerne ikke straffer én for at køre på....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 19:36

"KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som I sikkert ved, er det ikke lige den slags cykler jeg mest beskæftiger
> mig med, så jeg smider lige spørgsmålet her

Tja...Jeg er osse fanatisk Hondamand, så valget er i mine øjne let
Som Jacob osse er inde på, så er VFR'en værd at overveje... Kun det at sige,
at den er sværere at servicere, men en drøm af en maskine, uanset om det er
den tidlige model eller Pro-armen..

Vh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 19:36

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Richard

Dato : 10-06-06 20:16

KubikH wrote:

> [...]
> der er bedst af følgende:

> Suzuki SV 650, Suzuki GSF 600 s Bandit, Suzuki GSX 600 f. eller Honda CBR

Skal det være så heftig en cykel, den første? Kåberne er jo dyre at
reparere, - næ, en XBR500 ville være sagen som begyndercykel: Nem at
servicere, 25-28 km/l, forbløffende godt optræk af en 1cyl. - og rigtig
fed lyd

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : KubikH

Dato : 10-06-06 22:20

> [...]
> Som I sikkert ved, er det ikke lige den slags cykler jeg mest beskæftiger
> mig med, så jeg smider lige spørgsmålet her

Hej Alle sammen
Som sædvanlig en masse gode input, og alternativer til overvejelse.
Vender tilbage senere med en melding

Mvh
Niels

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-06-06 16:18

"KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> writes:

> Suzuki SV 650, Suzuki GSF 600 s Bandit, Suzuki GSX 600 f. eller Honda CBR
> 600.

Personligt ville jeg i dag gå efter en SV 650 eller en CBR 600 hvis
økonomien tillader det.

Det gjorde den ikke da jeg i sin tid købte min Bandit 600, som jeg
havde i 3½ år, stort set uden problemer.

Banditten er (sammen med GSX-F'eren) helt klart den af de nævnte
cykler der er lettest at skrue på selv, da den har stilleskruer, ikke
noget vandkøling og motoren (i modsætning til GSX-F'eren) er dejlig
let at komme til.

Der er prisforskel på de nævnte cykler, særligt hvis de skal være fra
omtrent samme årgang. Derfor er en sammenligning uden at man ser på
prisen lidt fjollet.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jens R. Lorentzen

Dato : 12-06-06 23:06

Hej Niels
Jeg vil nok også hurtigt udpege SV650 & CBR600 af dem du nævner. Igen er det
2 meget forskellige maskiner og jeg ville vælge SV650 til en starter...
Suzuki er relativt billig i dele, så her er der heller ingen ko på isen. Det
pålidelige er vist intet problem på nogen af de nævnte cykler.
Jeg synes måske det er en smule voldsomt for en nybegynder at anskaffe sig
en ny maskine i den kaliber, men ok det er jo op til ham selv.

Mvh Jens

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-06-06 06:45

Jens R. Lorentzen wrote:

> Jeg synes måske det er en smule voldsomt for en
> nybegynder at anskaffe sig en ny maskine i den kaliber, men ok det er
> jo op til ham selv.

Jeg startede på en ny SV650S i 1999 - det var intet problem. Heller
ikke på Bronzekursus.

Mvh
Steen

Fra : Jens R. Lorentzen

Dato : 13-06-06 11:11

Jeg mener, at det er mange penge, hvis man finder ud af, at man ikke er til
2 hjul. Man kan jo stort set starte på en ZX-10, hvis det skulle være, hvis
man har selvdiciplin til det. Men det er så en helt anden historie. At en SV
og de andre Suzukier skulle være de rene færger fik mig til at grine. Det er
selvfølgelig lidt af en fornærmelse og jeg sidder lige og tænker hvad man
kan kalde en gammel 750 Katana i sammenligning med færgerne (flodpram
måske), dog velholdt.
Mvh Jens

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-06-06 17:30

Jens R. Lorentzen wrote:

> Jeg mener, at det er mange penge, hvis man finder ud af, at man ikke
> er til 2 hjul.

Nu solgtes SV'eren jo brugt ofte til højere end nypris, så det var vel
ikke så mange penge man satte til på den konto

> At en SV og de andre Suzukier skulle være de rene
> færger fik mig til at grine.

Der var vist ingen der påstod en SV var med i dét selskab? Men jo det
lyder da lidt snobbet at sige sådan - det vigtigste er de oplevelser
man har på to hjul, og en GSX-F kan sagtens bringe én rundt på
superhyggelige ture med telt, en tur ud til ens favoritkro eller hvad
man nu lyster. Dårlige maskiner er de ikke - uinspirende for mange,
måske nok, men prisen er lav (i Danmark) og de er nemme at vedligeholde.

Mvh
Steen

Fra : Jens R. Lorentzen

Dato : 13-06-06 11:11

Fra : Jens R. Lorentzen

Dato : 12-06-06 23:06

Hej Niels

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-06-06 11:01

"Jens R. Lorentzen" <jensrostrup@get2net.dk> writes:

> Suzuki er relativt billig i dele, [ ... ]

Det er vist en sandhed med modifikationer. Fx kostede et komplet
udstødningsanlæg til min Bandit 600 på den forkerte side af 12.000
kroner. Man kan købe noget uoriginalt fra fx Akrapovic i titanium til
lidt over halvdelen af den pris, men så må man også leve med lidt
ekstra heste og en udstødning der kun vejer det halve.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-06-06 11:51

"Jens R. Lorentzen" <jensrostrup@get2net.dk> writes:

> [ ... ] Og 12000 for en udstødning til en bandit er ikke bare i
> overkanten, det er sindsygt. Men er du sikker på, at du kan leve med en
> Akrapovic....

Det kunne jeg ikke, så jeg valgte at reparere den gamle udstødning og
så i øvrigt at sælge motorcyklen.

Den der spamfigther er i øvrigt gået i stykker (for en gangs skyld).
Den gør at du poster dine indlæg to gange. Kan du ikke lokkes til at
slå den fra når du poster på usenet?

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*