/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hjælp! : Min Xantia bløder grønt! (hydraul~
Fra : Morten Jensen


Dato : 10-06-06 14:30

Utætheden er på et rør der ser ud til at gå fra servostyringen til
trykregulatoren, hvor det på det sidste stykke inden trykregulatoren går
over i en tyk sort gummislange. Bilen fungerer som den skal, men den vil jo
tømme al hydraulikvæsken ud på et tidspunkt, med potentielt bremsesvigt til
følge.

Spørgsmål : Fås disse højtrykshydraulikrør som reservedele hos Citroën
forbukkede, - eller køber man et helt lige rør og laver selv de 6 - 8 buk
der er på røret?

På min gamle BX skiftede jeg på et tidspunkt udgangsrøret fra
hydraulikpumpen, og dette rør kunne jeg få i forbukket tilstand.


M.v.h.
Morten



 
 
Michael Pagh (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 10-06-06 14:55


>
> Spørgsmål : Fås disse højtrykshydraulikrør som reservedele hos Citroën
> forbukkede, - eller køber man et helt lige rør og laver selv de 6 - 8 buk
> der er på røret?

Så hudt jeg visker, så køber man det forbukket.

>
> På min gamle BX skiftede jeg på et tidspunkt udgangsrøret fra
> hydraulikpumpen, og dette rør kunne jeg få i forbukket tilstand.

Yep


>
> M.v.h.
> Morten

/Michael
PS: Husk at tjekke de forreste støddæmper konsoller, de har det med at tærre
i stykker, med en støddæmper der banker igennem hjelmen til følge. Typisk
fejl på 93-96 modeller efterhånden.



Morten Jensen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 10-06-06 21:31

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
news:e6eivf$1l74$1@newsbin.cybercity.dk...
> Så hudt jeg visker, så køber man det forbukket.

Lyder lovende. Drøner lige en tur forbi den lokale Citroën-shop på mandag.
På cykel... :o\


> PS: Husk at tjekke de forreste støddæmper konsoller, de har det med at
> tærre i stykker, med en støddæmper der banker igennem hjelmen til følge.
> Typisk fejl på 93-96 modeller efterhånden.

Det er en 99er jeg har, - men tjekker da lige alligevel. Tak for advarslen.


/Morten



Møller (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 11-06-06 19:18


"Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
news:448b2b1c$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:e6eivf$1l74$1@newsbin.cybercity.dk...
> > Så hudt jeg visker, så køber man det forbukket.
>
> Lyder lovende. Drøner lige en tur forbi den lokale Citroën-shop på mandag.
> På cykel... :o\
>
>
> > PS: Husk at tjekke de forreste støddæmper konsoller, de har det med at
> > tærre i stykker, med en støddæmper der banker igennem hjelmen til følge.
> > Typisk fejl på 93-96 modeller efterhånden.
>

Jeg kan anbefale:
http://www.skovgaard-schmidt.dk/

Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.

Husk rørene skal blot fange inde i samlingen (blokken) og så spændes til som
et oliefilter, blødt. Gummipakningen smøres først i hydraulikvæske.
Den geniale konstruktion gør, at samlingen forbliver tæt selv ved høje tryk,
(den lukker bedre jo mere tryk der kommer på)

Se evt. her side 5.

http://www.rwbsmith.plus.com/citroen2/Hydraulics/

Møller



Morten Jensen (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 11-06-06 19:50

"Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse
news:448c5eb5$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kan anbefale:
> http://www.skovgaard-schmidt.dk/
> Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.

Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da der
i prislisten står LIGE rør...

Anyway, - bor i Århus, og er ret afhængig af min bil, - så for at den
hurtigt kan blive køreklar igen, bliver det nærmeste Citroën-værksted valgt
som reservedelsleverandør denne gang.


> Husk rørene skal blot fange inde i samlingen (blokken) og så spændes til
> som
> et oliefilter, blødt. Gummipakningen smøres først i hydraulikvæske.
> Den geniale konstruktion gør, at samlingen forbliver tæt selv ved høje
> tryk,
> (den lukker bedre jo mere tryk der kommer på)

I know. Har som sagt skiftet et rør på min gamle BX engang.


> Se evt. her side 5.
> http://www.rwbsmith.plus.com/citroen2/Hydraulics/

Go' PDF! - Den blev lige arkiveret. Det er den slags der mangler i Haynes.


/Morten



Møller (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 11-06-06 21:03


"Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
news:448c64e6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse
> news:448c5eb5$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Jeg kan anbefale:
> > http://www.skovgaard-schmidt.dk/
> > Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.
>
> Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da
der
> i prislisten står LIGE rør...

Jeg har købt rør der i mange år: GS, BX, Xantia og CX og de har alle været
forbukkede og passet på mm.

Men ring og snak med dem

Møller



Møller (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 11-06-06 21:11


"Møller" <My@g2n.dk> wrote in message
news:448c773b$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
> news:448c64e6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse
> > news:448c5eb5$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > > Jeg kan anbefale:
> > > http://www.skovgaard-schmidt.dk/
> > > Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.
> >
> > Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da
> der
> > i prislisten står LIGE rør...
>
> Jeg har købt rør der i mange år: GS, BX, Xantia og CX og de har alle været
> forbukkede og passet på mm.
>
> Men ring og snak med dem

Jeg har lige set efter:
den 8-9-2005 købte jeg et sæt midterrør: fh41 kr. 373,- og bagrør fh 43 til
433,- de er da i deres katalog endnu.

se side 6 i kataloget, jeg håber, at dine rør er der, ellers må du jo tage
den dyre vej til Citroen, men mon det er nødvendigt

Foto af utætte rør haves. se dk.binaer.motor ) de er nu skiftet

Møller



Morten Jensen (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 12-06-06 00:35

"Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse
news:448c791d$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> se side 6 i kataloget, jeg håber, at dine rør er der, ellers må du jo tage
> den dyre vej til Citroen, men mon det er nødvendigt

Ja, nu ser jeg det endeligt i kataloget. Kan dog ikke rigtigt se mig ud af
hvilket varenummer der skulle indeholde det rør jeg har behov for.
Røret går som sagt så vidt jeg kan se fra trykregulatoren til servostyringen
og går noget af vejen lige på den anden side af venstre forjhuls
inderskærm, - og spildet fra lækagen tiltager da også når rattet påvirkes.

Well, - hvis Citroën-værkstedet forlanger alt for ublu priser, så skal jeg
nok hilse Skovgaard & Schmidt fra dig.


/Morten



Morten Jensen (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 12-06-06 16:09

Så ka' jeg lære at kigge ordenligt efter; Røret gik naturligvis fra
hydraulikpumpen og til servostyringen, og havde slet ikke fat i
trykregulatoren.
Anyway, det viste sig at være en tredelt sag, som kun kunne købes som én
sammenhængende djævel, - og Citroën tillod sig at tage kr. 1.250,- inkl.
moms for den.
Skulle jo have dyret fikset, så jeg måtte grave dybt i lommen.

Billede af det gamle rør i dk.binaer.motor. Dog er der bevidst knækket 5 cm
af i den ene ende, da jeg ellers ikke kunne løsne niplen.

Iøvrigt var samlingerne ikke de traditionelle med pakninger, men skulle blot
spændes godt til for at være tætte.


/MJ



alexbo (11-06-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 11-06-06 22:03


"Morten Jensen" skrev

> Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da
> der i prislisten står LIGE rør...

Det er fordi du har set på standardrør i faste længder, og ikke på
modeltilpassede sæt.

mvh
Alex Christensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste