valg af st. car til 25-30.000 klassen
Fra : Keldo

Dato : 10-06-06 13:14

hej med jer

Kan hjælpe mig med at vælge hvilken model st. car jeg skal vælge i 25-30.000
kr. klassen.

Jeg svinger mest til Ford Escort eller modeo som fås op til årgang ´96, med
har også set en Citroën ZX fra 94. Hvordan er det med Citröen ZX, tør jeg
løbe risikoen. Hvad med rust tilbøjeligheder?

Eller måske en helt anden model`? Forslag og råd modtages med tak.

MVH

RK

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-06-06 17:13

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg løbe risikoen. Hvad med rust tilbøjeligheder?
>
> Eller måske en helt anden model`? Forslag og råd modtages med tak.

Hej,
Jeg kan fortælle hvad jeg gjorde:
Jeg fandt en Passat Stc. i Tyskland, en 1.8 CL med servo / 5 gear.
Bilen var en en-ejers med kun 116.000 km og fuld historik / servicebog.
Der er absolut intet rust.
Genial bil med masser af plads når man er børnefamilie, derudover er det
pålidelig mekanik, hvor stumperne ikke koster det store hvis der endelig
skulle være noget.

Den gav jeg kr 12.000.- for dernede, SKAT ville så have kr 17.000.- i
afgift.
Så med nummerplader / syn kommer vi lige over kr. 30.000.-

Kent Nielsen

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 11-06-06 15:28

> [...]
>hej med jer
>
>Kan hjælpe mig med at vælge hvilken
>model st. car jeg skal vælge i 25-30.000

Escorten vil jeg personligt holde mig meget lang væk fra, da de
ruster helt vildt. Så selv på et par stykker for ½ år siden, da
vi skulle bruge en ekstra bil til konen. De var alle 96 og
97'ere og fælles for dem alle var ud over rust i dørkanter
o.lign rust i a-stolpen og fuldstændig gennemtærede
torpedoplader, jeg nåede aldrig at tjekke bunden på bilen, da
jeg løb skrigende væk. Derved faldt interresen fuldstændig for
denne model, da det åbenbart har et generelt rustproblem.

Generelt er der mange faldgrupper ved biler i denne prisklasse,
og det biler bestemt ikke bedre af du leder efter en st.car, der
jo er populærer.
Hvad med at ofre lidt mere og så finde en Xantia Weekend, de er
også nede i rimelige priser. Det siger jeg til trods for at mit
forhold til franske biler er meget anstrengt.

Der er selvfølgelig også muligheden for at finde en syd for
grænsen som en anden også skriver, blot er faldgrupperne endnu
størrer der.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-06-06 15:40

Jakob Skovgaard <jakob.dorte@QNF4Umail.dk> (slet QNF4U) skrev :

> [...]
>jo er populærer.

>Hvad med at ofre lidt mere og så finde en Xantia Weekend, de er

Hmmm... Xantia Weekend ? Er det ikke også en stationcar ?

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)