toast og video cd ?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 18-06-01 09:21

Kan man brænde en video cd med toast ? Jeg har noget video på DV der
skal brændes på en cd. Jeg har fået fortalt at hvis materialet kan være
på en almindelig cd er kvaliteten ligeså god som dvd hvis det
komprimeres med mpeg 2, men hvordan gør man det. En lille opskrift på
hvordan man laver en sådan cd vil jeg meget gerne have

MVH

Jakob H K

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-06-01 09:20

Hvilken version af Toast bruger du? Toast V. 5.0 har en funktion der
hedder video cd hvor man bare vælger videofilmen som skal lægge på cd'en.
Så kører det af sig selv.

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 18-06-01 09:33

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Hvilken version af Toast bruger du.

Det var satme et hurtigt svar

En ældre version, mener det er 3 et eller andet men kan ikke lige
checke det da det er på mit arbejde

MVH

Jakob H K

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-06-01 09:42

> Det var satme et hurtigt svar

Jeg må være synsk... At svare et min før du spørger

> En ældre version, mener det er 3 et eller andet men kan ikke lige
> checke det da det er på mit arbejde

Hmmm... Har du mulighed for at opgradere?

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-06-01 16:27

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]
> komprimeres med mpeg 2, men hvordan gør man det. En lille opskrift på
> hvordan man laver en sådan cd vil jeg meget gerne have

Faktisk bruger VideoCD MPEG 1, ikke MPEG 2, det er DVD der bruger den
standard. Hent sharewareprogrammet Astarte MPEG Exporter 1.0.1, det er
et $20 shareware program der komprimerer i VideoCD format, så brænder
du MPEG filen som VideoCD, det kna Toast 4 & 5 i hvertfald gøre og jeg
liv også mene at 3.5 kan.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 18-06-01 16:51

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Faktisk bruger VideoCD MPEG 1, ikke MPEG 2,

Kan man ikke lave video CD i mpeg2 kvalitet eller ligger det simpelthen
i standarden at det er mpeg1. Hvad betyder det for kvaliteten af filmen.
Hvis ikke kvaliteten er god i fuld opløsning kan jeg ikke bruge det til
noget ?

MVH

Jakob H K

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-06-01 17:12

> [...]

> i standarden at det er mpeg1. Hvad betyder det for kvaliteten af filmen.
> Hvis ikke kvaliteten er god i fuld opløsning kan jeg ikke bruge det til

Standarden for VideoCD hedder 170KB/s MPEG 1 multiplexed med 160Kbit MP2
stereolyd. Du kan ikke bruge MPEG 2

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 19-06-01 12:46

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Hent sharewareprogrammet Astarte MPEG Exporter 1.0.1

Det har jeg prøvet på macdownload og versiontracker, men det ser ud til
at det er blevet opkøbt af apple

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde det, eller kan sende det til mig
hvis det ikke fylder for meget ? (jeg har almindelig modem).

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 19-06-01 18:05

> [...]

> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde det, eller kan sende det til mig
> hvis det ikke fylder for meget ? (jeg har almindelig modem).

Din emailadresse lader til at være ugyldig, så jeg postede Astarte MPEG
Exporter 1.05 i dk.binaer

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 19-06-01 22:32

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Din emailadresse lader til at være ugyldig, så jeg postede Astarte MPEG
> Exporter 1.05 i dk.binaer

ja det er ikke min rigtige adresse den skulle jeg have angivet men det
er det der med spammere

Hvordan er det man henter noget på binær, det har jeg aldrig prøvet. Jeg
har hentet gruppen ind (i macsoup) men når jeg prøver at hente indlæg
får jeg at vide at gruppen ikke findes på min server ??

Hvordan gør jeg ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-01 22:37

In article <1ev9vy4.asmy4qv8pf9cN%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> Hvordan gør jeg ?

Bruger en server der har gruppen, det har Sunsite ikke.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 20-06-01 19:10

> Bruger en server der har gruppen, det har Sunsite ikke.

nogen forslag til en server ?

HVis jeg endelig finder en server der har gruppen, hvordan
henter/behandler man en fil fra binær gruppen?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-06-01 19:22

> nogen forslag til en server ?
>
> HVis jeg endelig finder en server der har gruppen, hvordan
> henter/behandler man en fil fra binær gruppen?
>
> Hygge
>
> Jakob H K

Jeg foreslår at du anvender YA-Newswatcher 5.0 til binære filer, du
markerer indlægget eller indlæggene med binære filer og taster Æble+B ,
så klarer den resten mht. at downloade og afkode og evt. sammenføje
segmenterede binære indlæg.

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 20-06-01 20:32

> Jeg foreslår at du anvender YA-Newswatcher 5.0

Tak for det, så mangler jeg bare at finde en server

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-06-01 21:01

> Tak for det, så mangler jeg bare at finde en server
>
> Hygge
>
> Jakob H K

Som Get2NEt bruger vil jeg anbefale dig at bruge news.get2net.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 20-06-01 21:01

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Tak for det, så mangler jeg bare at finde en server

Du bruger Ghettonet ik'? Hvad er der galt med deres?

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-06-01 22:45

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> nogen forslag til en server ?

din isp's

> HVis jeg endelig finder en server der har gruppen, hvordan
> henter/behandler man en fil fra binær gruppen?

gem artklen som text fra MacSOUP og drop text dokumentet på Stuffit
Expander, så skulle det blive pakket pænt ud.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 21-06-01 22:56

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> gem artklen som text fra MacSOUP og drop text dokumentet på Stuffit
> Expander, så skulle det blive pakket pænt ud.

Det vil den sgu ikke, er det rigtigt forstået at jeg skal gemme hele
artiklen via file menuen, ikke noget med at klippe klistre dele af filen
? Jeg får en besked i retning af "unable to find the first part of a
multiple part mime..." derefter er der en fejl med diskfejl 43 eller
lignende ?

Nogen ideer.

Hygge

Jakob H K

Fra : Tina H.

Dato : 22-06-01 00:34

in article 1evdmbs.2pyqt6r73eaoN%jaggehk@ofir.dk, Jakob Højer Kristensen at
jaggehk@ofir.dk wrote on 21/06/01 23:55:

> [...]
> ? Jeg får en besked i retning af "unable to find the first part of a
> multiple part mime..." derefter er der en fejl med diskfejl 43 eller

Jeg har hentet den ned. Kan sende den til dig via email. Hvis du stadig er
interesseret.

Skriv direkte til mig.

hilsen

Tina

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 22-06-01 14:02

> [...]

> ? Jeg får en besked i retning af "unable to find the first part of a
> multiple part mime..." derefter er der en fejl med diskfejl 43 eller

Navgiv segmenterne <filnavn> 1 , <filnavn 2 etc og læg dem alle i samme
mappe, træk så første segment overpå expander, så skulle den kunne finde
ud af resten selv. Ellers prøv MPack 1.5 eller Rosetta

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-01 17:05

> [...]

> ? Jeg får en besked i retning af "unable to find the first part of a
> multiple part mime..." derefter er der en fejl med diskfejl 43 eller

Er der tale om flere indlæg? I så fald har du to muligheder:

enten markere dem alle i suppen og gemme

eller navngive dem som henholdsvis 1 og 2 (i korrekt rækkefølge)

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 22-06-01 17:19

> [...]

> ? Jeg får en besked i retning af "unable to find the first part of a
> multiple part mime..." derefter er der en fejl med diskfejl 43 eller

Nogle gange er det nødvendigt at åbne filen med en tekst-editor og
fjerne de første linier frem til "binhex" begynder.

Dette har jeg benyttet nogle gange. Da det som regel er et stort
"tekst-dokument" kan du ikke benytte "tekst og lyd", men må åbne det fra
f.eks Word.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard