[Poll] Invert Mouse
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-06-06 11:41

Hvor mange benytter funktionen "Invert Mouse" i spil?

Ja Nej N/A
1. Flight sims [ ] [ ] [ ]
2. FPS [ ] [ ] [ ]
3. MMORPGs [ ] [ ] [ ]
4. Andre spil med 'free camera mode' [ ] [ ] [ ]

N/A = Not Applicaple = "Jeg spiller ikke den slags spil"

Jeg har netop hentet RF Online demoen, men kan simpelthen ikke snuppe
default controls i spillet... Der er INGEN "Invert Mouse"-funktion!

Er det bare mig, der spillede for mange flight sims med mus som ung,
eller er der andre, der også smider et flueben i "Invert Mouse"
feltet i stort set alle spil?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Bruno

Dato : 10-06-06 11:49

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har netop hentet RF Online demoen, men kan simpelthen ikke snuppe
> default controls i spillet... Der er INGEN "Invert Mouse"-funktion!

Kan det ske der måske er en INI-fil du kan pille.

> Er det bare mig, der spillede for mange flight sims med mus som ung,
> eller er der andre, der også smider et flueben i "Invert Mouse"
> feltet i stort set alle spil?

Det er ikke bare dig

1. Flight sims [ ] [ ] [ ]

Her har jeg altid brugt joystick, mus duer ikke imho.

2. FPS [X] [ ] [ ]
3. MMORPGs [ ] [ ] [X]
4. Andre spil med 'free camera mode' [X] [ ] [ ]

Mvh

Bruno

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-06-06 11:57

Fra : Anders

Dato : 10-06-06 16:08

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> 3. MMORPGs [ ] [ ] [X]
> 4. Andre spil med 'free camera mode' [ ] [X] [ ]
>
> N/A = Not Applicaple = "Jeg spiller ikke den slags spil"

Invert Mouse er for underligt for mig

Anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-06-06 16:34

Anders wrote:
> Invert Mouse er for underligt for mig

Og jeg har det lige omvendt

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-06-06 16:18

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> [...]

2. FPS [X] [ ] [ ]
3. MMORPGs [X] [ ] [ ]
4. Andre spil med 'free camera mode' [X] [ ] [ ]

Immer! - men bruger mit MS Forcefeedback joystick til flysims...

Lars B

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 11-06-06 15:33

Jeg brugte invert mouse da jeg startede med Quake1. Efter en reinstall
"glemte" jeg at sætte det på, og har aldrig spillet med spil med inverted
mouse siden.

Når jeg hiver musen ned, skal jeg ikke kigge op!

-Lasse

Fra : Brian Lund

Dato : 12-06-06 19:07

> [...]
> mouse siden.
>
> Når jeg hiver musen ned, skal jeg ikke kigge op!

Tag fat i din mus med strakt arm, læn dig frem ad (kig ned)...
Hvad vej kigger du nu i dit spil? - Op i luften! - Det giver da ingen mening
;)
Invert er det eneste rigtige, hehe...

Brian

Fra : Peter T.

Dato : 11-06-06 19:04

Thomas Hejl Pilgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]

2. FPS [x] [ ] [ ]
3. MMORPGs [x] [ ] [ ]
4. Andre spil med 'free camera mode' [x] [ ] [ ]

Muh!

--
Mvh. Peter T.

"Tv-byen er jo bare et nyt christiania, med egne særregler og højt hævet
over staten danmark fordi de jo kun er til for borgerne skyld..."

Fra : Mikael Schøler

Dato : 12-06-06 07:13

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 12-06-06 17:55

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in news:dlxig.10545
$Fa1.8835@news.get2net.dk:

> Hvor mange benytter funktionen "Invert Mouse" i spil?

De fleste over 30 år vil jeg tro...

> Ja Nej N/A
> 1. Flight sims [X] [ ] [ ]

bruger dog for det meste mit gode gamle CH-joystick

> 2. FPS [X] [ ] [ ]

selvf... what else?

> 3. MMORPGs [ ] [ ] [ ]

do

> 4. Andre spil med 'free camera mode' [ ] [ ] [ ]

naturligvis :)

> Jeg har netop hentet RF Online demoen, men kan simpelthen ikke snuppe
> default controls i spillet... Der er INGEN "Invert Mouse"-funktion!

har også oplevet det engang - var _glad_ for det kun var demoen :)

> Er det bare mig, der spillede for mange flight sims med mus som ung,
> eller er der andre, der også smider et flueben i "Invert Mouse"
> feltet i stort set alle spil?

Det er helt sikkert grunden - o jeg tror vi er en uddøende race - stort
set alle unge jeg kender spiller omvendt (fremad = op).

Men prøv så at invertere rattet i et bilspil :D (kan også gøres ved
at spejlvende billedet) - det er sjaw (især med en øl eller to)

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Brian Lund

Dato : 12-06-06 19:09

> Hvor mange benytter funktionen "Invert Mouse" i spil?
>
> Ja Nej N/A
> 1. Flight sims [ ] [ ] [ ]

Ikke særligt praktisk at bruge mus i de fleste sims...

> 2. FPS [ ] [ ] [ ]

Yessir!

> 3. MMORPGs [ ] [ ] [ ]

Giver ikke så meget mening for mig, men jeg spiller også "kun" EVE online...

> 4. Andre spil med 'free camera mode' [ ] [ ] [ ]

Kommer an på hvilket... Men invert er som regel det eneste rigtige ;)

Brian - Som btw. er 23, og ikk 30+!