Glodioter
Fra : Fly Christensen

Dato : 09-06-06 23:05

Jeg synes, at glodioter er trælse!

Er på vej hjem fra København. På Lillebæltsbroen har tre biler blokeret
det hele. Det så ikke alt for godt ud.

For at få det hele med, er der en masse folk, som ikke kan finde ud af
at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke
nødvendigt med kø i begge retninger.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-06-06 00:37

Fly Christensen presented the following explanation :
> [...]
> at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
> glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke

Sker ved alle uheld på motorvejen - kiggekø kaldes det helt officielt i
trafikmeldingerne og er ind i mellem årsag til endnu et uheld...

Det er komplet åndsvagt men kan vel ikke rigtig undre med den danske
trafikkultur...

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 08:08

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Det er komplet åndsvagt men kan vel ikke rigtig undre med den danske
> trafikkultur...

Jeg synes det er helt iorden lige at se hvad der er sket,
for så er man fri for at spørge i diverse nyhedsgrupper...

Problemet er derimod de fjolser, som ikk afpasser deres
kørsel efter forholdene iøvrigt.

God week-end.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 10:44

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> trafikmeldingerne og er ind i mellem årsag til endnu et uheld...
> Det er komplet åndsvagt men kan vel ikke rigtig undre med den danske

Inden du nedgør den danske bilist mere end godt er skal det lige nævnes
at problemet har være kendt i Tyskland i mange, mange, år.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-06-06 14:51

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Inden du nedgør den danske bilist mere end godt er skal det lige nævnes at
> problemet har være kendt i Tyskland i mange, mange, år.

Så udvider vi det da bare til billister generelt...

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 17:14

Henrik Stidsen skrev:
> Finn Guldmann was thinking very hard :

> Så udvider vi det da bare til billister generelt...

Det hjælper lidt på det. For den trafikkultur danske beskyldes, af
danskere, for at have er lært fra tyskerne, hvor den har virket i mange år.

Bl.a. derfor jeg snakker om "at køre på tysk".

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 00:57

On Sat, 10 Jun 2006 00:04:37 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
>glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke

Forstår dig så udmærket - har såmænd selv siddet og hygget mig en
times tid i sådan en "kiggekø" (det var på motorring 3). Når man så
når frem har Falck sq fjernet alt det interessante - *suk* (der lå
godt nok en motorcykel og nogle interessante pletter, men jeg fik ikke
det hele, nå!!!!) og på baggrund af ubehagelige oplevelser *ironi
off*. Desværre så har uheld den effekt på trafikken i DK - og man kan
ligesågodt indrette sig efter det, uanset hvor tåbeligt det er.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 10-06-06 10:05

> [...]
> at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
> glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke

Slap nu af.

Meget ofte sker det på tidspunkter hvor trafikbelastningen i forvejen er
meget høj - og hvor noget så simpelt som det at du letter på speederen fordi
der pludselig er en ændring i trakfikmønsteret er nok til at alle bilerne så
at sige "ikke kan være der". Resultatet er en kø der ikke umiddelbart har
til formål at fornærme dig.

Et godt eksempel er vejlefjordbroen, hvor nogle folk letter på speeder netop
fordi at "der sker noget nyt" - resultatet kan være en kø der hurtigt
opløses igen når man kommer af broen. Du tror måske det er fordi folk
bremser for at glo på den pæne fjord?

- FRK

Fra : Per Tolbøll

Dato : 10-06-06 10:50

> [...]
> bilerne så at sige "ikke kan være der". Resultatet er en kø der ikke
> umiddelbart har til formål at fornærme dig.

Du har helt ret: Se blot på vindmølletransporter o.a. - hvorfor i alverden
ser folk ikke at komme _forbi_ i stedet for at kryyybe udenom med minimal
hastighedsdifference

- og det var så min blodtryksforøger

/tolbøll

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-06-06 14:51

Per Tolbøll expressed precisely :
> Du har helt ret: Se blot på vindmølletransporter o.a. - hvorfor i alverden
> ser folk ikke at komme _forbi_ i stedet for at kryyybe udenom med minimal
> hastighedsdifference

Nogen af de transporter er så brede at det er klogt at sætte farten
lidt ned alene fordi den tilgængelige plads bliver mindre. Det er så
ikke vindmøllevingerne men når de kører med kæmpe rør og den slags.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 10:41

Fly Christensen skrev:
> [...]
> at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
> glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke

En idé, som egentlig er udviklet i tyskland hvor det der er meget
udbredt, er at 2. eller 3. udrykningskøretøj der kommer til stedet
skulle opsætte en skærm i midterrabatten, så man undgik "gloulykkerne" i
det andet spor.

Nogle steder har de opsat nogle plastikpinde der forhindrer udsynet til
de modkørende, vistnok mest for at undgå at de blænder hinanden, men
ganske udmærket fungerende til at forhindre udsynet til den modkørende
bane. Noget tilsvarende kunne sagtensbruger herhjemme på de mest udsatte
steder. (Kunne også bruges, f.eks., på Vejlefjordsbroen til at forebygge
kødannelse.)

Fra : Kim Persson

Dato : 10-06-06 13:23

> [...]
> at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
> glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke

Jeg forsøger nu altid at begrænse mit gloeri, men man kan sgu ikke lade være
hehe.
Dertil skal tilføjes at hvis det er en dyretransport der er forulykket, så
kan det være meget bekvemt at nedsætte hastigheden.
Når falck skal indsamle dyrene er der jo en vis sandsynlighed for at dyrene
løber væk fra dem

At ramme en gris eller hest med 130km/t giver sgu mere svineri end selv den
bedste vinduesvisker kan klare.

//Kim

Fra : Hafnia

Dato : 11-06-06 09:17

> [...]
> at bruge speederen, men begynder at bremse i stedet. Hvorfor
> glodioterne ikke bare finde ud af at køre videre? Det er da ikke

jeg syntes det er OK at sætte farten ned når der er sket en ulykke, også i
det modsatte spor, jeg sætter da selv farten ned ikke for at kigge men for
at være sikker på at der ikke sker noget, da der evt. jo kan komme folk på
vejbanen..