Syn af MC
Fra : Kim Sonne

Dato : 09-06-06 20:09

Jeg står og har købt en mc, hvor kickstarteren er i stykker.
Den kan sagtens starte, men skal som angivet synes.
Det er det eneste der skal laves på den, før den er perfekt.

ER dette noget der i henhold til reglerne har noget at sige ved et syn???

--
Mvh. / With Kind Regards

Kim Sonne

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-06-06 20:31

Kim Sonne wrote:
> Jeg står og har købt en mc, hvor kickstarteren er i stykker.

> ER dette noget der i henhold til reglerne har noget at sige ved et
> syn???

Det blander synsmanden sig ikke i.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-06 21:22

Har den også elstart ?

> Det blander synsmanden sig ikke i.

Tjae han skal jo ud og prøvekøre den og ikke sikkert han vil synes det er
sjovt at løbe den igang ...

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-06-06 21:31

Anders Majland wrote:

> Har den også elstart ?

> Tjae han skal jo ud og prøvekøre den og ikke sikkert han vil synes
> det er sjovt at løbe den igang ...

>Den kan sagtens starte,

Jeg hæftede mig ved ovenstående ordlyd. Jeg tog det som givet, at det må
være på elstarteren. Ergo rager det ikke synsmanden om kickstarteren virker.
Hvis det var tilfældet burde alle cykler jo have kickstarter.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-06-06 21:51

> Ergo rager det ikke synsmanden om kickstarteren virker.
> Hvis det var tilfældet burde alle cykler jo have kickstarter.

Hvis udstyret er til stede på et køretøj, skal det også fungere.
Ikke alle biler har fx katalysator, men hvis den har, skal den fungere. Hvis
ikke, så dumper køretøjet.

ps: Tror ikke synsmanden siger noget til kickstarteren; eller også bliver
den betinget synet.

Fra : Troels Jensen

Dato : 09-06-06 22:50

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis udstyret er til stede på et køretøj, skal det også fungere.
> Ikke alle biler har fx katalysator, men hvis den har, skal den fungere.
> Hvis
> ikke, så dumper køretøjet.

Dét, der skal fungere, er det udstyr, der har sikkerhedsmæssig betydning.
Dvs. hverken evt.alarm, gps, kickstarter, Givi-boks, crashpads,
centralstøtteben, varmehåndtag, eller hvad der nu sidder på cyklen af den
slags, har nogensomhelst indflydelse på resultatet af synet.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-06-06 22:54

On Fri, 9 Jun 2006 23:50:04 +0200, "Troels Jensen"
<troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>centralstøtteben, varmehåndtag, eller hvad der nu sidder på cyklen af den
>slags, har nogensomhelst indflydelse på resultatet af synet.

Jeg har fået en anmærkning for en revnet gearknup i en bil.
Det var værkstedet der havde ødelagt den og den var i restordre.
Ingen pardon - Et point.
Og fortæl mig lige hvor den gearknup sidder rent færdselsmæssigt.
Det er vist op til "kongen i hallen" at afgøre hvad der tæller.
Det var selvfølgelig også i Frederikssund - Hvor ellers

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo