Reifendirekt
Fra : Michael Olsen

Dato : 09-06-06 18:22

Hej.
Sad og kiggede på priserne og ville til at
bestille, men de henviser til en dansk side
hvorved priserne bliver dyrere,
er det muligt at bestille på den tyske side
og derved spare, i mit tilfælde ca 300 Kr.

--
Hilsen
Michael Olsen

Fra : Armand

Dato : 10-06-06 08:01

Michael Olsen skrev:
> [...]
> hvorved priserne bliver dyrere,
> er det muligt at bestille på den tyske side
> og derved spare, i mit tilfælde ca 300 Kr.

Er det ikke Reifenversand.de du skal have fat i?

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-06-06 08:40

Armand skrev den 10 jun 2006 i

> Er det ikke Reifenversand.de du skal have fat i?

Men daekonline er fragtfrit, så der bliver næsten igen forskel i sidste ende
- i hvert fald ikke på det ene bagdæk jeg lige har bestilt. Så skidt med om
de snakker både tysk, dansk og svensk i en pærevælling

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Richard

Dato : 10-06-06 09:25

Michael Olsen wrote:

> Sad og kiggede på priserne og ville til at
> bestille, men de henviser til en dansk side
> hvorved priserne bliver dyrere,

Er forskellen ikke hovedsagelig momsen plus den fri fragt, som Arne L.
nævner?

Det kunne jo være, at dette tyske firma havde nået grænsen for salg af
varer med tysk moms til DK - og så blot valgt at åbne et kontor i DK i
stedet for at sælge fra D til DK med dansk moms, som reglerne byder i den
situation.

Naturligvis ikke sagt for at minde andre udenlandske
mc-udstyrsforretninger, der årligt sælger for mio. til DK, om EU-reglerne
for salg over grænserne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK