Det her må gøre ondt i kørekortet!!
Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 17:43

http://www.autobild.dk/Files/Billeder/Videoside/Auto%20Bild%20Denmark%20-%20Hartge%20H50.WMV

Se lige hans fine "igangsætning" til sidst. Tjek spærreflade. Desuden §38,
røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

// Troels

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-06-06 18:03

Troels - around 9000 wrote:

> [...]
> §38, røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
> hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

Bah.. sådan kører vi sguda også herhjemme, der er ingen der tager hensyn til
om der er dobbeltespærreflade, hastighedsgrænse og lign. småbagateller..

--
:)
Anders Houmark

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 18:05

> Bah.. sådan kører vi sguda også herhjemme, der er ingen der tager hensyn
> til
> om der er dobbeltespærreflade, hastighedsgrænse og lign. småbagateller..

Hastighedsgrænser overholder jeg nu (indrømmet) nok ikke ALTID. Men
spærreflader har jeg dybeste respekt for, det samme med fuldt optrukne
linier - og lyskurver der er på vej, skiftende til rødt.

Synes virkelig det er noget crap at lægge ud - ganske uforsvarlig kørsel, og
iøvrigt videoredigeret med Windows Movie Maker. Suk.

// Troels

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-06-06 00:14

Troels - around 9000 skrev:

> [...]
> linier - og lyskurver der er på vej, skiftende til rødt.
>
> Synes virkelig det er noget crap at lægge ud - ganske uforsvarlig kørsel,

Fuck da det.... hvis man har råd til sådan en bil køber man sgu da bare
et nyt kørekort, og desuden ser jeg ikke han gør noget som jeg ikke ser
hver dag i trafikken.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-06-06 08:16

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Fuck da det.... hvis man har råd til sådan en bil køber man sgu da bare et
> nyt kørekort, og desuden ser jeg ikke han gør noget som jeg ikke ser hver
> dag i trafikken.

Ja da, og slår han nogens børn ihjel, må de da bare lave nogle nye. Det er
da klart!
Jo jo, man ser det da hver dag i trafikken, så hvorfor man han så ikke også
opføre sig som komplet idiot?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-06-06 18:46

Peter Ingsø Laursen skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da, og slår han nogens børn ihjel, må de da bare lave nogle nye. Det er
> da klart!

Ro på skipper, hvor er det lige han slår nogle børn ihjel ?

> Jo jo, man ser det da hver dag i trafikken, så hvorfor man han så ikke også
> opføre sig som komplet idiot?

Vil du da diskriminerer ?

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 18:57

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da, og slår han nogens børn ihjel, må de da bare lave nogle nye. Det er
> da klart!
> Jo jo, man ser det da hver dag i trafikken, så hvorfor man han så ikke
> også opføre sig som komplet idiot?

Ro på ... der er ikke mange legende børn på motorvejen. I øvrigt finder jeg
ikke hans kørsel farlig på nogen måde. Der bliver kørt stærkt, ja, men der
bliver også taget hensyn til forholdene.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-06-06 12:26

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Ro på ... der er ikke mange legende børn på motorvejen. I øvrigt finder
> jeg ikke hans kørsel farlig på nogen måde. Der bliver kørt stærkt, ja, men
> der bliver også taget hensyn til forholdene.

Til Martin og Kim,

Roen er nu genetableret pga. det gode vejr

Men - uanset hvad I måtte mene om mandens køreegenskaber, så har han
reduceret sine muligheder for at øve indflydelse på trafikkens afvikling,
når han kommer blæsende med 260 km/t. Det har jeg svært ved at se, hvordan
man kan argumentere imod. Så vidt jeg husker filmklippet, var motorvejen
ikke tom - og en dag kommer min kone kørende med hovedet under armen og
børnene på bagsædet med 103 km/t i fuld gang med at overhale en campingvogn.
BANG! Der havde 110 eller 130 alt andet lige givet noget bedre odds for
nedbremsning eller undvigemanøvre!

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 22:00

>og en dag kommer min kone kørende med hovedet under armen og

hehe ...

> børnene på bagsædet med 103 km/t i fuld gang med at overhale en
> campingvogn. BANG! Der havde 110 eller 130 alt andet lige givet noget
> bedre odds for nedbremsning eller undvigemanøvre!

Jo men stadig, man kan se mange hundrede meter forud... det tager jo ikke
flere timer at bremse bilen ned til 100-whatever.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : TDN

Dato : 12-06-06 05:47

> [...]
>>

> Jo men stadig, man kan se mange hundrede meter forud... det tager jo ikke
> flere timer at bremse bilen ned til 100-whatever.

Så er det vist sjældent du benytter motorvejen. Som daglig bruger oplever
jeg bilister der slår blinkeren til og trækker ud til overhaling uden at
orientere sig eller i forventning om at dem der kommer bagfra laver plads.
Uanset at det de gør er ulovligt så sker det tit og hvis man kommer med 260
km/t bagfra så går det rigtigt galt.

Hvis man skal lave den slags stunts skal der ikke ligge nogen potentielle
overhalere i højre side.

Mvh
Thomas

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 12-06-06 21:56

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Jo men stadig, man kan se mange hundrede meter forud... det tager jo ikke
> flere timer at bremse bilen ned til 100-whatever.

Joeee, tom det ene øjeblik og fyldt det næste.

Det minder mig om, at et af mine venner fortæller, at hvis han på "tom"
motorvej ved f.eks. 130 km/t jokker klampen i bund på sin bil, går det
skræmmende hurtigt med at få fyldt forruden med biler - det er så også en
Jaguar XJ220 (eller også er det XK - John Nielsen har vist kørt Le Mans
i en magen til). Den skulle efter sigende have så stor downforce ved 160
km/t, eller der omkring, at den ville kunne køre på hovedet! Han har lovet
mig en tur, men der må jeg hellere sikre, at det bliver på lukket bane, hvis
min kone skulle være ude og lufte Passat'en ved samme lejlighed

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-06-06 19:55

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 09-06-06 18:20

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:oyhig.25182$wP2.24683@news.get2net.dk...
> [...]
> røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
> hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

Er du sårn en slags politimand som finder faaaaarlige video-optagelser af
testkørsler og så fortæller verden om dem i dit korstog imod alt hvad der
sjovt.?

Respekt til Bimmeren.

Michael

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-06-06 18:50

> [...]
> røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
> hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

Nøj den er fed - den ser godt ud, hva'!! Den lyder helt vild god og er
dælme hurtig! Hvad koster den uden afgift??

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-06-06 19:41

Den Fri, 9 Jun 2006 19:49:56 +0200 sendte "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> følgende røgsignaler:

>Nøj den er fed - den ser godt ud, hva'!! Den lyder helt vild god og er
>dælme hurtig! Hvad koster den uden afgift??

Der er vist én der tænker på Track day og så'n...

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-06-06 20:28

> Der er vist én der tænker på Track day og så'n...

Hehe... tror nu den er lidt for tung i snuden til trackdays ;)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-06-06 09:41

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary
> http://bilimport.tkrath.dk/ <-- nu opdateret :)

"- 1986 Ford Sierra RS Cosworth (fra Østrig)" :))))))

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 10-06-06 09:47

> Hvad koster den uden afgift??

47.900 euro som lettere brugt ->
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111211809475&

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 10-06-06 10:01

> 47.900 euro som lettere brugt ->
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111211809475&

Det er ikke den. Den du har der er med den gamle (E39) M5'er motor.

- FRK

Fra : .J.S...

Dato : 09-06-06 19:37

> [...]
> røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
> hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

Ja men hvis man ikke får et par klip i kortet med sådan en bil så er pengene
da også spildt...

Fra : Cyber.

Dato : 09-06-06 21:11

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> wrote in
message news:oyhig.25182$wP2.24683@news.get2net.dk...
> [...]
> røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
> hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

hmm..det virker som et par glade båtnakker,-som et par dumme brian'er som
ikke fatter hvad de har gang i....de kan jo ikke teste en skid og så på
offentligt vej, hvor lam kan man være...

en sådanne bil skal testes på en lukket bane, og med en chauffør som kan
presse bilen,-ikke en idiot som kan give gas og slippe koblingen og lave
lidt hjulspin...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 10:27

Cyber. skrev:
> [...]
> en sådanne bil skal testes på en lukket bane, og med en chauffør som kan
> presse bilen,-ikke en idiot som kan give gas og slippe koblingen og lave

Nu var det jo nok mere for at have en video at vise vennerne.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 18:59

> [...]
> røg og støj, og det stykke motorvej de benytter i Tyskland er
> hastigheds-begrænset. (I ved hvad jeg mener)

Han tester da bare den alt for fede Hartge-BMW ... den SKAL sgu køres sådan.
I øvrigt er der ingen fare på færde under hans kørsel. Du kan sikkert finde
100 paragraffer han overtræder, men der bliver ikke kørt farligt, synes jeg
.... og paragraffen om støj og røg, kan jeg altså ikke tage seriøst.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : N/A

Dato : 13-06-06 19:16

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-06-06 19:16

In article <gmljg.129$hy4.83@news.get2net.dk>,
"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> wrote:

> Heller ikke spærreflade til allersidst, hvor han lige må TVINGE den ind
> foran den røde bil han lige får overhalet, for ikke at torpedere en
> modkørende?

Der er intet i det klip som får mig til at rynke brynene.. nærmere komme
i bukserne for den bliver da kørt alt for fedt og den lyd er kræs for
øregangene...

Nu har jeg kun set klippet en gang men mindes ikke en bil han skal
undgå.. han overhaler til sidst og trækker ind.. ser da ingen modkørende?

Hans kørsel er absolut ikke forkastelig .. hvis den er forkastelig så
tror jeg ikke du skal ud og køre med mig de dage hvor det skal være
sjovt

MVH

Fra : Troels - around 9000

Dato : 14-06-06 09:54

> [...]
>
> Hans kørsel er absolut ikke forkastelig .. hvis den er forkastelig så
> tror jeg ikke du skal ud og køre med mig de dage hvor det skal være

Dvs. spærrefladen (nævnt igen-igen), er for dig af ingen relevans?

// Troels

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-06 10:30

Troels - around 9000 wrote:

> Dvs. spærrefladen (nævnt igen-igen), er for dig af ingen relevans?

Spærreflader er ofte noget fis og spild af asfalt...

Man burde have en type, der fortæller f.ex. denne kørebane bliver nu til en
svingbane. Man ville så kunne mærke/høre det som de fartnedsættende striber,
der nogle gange er ved byzone eller fartgrænse-skilte. men man måtte gerne
køre der.

Det kan være surt ikke at kunne komme i sin svingbane, fordi vejvæsnet har
spildt nogle striber på vejen, og de, der ikke skal svinge holder i vejen.
Men der er plads nok til at komme udenom, hvis det ikke var for malingen.

Det ses ofte i kryds, der er bygget med dobbelte baner, men af
"sikkerhedsgrunde" har fået lavet indsnævring til een bane lidt før krydset.

Leif

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-06-06 18:00

In article <L8Qjg.27$Bt4.18@news.get2net.dk>,
"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> wrote:

> Dvs. spærrefladen (nævnt igen-igen), er for dig af ingen relevans?

fri bane og godt udsyn.. intet problem for mig så...

Jeg følger ikke nødvendigvis den slags hvis det kan forbigåes uden fare.

MVH

Fra : Troels - around 9000

Dato : 14-06-06 18:02

> Jeg følger ikke nødvendigvis den slags hvis det kan forbigåes uden fare.

Hvad så den dag en betjent ser det - er du så ligeglad med klippet i kortet?
;)

// Troels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-06-06 21:06

In article <tiXjg.79$Tw5.16@news.get2net.dk>,
"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> wrote:

> Hvad så den dag en betjent ser det - er du så ligeglad med klippet i kortet?

Jeg er ikke ligeglad med klippet men jeg modtager det gerne.. ;)

Nu har jeg kørt efter forholdende i mange år efterhånden og har endnu
ikke udsat andre for fare på den regning.. hvis en betjent vil give mig
klip for det så skal han da være velkommen til at klippe til han bliver
blå.. det er kun et spørgsmål om penge før jeg har et nyt han kan klippe
i )

MVH

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-06-06 03:28

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> klip for det så skal han da være velkommen til at klippe til han bliver
> blå.. det er kun et spørgsmål om penge før jeg har et nyt han kan klippe

Hørt..
Lige præcis mine ord.

Fra : Leif Neland

Dato : 13-06-06 20:51

Troels - around 9000 wrote:

> Heller ikke spærreflade til allersidst, hvor han lige må TVINGE den
> ind foran den røde bil han lige får overhalet, for ikke at torpedere
> en modkørende?

Kan du oplyse tidspunktet, dette sker? (min:sek)

Jeg kan ikke se den modkørende.

Leif

Fra : Troels - around 9000

Dato : 14-06-06 09:55

> Kan du oplyse tidspunktet, dette sker? (min:sek)
>
> Jeg kan ikke se den modkørende.

Jeg kan hænde at huske forkert; det er til allersidst i klippet. Det er nu
også spærrefladen jeg hæfter mig ved. Hvorfor i det mindste ikke tage til
Isle of Man, hvor han kan køre sådan lovligt, udenfor byerne? Hvorfor vise
at professionelle journalister åbenbart føler sig hævet over loven?

// Troels

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-06 10:34

Troels - around 9000 wrote:

> [...]
> ikke tage til Isle of Man, hvor han kan køre sådan lovligt, udenfor
> byerne? Hvorfor vise at professionelle journalister åbenbart føler

Nåeeh, det er der, hvor der er ½ km frit sigt til en tom vej, og der er
noget maling på vejen til at fortælle de modkørende at de skal køre højre om
for ikke at havne i venstresvingsbanen.

Rent trafiksikkerhedsmæssigt er der ikke noget galt i at gøre det, selvom
det selvfølgelig er provokerende overfor rigtige og selvbestaltede
politibetjente

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-06 12:14

Troels - around 9000 wrote:

> [...]
> ikke tage til Isle of Man, hvor han kan køre sådan lovligt, udenfor
> byerne? Hvorfor vise at professionelle journalister åbenbart føler

Det er måske fordi et pressekort nogle gange giver adgang forbi adgang
forbudt-skilte

Leif