HL2 Episode One - alt for kort!
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-06 15:39

Er jeg den eneste, der synes at HL2 Episode One er alt for kort? Ja, det
koster kun 199 kr. men alligevel. Er der nogen der kender planen fra valve?
Kommer der nu en hel stak små episoder til 199 kr. stykket i stedet for en
ordenlig efterfølger?

Bortset fra længenden er det da et meget godt spil.

mvh Frank

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 18:37

"Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:448987ff$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> ordenlig efterfølger?
>
> Bortset fra længenden er det da et meget godt spil.

Episode 2 kommer til jul, og episode 3 kommer næste forår.

Der går ikke så lang tid imellem som frygtet før det blev offentliggjort,
det de nærmest har gjort er jo at klippe en ordentlig udvidelse op i
segmenter og så været i stand til at tilføje ting som fanbasen måske har
råbt og skreget om.

De har ihvertfald lyttet til folkene som spillede HL2 mht forbedringer og
nye udfordringer.

Dog syntes jeg stadig det var ALT for nemt og ja selvfølgelig osse kort som
alle andre siger, men det var et glædeligt gensyn med Alyx og hele banden,
jeg syntes dog godt at de andre bi personer kunne være meget mere
repræsenteret i spillet, det kunne f.eks være ret morsomt hvis Dr. Kleiner
tog en shotgun op fra gulvet og så prøvede sig med den (selvfølgelig uden
held og med masser af rekyl :D) Eller Barney var mere til stede som i
slutningen af spillet. Men det er bare min smag, jeg foretrækker et spil med
masser af indhold og persongallerier istedet for de der lone wolf FPS spil
som Far Cry (er dog stadig glad for det spil), og tildels HL2.

Men jeg er ihvertfald en af dem som ser gevaldigt frem til juletid og masser
af indedørs hygge hehe.

199 kr er dog en lidt hamper pris at betale men hvis det er over steam så
koster det da kun 20 dollars + skatter dvs 24 dollars?

Mvh
Silver.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-06-06 19:06

On Fri, 9 Jun 2006 19:36:51 +0200, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> Episode 2 kommer til jul, og episode 3 kommer næste forår.

Episode 3 kommer først til næste jul:

Episode One, released at retail outlets and via Steam® on June
1st, is the first in a trilogy of episodes that will conclude by
Christmas of 2007.

http://www.steampowered.com/?area=news

Venligst
Thomas

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 20:41

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Episode One, released at retail outlets and via Steam® on June
> 1st, is the first in a trilogy of episodes that will conclude by

Ok my bad, læste om det på daily rush tror jeg. Det bliver sgu noget af en
ventetid mellem episode 2 og 3 så :S, man må håbe at Episode 3 bliver en
gedigen udvidelsespakke der er dobbelt så stor som Episode 1 og 2 tilsammen
men sådan bliver det nok ikke :S.

Mvh
Silver.

Fra : BuFFerz

Dato : 10-06-06 09:35

"HL2 Episode One" er 1 ud af 3 dele af "half-life 3"

Jeg gav kun ca 130 kr gennem steam ?
.... 20$ x 6,5 ? = 130 kr

Jeg synes længden var ok efter prisen at dømme.

Valve siger at Episode 1, 2, 3, er det der svarer til "Half-life 3"

De laver episoder for at få efterfølgere på gaden hurtigere.

HL1 tog 2 år at lave,
HL2 tog 6 år at lave,
De vil ungå at HL3 ville tage 18 år at lave...
derfor laver de HL3 som episoder. (HL2 ep 1-3)

Fra : Bruno

Dato : 10-06-06 11:51

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> Kommer der nu en hel stak små episoder til 199 kr. stykket i stedet for en

Jeg synes prisen er for høj og konceptet med så kort et spil stinker
imho også, så jeg venter til man kan købe alle tre som en bundle og så
vil jeg MÅSKE købe.

Mvh

Bruno (Som forøvrigt synes HL2 er overvurderet)

Fra : BuFFerz

Dato : 10-06-06 14:29

> konceptet med så kort et spil stinker

Hvor kort ?

> imho også, så jeg venter til man kan købe alle tre som en bundle og så
> vil jeg MÅSKE købe.

Ja de kommer nok i en samlet pakke på et tidspunkt.

ep 1, 2 og 3
3 x 130 kr = 390,- kr lyder rimeligt for Half-lfie 3

> Bruno (Som forøvrigt synes HL2 er overvurderet)

Vi har forskellig smag :)

Jeg synes fx klart WOW er overvurderet...
det spil fanger mig bare ikke
og self. er der folk der har det på samme mode ang. HL2.

Fra : Bruno

Dato : 11-06-06 00:27

BuFFerz wrote:

> Hvor kort ?

4 timer vistnok, jeg ved ikke havd rekorden er.

> Vi har forskellig smag :)

Klart.

> Jeg synes fx klart WOW er overvurderet...
> det spil fanger mig bare ikke
> og self. er der folk der har det på samme mode ang. HL2.

Nu er WOW en hel anden type spil, som jeg forøvrigt aldrig har spillet,
og mit forbehold overfor HL2 går mere på en sammenligning mellem det og
andre FPS. Men du har selvfølgelig ret i at smag og behag er forskellig,
jeg synes bare der er mange andre FPS som er bedre.

Mvh

Bruno

Fra : BuFFerz

Dato : 11-06-06 11:04

> [...]
> andre FPS. Men du har selvfølgelig ret i at smag og behag er forskellig,
> jeg synes bare der er mange andre FPS som er bedre.

Den med WOW var heller ikke lige til dig Bruno ;) bar et eks. på et
andet populært spil som bare ikke lige har fanget mig.

Jeg kender også mange andre gode FPS - tilfældigvis er BF2 og HL2 mine
favoritter.

Godt det er sommer så vi kan få en pause fra det gaming ;-P