Blitz i Tyskland igen
Fra : Benny Højvælde

Dato : 09-06-06 00:50

En af mine kolleger har været en smut i München for en 2-3 uger siden.

Her lejede han en bil hos Avis. Skæbnen ville så at han fik taget et flot
billede der nede.

Da Avis får regningen fra ordensmagten (små ?75 ) hæves de automatisk på
hans Visa kort. Blev brugt ved lejen.

Samtidig kom der en mail til ham om at hvis han ikke vil betale, overgik
beløbet til internationalt inkasso.

Kan man det. Det lyder dyrt. Næste gang man lejer bil i Tyskland skal det
nok være kontant, så de ikke kan hæve efter evne.

Benny

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 09-06-06 03:08

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man det. Det lyder dyrt. Næste gang man lejer bil i Tyskland skal det
> nok være kontant, så de ikke kan hæve efter evne.

Jo men selv om man betaler kontant er den vel lejet i ens eget navn, så Avis
ved (desværre) nok stadig hvor regnngen skal sendes hen. Ved ikke hvordan
reglerne er i Tyskland, men man kunne da forestille sig at de ellers hang på
regningen. Måske står det ligefrem med småt i lejekontrakten af de
forbeholder sig ret til at sende den slags rudekuverter direkte videre til
lejer.
At det så er en ærgerlig efterregning - det er der vist ikke flere meninger
om

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-06-06 05:37

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rudekuverter direkte videre til lejer.
> At det så er en ærgerlig efterregning - det er der vist ikke flere

Herhjemme er det udlejer, der hængere på bøderne. Og derfor holder de _nøje_
rede på, hvem der lejer hvad og hvornår. For de vil ikke hænge på
bøderne....

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : ct

Dato : 09-06-06 08:25

> Kan man det. Det lyder dyrt. Næste gang man lejer bil i Tyskland skal det
> nok være kontant, så de ikke kan hæve efter evne.

Nu _kan_ man vist slet ikke leje biler ved Avis kontant mere, så den option
er udelukket.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-06-06 10:51

"ct" <claus@fjerndettekjerkegaard.dk> wrote in

> Nu _kan_ man vist slet ikke leje biler ved Avis kontant mere, så den
> option er udelukket.

Det tror jeg ikke man kan ved særligt mange udlejningsfirmaer.

Jeg har også hørt andre grimme historier omkring kreditkort og
udlejningsfirmaer[1].

[1]: F.eks. "du har kørt et sted du ikke må - vi trækker $$$$ fra dit
kort".

/lars

Fra : PetrolHead

Dato : 13-06-06 09:56

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> udlejningsfirmaer[1].
>
> [1]: F.eks. "du har kørt et sted du ikke må - vi trækker $$$$ fra dit

Tja det problem har jeg ikke haft. Lejede en bil gennem Europcar da jeg
var i England i November og fik pludselig ret travlt da jeg kom af den
forkerte vej fra Birmingham mod Ipswich (endte på M20 mod london :().
Så bliver fik en ordentligt spand havre og blev da også blitzet en
enkelt gang. Jeg har aldrig nogen siden hørte noget til bøden eller
er blevet opkrævet noget på mit kort.

Men der står så også i deres betingelser at alle gebyrer, og andre
ting der ankommer hos dem inden at de har registreret bilen modtaget
bliver bonnet på lejer. Så kan ske at jeg bare var så heldig at
fartbøden først kom efter at de havde fået checket bilen ind :P. Af
selvsamme årsag holder jeg mig til dem og da de også er de billigste
ja så kan jeg ikke rigtigt klage :D.

Høj solskin og Sommer

//Flemming