Øhh....muligvis lidt offtopic
Fra : Silver

Dato : 08-06-06 22:59

Davs gruppe.

Jeg har fået fat i 3 patroner, 12.7 mm, 7.62 mm og en 5.56 mm. Alle skarpe
skud, nu er det sådan at jeg vil have dem op på en hylde som pynt hehe, og
så ville jeg høre om nogen her har nogle gode råd til at polere dem op så de
er helt blanke, jeg har fået fjernet det meste skidt på overfladen vha de
der opvaskesvampe med grøn fiber på den ene side, men de er alle matte.

Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg kunne få
hjælp ellers.

Mvh
Silver.

Fra : Bruno

Dato : 08-06-06 23:04

Silver wrote:
> [...]
>
> Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg kunne få

Hos politiet. Man må ikke lige inde med ammo og de vil sikkert gerne
høre hvordan du har fået fat i det. Det du har gang i er dumt, plat og
ulovligt.

Mvh

Bruno

Fra : Klaus G.

Dato : 08-06-06 23:42

> [...]
> der opvaskesvampe med grøn fiber på den ene side, men de er alle matte.
>
> Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg kunne

Sikkert som man blankpolere alu. Starte med "grovt" sandpapir, og engang
slutte med meget fint sandpapir, og så til sidst polere til man bliver helt
lilla i hovedet :D

Men inden du går i gang, så kan jeg anbefale du lige får dem tømt for krudt
først, da de, alt efter poleringsmetode godt kan blive varme...

Og jeg vil ikke anbefale at du selv prøver at tømme dem for krudt. Hvem der
skal gøre det? Tjaeh, har i en skydeklub der hvor du bor? De må kende nogen
som kan gøre det. Går du til politiet, så nupper de sikkert patronerne på
stedet, og så får du måske en bøde, og det er nok ikke det du vil :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 14:41

> Men inden du går i gang, så kan jeg anbefale du lige får dem tømt for
krudt
> først, da de, alt efter poleringsmetode godt kan blive varme...

Yup det kunne man sagtens mærke ved bare poleringen med den svamp jeg brugte
og de ER da osse tomme for krudt, jeg ved ikke hvem der tømte dem men der er
nada i dem kan man mærke da patroner aldrig bliver pakket med krudt.

Mvh
Silver.

Fra : SB

Dato : 12-06-06 18:59

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> nada i dem kan man mærke da patroner aldrig bliver pakket med krudt.

Muligt de er tomme for krudt, men hvad med detonatoren der sidder i bunden,
helt uskadelig er den altså heller ikke
den kan da nemt klippe en finger eller to

Søren

Fra : Hagar

Dato : 09-06-06 01:52

> [...]
> der opvaskesvampe med grøn fiber på den ene side, men de er alle matte.
>
> Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg kunne

Gør dig selv, og ikke mindst andre den tjeneste og få dem afleveret, enten
hos politiet, hjemmeværnet eller på en kasserne. Hvis de skvatter ned fra
hylden og bunden rammer noget, så går de af, og hvad rammer de så ? En
12.7mm kan gå gennem et propelflys motor i 1 km's højde, så hvad kan den så
ikke pløje sig gennem hjemme hos dig ? En 7.62 som ikke rammer sit mål, men
kommer mellem en arm og resten af kroppen, den brækker overarmen og et par
ribben bare ved lufttrykket, så det er ikke legetøj du har med at gøre.

Hagar

Fra : Klaus G.

Dato : 09-06-06 12:49

> [...]

> ribben bare ved lufttrykket, så det er ikke legetøj du har med at gøre.

Det er jo kun under perfekte forhold den kan knalde gennem en motorblok.
Gevær til at skabe modtryk for eksplotionen, langt løb, osv.. Hvis den
falder på gulvet og går af, så er ingen af disse betingelser til stede. Så
det bliver altså ikke lige så voldsomt som du lægger op til. Men at det er
farligt, yes sir.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Hagar

Dato : 09-06-06 13:30

> [...]
> det bliver altså ikke lige så voldsomt som du lægger op til. Men at det er

Det var bare for at komme med en ide til knajten om hvor farligt det er det
han har. Det næste han vil have på hylden er måske en komplet 12.7'er

Hagar

Fra : Max

Dato : 09-06-06 06:34

Hej Silver

> Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg
> kunne få hjælp ellers.

Kan du forestille dig at være brandmand og skulle slukke en ildebrand
i en bolig med sådan noget lort på hylderne ? Put dem i en pose og
læs dem gennem brevsprækken på det lokale sheriff kontor og gå så
ud og find nogle modeller der er lavet til at stå til pyndt, der er nok af
den slags gejl derude.

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 09-06-06 09:18

In article <44889ddd$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, dsl46016
@vip.cybercity.dk says...
> [...]
> er helt blanke, jeg har fået fjernet det meste skidt på overfladen vha de
> der opvaskesvampe med grøn fiber på den ene side, men de er alle matte.

Hvad med at bruge en vinkelsliber, så kan du jo prøve at slå lidt på dem
også.

Nogen gange bliver man overrasket over graden af idioti der florerer
derude.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : TommyF

Dato : 09-06-06 10:23

>Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg kunne få
>hjælp ellers.
>
>Mvh
>Silver.

(Skarpe skud) Der behøves ikke at være krudt selv om det sådant ud.

Men pas på makker, hvis der er krudt i så pus dem ikke, man må heller
ikke have dem stående, især den 12.7 som en anden skriver, den er
ustoppelig, dem har jeg skudt med i flyvevåbenet, og de er skræmende.
Tænkt dig godt om, MEN smid dem ikke ud et tilfældigt sted.

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 09-06-06 11:59

"TommyF" <tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Husk også at hvis de har en rød "snude" så er det en lyssporspatron, og så
er det ikke smart at pille patronen ud af hylsteret for at tømme det for
krudt...

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 14:38

> Husk også at hvis de har en rød "snude" så er det en lyssporspatron, og så
> er det ikke smart at pille patronen ud af hylsteret for at tømme det for
> krudt...

Hehe det forståes, men nej de er helt almindelige og krudtet er fjernet før
jeg fik dem.

Mvh
Silver.

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 14:37

> (Skarpe skud) Der behøves ikke at være krudt selv om det sådant ud.
>
> Men pas på makker, hvis der er krudt i så pus dem ikke

Jeg vælger at svare dig her siden du fik fat i det som jeg selvfølgelig
glemte at påpege, krudtet er klart nok taget ud af ammunitionen og kuglen så
sat på igen!, ellers sad jeg fandme ikke og polerede løs med sådan en
svamp...

Jeg har sgu ikke noget som kan springe i luften i mit hjem (med mindre min
køler falder af CPU'en).

Mvh
Silver.

Fra : Hagar

Dato : 09-06-06 15:05

> [...]
> svamp...
>
> Jeg har sgu ikke noget som kan springe i luften i mit hjem (med mindre min
> køler falder af CPU'en).
>
> Mvh
> Silver.
>
>Nu der ikke er krudt i, så skulle du have prøvet med et bad til dem. Tag en
>skål, lig et, eller to, lag sølvpapir i bunden, tag en god håndfuld groft
>salt og lig på sølvpapiret. Kog noget vand, lig patronerne i skålen og hæld
>vandet på, så skulle du se løjer, det gør jeg med mine 105 mm hylstre, også

Nå, nu er det da ved at være ret så meget OT, så jeg stopper med det her

Hagar

Fra : TommyF

Dato : 09-06-06 17:19

>sat på igen!, ellers sad jeg fandme ikke og polerede løs med sådan en
>svamp...

Kujon )))

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 18:26

> Kujon )))

Hehe, hvis der VAR krudt i den 12,7'er og det så sprang så ville det være
ligesom en rørbombe og så jeg ville ikke kunne spille klaver som Liberace
kunne i sin tid :D (kan jeg nu heller ikke med alle mine fingre...)

Mvh
Silver.

Fra : Max

Dato : 09-06-06 18:50

Hej Silver

> være ligesom en rørbombe og så jeg ville ikke kunne spille klaver som

Er fænghætterne også uskadeliggjort, de kan nemlig også forårsage
balade ved brand.

Mvh Max

Fra : Silver

Dato : 09-06-06 20:42

> Hej Silver

> Er fænghætterne også uskadeliggjort, de kan nemlig også forårsage
> balade ved brand.

Har lige haft kammeraten i røret og han bekræfter det. De er altså helt
uskadelige.

Mvh
Silver.

Fra : Max

Dato : 09-06-06 21:13

Hej Silver

> Har lige haft kammeraten i røret og han bekræfter det. De er altså
> helt uskadelige.

Fint, for mange år siden prøvede jeg at lave nogle 5,62 patroner fra
en jomfru Madsen om til udstillingsmodeller, og efter at have tømt
dem for ladningen skulle vi så have uskadeliggjort fænghætten,
vi lagde så hylstret med enden over et stearinlys, når patronen så
var varm nok gik fænghætten af med et skarpt smæld og vi kunne
så grave den lille messing kappe der dækker den ud af vægen,
så den skal man ikke stå i vejen for. Og på en halvtommer til
motorbøssen er den jo noget større og bestemt ikke legetøj.

Mvh Max

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 13-06-06 12:47

> [...]
> der opvaskesvampe med grøn fiber på den ene side, men de er alle matte.
>
> Er et ret weird spørgsmål ved jeg, men er komplet lost om hvor jeg kunne

Selv hvis patronerne er tømt for krudt/fænghætter er der tale om en
overtrædelse af våbenloven, såfremt du ikke har tilladelse til at besidde og
bruge våben der benytter de pågældende ammunitionstyper. (jeg gad nok se en
civil våbentilladelse til cal. .50/12,7mm).
Det er dyrt at overtræde våbenloven !
Du kan dog gratis ! ansøge om en samlertilladelse til ammunition hos
politiet, og så er din udstilling lovlig.

Niels Svendsen

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 13-06-06 17:26

N.O.Svendsen wrote:
> [...]
> Du kan dog gratis ! ansøge om en samlertilladelse til ammunition hos
> politiet, og så er din udstilling lovlig.

Våbensamlinger
Politiet udsteder tilladelse til erhvervelse og besiddelse af våben til
våbensamlinger og samlinger af aftagelige magasiner. Tilladelsen omfatter
ikke ammunition.

http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=226&page_id=11994112&query=ammunition&hiword=ammunition+http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/vaabentilladelse/

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 14-06-06 07:26

"Cag (2730)" <cag_dk@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> Politiet udsteder tilladelse til erhvervelse og besiddelse af våben til
> våbensamlinger og samlinger af aftagelige magasiner. Tilladelsen omfatter

Der kan godt søges om tilladelse til samling af desarmeret ammunition, spørg
på våbenkontoret på din lokale politistation.
Det er dog meget forskelligt hvad og hvor meget der gives tilladelse til i
de forskellige politikredse.

Niels Svendsen