Ny bil - skal jeg have alarm?
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-06-06 21:42

Som førnævnt har jeg købt en Fiesta ST med 170 hk, læderindtræk osv...
Nu er jeg så kommet til at tænke på om jeg måske skulle udstyre den med en
alarm? Egentligt gider jeg ikke have sådan en bil der blinker og larmer,
hver gang der bliver slået en skid i nærheden - men omvendt vil jeg da også
gerne have at den forbliver i min varetægt :)
Pt. kører jeg rundt i en bovlam C3 1,4 HDi, og den er der vel næppe nogen
der gider stjæle...
Hvad siger i? Er det nødvendigt, eller er en moderne startspærrer rigeligt
til at tyvene vælger noget lettere?
Jeg har en kammerat der arbejder hos Bosch, så jeg regner med at han kan
hooke mig op med en god deal hvis det er.

/Kasper Hansen

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-06 21:48

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Som førnævnt har jeg købt en Fiesta ST med 170 hk, læderindtræk osv...
> Nu er jeg så kommet til at tænke på om jeg måske skulle udstyre den
> med en alarm?

Vælg hellere at få GPS-overvågning i bilen.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-06-06 21:48

> Vælg hellere at få GPS-overvågning i bilen.

Det var faktisk en meget bedre idé - det havde jeg glemt at man kunne ;)
Er det nødvendigt, tror du? Jeg ved godt at du har mistet en hel del biler,
men de havde vel næppe startspærrer?

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-06 21:52

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Det var faktisk en meget bedre idé - det havde jeg glemt at man kunne
> ;) Er det nødvendigt, tror du? Jeg ved godt at du har mistet en hel
> del biler, men de havde vel næppe startspærrer?

Nej det havde de ikke, men det får den! Og GPS-overvågning

Hvis du vælger en alarm, så få en 2-vejs alarm, så den giver
besked via din remote og ikke bare står på gaden og hyler uden
nogen tager notits af den.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-06-06 06:33

> Hvis du vælger en alarm, så få en 2-vejs alarm, så den giver
> besked via din remote og ikke bare står på gaden og hyler uden
> nogen tager notits af den.

Jammen GPS er da vejen frem - jeg elsker sådan noget teknik lir ;)
Jeg faldt lige over sådan en - lyder det ikke som et bud?
http://www.foxfone.dk/bilalarm.html

/Kasper Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-06-06 22:00

Kommer vel også an på hvor din bil holder parkeret om natten og de mørke
timer ? - hvis den som regel holder i sín trygge aflåste garage er behovet
nok ikke så stort, som det er hvis den holder på gaden i visse lokaliteter i
den indre by.

Andreas M. Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-06-06 06:32

> [...]
> nok ikke så stort, som det er hvis den holder på gaden i visse lokaliteter

Bilen holder på vores parkeringsplads om natten, i et boligforeningsområde 5
km syd får Århus centrum. Der har *aldrig* været noget bøvl med tyveri,
hærværk eller lignende - og der holder ellers af og til en gammel Mustang
Cabrio og en Taunus 20m RS.

/Kasper Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 07:14

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> været noget bøvl med tyveri, hærværk eller lignende - og der holder
> ellers af og til en gammel Mustang Cabrio og en Taunus 20m RS.

Er den bil let genkendelig som en 170 HK?

Jeg ville ikke betænke mig i 2 sekunder - selvfølgelig skal den have
GPS-alarm.

Alene det at man kan have mulighed for at se tyvene i øjnene når de bliver
snuppet :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-06-06 09:58

www.h-hansen.dk/fiesta.asp - det vil jeg mene...

> Jeg ville ikke betænke mig i 2 sekunder - selvfølgelig skal den have
> GPS-alarm.

Jeg er jo bare slet ikke vandt til at tænke i de baner ;)

> Alene det at man kan have mulighed for at se tyvene i øjnene når de bliver
> snuppet :)

Du har så absolut en pointe... Jeg kan godt se det sjove i de alarmer hvor
man kan slukke for brændstoftilførslen via en SMS ;)

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 12:45

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Du har så absolut en pointe... Jeg kan godt se det sjove i de alarmer hvor
> man kan slukke for brændstoftilførslen via en SMS ;)

Ja, hvis man lige vil til at klipep i ledningerne i sin ny ebil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-06 21:58

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Som førnævnt har jeg købt en Fiesta ST med 170 hk, læderindtræk osv...
> Nu er jeg så kommet til at tænke på om jeg måske skulle udstyre den med en
> alarm?

Er der ikek en i forvejen ?
Selv på en slavegolf som min er alarmen standard....

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-06-06 06:30

> Er der ikek en i forvejen ?
> Selv på en slavegolf som min er alarmen standard....

Startspærrer er standard, men alarm er tror jeg bestemt ikke (har ikke
tjekket)... Mener du at en Golf automatisk begynder at bimle og bamle, hvis
folk sparker til den? Det troede jeg godt nok ikke...

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 07:02

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Startspærrer er standard, men alarm er tror jeg bestemt ikke (har ikke
> tjekket)... Mener du at en Golf automatisk begynder at bimle og bamle, hvis
> folk sparker til den? Det troede jeg godt nok ikke...

Jeg ved ikke om den er "sparkefølseom". Det har jeg ikke prøvet af. Men
sidste år, havde jeg parkeret med påmonteret trailer og låst bilen, da
jeg senere skulle bruge traileren andetsteds, flåede jeg den bare af og
alarmen gik i gang....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-06-06 11:07

> "Kasper Hansen [8270]" skriver:

Det er jo en Gluf, så det gør den underalleomstændigheder :)).

Men
> sidste år, havde jeg parkeret med påmonteret trailer og låst bilen, da
> jeg senere skulle bruge traileren andetsteds, flåede jeg den bare af og
> alarmen gik i gang....

Men det forhindrede dig ikke i at tage den, vel?? ;). En alarm uden
sat.tracing, GPS, etc. er lige til at lukke op og sk... i ;).

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-06-06 06:49

Hej

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> hver gang der bliver slået en skid i nærheden - men omvendt vil jeg da også
> gerne have at den forbliver i min varetægt :)

Det er sikkert også noget dit forsikringsselskab værdsætter, så prøv da
at give dem et opkald. De har sikkert erfaring med typerne der findes på
markedet og måske vil de endda give nedslag i prisen på forsikringen.
Måske kan du endda være så heldig at få rabat igennem forsikringen på
selve alarmen.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 09-06-06 09:20

Hvis du venter lidt, vil der snart være en GSM/GPS løsning på vej.
Så du kan sende en SMS til bilen og få den position
Så bilen kan sende dig en SMS hvis der er indbrud/den flytter sig i et
givent tidsrum/Uden for et forud specificeret område
Du kan sende en SMS og fx sige STOP og bilen så lukker for brændstof pumpe
mm
Vi arbejder på højtryk med at lave en sådan løsning og håber at den snart
vil være til salg
Du kan selv montere, det er ikke sværere end at sætte en ny radio i bilen
Hvis du vil "skrives op" uden at binde dig, vil du være een af de første der
får besked

smid en Mail på egemarke@hotmail.com

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 09:36

Eg Egemarke wrote:
> Du kan sende en SMS og fx sige STOP og bilen så lukker for brændstof
> pumpe mm

Kan i virklig få det godkendt.
Det kan da ikke værer særlig trafiksikkert at bilen feks. stopper midt
i en overhaling på motorvejen.

/Jens

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-06-06 10:01

> [...]
> Hvis du vil "skrives op" uden at binde dig, vil du være een af de første

Findes sådanne løsninger ikke allerede? Jeg synes at have set flere af dem
beskrevet...

/Kasper Hansen

Fra : Jonas R.

Dato : 09-06-06 10:58

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvis du vil "skrives op" uden at binde dig, vil du være een af de første

Øhhh,

Hvor i ligger det nye? Du kan altså sagtens få gps overvågning med mobil
telefon og fuel cut. Dog er fuel cut ulovligt i DK.

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 12:46

Eg Egemarke skriver:

> Du kan sende en SMS og fx sige STOP og bilen så lukker for brændstof pumpe

Lyder spændende.

> Du kan selv montere, det er ikke sværere end at sætte en ny radio i bilen

Det harmonerer ikke med ovenstående....

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 09-06-06 13:35

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> Jeg har en kammerat der arbejder hos Bosch, så jeg regner med at han kan
> hooke mig op med en god deal hvis det er.

Hvis dit forsikringsselskab kräver det eller giver prämielettelse er
det en god idé. Vär desuden opmärksom på at visse alarmtyper har
bevägelsessensor i kabinen hvis man "bare" forsöger at slå en rude i
stykker for at "kigge" i handskerum osv. plus at en niveausensor vil
udlöse alarmen - det er godt hvis avancerede biltyve er på spil og
vil bugsere bilen väk og fixe spartspärren i fred og ro!

Altså lidt fordele - men mest mht. forsikringsselskab!

VH Esben

Fra : Eg Egemarke

Dato : 09-06-06 23:01

Om det er Lovligt med Fuel cut ? Aner det ikke det er en programmerbar
feature...
Om andre har noget tilsvarende at tilbyde, ORK ja masser men til tårnhøje
priser.
Fidusen med den GSM/GPS løsning vi er ved at lave er LAV pris og mulighed
for selv at vælge abbonnemet på GSM kortet så du i princippet kan bruge et
taletids kort til 50 Kr hvis det passer dig.....
Og Jo det er nemt at montere hvis du blot ønsker GPS funktionen tager det
ikke mange minutter at montere, ydermere ejer du "boksen" og kan bruge den
til hvad der passer dig i den bil du ønsker, når først den er købt.
Og du skal ikke betale dyre måneds udgifter for at holde systemet igang.

Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-06 23:14

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> mulighed for selv at vælge abbonnemet på GSM kortet så du i
> princippet kan bruge et taletids kort til 50 Kr hvis det passer

Hvad priser taler vi om?