Km/l for Jette 1,9 TD fra 1984
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-06-06 12:11

Hej

Jeg har kig på den har
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=936120&page=1 er der nogle
der har erfaringer med km/l for sådan en svend.

Stef

Fra : Torben Madsen

Dato : 08-06-06 12:22

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=936120&page=1 er der
> nogle der har erfaringer med km/l for sådan en svend.

Som udgangspunkt, så skal du vist lige undersøge, om det er en 1.9 TD motor,
der ligger i den. Det lyder ikke rigtigt i mine ører - dengang hed det 1,6
TD, hvis man skulle have en diesel. Om det så er en ombygget model med en
1,9 TD motor, eller om der er tale om en 1,6 - det skal du nok lige tjekke
op på......

mvh
Torben Madsen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-06-06 12:30

> [...]
> med en 1,9 TD motor, eller om der er tale om en 1,6 - det skal du nok lige

Motoren har jo kun kørt 150kkm, så mon ikke det er en 1,9'er, jeg skal vel
bare sikre mig den er synet med den motor?

Stef

Fra : Preben Uhrskov

Dato : 08-06-06 12:36

Stefan Jacobsen skrev:

> Motoren har jo kun kørt 150kkm, så mon ikke det er en 1,9'er, jeg skal vel
> bare sikre mig den er synet med den motor?
>
> Stef

Umiddelbart er det jo samme motor som der ligger i en Golf II GTD, og
det er en 1,6'er.

Men sådan en kører snildt 20km/l ved 100km/t.

//preben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-06-06 12:25

Stefan Jacobsen wrote:
> Hej

> Jeg har kig på den har
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=936120&page=1 er der
> nogle der har erfaringer med km/l for sådan en svend.

20 km/literen ved 100 km/t ned ad betonstien syd for grænsen.

Kører nemt 20 km/t hvis du kører langtur uden for motorvejen (nærmere 24
:)).

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-06-06 12:46

> 20 km/literen ved 100 km/t ned ad betonstien syd for grænsen.
>
> Kører nemt 20 km/t hvis du kører langtur uden for motorvejen (nærmere 24
> :)).

Det var lige sådan noget jeg ville høre )

Stef

Fra : KASO

Dato : 09-06-06 12:47

> 20 km/literen ved 100 km/t ned ad betonstien syd for grænsen.
>
> Kører nemt 20 km/t hvis du kører langtur uden for motorvejen (nærmere 24
> :)).

Hmm spøjs tråd....

1: Ja - 20km/t skulle du nok kunne få en Golf/Jetta op på. Mht. km/l er det
nok en anden sag

2: Jeg antog i ovenstående, at du mente en JettA - for jeg ved ikke, hvor
langt hende JettE kører på en liter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 13:16

KASO wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:448808f3$0$27591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 1: Ja - 20km/t skulle du nok kunne få en Golf/Jetta op på. Mht. km/l
> er det nok en anden sag

TrAls at tale ikke kan gengives her - det må der sættes krAfter igang på, så
vi kan moppe hinanden med sproget!

Jeg har set flere Golf´er af førnævnte årgange på 30km/t - også på
ikke-motorveje.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan

Dato : 09-06-06 15:30

> 1: Ja - 20km/t skulle du nok kunne få en Golf/Jetta op på. Mht. km/l er
> det nok en anden sag

Det håber jeg sgu ellers bliver det en laaaang tur til Århus fra Randers...
så tager jeg sgu traktoren istedet.

> 2: Jeg antog i ovenstående, at du mente en JettA - for jeg ved ikke, hvor
> langt hende JettE kører på en liter

Det kunne nu da også være interessant at vide hvor mange liter Jette går på
literen.

Valget er i midlertidigt faldet på en Golf2'er istedet, der var for få
måneder til syn på Jetta'en, selv om den var mere praktisk!

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 19:27

Stefan wrote:

> Valget er i midlertidigt faldet på en Golf2'er istedet, der var for få
> måneder til syn på Jetta'en, selv om den var mere praktisk!

Uanset hvad du har valgt, så tag et kik på www.clubgolf.dk, som nu er en
VW-club og ikke en mærkeklub.

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan

Dato : 09-06-06 21:06

> Uanset hvad du har valgt, så tag et kik på www.clubgolf.dk, som nu er en
> VW-club og ikke en mærkeklub.

Det vil jeg gøre, det eneste jeg skal nu er en tur i T'ansen og hente en
trailer fuld forkromet plastik dimser og spoilere så den ikke skiller sig
alt for meget ud

stef

Fra : Torben Madsen

Dato : 10-06-06 06:42

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trailer fuld forkromet plastik dimser og spoilere så den ikke skiller sig

Ja, nemli' ja!! - så skiller du dig ikke ud....

mvh
Torben Madsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-06-06 09:12

Stefan wrote:

> Det vil jeg gøre, det eneste jeg skal nu er en tur i T'ansen og hente
> en trailer fuld forkromet plastik dimser og spoilere så den ikke
> skiller sig alt for meget ud

Jeg må indrømme - jeg har ikke set ret meget - om noget overhovedet - af det
briller *) T.Hansen sælger - i klubben.

Du - I - skal da være velkommen til at dukke op til vores træf i Fredericia
første weekend i August for at få bekræftet at det er rigtigt - det er for
alle VW, også ikke-medlemmer :)

*) Briller ... et udtryk jeg pludselig tryllede frem fra glemslens mørke for
30+ år siden, hvor knallerter var min hverdag. I´et udtales som et i, og det
betyder blæret eller godt (i min personlige ordbog :)).

Tiden går ... det er faktisk 32-35 år siden ... :(

--
Per, Esbjerg

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-06-06 22:08

> Jeg må indrømme - jeg har ikke set ret meget - om noget overhovedet - af
> det briller *) T.Hansen sælger - i klubben.

Briller bliver skam da stadigt brugt Af dem af os der kan huske det

> Du - I - skal da være velkommen til at dukke op til vores træf i
> Fredericia første weekend i August for at få bekræftet at det er rigtigt -
> det er for alle VW, også ikke-medlemmer :)

Nu skal det lige blive til en vogn først, den idag var ikke for interessant,
der var sgu for mange småting også var det en 4. gears, desværre ser det ud
til der ikke lige er nogle i nærheden i prisklassen, og jeg orker ikke
rigtigt at skal trille 120-170 km for at se på en lig som ejeren mener er
næsten ny!

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-06-06 21:59

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
Det endte med en Golf II fra 1987, 1,6 TD med 4 døre og en bagklap.

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-06-06 07:02

Stefan Jacobsen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Det endte med en Golf II fra 1987, 1,6 TD med 4 døre og en bagklap.

Hvis den er med omdrejningstæller og sportssæder, så er det nok en GTD ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-06-06 10:01

> Hvis den er med omdrejningstæller og sportssæder, så er det nok en GTD ;)

Det er't, det står ihvertfald bag på og der er også omdr. tæller, den virker
dog ikke, men de må vi jo se at få lavet, sammen med de andre små ting, det
er nu dejligt den er med 6 døre når ungerne skal ind i den! Det bliver
spændende at se hvor langt den går på literen!

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-06 09:04

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> små ting, det er nu dejligt den er med 6 døre når ungerne skal ind i
> den! Det bliver spændende at se hvor langt den går på literen!

What? Tæller du motorhjelmen med?

Eller er det klappen til handskerummet? :)

Min GTD købte jeg ved 95.000 og solgte ved 415.000. Jeg kørte 19 komma et
eller andet på literen i snit (men jeg kørte så både pænt og langt hver gang
bilen blev startet: Ellers var det cyklen.

I dag er jeg lidt mere mageligt anlagt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-06-06 17:41

> [...]
> gang bilen blev startet: Ellers var det cyklen.
>
> I dag er jeg lidt mere mageligt anlagt :)

Ja nr nogle nu mener det skal kaldes en 5 dørs, så kan vi jo lige så godt
tælle soltaget med, efter min mening er det en 4 dørs med bagklap, der
findes ikke en 5 dørs model Om det så er sedan eller hatchback det er jo
det skillendepunkt.

Motoren har gået 350kkm og spinder som en mis, ikke en dråbe olie eller vand
forlader den, meget lidt røg og ellers triller den bare derud af, der er
naturligvis også lidt der skal laves, men det er jo forventeligt til 11.5kkr

Xtra udstyr:
Centrallås ))
Flytbart Recardo... når bette tøsen er med
4 forlygter

Skal laves:
90'er døre.
Aluruller.
Nye Støddæmpere/fjedre.
Svejses ved tanken.
Ny omdr. tæller.
Højtalere der kan spille i en rimelig kvalitet.
Servo, måske...
Lakering i 1 farve.
Banket rust.
Radio.
Lavet bremsere.
Dæmpere i klappen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-06-06 09:14

Stefan Jacobsen wrote:

> Servo, måske...

Jeg havde ingen servo i min og det var ikke noget problem. Den gik lige så
nemt i styrtøjet som en Mondeo jeg havde på samme tidspunkt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-06-06 16:42

> Jeg havde ingen servo i min og det var ikke noget problem. Den gik lige så
> nemt i styrtøjet som en Mondeo jeg havde på samme tidspunkt.

Det er også derfor jeg skriver måske, 626'eren havde ikke servo, den var sgu
ikke sjov at dreje!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-06-06 17:12

Stefan Jacobsen wrote:

> Det er også derfor jeg skriver måske, 626'eren havde ikke servo, den
> var sgu ikke sjov at dreje!

Det kommer i høj grad an på hvor slidte dækkene er - nye dæk kører som
smurte :) - og hvor brede dækkene er ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-06-06 17:30

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det kommer i høj grad an på hvor slidte dækkene er - nye dæk kører som
> smurte :) - og hvor brede dækkene er ...

Helt sikkert.. Nogle dæk er voldtunge at dreje!

MVH Stetter
Som lige har fået monteret 195/50 15 Turanza på dytten....

Fra : Stefan

Dato : 14-06-06 17:31

> Det kommer i høj grad an på hvor slidte dækkene er - nye dæk kører som
> smurte :) - og hvor brede dækkene er ...

Det er standard dæk, pt. vinter men der er ingen problemer, det var mere
hvis man skulle ha tiden til at gå Mazda'en vejede 1600 kg, det var ikke
sjovt, min Leyland vejer 3 tons og har 800 kg frontvægt og ingen servo...det
er body building!

Stef

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-06-06 17:29

Stefan Jacobsen wrote:

> Det er også derfor jeg skriver måske, 626'eren havde ikke servo, den
> var sgu ikke sjov at dreje!

Jeg har lige monteret servo i min TD fra '89... Og det er bare Lækkert!

Operationen tog 2 mand 6 timer. Du kan finde en guide til udskiftning inde
www.golf2.dk

Spørg endelig hvis du har probs med den...

MVH Stetter
Golf TD '89 som skal til kroatien i år! (302.000km)

Fra : Stefan

Dato : 14-06-06 17:32

> Operationen tog 2 mand 6 timer. Du kan finde en guide til udskiftning inde
> på www.golf2.dk

Det var der jeg fik ideen

Stef

Fra : Martin Orvad

Dato : 14-06-06 20:25

Mads Stetter wrote:
> MVH Stetter
> Golf TD '89 som skal til kroatien i år! (302.000km)

Er der så langt til Kroatien? Syret.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Mads Stetter

Dato : 14-06-06 20:42

Martin Orvad wrote:

> Er der så langt til Kroatien? Syret.

Yep... Bare tag din tomtom og tryk cykelrute ind og så via Rusland!

MVH Stetter

Fra : Martin Orvad

Dato : 14-06-06 21:50