Sjov offroader
Fra : Tue Jensen

Dato : 08-06-06 11:40

Så er situationen ved at været til, at jeg vil prøve noget offroad. Har
tidligere haft samme ide, men jeg købte en halvfærdig Yamaha DT125LC(til 7k
kr.). Der var for meget galt med den, og jeg kørte surt i det.
Nu har jeg 20-30k kr. jeg vil smide i en offroader. Jeg vil gerne have hvis
I har en ide til en god/sjov offroader(mærke, model).
Kravene er:
- Skal være OVER 176 ccm(noget med forsikring).
- Nem at vedligeholde, gider ikke side i garagen hver weekend.
- Billig at holde kørende.
- Til at håndtere for en nybegynder, men skal ikke blive kedelig på ½ år.
- Gerne 4t, har mere forstand på 4t frem for 2t.

--
Tue Jensen

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-06-06 15:35

Tue Jensen skrev:
> [...]
> - Til at håndtere for en nybegynder, men skal ikke blive kedelig på ½ år.
> - Gerne 4t, har mere forstand på 4t frem for 2t.

Hej Tue

Har sendt dig en mail...

--

Hilsen Jan

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-06-06 16:45

Tue Jensen wrote:

> [...]
> - Til at håndtere for en nybegynder, men skal ikke blive kedelig på ½ år.
> - Gerne 4t, har mere forstand på 4t frem for 2t.

350ccm maskinerne
Honda XL350
Suzuki DR350
Yamaha XT350

Tag den i bedst stand

/
Jesper

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-06-06 19:21

"Jesper Pedersen" <tiperfjern@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 350ccm maskinerne
> Honda XL350
> Suzuki DR350
> Yamaha XT350
> Tag den i bedst stand

Det er et godt råd!
Men kig også Yam TT350 (bedre affjedring end XT) og hvis du kan finde en
Honda XR400 i ca. det prisleje, så køb den!
Helt perfekt er det hvis du falder over en Yam WR200, men de hænger ikke på
træerne. Den kan holde, er hurtig, og har god affjedring.

Mvh.
Rittig
(Off-road i 25 år, men nu med lige så mange børn som motorcykler)

PS: Tjek www.dormck.dk og spørg også der!

Fra : Anders Majland

Dato : 08-06-06 20:27

Det er da som regel billigst under ???

> Rittig
> (Off-road i 25 år, men nu med lige så mange børn som motorcykler)

Så må i bar få nogle flere børn
> PS: Tjek www.dormck.dk og spørg også der!

www.tenere.dk er også et besøg værd

/Anders - 1 barn, 3 mc'er

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-06-06 08:19

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> Helt perfekt er det hvis du falder over en Yam WR200, men de hænger ikke på
> træerne. Den kan holde, er hurtig, og har god affjedring.

....men ret dyr i reservedele i forhold til de andre.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-06 11:10

> Men kig også Yam TT350 (bedre affjedring end XT) og hvis du kan finde en

http://www.tenere.dk/RC/viewad.asp?id=50001562259100122

Kender hverlen mand eller maskine - så bare annoncen, men den er da nok værd
at se nærmere på

Fra : Dr. Enduro

Dato : 09-06-06 13:21

Tue Jensen skrev:
> [...]
> - Til at håndtere for en nybegynder, men skal ikke blive kedelig på ½ år.
> - Gerne 4t, har mere forstand på 4t frem for 2t.

Nu er jeg jo partisk, fordi jeg overvejer at sætte min cykel til salg,
men en XT 600 er efter min mening en god allround-løsning: Den kan
bruges til lidt soft offroadkørsel, men man kan også sagtens bruge den
til daglig og til lange ture. Mekanikken er så enkel som det kan være,
og der findes rigtig mange billige reservedele til den på nettet (se
f.eks. http://search.ebay.de/xt-600_W0QQfkrZ1QQfromZR8) eller søg selv
efter XT 600. Og så har den en alletiders side med www.tenere.dk samt
www.xt-600.de, hvor der er mange ligesindede, som man kan snakke med og
spørge til råds.

--

Hilsen Jan

Fra : Tue Jensen

Dato : 09-06-06 20:02

On Thu, 8 Jun 2006 12:40:17 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> - Til at håndtere for en nybegynder, men skal ikke blive kedelig på ½ år.
> - Gerne 4t, har mere forstand på 4t frem for 2t.

Tak for alle svarene. Jeg vil se på de forskellige forslag.
--
Tue Jensen