Skærme
Fijala 3554
Hvor lang tid
Fra : Hagar

Dato : 08-06-06 09:09

Hej i gruppen

Hvor lang tid skal en moderne fladskærm stå før billedet brænder sig fast ?
Nu ved jeg godt det ikke bliver så slemt at skærmen overhovedet ikke kan
bruges, men en vis form for gene er der unægteligt ved det.
Nu sidder jeg og spiller en del, og med samme spil, og der er der på faste
steder på skærmen noget grafik og tekst, er det noget der med tiden vil
kunne sætte sig fast, eller skal jeg bare tage det stille og roligt ?

Hagar

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 08-06-06 23:32

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> [...]
> faste steder på skærmen noget grafik og tekst, er det noget der med
> tiden vil kunne sætte sig fast, eller skal jeg bare tage det stille og

Jeg oplevede aldrig at noget brændte sig fast på min Viewsonic VP201 i de
to år jeg havde den. Og den stod jævnligt med samme billede på i længere
perioder. F.eks. var start-bjælken i Windows altid med på skærmbilledet (i
hvert fald 95% af tiden) og den var aldrig synlig - selv lige efter et
skifte til at vise video i fuldskærm.

Man skal nok være uheldig for at få et panel med de egenskaber. Jeg mener
dog at Apple Cinema Display 23" har sådanne uheldige egenskaber.

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Hagar

Dato : 09-06-06 01:35

> [...]
>
> /flemming
>
> --
> Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Tak for svaret, så vil jeg så tage det stille og roligt

Hagar

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-07-06 03:52

to 08 jun 2006 10:08:30a satte Hagar sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Hej i gruppen
>
> Hvor lang tid skal en moderne fladskærm stå før billedet brænder sig
> fast

Det er ikke et problem med TFT-skærme. De kan ikke brænde sig fast af hvad
jeg ved. Kun et probelem på PLasma og CRT (billedrør)

Steven

Fra : Hans

Dato : 12-07-06 13:20

Steven Nybo Andersen wrote:
> [...]
>
> Det er ikke et problem med TFT-skærme. De kan ikke brænde sig fast af
> hvad jeg ved. Kun et probelem på PLasma og CRT (billedrør)

Ikke helt rigtigt. Visse TFT-paneler får samme symptomer som CRT, men her er
der tale om "sløve krystaller", og ikke fastbrænding som CRT.

Hvis du kigger tilbage i gruppen har bl.a. Apples skærme været oppe og vende
med dette problem.

Hans

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-07-06 23:58

on 12 jul 2006 02:19:34p satte Hans sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Hvis du kigger tilbage i gruppen har bl.a. Apples skærme været oppe og
> vende med dette problem.

Ja det kan jeg se nu. Har faktisk også hørt om fænomenet før men har slået
det hen da det kunne fjernes igen. Det ser det heldigvis ud til at det også
kan i alle tilfælde med TFT heldigvis så problemet er nok ikke heldigvis
ikke så slemt andet end at manb lader være at bruge sin monitor i noget tid
iundtil at krystallerne flader på plads igen == fra 1 time til ca 48 timer.

Steven.