Porsche Cayenne med blå blink ?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-06-06 08:31

Hejsa

Her til morgen mellem Give og Vejle på landevejen, kommer der pludselig en
Cayenne drønene i modsat retning, med udrykning på. Der stod hverken
Falck/Politi/Brand/Greenpeace/Rene Duracell eller Grand Tourismo 3 på siden
af den, den var metalbrunlig agtig i det og på gule plader.

Er der nogen der har en idé om "what that was all about?"

Mvh
Jacob

----
-"We will continue to talk about this conversation later!"
-Derek Zoolander.
----

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-06 08:29

Jacob Rungwald skriver:

> Er der nogen der har en idé om "what that was all about?"

Et gæt vil være en lægeambulance.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 09:14

> Jacob Rungwald skriver:

> Et gæt vil være en lægeambulance.
>

> Klaus

Korrekt, der er tale om en lægebil - helt præcis en Porsche Cayenne S.

Fra : Peter Frost

Dato : 08-06-06 09:21

http://www.112alarm.dk/ambulancelaege/ambulancelaege.htm

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-06-06 09:54

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.112alarm.dk/ambulancelaege/ambulancelaege.htm

Lige nemlig, der var den jo. Det undrer mig dog at de må køre i så "anonyme"
biler, dvs uden stærke farver osv, de er faktisk ikke altid til at se før de
er meget tæt på.

Mvh
Jacob

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 10:00

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> "anonyme"
> biler, dvs uden stærke farver osv, de er faktisk ikke altid til at se før

Politiets "civile" biler er vist også ret så anonyme.

De blå blink og hornet burde være rigelig til at "spotte" et
udrykningskøretøj, men naturligvis er det ikke nok, hvis stereoen kører for
fuld hammer..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-06-06 10:23

> [...]
>
> De blå blink og hornet burde være rigelig til at "spotte" et
> udrykningskøretøj, men naturligvis er det ikke nok, hvis stereoen kører

Tjaa, ikke med den lave sol i øjnene her til morgen, jeg tænkte bare, at han
skal undgå fartkontrol med den fart, inden jeg så blinkene.

Mvh
Jacob

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 10:32

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> han
> skal undgå fartkontrol med den fart, inden jeg så blinkene.

Ville stærkere farver på bilen så have hjulpet dig, når du nu var blændet af
solen?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-06-06 10:56

> Ville stærkere farver på bilen så have hjulpet dig, når du nu var blændet
af
> solen?

Ja, for jeg kan normalt godt se farver selvom der er sol :) Og da "normale"
ambulancer/politi, har tydelige kendetegn/farver, behøves jeg ikke at vente
på de blå blink, før jeg ved hvilket udrykningsfaretøj jeg skal holde ind
for :)

Jeg ved godt at vi er ude i hampen nu, men de civile politibiler er jo
civile af den grund at man ikke skal kunne spotte dem på lang afstand, men
en ambulance har da en interresse i at blive set på længst mulig afstand.

Mvh
Jacob

Fra : Morgan Jones

Dato : 08-06-06 10:59

> Jeg ved godt at vi er ude i hampen nu

Ja.

Sådan er det. Lev med det. :)

Morgan

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-06-06 10:59

Jacob Rungwald skrev:
> [...]
> på de blå blink, før jeg ved hvilket udrykningsfaretøj jeg skal holde ind

Er det ikke totalt ligemeget hvilket det er, du skal jo give plads til
det alligevel

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-06-06 11:11

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke totalt ligemeget hvilket det er, du skal jo give plads til
> det alligevel

Godt så!!! Så har vi vist diskuteret dette emne til døde :)

Mvh
Jacob

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 11:22

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt så!!! Så har vi vist diskuteret dette emne til døde :)

Øv..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 07:58

Anders Christensen skrev:
> Er det ikke totalt ligemeget hvilket det er, du skal jo give plads til
> det alligevel

Det vigtige her er nok ikke hvad man skal, men hvad man har mulighed for
at gøre, udefra de givne omstændigheder.

Det er at betragte som et udrykningskøretøj som man skal agere overfor
på bestemte måder, men de øvrige trafikanter får ikke mange chancer hvis
"man", af kosmetiske grunde, har valgt at signalere sin status med en
blinkende NEFA-lygte.

Kunne vi, for potter, ikke snart får nogle regler for blå blink der
siger at det skal kunne ses af alle og under alleforhold, i stedet for
de der underlige tiltag man sommetider ser på området?

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 11:01

> [...]

> vente
> på de blå blink, før jeg ved hvilket udrykningsfaretøj jeg skal holde ind

Du kan jo ikke se og høre om de er under udrykning allivel, så hvad skulle
farverne hjælpe, men hvis du holder stille eller kører ind til siden, hver
gang du spotten en Falck- eller Redningstjenestebil, så er du langt over
gennemsnittet..

> [...]
> en ambulance har da en interresse i at blive set på længst mulig afstand.

Måske det samme er tilfældet med lægeambulancerne. Der findes utrolig mange
mennesker som ikke kan holde sig fra biler med reklame..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 08-06-06 18:54

Jacob Rungwald wrote:

> Jeg ved godt at vi er ude i hampen nu

Var det ikke mellem Give og Vejle du så den ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 18:55

KLIP

> Var det ikke mellem Give og Vejle du så den ?

Så er det ikke ude i hampen, men er sikkert en på safari.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-06 17:42

BJ wrote:

> [...]
>
> De blå blink og hornet burde være rigelig til at "spotte" et
> udrykningskøretøj, men naturligvis er det ikke nok, hvis stereoen kører for

Joeh, men med gule plader? Man forventer jo en transportør af grisekasser.
Er det ikke signalforvirring?

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 18:35

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Joeh, men med gule plader? Man forventer jo en transportør af grisekasser.

Det er det vel også, da den ikke er beregnet til liggende patienttransport.

> Er det ikke signalforvirring?

Næh, det er registreringsafgifterne skyld i og så må den sikkert ikke bruges
til privat befordring (momsen er løftet af).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-06 20:13

BJ wrote:

> Det er det vel også, da den ikke er beregnet til liggende patienttransport.

Men uddannede læge som grisekassetransportører, det ligner spild af
samfundsbetalte uddannelser. Ikke fordi jeg mener at akademikere tager
skade af at få lidt praktisk erfaring med transport af grisekasser, men
alligevel.
Havde det så endda været en veterinær

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 20:57

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> samfundsbetalte uddannelser. Ikke fordi jeg mener at akademikere tager
> skade af at få lidt praktisk erfaring med transport af grisekasser, men

De kan da bare læse videre, da lidt efteruddannelse ikke skader..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-06-06 14:39

> Det undrer mig dog at de må køre i så
> "anonyme" biler, dvs uden stærke farver osv, de er faktisk ikke altid
> til at se før de er meget tæt på.

Hvis man ikke bemærker de blå blink eller hornet, så tror jeg ikke at en
nok så neonfarvet lakering gør nogen forskel.

Fra : Jonas R.

Dato : 08-06-06 16:24

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message

> Hvis man ikke bemærker de blå blink eller hornet, så tror jeg ikke at en
> nok så neonfarvet lakering gør nogen forskel.

Det er da noget forbandet sludder, er det klart daglys, er det sku ikke
specielt let at se de blå blink.

Og politiet må jo ikke bruge de høje sirener mere i kbh. Tit kan man først
høre dem når de nærmest er i krydset og hører man lidt radio og har en
normal lyddæmpet bil ja så er det sku svært.

/Jonas R.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 16:55

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> specielt let at se de blå blink.
>
> Og politiet må jo ikke bruge de høje sirener mere i kbh.

Har jeg ikke hørt om... hvad går det ud på?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-06-06 22:52

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in

> Det er da noget forbandet sludder, er det klart daglys, er det sku ikke
> specielt let at se de blå blink.

Jamen vi er da enige.

Min pointe er at det ikke er nemmere at genkende et udrykningskøretøj på
lakeringens farve under de samme omstændigheder.

Og da slet ikke sålænge udrykningskøretøjerne hverken har ens lakering
eller for den sags skyld helt patent på en bestemt farve.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 08:05

Kent Oldhøj skrev:
> Hvis man ikke bemærker de blå blink eller hornet, så tror jeg ikke at en
> nok så neonfarvet lakering gør nogen forskel.

Det gør den. Oftest har jeg observeret at der kommer en ambulance mod
mig, og observeret at "han kommer s*u stærkt" længe før jeg kan se blink
eller høre horn.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 08:41

> [...]

> og observeret at "han kommer s*u stærkt" længe før jeg kan se blink eller

Præcis Finn. Jeg har samme oplevelse ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-06-06 18:57

Jacob Rungwald explained :
> Lige nemlig, der var den jo. Det undrer mig dog at de må køre i så "anonyme"
> biler, dvs uden stærke farver osv, de er faktisk ikke altid til at se før de
> er meget tæt på.

Sandsynligvis fordi det er deres private biler.

"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-06-06 19:00

After serious thinking Jacob Rungwald wrote :
> Her til morgen mellem Give og Vejle på landevejen, kommer der pludselig en
> Cayenne drønene i modsat retning, med udrykning på.

Det er såmænd bare DK's fedeste udrykningskøretøj :)

"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-06-06 19:10

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Det er såmænd bare DK's fedeste udrykningskøretøj :)

Imho. er denne da federe.

http://www.hmk-industri.dk/upimage/ProduktLarge451.jpg

MVH Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-06-06 20:21

Fam. Olsen has brought this to us :

> Imho. er denne da federe.
> http://www.hmk-industri.dk/upimage/ProduktLarge451.jpg

Lidt en anden kategori :)

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken

Fra : Fam. Olsen

Dato : 09-06-06 17:35

> Fam. Olsen has brought this to us :

> Lidt en anden kategori :)

Jo det .....

MVH Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 08:59

Fam. Olsen skrev:
> Imho. er denne da federe.
> http://www.hmk-industri.dk/upimage/ProduktLarge451.jpg

Hvordan mon den er at køre i, når den runder 200 km/t?

Men hvis den ellers var til at køre i for penge ville den da vist ikke
behøve blå blink for at man fik lidt respekt i trafikken.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 10-06-06 09:25

> Hvordan mon den er at køre i, når den runder 200 km/t?

Aner det ikke. Så stærkt kan den dog ikke køre. Mener den er opgivet til
100km/t. Men i terræn kører den fra Leopard kampvognene og det uden at alt
hvad der er inden i bliver kastet rundt til højre og venstre.
De første Piranha'er forsvaret fik havde computerstyret undervogn. Det er
rimeligt effektivt, når det virker altså. Ved en katastorfeopbremsning hvor
snuden dykker så sænker den røven så køretøjet stadig er vandret. Al den
elektronik duer bare ikke rigtig til krigsbrug. Der er for meget der kan gå
stykker. Det skal være noget der kan repareres med hammer og skruetrækker,
et bøjet som og et stykke tyggegummi.

> Men hvis den ellers var til at køre i for penge ville den da vist ikke
> behøve blå blink for at man fik lidt respekt i trafikken.

Nej folk trækker godt til siden når sådan en o.l. kommer i modgående
retning.

MVH Niels

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 15-06-06 14:27

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke. Så stærkt kan den dog ikke køre. Mener den er opgivet til
> 100km/t. Men i terræn kører den fra Leopard kampvognene og det uden at alt
> hvad der er inden i bliver kastet rundt til højre og venstre.

Ja i terrænet er de eddermanme hurtige, man bliver lidt forbløffet.....

> [...]
> kan gå stykker. Det skal være noget der kan repareres med hammer og
> skruetrækker, et bøjet som og et stykke tyggegummi.

Enig, sålænge det virker det smart, men det er fandme indviklet at rodet
med, indimellem kan ikke engang Mowag fabrikken hitte ud af de fejl der er
på dem......

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......