Vejledninger til VVS-installationer
Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 08-06-06 07:07

Hej NG,

Jeg er i gang med en totalrenovering af vores hus og skal ha' bestilt
nogle materialer til VVS-installationen. Jeg ved godt at jeg ikke må
lave alt selv, derfor er den lokale vvs-mand også koblet ind over
opgaven og skal lave de ting jeg ikke selv må. Jeg er selv elektriker
og tænkte at jeg nok godt selv kunne trække plast-rør (pex) rundt i
boligen, men jeg mangler nogle instruktioner i hvordan vand og varme er
opbygget i sådant et hus.
Findes der en form for vejledninger til VVS, ligesom der gør til
f.eks. opsætning af gipsvægge/lofter, isolering og lignende?
Helst tilgængelige på nettet, men jeg går heller ikke af vejen for
en god bog.

Med venlig hilsen
ThomasT

Fra : Anders Majland

Dato : 08-06-06 09:04

> Findes der en form for vejledninger til VVS, ligesom der gør til
> f.eks. opsætning af gipsvægge/lofter, isolering og lignende?

Der kan vare mange måder at lave tingene på* - og der er også forskel i hvor
nemme forskellige materialer til samme løsning. Så da du alligevle har
VVS'eren ind over ville jeg bruge lidt tid med ham på at få valgt en
løsning - og mon ikke også han kan sælge dit materialerne til en fornuftig
pris ...

*som el mand så tænk forskelle som rør med løse ledere kontra kabler osv

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-06-06 18:54

On Thu, 8 Jun 2006 10:03:36 +0200, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>og mon ikke også han kan sælge dit materialerne til en fornuftig pris ...

LOL

Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 08-06-06 20:17

> LOL

Hvis VVS'eren ellers er interesseret i det kan han da sælge til samme pris
som postordrebutikkerne .... De får jo mange af varene fra de samme
grossister ... Det normaler er jo at bare at betale en høj avance der så
dækker at tiden på planlægning og indkøb mm. Men ThomasT ved jo ikke hvad
han skal bruge, så om han betaler VVS'eren timeløn for at hjælpe med at
designe installationen og laver styklister og så indkøbe selv - eller han
bare køber det hos VVS'eren ende nok op omtrent det samme ....