Peberplantens blade krøller
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 08-06-06 06:44

Hej!

I mit drivhus har jeg en peber. Den står under en vin, og der drypper
kondensvand på dens blade. Det er tydeligt de krøller, og ikke er glade for
vand direkte på, men sker der noget ved det? Skal jeg flytte den?

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-06-06 09:14

Peter Løhde Svarre wrote:
> [...]
> kondensvand på dens blade. Det er tydeligt de krøller, og ikke er glade for
> vand direkte på, men sker der noget ved det? Skal jeg flytte den?

Kan måske være samme årsag som får tomatplanters blade til at
krølle, nemlig overgødskning.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 08-06-06 10:25

Hej Christian!

Jeg bruger plantesække og jeg har ikke givet yderligere gødning end den
næring der er i mulden i plantesækken. Tror du, det kan være pga. det?

Hilsen
Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-06-06 11:09

On Thu, 8 Jun 2006 11:24:51 +0200, "Peter Løhde Svarre"
<svarre69@mali.tele.dk> wrote:

>Jeg bruger plantesække og jeg har ikke givet yderligere gødning end den
>næring der er i mulden i plantesækken. Tror du, det kan være pga. det?

Der er ikke ret meget næring i plantesække - så det er nok ikke
overgødskning der er problemet.

Om du skla flytte peberen - svært at sige uden at have set den. At
bladene krøller lidt er ikke nødvendigvis slemt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/