Antenne problemer
Fra : Ole Christensen

Dato : 08-06-06 04:38

Min antenne er af den slags som kommer op når radioen er
tændt og ruller ned når radioen bliver slukket. Det fungerer
som regel helt fint.
Engang imellem vil den dog ikke, så tager jeg en klud/twist
og tørrer snavs af antennen og så er alt godt igen.
Jeg har prøvet at smøre antennen med lidt fin olie, hvilket
bevirkede at den satte sig fast oftere, så det er tørret af igen.

Kan nogen anbefale et produkt at smøre en sådan antenne med,
så den blot fiser op og ned, uden problemer, hele tiden?
--
Mvh. Ole

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 08-06-06 06:25

"Ole Christensen" <news@olechristensen???.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen anbefale et produkt at smøre en sådan antenne med,
> så den blot fiser op og ned, uden problemer, hele tiden?

teflon spray er godt til sådanne bevægelige dele, også elhækkeklipperen,
"tørre" på overfladen så snavs ikke hænger fast
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-06-06 06:38

"Ole Christensen" <news@olechristensen???.com> skrev :

>Kan nogen anbefale et produkt at smøre en sådan antenne med,
>så den blot fiser op og ned, uden problemer, hele tiden?

grafit

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : claus b. p.

Dato : 08-06-06 13:19

"Ole Christensen" <news@olechristensen???.com> wrote in message

> Kan nogen anbefale et produkt at smøre en sådan antenne med,
> så den blot fiser op og ned, uden problemer, hele tiden?
> --
WD40. Klistrer ikke, er tyndt så det kommer ind allevegne.

/Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-06 13:36

In article <448815c0$0$115$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote:

> "Ole Christensen" <news@olechristensen???.com> wrote in message

> WD40. Klistrer ikke, er tyndt så det kommer ind allevegne.

Dur' ikke.. det størkner med tiden..

Jeg har prøvet teflon, wd40, vaseline og et par andre... virker fint det
første stykke tid, men med tiden (et par uger højst) så størkner de alle
og gør antenne træg at køre med...

Jeg har nu afrenset den totalt og smurt den ind i silikone og igen
aftørret og det har indtil videre virket bedst.

MVH

Fra : Leo_Jensen

Dato : 08-06-06 13:57

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
>
> Jeg har nu afrenset den totalt og smurt den ind i silikone og igen
> aftørret og det har indtil videre virket bedst.

Afrensning og polering er det foreløbig bedste jeg har prøvet. Har
virket i 4-5 uger nu, men der er selvfølgelig også mindre vintersnask
i luften nu...

Leo

Fra : BJ

Dato : 08-06-06 14:00

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Afrensning og polering er det foreløbig bedste jeg har prøvet. Har
>virket i 4-5 uger nu, men der er selvfølgelig også mindre vintersnask
>i luften nu...

Det samme har jeg .... men min sidder blot indbygget i bagruden...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Christensen

Dato : 08-06-06 20:03

Jeg har besluttet mig for at forsøge ideen med
silicone. Fungerer det ikke, så vender jeg tilbage.

Tak for alle svarene.

--
Mvh. Ole