Ideelt telt til mc-brug(?) i Føtex
Fra : Armand

Dato : 07-06-06 22:44

For mange år siden oplevede jeg en hollandsk bekendt slå sit telt op:
Han åbnede for en schweitser-ost stor pose og vupti - Ud sprang teltet
og bad om at blive pløkket til jorden.
Ka'len havde købt det pr. postordre i USA efter at have læst om det i
amerikansk blad, og jeg har siden haft dets enkelhed og praktiske brug i
baghovedet, og faktisk undret mig over at Iglo-teltene kunne vinde så
massivt frem i forhold til "plop-op" teltet.
Nu har Føtex det, eller noget lignende på programmet til en plovmand:
<http://www.fotex.dk/Internet/Fotex/Fotex.nsf/webBrochures/1D5C009AC2A79C2EC1257173002DAA57/$File/side09.jpg>
Check it out!

--
Armand.

Fra : Ulvir

Dato : 07-06-06 23:06

Armand wrote:
> [...]
> og bad om at blive pløkket til jorden.
> Nu har Føtex det, eller noget lignende på programmet til en plovmand:

Outwell er ihvertfald et godt mærke..

Fra : Morten dahl

Dato : 07-06-06 23:37

> [...]
> massivt frem i forhold til "plop-op" teltet.
> Nu har Føtex det, eller noget lignende på programmet til en plovmand:

Damn det er jo lige det som Grewy og undertegnede altid har manglet.. et
telt der slår sig selv op (vi når det aldrig før vi er blevet budt øl, og så
er bussen som bekendt kørt) og eftersom vi efterfølgende smider os i det,
behøver det vel næppe pløkker...

--

Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 08-06-06 01:15

Morten dahl skrev:

> [...]
> er bussen som bekendt kørt) og eftersom vi efterfølgende smider os i det,

Måske at man ligefrem kan kombinere det med en timer, eller måske GPS
til auto plop-up?

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-06-06 05:20

> Måske at man ligefrem kan kombinere det med en timer, eller måske GPS
> til auto plop-up?

dårlig ide, han skal jo huske at fjerne det fra cyklen, går aldrig godt

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : SB

Dato : 08-06-06 16:14

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> dårlig ide, han skal jo huske at fjerne det fra cyklen, går aldrig godt
>

> mvh
>
> Thomas Jensen

Gad vide hvad det fylder sammenpakket?
og tror der skal pløkke i, i hvert fald hvis det blæser, ellers er det
sikkert ikke nem at finde det når man skal i seng

Søren

Fra : Morten dahl

Dato : 10-06-06 20:11

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> wrote in message

> Gad vide hvad det fylder sammenpakket?
> og tror der skal pløkke i, i hvert fald hvis det blæser, ellers er det
> sikkert ikke nem at finde det når man skal i seng

nu var problemet jo ligesom, at vi aldrig nåede til tel opslåening seancen
før baren lukkede... så det lå stadig fastspændt bagpå grewy´s honda når vi
møj stive kravlede ned til teltet.. og det gentog sig HVER gang

-
Morten

Fra : Carl Dragert

Dato : 08-06-06 08:36

> [...]
> massivt frem i forhold til "plop-op" teltet.
> Nu har Føtex det, eller noget lignende på programmet til en plovmand:

Check også videoen på dette link:
http://www.yeomansoutdoors.co.uk/products.asp?category=Tents&Subcategory=2-4%20Man%20Tents&product=Outwell%20Jersey%20Pop-Up%20Tent

I "sammenpakket" tilstand fylder det desværre en hel del i forhold til et
normalt på 35x12 cm rulle.

--
Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Jan Bachman

Dato : 08-06-06 18:42

>Check også videoen på dette link:
>http://www.yeomansoutdoors.co.uk/products.asp?category=Tents&Subcategory=2-4%20Man%20Tents&product=Outwell%20Jersey%20Pop-Up%20Tent

Hmm... ret fikst.

Håber ikke letheden ved at få det foldet ud er omvendt proportionalt
med besværet med at få det klappet sammen igen. Nogen der har prøvet
det?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 15:11

Checkede det idag. Desværre klapper det sammen i en cirkel på 80-90cm i
diameter og "skiven" er så nogle cm høj. Ideelt til et bagagerum, svært at
pakke på en MC.

Fra : Bo Skjøtt

Dato : 08-06-06 18:40

Problemerne opstår først når du skal have det pakket sammen igen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-06-06 20:54

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> Damn det er jo lige det som Grewy og undertegnede altid har
> manglet.. et telt der slår sig selv op (vi når det aldrig før vi er
> blevet budt øl, og så er bussen som bekendt kørt)

Tricket er at have en tanktaskefuld bajere med, så man er underholdt
mens man slår teltet op. Det er først problematisk hvis teltet driller
og man når at blive halvfuld inden det er ordentlig stående
--
mvh Jes Vestervang (hvis tanktaske i halvstørrelsestilstand indeholder
30 dåser @ FZS600 & DT125R