skift af bremsebakker
Fra : tb

Dato : 07-06-06 20:38

Manner jeg er kommet ud på en udfordring

Nå, men de gamle kom af, og de nye er næste på. Desværre driller kablet til
håndbremsen helt vildt. Den skal lige rundt om en kant. Fint nok, men der
sidder en stram fjeder på kablet, som skal hindre at den hopper af.
Det betyder at jeg skal holde fjeder væk samtidigt med at jeg prøver at
vippe den på øjet. DET er sgutta nemt. Nogen gode ideer fra kendere?

Mvh TB
Cordoba 2000 SDI

Fra : Martin Bak

Dato : 07-06-06 20:46

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det betyder at jeg skal holde fjeder væk samtidigt med at jeg prøver at
> vippe den på øjet. DET er sgutta nemt. Nogen gode ideer fra kendere?

Det plejer at gå med en tang. Fjederen er lang nok til, at den kan klemmes
så lagt tilbage at der er rigeligt plads til f.eks. spidsen af en
papegøjetang kan klemme om kablet og holde fjederen tilbage mens kablets
plombe lirkes på plads.
Men rigtigt, -det kan være drilsk.

Martin