GPS Garmin Emap test 2
Fra : Mich@el

Dato : 18-06-01 05:54

Hejsa.

Så har jeg prøvet min Garmin under Taxakørsel på en nattevagt i nat.

I bil kan den sagtens bruges, men man skal nok have fat i noget
kliche-tape, eller dobbelt klæbende tape, for at den bliver liggende
hvor den skal.

Jeg havde 3 ture i Taxaen hvor jeg havde brug for GPS`en. Jeg fandt frem
til alle addr. uden problemer, og den ene Addr. var virkelig så langt
ude at bønderne havde matrikelnumre i stedet for CPR numre .

Batteri mæssigt holdt den rimeligt godt. Jeg tændte den da jeg startede
min vagt kl 16.00 i går, og den kørte tør for strøm kl. 03.11 i nat.
Altså 11 timer og 11 min. kunne de to 1.300 mAH batterier holde, med
batterisparefunktionen slået til. Her opdaterer den "kun" hvert 3
sekund, i stedet for hvert sekund ved batteri sparefunktion slået fra.

For at komme op på de lovede 12 timers drift ved batteribrug, skal man
nok investere i nogle 1.600 mAH batterier, hvilket jeg har bestilt på
Flg. Addr:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=327402&n=343679346&pn=361007578

Glem alt om at bruge batterier på under 1.100 mAH, med mindre man har en
stor lyst til ofte at skifte batterier.

I øvrigt har jeg fundet en billig måde at montere GPS`en på. Samme sted
hvor jeg har bestilt batterier, har jeg bestilt en mobilTlf. holder til
at montere på et styr, og med et gammelt mobil etui med bælteclips, som
passer ned i mobilholderen. Holderen ser i her:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=327402&n=283054855&pn=283055180

Når jeg har fået monteret skidtet, tager jeg lige et par billeder og
smider dem i en binaer gruppe.

Det var det. Nu er det Ole lukøje tid Jeg vil gå ind og drømme sødt
om min kommende MC-ferie i stavanger. ))

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Anders Winther

Dato : 18-06-01 08:44

[SNIP]

> Når jeg har fået monteret skidtet, tager jeg lige et par billeder og
> smider dem i en binaer gruppe.
Tak for alle dine gode tips.. Keep us informed!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S - Uden eMap..

Fra : Henrik Olsen

Dato : 18-06-01 08:53

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> wrote in message
> I bil kan den sagtens bruges, men man skal nok have fat i noget
> kliche-tape, eller dobbelt klæbende tape, for at den bliver liggende
> hvor den skal.

Jeg har købt en stor sugekopholder fra RAM til min Garmin GPS. Den holder
godt fast. Bruger den i bil og på tanken af MC'en. Der kan fås forskellige
holdere til eMap, eTrex osv...

Fra : John Thomsen

Dato : 05-07-01 20:44

On Mon, 18 Jun 2001 06:53:51 +0200, "Mich@el" <mick@post5.tele.dk>
wrote:

>Hejsa.
>
>Så har jeg prøvet min Garmin under Taxakørsel på en nattevagt i nat.

Det var da et nyt aspekt, at bruge den til taxa-kørsel...

Mon man ku' få vognmændene til at anskaffe sådanne apparater til brug
i vognene?

Dels kan de jo trække momsen fra på driftsmidler, dels ka' de starte
med de mindre og billigere modeller og - når de ser det "virker" -
anskaffe mere avancerede....

....hvorefter der bli'r nogle billige brugte på markedet....?

Og selve prisen ku' vel ende med at falde i kraft af de større
omsætningstal...

Man har vel lov at drømme.... ))
mens man ta'r en dyb indånding forud for en "begrundet
budget-indstilling" over for husfruen...

Venligst
John

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-07-01 20:49

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Mon man ku' få vognmændene til at anskaffe sådanne apparater til brug
> i vognene?
Det er det da en hel del som gjør allerede.

JS