"rasle - skramle" Kawasaki
Fra : KubikH

Dato : 07-06-06 19:38

Hejsa
Jeg skal ud og kigge på en af gutternes Kawa GPZ 750 fra ´86.
Den er begyndt at skramle i motoren.
Han kørte den hjem, og beskriver det som: "En lille man der drøner rundt med
en hammer og en spand søm i den ene side af motoren."
Min første tanke er knastkæden, men hvad siger I ??
Gode input udbedes.
Mvh
Niels

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-06 20:13

KubikH wrote:
> [...]
> en hammer og en spand søm i den ene side af motoren."
> Min første tanke er knastkæden, men hvad siger I ??

det beskriver lyden jeg hørte på en CBR1000 fra 1992 i sidste uge, damn
den lød ikke godt.

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-06 20:16

> det beskriver lyden jeg hørte på en CBR1000 fra 1992 i sidste uge, damn
> den lød ikke godt.

ooooog det var knastkæden eller strammeren til den

Fra : Armand

Dato : 07-06-06 22:33

Thomas Jensen skrev:

> [...]

- - - - Under kørslen? Av, det lyder dyrt =

Knastkæden sidder i midten af motoren, og høres primært i tomgang når
motoren går ujævnt!

Hvilken side?
Løst svinghjul :-/

--
Armand.

Fra : KubikH

Dato : 08-06-06 19:24

> - - - - Under kørslen? Av, det lyder dyrt =

> Knastkæden sidder i midten af motoren, og høres primært i tomgang når
> [...]

Ja den med knastkæden larmer primært i tomgang kom jeg også til at tænke på.
Var ude og tage et lille lut ... der er vist ingen tvivl om at det er inde
ved primærkæden.
Jeg vender tilbage når "mysteriet" er løst.

Men den lyd ......... Uha uha

Mvh
niels

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-06-06 23:15

"KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> wrote in message
> [...]
> med en hammer og en spand søm i den ene side af motoren."
> Min første tanke er knastkæden, men hvad siger I ??

Primer kæden i højre side af motoren måske.
Hej Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 23:06

KubikH skrev i meddelelsen ...
> [...]
med
>en hammer og en spand søm i den ene side af motoren."
>Min første tanke er knastkæden, men hvad siger I ??

Knækket krumtap ved generatorsiden, set før som knækket midt i plejlleje :-|

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-06 23:24

On Thu, 8 Jun 2006 00:05:57 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Knækket krumtap ved generatorsiden, set før som knækket midt i plejlleje :-|

Lyseslukker

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 18:38

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...
>On Thu, 8 Jun 2006 00:05:57 +0200, "Orla Pedersen"
><o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
>Hej Orla.

>Lyseslukker

Det lød grimt, forestil dig forbløffelsen ved at kunne vrikke hele
akselenden med generator, men køre kunne den

Fra : KubikH

Dato : 10-06-06 22:28

"KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en hammer og en spand søm i den ene side af motoren."
> Min første tanke er knastkæden, men hvad siger I ??

Har lige snakket med makkeren.
Det var primærkæden.
Har ikke set det endnu, men der skulle være en del "Løsdele" derinde

Mvh
Niels